FOLLOWERS

Sunday 4 July 2010

ISTANA AIR MATA : AGENDA HALUS.........................YANG TAK PERNAH HENTI !!!



Ezam bidas laporan 'istana air mata'
Salhan K Ahmad
Jul 3, 10
2:20pm


Bekas ketua Pemuda PKR Ezam Mohd Noor menggesa Malaysiakini dan The Star disiasat oleh Kementerian Dalam Negeri berhubung laporan nasib yang menimpa buruh pembinaan istana baru di Kuala Lumpur.

"Malaysiakini dan The Star patut disiasat kerana laporan itu disulam motif untuk merosakkan institusi diraja," katanya ketika dihubungi hari ini. Berita lanjut : KLIK

Penghuni Gua : Inilah bukti fitnah yang ditaburkan oleh pembangkang dan mereka yang mempunyai agenda jangka panjang untuk menjahanamkan isntitusi Raja-Raja Melayu. Ia serupa dengan berjuta fitnah dan gelombang cercaan yang sentiasa dilemparkan bagi melemahkan instusi ini.

2. Mereka tahu , kekuatan orang Melayu dan kerajaan selama ini adalah bergantung kepada 2 perkara pokok. Pertama institusi ini dan keduanya kepada PDRM. Inilah dua benteng utama untuk melindungi negara , kerajaan dan orang Melayu. Lemahnya kedua instusi ini maka lemahlah kesemuanya. Bertali arus mereka mencerca dan mengeluarkan berita yang tidak benar bagi melemahkan kedua institusi ini untuk jangka panjang. Begitu halus tindakan mereka.

3. PDRM sebagai pelindung ketuanan Melayu di negara ini sejak dahulu sepanjang masa di lemparkan berbagai tohmahan bagi melemahkan institusi ini. Mereka ini semua tahu, PDRM inilah yang melindungi dan mempertahankan Melayu , kerajaan dan negara ini sejak merdeka lagi. Jika mereka ini berhajat berkuasa dan bermaharajalela di negara ini, maka tidak lain , tidak bukan, kedua institusi ini perlu dilemahkan secara perlahan-lahan dengan berbagai cara.

4. Cara yang terbaik ialah seperti yang dilakukan oleh The Star dan Malaysiakini. Malaysiakini seperti mana kita tahu adalah salah satu platform bagi kumpulan ini berperanan untuk melemahkan istitusi ini dalam jangka panjang dan secara beransur-ansur. 2 ke 3 kerat melayu di dalamnnya hanyalah kuda tunggangan yang tidak tahu agenda sebenar kumpulan ini. Hanya kerana mendapat habuan sedikit , mereka buta tentang agenda menghancurkan bangsa melalui cara melemahkan isntitusi ini.

5. The Star seperti biasalah. Namanya aje dikuasai MCA tetapi seperti mana kita tahu , mereka semua sama. Agenda jangka panjang mereka adalah sama.

6. Kepada MCA dan Chua Soi Lek!!! Jangan jolok sarang tebuan. Jangan baling batu sembunyi tangan. Had kesabaran kami pun ada sempadannya. Tak ada ke orang bijak pandai seperti KJ untuk mendesak Chua Soi Lek meminta maaf. Ada telor lagi ke Pemuda UMNO di bawah KJ? Sampai kini langsung tak berkokok?

7. Ingat muda mudi melayu. Ingat , ini lah sebenarnya agenda puak ini. Tiada lain. Inilah agenda jangka panjang dan dibuat sedikit demi sedikit tetapi berterusan. Anda semua harus berfikir untuk jangka panjang. Ingat, negara ini akan diwarisi untuk anak cucu kita. Ia harus diwarisi dalam keadaan baik kalau tidak sempurna pun.

8. Kepada kerajaan, ambil tindakan segara. Jangan hanya amaran, amaran, amaran dan terus amaran. dah naik menyampah mendengar amaran demi amaran. Akhirnya hanya amaran keras. PERKASA yang tidak menulis perkara bohong pun , kerajaan sibok sangat memanggil editornya. Tetapi 2 akhbar ini bagaimana?

