FOLLOWERS

Tuesday 20 July 2010

MELAYU LEBIH MULIA TANPA UMNO : YB MAHFUZ ( MANUSIA SERBA TAHU ) !!!




KUALA LUMPUR, 19 Julai: “Melayu akan lebih kukuh dan mulia tanpa Umno, dan Malaysia akan lebih maju tanpa Umno," kata Naib Presiden PAS, Datuk Mahfuz Omar. Sehubungan itu, beliau mengucapkan terima kasih kepada Mufti Perak, Tan Sri Harussani Zakaria kerana meyakini kuasa politik melayu akan hilang pada Pilihan Raya Umum (PRU) ke-13 nanti. Berita lanjut : KLIK

Penghuni Gua : Ye ke ni Mahfuz? Ye ke? Atau main cakap sedap mulut aje.

2. Adakah Melayu akan lebih mulia di bawah PAS bersama DAP dan PKR? Buktikan. Apa yang telah PAS muliakan penduduk Kelantan dan Terengganu dulu? Tak ada apa pun. Tok Guru makan kedarah rasuah haji bersama menantunya adalah.

3. Di Terengganu dulu, apa yang PAS sudah muliakan penduduk dan rakyat Terengganu? Yang ada cuma makan kedarah balak dan menutup tadika kemas . Itu betul ada. Selain itu , asyik dok berebutkan jawatan penghulu dan JKKK . Dan yang paling mulia, bila TGHH asyik tambah bini sahaja sehingga 4 orang ( yang akhir sekali sebelum kalah di Terengganu dulu ialah seorang doktor di Hospital Terengganu ). Itu betul ada. Memuliakan wanita . Kih kih kih kih.

4. Akhirnya TGHH kalah teruk. Rusila pun terlepas dari genggaman apabila undi wanita di Rusila yang selama ini padu untuk TGHH beralih kepada Dato Rahman the giant.

5. Soalannnya, apa yang telah PAS muliakan melayu selama ini? Hanya penuh dengan maki hamun, fitnah setiap hari sesama islam, mengkafirkan sesama islam, sembahyang dua masjid ( masih ada lagi di sebelah Besut Terengganu., sembelihan orang UMNO tak boleh di makan , dan berbagai lagi. Inilah yang PAS dan Mahfuz maksudkan PAS memuliakan Melayu kot.

6. Cuba lihat di Malaysia ini, dari Bangunan Daya Bumi, lebuh Raya Utara Selatan, Putra Jaya, Jambatan Pulau Pinang dan Proton, dan sebagainya semuanya di belasah oleh PAS dan sekutunya dengan mengutuk Tun Dr Mahathir kerana di katakan semua membazir duit rakyat dan merupakan projek gajah putih. Akhirnya mereka telan ludah dan kahak mereka sendiri.

7. Tentang pendidikan islam pun, apa yang telah PAS buat mengikut kuasa yang ada pada mereka di Kelantan? Jiwa islam apa yang ada di Kelantan? Sama je pun. Kalau di Pantai Barat seperti di KL dan sebagainya terdapat kes kalwat, zina, minum arak, buang anak dan lain-lain, apa kurangnya di Kelantan. Sama aje.

8. Jadi apa yang mulianya Melayu di bawah PAS berbandingkan dengan Melayu di bawah UMNO. ? Mulia kah wanita Melayu di bawah PAS. Lihat aje lah Ketua Dewan Ulama PAS Perlis. Apa yang dibuat kepada isterinya, pukul, liwat, tak beri nafkah, datang period pun balun. Apa yang dibuat oleh seorang ADUN di Kelantan kepada isteri kembojanya. Makan kedarah / nafkah pun tak diberi walau duit berjuta? Dan banyak lagilah kalau nak tuliskan satu persatu. Muliakah Melayu di bawah PAS ? Kih kih kih kih. Cermin diri sendirilah Mahfuz!!!!

