FOLLOWERS

Thursday, 19 August 2010

KIRIMAN PELURU M 16 : LU SIAPA TONY PHUA !!!



..........................................PM,IGP membisu .......................................................................................

"Lebih kurang satu minggu saya buat laporan polis atas kes peluru hidup yang saya terima tapi sampai sekarang ketua polis negara dan perdana menteri tidak keluarkan kenyataan untuk kutuk tindakan ini,

"Orang yang buat perkara ini akan rasa lebih bersemangat untuk buat lagi (tindakan sama) dalam masa akan datang," katanya lagi. ..................................................................................Berita lanjut : KLIK

Penghuni Gua : Lu siapa Tony Phua. Besar sangatkah setakat jadi MP cabuk di Petaling Jaya tu sehinggakan mengecam PM dan Tan Sri Musa Hassan Ketua Polis Negara kerana dikatakan sehingga kini tak mengutuk ancaman terhadapnya itu.

2. Kamu rasa kamu besar sangatkah? Siapa kamu? Banyak lagi isu rakyat yang perlu diberi perhatian oleh PM dan KPN dari menyibok dan menyakit kepala dalam isu yang bukan isu pun. Semuanya anda nak politikkan.

3. Apa kurangnya anda yang sehingga kini tak mengecam pun dari hal isu salah guna kepala surat, rasuah DAP dan kematian anggota polis baru-baru ini yang dilanggar mat rempit? Mengapa kamu sendiri tak mengecam.? Kamu buta atau kamu perkauman. Hanya nampak perkara yang ada kepentingan bagi anda dan parti anda sahaja?

4. Sudah lah Tony. Meluat melihat manusia yang tak sedar diri dan tak mengenang budi. Sesekali fikir, padan muka ......................dah mulut celupar sangat. Mengata orang ikut sedap mulut dan langsung tak memikirkan hati dan perasaan orang lain. Bila dikirim peluru tahu pulak gelabah dan nak minta tolong dengan orang yang anda kecam dan hina hari-hari kerana rasuah lah dan sebagainya. Tak ada muka ke? nak muntah mendengar komen MP ini yang mahukan PM dan IGP respon mengutuk mereka yang mengirim peluru kepadanya. Banyak lagi kerja lain selain dari jadi hamba sahaya kepada MP bodoh dan perkauman ini...............................................

5. Memang tak bermuka pun orang dan parti seperti Tony Phua dan DAP ini. Janji hajat mereka tercapai. Janji agenda mereka tercapai. Itu pun ramai lagi pengundi melayu yang terus diperbodoh dan sanggup dipergunakan oleh orang seperti Tony dan DAP ini . Si peliwat tu jangan kira le !!!!

17 comments:

  1. Pasal apa marah2 ni PG...bukankah T.Puah tu rakyat Malaya yg berhak mendapat perlindungan dr sbrg ancaman...

    jika begini lah pemikiran ko dan umno memang betul lah umno mengamalkan dasar double standard...org ini dilindungi, manakala org itu tidak perlu dilindungi...begitulah jika pemikiran songsang yg hanya dipenuhi hasad dengki khianat terhdp org lain...!!!


    tapi bila kena kpd org umno hatta beruk peliharaan umno pun, maka bertempiaran polis datang bertrak2 utk menangkap penjenayah dan menjejaki mrk dlm masa sesingkat itu....taik punya polis...


    itu lah yg aku selalu kata :

    MALAYA NI TIADA KEADILAN, KEADILAN HANYA MILIK MAHARAJA2 DAN AHLI UMNO/BN SAHAJA...JIKA RAKYAT BIASA NAK MENCARI KEADILAN,MAKA DIA TIDAK AKAN DAPAT KEADILAN, BAHKAN DIA PULA DIPERSALAHKAN MALAH NYAWA DIA PULAK TERANCAM.....RENUNGKAN LAH!!!

    ReplyDelete
  2. Buat apa tony Pua, kalau kepala saja besar tapi lancau kecik

    ReplyDelete
  3. Hahaha...kelakar lah. Selalu kutuk2 polis, skrg ni nak mintak polis timang pulak...banyak cantik!

    ReplyDelete
  4. EKELEHHH APEK TU SAWAN KE PER? X SEDAR DIRI PUNYE APEK!. APE YG DIA NK TAKUTKAN? DIA KAN KETUA GENGSTER! KEHKEHKEH

    ReplyDelete
  5. JEFFRY !