9. Adakah menunggu sehingga kucing bertanduk. Ambil tindakan tegas ke atas kedua akhbar ini.

Nota : Sebab itu , puak-puak ini tidak putus-putus mendesak supaya ISA, Akta Pencegahan, Akta Penerbitan dan sebagainya dihapuskan. Semuanya bagi menentukan agenda mereka akan terhasil dengan lebih cepat. Republik Rakyat Malaysia. Inilah agenda akhirnya. Melayu hanya akan gigit jari. Melayu-Melayu yang bersekongkol dengan puak ini pun lebih teruk keadaannya.................Fikirlah sendiri keadaannya. Lihat aje di Singapura. Bila Lee Kuan Yew berkuasa, semua rakan melayu dan cinanya di humban berpuluh tahun ke dalam penjara tanpa bicara. Yang terakhirnya hanya dibebaskan 2 tahun lepas dan kini sudah berumur 89 tahun. Fikirkanlah akibatnya. Ingat semua orang muda melayu. Ingat.....!!!!!Jangan kita menjadi seperti nasib Pak Pandir........................

23 comments:

  1. ALOO BEWAK YG DOK DALAM GUA.......

    BETUI LA HABAQ HANG, KALU SEMUA DAGHI PEMBANGKANG MISTI 100% FITNAH. KALU BERSUMBERKAN PARTI BEWAK SUMANYA BETUI. TADAK SATU YANG TAK BETUI, MELAINKAN BETUI SUMA.

    MASIH INGAT LAGI BETAPA BETUINYA PARTI BEWAK, SAMPAI TARIKH DSAI LIWAT JUBUQ TAIK ZIZAN SAMPAI UBAT DUA TIGA KALI. BETUI JUGAK SAMPAI SUH ORANG USUNG TILAM NAK WAT BAHAN KES. BETAPA BETUINHYA MAHDIAQ HABAQ DSAI MENCEDERAKAN DIRI SENDIRI. RAHIM NOR TADAK SALAH HAIH.....SABIK PARTI BEWAK SENTIASA DALAM POSISI BETUI.

    BETUINYA PARTI BEAK SABIK VK LINGAM BULIH ATUQ SAPA2 NAK JADI KETUA HAKIM. SUMA INI BUKAN FITNAH LAAAAAAA....SUMA BETUI.

    he he he
    gelak ngan puak bewak yang sentiasa dok di pehak yang betui.

    ReplyDelete
  2. lord tu jangan layan sangat PG. dia tak cukup akal. budak hingus lagi. birakan anak bewak tu menyalak sorang. dia kan anak bewak haram.