9. Kalau takat cakap aje boleh le Mahfuz. Cakap tak serupa bikin. Baik Mahfuz memuliakan anaknya dahulu yang sehingga kini masih bermasalah.....................kih kih kih kihkih kih............Cakap ajelah yang lebihnya kau ni Mahfuz. Geli kita semua mendengarnya!!!!!!!!!!!

25 comments:

  1. ALOO PEJUANG BEWAK.......salam mentekedarah taik seropa ngan salam 1 malaysia.....

    MAHFUZ.....HANG JANGAN DOK HABAQ LAGU TU......
    WAHAI MAHFUZ HANG KENA BACA NI......


    MELAYU ADALAH SATU BANGSA YANG PALING MELIA DALAM DUNIA NIH. TADAK BANGSA LEIN YANG LEBIH MELIA DAGHI BANGSA MELAYU.

    MELAYU JADI BEGITU MELIA SABIK PERJUANGAN PUAK2 BEWAK SIANG DAN MALAM DOK AMEK PEKDAH RASUAH DAN SALAHGUNA KUASA. SAPA2 YANG TIDAK MEMELIAKAN MELAYU DEPA PATUT DIGAM.


    ORANG YANG TADAK BERJUANG UNTUK MELAYU DIKIGHA MURTAD MELAYU. PARTI YANG MERINTAH BUKAN DARI GOLONGAN PERJUANGAN MELAYU BANYAK RASUAH. SABIK TU KELANTAN SAMPAI BERJOTA EKAQ BALAK DIAMIK PEKDAH OLEH MB YANG BERJUANG BUKAN POLITIK MELAYU.

    LANI TU TGNA DAH BEGHIBU2 KALI JUTAWAN DAH SABIK DOK MENTEKEDARAH RASUAH. GHUMAHNYA BESAQ MACAM ISTANA. GHUMAH2 WAKIL RAKYAT PARTI BEWAK KECIK DAN KEMETOT MACAM SARANG TIKUIH. SABIK TU LA RAKYAT SANGAT SAYANG NGAN PIMPINAN2 BEWAK PEJUANG MELAYU.

    BEWAK YANG DOK JAGA WARISAN MELAYU SUH JADI LEBIH MELIA TAK LEIN TAK BUKEN RAIS ANAK LELAKI YATIM. BEWAK NI KALU CAKAP EKSEN MACAM PORNSTAR. MIMIT MUKA BETUI2 MACAM BAPAK KAMBING MIANG NAK BELAKI.

    SAPA2 YANG BERJUANG NGAN UGAMA SUKU POLITIK SUKU, MISTI JATUH MISKIN SABIK TAK TERLIBAT NGAN RASUAH DAN SALAHGUNA KUASA. BEWAK2 INGAT DAK BEWAK MAMAT BIN MAMAT TAIB TERHUTANG SAMPAI 22 JUTA DI BRISBANE OSTRALIA SABIK BEWAK NI DOK TULUNG MELAYU.

    TENGOK LA PENEGAAN PARTI BUKAN BEWAK SEPERTI KOHILAL RUGI JOTA2.
    KALU PUAK2 BEWAK UNTUNG BANYAK. SIME DARBI BERBILION DOLLAR CATAT KEUNTUNGAN DI BAKUN. TABUNG HAJI,
    PANDAI BEWAK2 NI NEGA PITIH TABUNG
    HAJI, TIAP2 TAUN BULIH BAGI KEUNTUNGAN SAMPAI 5% SAJA. BANK RAKYAT HANYA MAMPU BAGI 15%. BANYAK LAGI KEUNTUNGAN YANG DIBUAT OLEH PUAK2 BEWAK NI, SEGHOPA PKNZ, PERWAJA STIL, DAN LEIN HINGGA TAK TERSEBUT.