    BARU AKU TAHU KETUA GANGSTER BOLEH JD AHLI PARLIMEN...BODOH PUNYA JEFFRY...

    DAH TAHU T.PUAH KETUA GANGSTER KENAPA POLIS TAK TANGKAP DAN SUMBAT ISA?...HA..HA..HA..

    BILA ORG KATA KO BANGANG KO MARAH...TAPI ITULAH KO BENGAP!!!

    ReplyDelete
  6. KONGRES Ekonomi Cina anjuran MCA yang dirasmikan oleh PM Najib telah meminta supaya ekuiti 30 Bumiputera dalam semua sektor dikurangkan. Permintaan itu merupakan salah satu dari 12 deklarasi yang diluluskan kongres berkenaan.

    Tidak ada ulasan atau laporan penuh dalam akhbar-akhbar arus perdana dan juga televisyen Malaysia hari ini. Kenapa? Selalunya Arif Omar cepat latah jika desakan itu dibuat oleh pemimpin DAP atau PKR atau PAS. Tetapi nampaknya Arif Omar jadi lembab atau terlepas pandang kalau desakan itu datang dari MCA. Mata Arif Omar jadi kabur dan tangan Arif Omar lemah untuk menggarap cerita.

    Saya juga sedang menunggu berapa butir peluru lagi yang akan dihantar kepada MCA. Juga saya tunggu apakah esok atau petang ini ada laporan polis terhadap MCA atas tuduhan menghasut? Saya pasti kalau permintaan itu dibuat oleh Lim Guan Eng, beratus laporan polis telah dibuat hari ini. Dari Perlis hingga ke Sabah. Berderet anak muda Melayu yang diupah sebungkus kotak kurma akan berhimpun dihadapan balai polis.

    MCA kini sudah tidak segan silu lagi. Semangat setia kawan atau perasaan ingin menjaga hati orang Melayu juga sudah tidak ada lagi. MCA mempelajari dan mengkaji akan perbezaan watak-watak ataupun naluri tokoh-tokoh Umno. Sikap dan watak pemimpin Melayu hari ini berubah dan berbeza jauh dengan pemimpin dulu. Pemimpin Umno hari ini bukan lagi memiliki semangat nasionalis, tetapi semuanya mengagungkan wang. Jadi apabila hati dan jiwa orang Melayu sudah rosak maka itu mudahlah untuk orang Cina meruntuhkannya.

    Orang Cina sangat berterus terang dalam politiknya. Hanya orang Melayu saja masih berhati-hati dan malu alah untuk membaca sejarah bangsa dan negara. Sepatutnya orang Melayu juga bersikap seperti orang Cina. Bukan saja berterus terang dalam menuntut hak tetapi juga harus bersatu padu. Apakah pernah kita dengar kongres ekonomi Melayu meminta supaya kelonggaran berlebihan kepada kaum Cina ditarik balik? Penguasaan kekayaan kaum Cina dikawal dan sebagainya. Tidak! Sebaliknya kalau ada orang Melayu menyebut fakta sejarah mengatakan Cina adalah pendatang, Melayu itu akan diherdik dan dimarah dan dinyahkan dari jawatan secara muslihat. Zaman Raja membunuh Hang Nadim nampaknya kembali semula ke dalam politik orang Melayu.

    Melayu harus belajar bagaimana orang Cina berpolitik. Tengok bila MCA atau Gerakan membuat tuntutan, DAP akan mendiamkan diri dan tidak membatahnya. Atas kepentingan bersama DAP hanya mendiamkan diri saja dan menjawab no comment. Begitu juga kalau ada DAP membuat tuntutan demi kepentingan bersama MCA dan Gerakan tidak berkata apa. Itulah politik orang Cina untuk membela kaumnya.

    Untuk melihat sejauh mana keakraban orang Cina tengoklah pada majlis Hari Raya Cina. Mereka akan saling kunjung mengunjungi antara satu sama lain. Tidak macam pemimpin Melayu (Umno dan Pas) dan juga penyokong serta bloggers Melayu yang terus meletakkan tembok di hati masing-masing dalam keadaan apa juga.