    kah kah kah kah kah kah kah kah akah kah akha kah

    ReplyDelete
  3. Masalahnya dengan orang kita ni, cepat lupa api tak mahu pula buat rujukan. Dingatkan sekali lagi, semasa Anwar timbalan perdana menteri, pihak pembangkang terutama pas dan dap yang sering menyebar berita dalam majalah dan ceramah, mengatakan anwar telah melakukan rasuah dan salahlaku seks. Mereka menggesa Dr Mahathir mengambil tindakan keatas anwar kerana perbuatan itu memalukan negara. Dalm ceramah pas terutama yang dijuarai mat S. anwar teruk dimalukan, sehingga bila menyebut nama anwar, tidak lupa disambung dengan gelaran al-.... Kenapa gelaran itu yang diberi!!! Taib Azamuden telah membuat rakaman video dengan mangsa anwar dan rakaman itu telah disebar kepada umum. ahmad awang masa dalam persatuan ulama malaysia, pernah mengulas dalam majalah tamadun, bahawa anwar telah melanggar 9 dari 10 amanat ulama. masa itu, tiada suatu pun ulasan yang baik keluar dari mulut pemimpin pas mengenai anwar, yang juga timbalan presiden umno. karpal singh lagi handal, dalam sidang parlimen, telah menyuruh kerajaan mengambil tindakan keatas anwar atas tuduhan tersebut. rujuklah catatan persidangan parlimen. Masa itu yang membela anwar dan keluarganya adalah Dr Mahathir dan Polis diketuai oleh Tan Sri Rahim Nor. Setiap kali wartawan hendak jolok bertanya mengenai skandal VVIP (anwar) maka Rahim Nor segera menyuruh pegawainya mengambil kenyataan. Begitulah pdrm digunakan untuk menutup aib orang nombor 2 Malaysia. Apabila keburukan tidak dapat lagi ditutup kerana bau bangkai yang telah merebak, Dr Mahathir terpaksa mengikut kehendak ramai (bersama bukti) dengan memecat anwar. Harapan Dr Mahathir, anwar akan senyap, begitu juga pembangkang. Tetapi rupa-rupanya anwar telah menghuru-harakan negara atas alasan gerakan reformasi dan memfitnah pula Dr M, hinggakan komplek putrajaya dikatakan mahligai mahathir. Yang menghairankan, para pemimpin pas dan dap, kali ini menyokong pula anwar, setelah sekian lama anwar dikatakan kotor dan korup. Apa yang dikatakan bagi menjawab tohmah pembangkang, tidak akan diterima. Cuma bagi kita orang-orang Islam, sejak pemecatan anwar bertahun-tahun yang lalu, berbagai usaha telah dijalankan seperti bersembahyang hajat, berdoa hingga ke Kaabah semasa mengerjakan haji dan lain-lain lagi, mohon Tuhan tunjukkan kebenaran. Setakat ilmu kita yang setitik berbanding tujuh lautan di dunia ini, kita masih lihat anwar belum diizinkan jadi perdana menteri. Manusia hanya boleh berusaha, dengan izin Nya jua sesuatu berlaku. Teruskanlah berdoa agar kita semua mendapat kebenaran dan kebaikan.

    ReplyDelete
  4. aku mmg sokong akmy pya hujah...nak wat camna...nama pun politik...
    bagi p la hujah ka, fakta ka..puak bewak kabok lord reid tu xkan percaya..
    kononnya kalau undi parti depa tu la akan masuk syurga...
    depa xpenah rasuah..org cuma bg sedekah p wat haji dlm rm65k sorang ja...bukan rasuah pun...projek signboard kan da dapat...
    lepaih tu bg lak kek besday kat pak mentua...harga kek dia kalah kek kat kedai secret recipe...duit tu pulak bukan dr duit poket sendiri...guna duit company hehehe..
    tu blom cerita pasai balak lg..susah2 hempa refer ja la kat blog kicdefella tu hehehe
    depa buat xpa...pasai depa kan dijanjikan syurga huhuhu...

    he he he
    gelak ngan puak bewak yang sentiasa dok di pehak yang betui.

    ReplyDelete
  5. ALLOO MUSANG PUKUI 18.45

    ALOOO BEWAK2 PEJUANG MELAYU.......

    NIK AZIK MEMANG KAKI RASUAH....RASUAH BALAK,RASUAH NEIK HAJI, MALAH SEMUA RASUAH ADA KAT NIK AZIK. SABIK TU SELAMA DIA MENJADI MB HAMPIQ 20 TAUN, PITIH DIA ADA MELEBIH PITIH MAMAT BIN
    KALU KITA PI GHUMAH DIA KAT PULAU MELAKA....FUUUUUUUUHHHHHH ISTANA DIA, MENGALAH
    MAMAT TAIB YANG KENA TAHAN KAT BRINBANE OSTRALIA.
    TERATAK KADIAQ SHEH PADIAQ KAT KULIM, KEDAH.
    ISTANA NIK AZIK NI PAGAQ SAJA TAK TAQ LA BERAPA BILION DOLLAR, KRISTAL BEB....SAMPAI TAK NAMPAK PON.