    SABIK TU LA 9 TAUN LAGI EKONOMI MALAYSIA AKAN JADI GERGASI DUNIA.

    he he he
    gurau ngan puak2 bewak

    ReplyDelete
  2. PUKI MAK KAU LORD RIED. ANAK BABI ANJING. ULAMAK TEROMPAH KAYU. FATWA HJ HAJI MEREWANG, KARUT MARUT. BODOH PUNYA MAMPUSS (MAHFUS) JANGAN MARAH AKU IKUT YANG DIMERTABATKAN OLEH ULAMAK-ULAMAK PUKI MAK PAS.

    AKU GURAU AJA BARUAH KETURUNAN BAKA ANJING BABI .. LORD RIED

    ReplyDelete
  3. BETUL ANON 1743

    PADAN MUKA KO LR

    KAH KAH KAH

    ReplyDelete
  4. Lord Reid ni dasar anak haram !!!

    ReplyDelete
  5. SALAM PARA BLOGGER
    JANGAN BAGI PELUANG DENGAN LORD REID BABI NI BILA DIA MASUK MAKI JER DIA

    ReplyDelete
  6. KEHKEHKEH LOK REED MUDAH LUPE. DIALUPEMANE DIA TAROK OTAK DIA. MUNGKIN DIA TERSLH LTAK KAT JAMBAN KOT. ITU PSL DIA LUPE DIA TU MELAYU ATAU PUN DIA MMG MALU NK NGAKU DIA TU MELAYU. ALAA APE KESAHH..SELAGI DIA DOK TERSELIT BWH CELAH KLENGKANG BUAH NUAR SELAGI TU LE DIA X AKAN NGAKU DIA TU MELAYU TP BARUA KOMUNIS A.K.A ZIONIS! KEHKEHKEH...

    WEII LOK JGN MARAA HAAA..SAJE SKER GURAU NGAN BEWAK PASIR CM LU HEHEHEH >|D

    ReplyDelete
  7. ada lagi anjing lord reid ni..dapat upah daru tuan anjing..menyalak balik ye..

    jgn mare..sekali2 nak melawak dengan anjing2..

    ReplyDelete
  8. Ish, yang aku tak paham, Pas ni teruk, tapi tiap hari pemimpin umno cakap nak bekerjasama, nak perpaduan. Lupakan je la, pas dah cakap taknak tu dah lah. Buat umno nampak lemah je, ke mmg lemah umno sekarang ni?

    ReplyDelete
  9. Biarkan lord taik tu. Dia pun memang dah diupah untuk buat kecoh dalam blog prokerajaan. Biasalah... nak tambah duit poket, kerja sebagai cikgu sekolah rendah mana la cukup.

    Dah la tu, bini lord taik tu pula sedang belajar di UPSI, nak guna duit banyak juga tu. Jadi lord taik ambil upah sikit2 dari penjilat jubor AnWAR, itu sebab bila cerita bab AnWAR langsung tak tahu nak bagi hujah. Seperti biasalah, lord taik penyambung lidah rasmi bewak.

    ReplyDelete
  10. Oh ya pasal Mampus Omaq, tergelak juga dengan kata2 Mr. Bean Malaysia ni: “Melayu akan lebih kukuh dan mulia tanpa Umno, dan Malaysia akan lebih maju tanpa Umno"

    Di Kelantan tu dah terlebih maju ke walaupun UMNO tak perintah???? Maju macammana tu??? Rakyat Kelantan pun terpaksa berhijrah ke negeri yang diperintah UMNO. Nampaknya Kelantan akan lebih maju tanpa pemimpin hamPAS. Betul tak????

    Lawak la Mr. Bean ni.... hahahahahaha

    ReplyDelete
  11. Salam abe Arif, Mc tak mau komen apa2, cuma Mc nak tanya, gambar apa tu, untuk post artikel tu.. pelik je pun.

    ReplyDelete
  12. PAS TIDAK LAKSANAKAN ISLAM SEBAB UMNO ...