    KALU BEWAK2 PI ISTANA DIA, DIA ANGKAT SENDIRI AYAQ TEH O NGAN SEKUT TAWAQ PAKAI GELAS BUNGA HADIAH TEH WANGI.

    NIK AZIK NI, OLEH KERANA TELAJAK KAYA, GAJI DIA, DIA AMIK 60% SAJA, SELEBIHNYA MASUK TABUNG SERAMBI MEKAH. ELAUN KERAIAN RAYA POSA SEBANYAK 15,000 RINGGIT SETAUN PON TAK AMIK JUGAK. KALU DAH TERLAJAK KAYA NGAN PITIH RASUAH, TAK AMIK PON TAK PA.

    KALU NAK TENGOK SESORANG TU KAYA @ TIDAK KITA BULIH TENGOK KETA DIA PAKAI. FUUUUHHHHHH.....
    KETA DIA RATUSAN RIBU JUGAK LA. JARANG ORANG PAKAI SABIK TAK MAMPU. NAK TAW...OPEL GEMINI TAUN 1977, JENIH KETA MEWAH JUGAK LA, SEMEWAH KETA ANUAQ MUSA YANG KENA RAMPAS KAT SPRM TU.

    OLEH KERANA TERLAJAK KAYA DAN KEDUDUKAN SANGAT MELIA, DIA PI HAJI PON PAKAI ORANG TAJA. KALU SEMUA ORANG BENCI KAT NIK AZIK, BUKAN SORANG DUA NAK TAJA NIK AZIK, MALAH BERPULUH.

    ITULAH SAJA KISAH NIK AZIK SEBAGAI BAPAK PERASUAH NEGARA.

    he he he
    gurau ngan puak2 bewak.

    ReplyDelete
  6. Masa nak buat Putrajayapun dulu dikutuk habis-habisan. Mungkin depa nak tengok pegawai pentadbiran masih duduk di blok-blok kayu. Seperti Putrajaya, Istana Raja-Raja Melayu untuk YDPA perlu bagi memartabatkan Raja-Raja Melayu sebagaimana termaktub dalam Perlembagaan bahawa YDPA adalah orang paling perkasa di Persekutuaan dan mendahului semua orang lain. Takkan nak duduk tempat bekas banglo orang lain. Bukankah Istana ini bakal menjadi kebanggaan rakyat Malaysia seperti Putrajaya? Seperti Petronas Twin Tower? KLIA?

    ReplyDelete
  7. lord reid tu klau dia melayu dialah manusia paling x sedar diri dan gila babi tahap gaban. org yg tolol ckp mcm org pendek akal tak payah layan.

    ReplyDelete
  8. Air mata Melayu air mata kesyukuran. Ayer mata pendatang ayer mata kehampaan... kerana lambang ketuanan Melayu makin gah, ditanah air tercinta.

    ReplyDelete
  9. takyah la dilayan dengan lord tuh..puak2 nih...kalo hujah tu x memihak kat depa..memang dorang xkan terima..ditutpnye pintu akal dorang....

    kalo ye pon taksub sangat ngan pemimpin2 ko tuh..toksah la sampai terima bulat2 berita tu...
    ade akal selidik..kaji fakta...baru la taw mane betol mane salah...ni ape yg si penceramah tu dok cakap sume telan bulat2...

    haihh...
    -budak-

    ReplyDelete
  10. Salam sejahtera kepada Anon semua..aku cadangkan tak perlu ulas atau layan walau sepatah pun Lord Reid tu sebab budak ni keturunan Melayu Najis. Biar dia yang syok sendiri ulas komen kau orang semua. Di blog PR Jahanan Lord Reid tu tak dapat sambutan dan puak-puak dia pun malu dengan perangai Si Bahlul tu. Kata orang otak tak berkembang (macam asam kecut).

    ReplyDelete
  11. Lord Reid ini diibaratkan seperti teamroket dalam cerita kartun pokemon. bagus juga adanya Lord Reid, jika tidak boring juga.