    PAS tidak dapat laksanakan dasar islam adalah kerana halangan daripada perlembagaan persekutuan yang anak kuncinya UMNO yang pegang, sementara itu UMNO pula tidak berminat langsung meminda perlembagaan persekutuan bagi membolehkan peraturan islam di laksanakan sekurang-kurangnya di Kelantan

    UMNO memang meletakkan kepada PAS semua kesalahan sebab tidak laksanakan peraturan islam kerana PAS adalah parti islam dan kenyataan ini adalah kenyataan politik semata-mata dan rakyat yang bodoh tentunya menyalahkan parti PAS sedangkan UMNO lah yang sebenarnya yang menjadi penghalang besar

    Jika UMNO benar-benar ikhlas mahu PAS laksanakan peraturan islam maka UMNO perlu meminda akta perlembagaan negara sebab kuncinya ada didalam poket UMNO, rakyat yang bodoh tentunya menyalahkan PAS setelah UMNO sendiri yang menerangkan bahawa PAS gagal melaksanakan islam

    Pada pandangan Pak Karamu jika UMNO yang menerajui kerajaan pusat meminda perlembagaan negara maka itu suatu yang akan menyatupadukan umat islam di negara ini, biarlah PAS yang laksanakan UMNO dok diam saja sudah cukup, akan tetapi UMNO sebenarnya tidak ada kuasa didalam BN sebab itu mereka hanya menyalak saja terhadap PAS dan menjadikannya modal politik yang bangang

    Teringat di satu masa dulu apabila PAS telah merangka hudud di Kelantan maka UMNO lah yang mula-mula memerli PAS dengan menyatakan hudup PAS, kenyataan tersebut keluar daripada mulut siapa ? jika bukan daripada mulut UMNO !

    ReplyDelete
  13. Lord reid,keuntungan-keuntungan GLC-GLC tu yang bagi gaji hang sebagai cikgu tu....tapi hang jangan makan gaji buta cukuplah...jangan pulak asyik tulis bewak atas papan hijau tu....rosak budak-budak sekolah tu...lord reid bewak sekilo nak bagi kat MAfuz si mr bean, otak dia sama gan hang otak singkat...hang gan mafuz kalau jadi pekerja aku dah lama aku kata both of you...you are fired...tak prokduktif...habiskan beras ajo

    ReplyDelete
  14. ALOO BEWAK2 PEJUANG MELAYU........

    KERIH DAH JADI RITUAL PUAK2 PARTI BEWAK. SABIK TU LA MENDERA PARTI BEWAK ADA LAMBANG KERIH. KALU MELAYU SAJA TAPI TADAK KERIH, SEROPA NGAN MUTOQ TADAK PENYETAT. KALU TADAK PENYETAT NAK IDUPKAN MUTOQ TU KENA LA TOLAK BAGI KASI IDUP.

    KETUA2 PEMUDA PARTI BEWAK MISTI BAK KERIH TIAP2 KALI PERIMPUNAN AGUNG PARTI BEWAK. UCAPAN TADAK SEMANGAT KALU TADAK CIUM KERIH. DULU MASA NAJIB JADI KETUA PEMUDA PARTI BEWAK DIA MENGHUNUIH KERIH SAMBIL HABAQ " langkah mayat pemuda dulu kalu sapa2 nak gugat kedaulatan pulau batu putih" LA NI PULAU BATU PUTIH TADAK DAH......YANG ADA DUA BUTIQ BATU PELIAQ NAJIB.

    KERIH JUGA DIGUNA UNTUK PEMUJAAN( pemujaan dan sebati ngan puak2 parti bewak ). MONA PANDI GUNA KERIH UNTUK WAT PEMUJAAN ILMU ITAMNYA BERSAMA TOKONG KECIK. PENDEK KATA KERIH NI DAH JADI SUMBER SYIRIK DAN SANGAT TIDAK BERPEKDAH LANGSUNG KALU NAK MEMELIAKAN KERIH DALAM ZAMAN YANG TADAK TAHYUL LANI.