    Rakyat dahpun diberikan stadium, pusat membeli belah, lebuhraya, LRT, sekolah dan banyak lagi kemudahan dan infrastuktur2 lain. Sudah sampai masanya (bahkan sudah terlewat sebenarnya) sebuah istana yang rasmi dibina selari dengan Sistem Raja Berpelembagaan bahawa YDPA is the Supreme Head of the Federation and He Precedes over any other person. The Public Seal shall be vested in YDPA.
    Mungkin kejahilan akan kedudukan YDPA dan Raja-Raja Melayu mendorong segolongan orang tertentu menentang pembinaan istana yang baru atau sifat irihatinya atau subversifnya. Tepuk dada tanya selera.

    ReplyDelete
  12. THUUHAHAA...THEHEHEHEH....WHUAAHAHA........HADUUUUUUUIH .....HADUIH..HADUIH...TEGELAK AKU KAT BEWAK2 SUMA.......

    BUKAN MAIN LAGI BEWAK2 NI TAK MAW LAYAN AKU. AKU BUKAN NAK SUH BEWAK2 SUMA LAYAN HAIH.....
    AKU HANYA MAI BAK MENDE BETUI.... YANG BEWAK2 DOK LAYAN AKU APSAL?.... TAKYAH LAYAN LA. AKU PON TAK KELAPAQ NGAN LAYANAN BEWAK2 SUMA.

    CUMA YANG AKU TAU....BILA AKU MAI BAK HUJAH...SEKOQ PON PUAK2 BEWAK TAKLEH NAK LAWAN HUJAH AKU BEB.....SEKALI AKU MAI...PUAK2 BEWAK ILANG KAWALAN TAU......SEROPA MABUK TAIK. BEWAK2
    TAKLEH LAWAN HUJAH, DOK HABAQ AKU MACAM2.

    THUUHAHAA...THEHEHEHEH....WHUAAHAHA........HADUUUUUUUIH .....HADUIH..HADUIH........

    ReplyDelete
  13. lord reid anak haram
    kah kah kah kah kahmakhkahj kah kah kah

    ReplyDelete
  14. lord reid pun anak bewak . bewak haram lagi
    kah kah kah kahkah kah kah kah kah kah

    ReplyDelete
  15. bangsa pendatang ini sebenarnya mah melayu tahap gitu2 saja , puak2 ni tak mahu ada satu mercutanda gahnya melayu , terutama RAJA melayu sebagai lambang perpaduan , lambang keutuhan dan keteguhan , keselamatan bangsa Melayu , sebab itu dorang nak sangat institusi ini runtuh terlebih dahulu , apabila RAJA runtuh , maka dorang akan serang PDRM/ATM pula, ini matlamat dorang sebenarnya , matlamat jangka panjang ,

    kerana dorang tahu , selagi 3 unsur ini wujud dalam bangsa melayu , sangat sukar bagi mereka menembusi pertahanan bangsa melayu , sukar bagi mereka melakukan penipuan terang2an dan hanya mampu sembunyi atau baling batu sembunyi tangan ,
    ibarat menebang pokok , dorang mahu bongkar akar dahulu , agar senang pokok tumbang ,bila pokok dah tumbang senang dikerat kerat ,

    apapun , melayu tidak akan mengizinkan perkara ini berlaku , melayu bukan bodoh untuk dipermainkan sekali lagi , jangan dijolok sarang tebuan , kelak buruk padahnya ....

    melayu harus sedar , sgala ini adlah permainan dan cita2 pembangkang terutama kaum pendatang simata sepet ,

    jangan terpedaya , jangan termakan dengan dakyah dan jangan tertipu dengan umpan yg dihidangkan , ia umpan beracun yg akan memakan bangsa melayu sendiri ,

    ReplyDelete
  16. hahaha lord bewak reid...
    aku nak tergelak gak tgk dia pya komen..
    mmg mcm hampeh..aku ingat hg better masuk blog kickdefella la lord reid...
    n.ajis hg tu..kalau ada ja tetamu nak mai umah..dia cepat2 p cari umah mcm reban ayam p dok sana...nak tunjuk la dia ni bukan jenis byk duit...tapi bila tetamu xdak...cepat2 lari p umah sebelah...tersergam indah kat pulau melaka tu oiii...
    hahaha...
    lord beawk reid...please refer blog kickdefela tu kah kah kah kah...

    THUUHAHAA...THEHEHEHEH....WHUAAHAHA........HADUUUUUUUIH .....HADUIH..HADUIH........

    ReplyDelete
  17. dulu ada YB kata nak ikut Khalifah Umar bin Aziz,nak dudok rumah sendiri dan kononya berjimat duit rakyat. Akhirnya, bikin tak serupa cakap.

    Ada pula Datin suri rumah dan Dato Suri rumah bergolok gadai menghiasi rumah kediaman supaya nampak gah. Hal ini, semua orang sama perangainya. Bila dipersoalkan, jawapannya, ini duit sendiri apa halnya nak sibuk-sibuk.

    Bila raja-raja nak bina atau baiki istana, dikatanya bazir duit rakyat pula. Sedangkan cukai adalah duit Raja (Tabung perbendaharaan Negara) bukan lagi duit rakyat kerana Raja dan Negara itu menjadi satu dan tidak boleh dipisahkan. Pendekata, istana negara itu adalah lambang institusi Raja Berpelembagaan, dan istana adalah negara dan raja punya bukannya milik mana-mana individu. Maka soal pembaziran tak timbul kerana istana itu adalah milik negara sebenarnya dalam institusi raja perlembagaan negara.
    Istana baru tu bukan untuk mana-mana ahli parti politik mendiami tapi untuk raja. Sememangnya raja tempat tinggalnya adalah dalam istana. Raja tidak boleh tinggalkan istana, nanti dimuseumkan seperti istana dinegara China dan Istana Kg Glam diSingapura.

    ReplyDelete
  18. Lord Reid,

    Dah bergelar RAJA BIAWAK


    MELAWAK AJE.........

    ReplyDelete
  19. Bodo bangang punya melayu, asyik gaduh, gaduh, gaduh sesama sendiri.
    Hindu cina ketawakan melayu yang asyik begaduh, politik melayu semakin runtuh, politik cina hindu semakin kukuh.

    PAS UMNO sama aje - duit, duit, duit dan duit

    Lantok kome le, nenek pun bukan lame lagi ihup, yang mude2 itu le, mampuh le kome!

    ReplyDelete
  20. LORD REID ANJING...

    ReplyDelete
  21. Setuju dgn nenek kebayan. Tapi Lord Reid tu terang2 menunjukkan kebodohan dan taksub buta tuli. Hujah apa yang tak boleh lawan Reid? Berhujah pun macam kartun. Sebab tu la puak2 korang ni hampeh dulu kini dan selamanya.

    ReplyDelete
  22. nenek kebayan

    Biarlah anak-anak muda kita "bergaduh". Bak kata pepatah air dicincing takkan putus.

    Suatu hari nanti mereka akan bergabung. Melayu akan kembali teguh berdiri.

    Buat masa ini "bergaduh" adalah satu-satunya process pembersihan fikiran mereka yang telah diracuni oleh petualang bangsa dan negara.

    kita tak sukakan rasuah. disana sini pejuang cyber menentangnya habis-habisan, percayalah, bersabarlah.

    ReplyDelete
  23. bongok toi la bdk2 ni dok gadoh watpa aku lgsg xsjtu ngan sapa2 Pas dah Melapas Umno dh wat dono bgok takut cina ngan hindu suma gilo kuasa yg merana aku ngan ktrnan melayu aku..hangpa suma pon try gabung atas NAMA ISLAM dan MELAYU..jgn sesekali dipisahkan ..

    Pastu lantik aku jd presiden..keh3

    ReplyDelete

PETA PELAYAR