    SATU LAGI PERKAGHA YANG JADI KEMELIAAN UNTUK PARTI BEWAK ADALAH SONGKOK. SETINGGI MANA SONGKOK DEPA, SETINGGI ITU LA TEMPRETURE KEBEWAKAN YANG MENYELUSUT JIWA RAGA PEMAKAINYA.
    HABAQ MAI....SAPA2 YANG TADAK PAKAI SONGKOK DAPALAM PERIMPUNAN PARTI BEWAK....

    SESUAI NGAN PARTI BEWAK JENIH UGAMA SUKU POLITIK SUKU, SONGKOK PILIHAN PARTI BEWAK SABIK BULIH BAK PI SOLAT DAN BULIH JUGAK WAT PI JOGET.

    he he he
    attarbiatun fil bewakun kaaafirun.

    ReplyDelete
  15. MACAM MANA MAHFUZ NAK JAGA RAKYAT ANAK NYA KELUARGANYA SENDIRI PUN TAK TERKAWAL HISAP DADAH MASUK PENJARA.BUDAK TU TAK JADI GITU KALAU BAPANYA BUKAN MAMPUS UMAR.SATU SATU PEMIMPIN PAS YG PALING BANGANG. AYAT YG DIA TAHU BAHAWA BAHAWA BAHAWA BAHAWA BAHAWA BAHAWA BAHAWA BAHAWA. DALAM SETIAP CERAMAHNYA TAK KURANG 50 KALI PERKATAAN BAHAWA DISEBUT.CUBA DENGAR BETUL2,SEBAB TU AKU KATA YB PALING BENGONG LAGI MAHA BANGANG,BODO TAHAP KERBAU BALAQ.

    BUDAK LODRID NI HABITAT DIA KAT TANJUNG RAMBUTAN DAN TAMPOI TAK PAYAH LAYAN.BUANG MASA . KAT SEKOLAH DULU MASA DARJAH 6 MASIH BERAK DALAM SELUAR.AL BIOL WAL BAHLOL INILAH ORANGNYA.

    ReplyDelete
  16. Jika Umno penghalang utk buat perlembagaan islam, adakah Dap pula menyokong pelaksanaannya jika pakatan memerintah M'sia..?
    Kenapalah bangang sgt puak Pas ni..
    Hakikatnya negara ini berbilang bangsa dan ugama.

    ReplyDelete
  17. e'eleh
    komen mcm hebat sgt
    wei rentaka bg contact no!
    berdepan la kalau bran.
    cter blkg serupa menyalak mcm anjing
    jgn jadi anjing bro.keturunan lu dah anjing xkan lu nak jadi anjing jgk bro
    hahahaha
    ada bran?

    ReplyDelete
  18. SALAM MENTEKEDARAH TAIK BEWAK RENTAKA......seropa ngan salam satu malaysia la.......

    USAH BEWAK RENTAKA DOK TANYA DAP SUKA @ TIDAK NEGAGH ISLAM SABIK KAPAL SIGH KAPIAQ. HANG TU NGAKU ISLAM ...SUKA TAK HUKUM ALLAH TUH DILAKSANAKAN DI MALAYSIA. KALU TAK SUKA HANG LEBIH KOGHANG LA NGAN LIM KIT SIANG, SAMA2 KAPIAQ.

    he he he
    jangan dok tukaq asobiyyah ngan akidah oooooiii.

    ReplyDelete
  19. UMNO dah nyawa2 ikan baru nak bercakap betapa pentingnya PAS bergabung dengan UMNO demi bangsa Melayu konon.

    Kenapa dulu UMNO sekat royalti minyak semasa PAS perintah Terengganu? 90% penduduk Terengganu adalah berbangsa Melayu. Kenapa UMNO lambat2kan pemberian wajib kepada negeri Kelantan sejak puluhan tahun? 95% penduduk Kelantan juga berbangsa Melayu. Kenapa petroleum di Sabah dan Sarawak bukan berada di persisiran pantai tetapi dapat royalti dan dana diserahkan kpd kerajaan negeri, sedangkan Kelantan dinafikan, lalu kononnya memberi wang ehsan yang diuruskan ketua bahagian UMNO Kelantan, bukannya kerajaan negeri?

    Bukti terbaik Melayu boleh berjaya tanpa UMNO boleh dilihat di Kelantan. Berbeza sungguh semasa UMNO perintah dulu yang mana rakyat hidup miskin merempat. Masa UMNO perintah dulu bangsa Melayu (ahli UMNO) bebas minum arak, tikam nombor ekor, pelacuran berleluasa, sarat dengan gejala sosial. Kebendaanpun UMNO tak mampu buat, lihat Jambatan Yahya Petra 2 pun dah 3 tahun masih tak siap2 lagi, hanya 5% saja untuk 3 tahun. Prestasi apa tu UMNO nak tunjukkan?

    Kononnya UMNO berjaya memajukan Melayu di negeri2 pantai barat. Itu karut. Melayu tak maju ke mana, yang maju adalah bangsa Cina. Tengok kedai2 berapa orang dimiliki Melayu? Semuanya milik Cina. Berbeza sungguh di Kelantan yang 90% kedai dimiliki orang Melayu.

    ReplyDelete
  20. Apalah agaknya alasan Mahfuz apabila mengatakan "kuasa Melayu" takkan hilang sekiranya Umno berkubur dalam PRU 13 nanti???

    Adakah kuasa seperti mana Dato' Seri Ir. Nizar menerajui negeri Perak boleh dijadikan contoh yang baik? Seorang Menteri Besar Melayu yang di lihat cuma menjadi "boneka" kepada DAP?

    Ataupun adakah pemerintahan TG Nik Aziz di Kelantan yang hanya mampu membina 3 buah masjid dalam tempoh 20 tahun pemerintahannya boleh dijadikan ikutan?

    Bagaimanapula dengan pemerintahan Tan Sri Khalid yang banyak menghasilkan "lubang-lubang" di Selangor?

    Akhir sekali, bolehkah pemerintahan Dato' Seri Azizan Razak diikuti?

    Bagaimana pula jika selepas PRU 13, parti DAP yang memperolehi majoriti? Masih kekalkah kuasa ditangan Melayu???


    Bersediakah kita untuk mempunyai seorang PM Melayu "boneka" yang bakal mengikut segala telunjuk parti DAP pada tahun 2012 nanti???


    Jika jawapannya ya, silakanlah...

    ReplyDelete
  21. mampus UMNO! mampus UMNO! mapus UMNO

    ReplyDelete
  22. Ramai sungguh melayu tak sedar diri,rasa hebat,percaya dekat kafir lebih dari orang islam seagama dan sebangsa.

    ReplyDelete
  23. anon atas!
    lu ni sedar diri ke?
    better join venture dgn kapir!
    dari join melayu yg mengaku Islam yg nak hancurkan bangsa seagamanya sendri!
    lu blh terima ke bangsa lu sendri yg condemn lu?
    pk bro...
    jgn tunjuk hebat sangat

    ReplyDelete
  24. Hoi Anom-Anom yang mengaku Melayu Beragama Islam???
    Kenapa PAS Nik Aziz dan Hj Hadi Awangan tak keluar fatwa mana-mana pengikut PAS yang pernah bersekolah, belajar, guna hospital kerajaan Malaysia, apa tah makan gaji bulanan dengan Kerajaan Malaysia adalah HARAM DAN HARAM sebab Kamu semua yang mengharamkan apa yang kamu dapat dan kecapi??
    Cuba tanya Ulamak-Ulamak PAS semua anak-anak cucu dia orang belajar kat mana? Sakit dapat rawatan hospital mana?
    Jangan cakap pasal Islam kalau hanya ikut-ikutan aja Bro!!!
    Lord Ried ada faham?????????

    ReplyDelete

PETA PELAYAR