    Politik orang Melayu yang diwarisi oleh Pak Kadok menang sorak kampung tergadai hendaklah ditamatkan. Begitu juga politik Pak Pandir yang bodoh tetapi merasa cerdik hendaklah dibuang jauh jauh. Begitu juga dengan politik Lebai Malang yang tamak sana lepas sini buang, perlulah dilupakan. Dan begitu juga dengan politik Mat Jenin yang berangan-angan tinggi tetapi tidak ukur dengan kebolehan sendiri hendaklah dikambus.

    Renungkanlah.

    ReplyDelete
  7. Ano semua rakyat malaysia yg berhak mendapat perlindungan dr sbrg ancaman.mamat nie sorang jer yang ada masalah keselamatan???oerang len takder??aper nak fokus kat dia sorang jer ker???rakyat lain kenapa?pasal dia MP ker???siap sound pm lg hehehe klu gitu aku pun sound pM la pasal kasut nie baru kena curi arrr...

    ReplyDelete
  8. Cina ni banyak kongsi gelap. Apakah tidak mungkin kongsi gelap lain yang merupakan saingan kepada si Tony komunis ni yang hantar peluru tu?

    ReplyDelete
  9. Anon 19 August 2010 18:11 aku cadangkan biar kau aja jadi Body Guard Apek tu kan bagus? Kau pun rakyat Malaysia yang punya tanggungjawab untuk melindungi MP Apek tu. Dah kutuk polis sangat-sangat apa nak suruh polis pulak?? Anon 19 August 2010 18:11 memang layak jadi Body Guard.

    Anon 20 August 2010 00:33 betul tu, aku sokong kau. Apek tu bising-bising nak buat apakan??? MP mulut celupar macam jubur ayam/itik takut pulak terima hadiah istimewa tu? Aku rasa Apek tu berlakun aja takut..kononnyaaaaaaaa

    ReplyDelete
  10. 'KIAMAT DAN KEADAANNYA'

    http://www.scribd.com/doc/36025155/Surat-Kepada-Yang-DiPertuan-Agong-Dan-Mufti-Mufti

    ReplyDelete
  11. Anon 22:09...

    Cube kaji ape signifikkannya Jeffrog dgn BN (Be-eNd)...

    Jeffrog + BN = BNgang; BNgap; BNgai; BNgong; BNgok
    Be-eNd punye chemistry dgn ayat2 BAGHAL!

    ReplyDelete
  12. Anon 22:09

    Taiyib...Yaiyib..Taiyib...bro!!!

    BN =BN rupenya bnyk cerita lucu di sebalik ya...ha..ha..ha..ha..

    Tapi ada satu lagi bro :

    BN = BABI NASIONAL...!!!

    ReplyDelete
  13. BN bantu negara.pkr = parti kuat rogol.DAP=dengki anak pontianak.PAS = PARTI AJARAN SESAT DAN PARTI ANAK SETAN.

    ReplyDelete
  14. B.N = BARISAN BABI-BABI NEGARA
    BARISAN BARBARIAN NEGARA
    BARISAN BERUK-BERUK NEGARA
    BARISAN BAGHAL NEGARA
    BARISAN BERAK NEGARA
    BARISAN BUSUK NEGARA

    UMNO = UNTUNG MENIPU NAYA ORANG

    ReplyDelete
  15. Banyak yg benar dlm tulisan anon 23:56.

    Begitulah hasil pemikiran straregik politik kaum Cina. Sudah tentu ini dicetuskan melalui program2 percambahan pemikiran antara para pemimpin semua parti yg mewakili kaum itu, baik yg dlm BN bersama sekali dgn DAP, disertai atau mngkin dipimpin oleh para cerdik-pandai mereka drp prof2 mereka. Lahirlah drp kaum ini orang2 politik yang vokal dan tegas. Bezanya dengan budak2 dlm UMNO [saya sebut budak2 sebab jauh sangat karisma UMNO di belakang MCA yg berani mempersoal hak2 Melayu, sementara tak ada Melayu UMNO yg berani menyanggah dgn vokal juga] spt langit dgn bumi.

    Sebenarnya program terancang spt ini ada di Singapore. Tujuannya utk memilih Cina dgn otak yg terbaik, kemudian diadun individu2 yg pintar, cerdas & tegask ini menjadi calon2 pemimpin masa depan. Tentu masyarakat Cina di sini merujuk [atau ditunjuk ajar] gaya kepimpinan Cina seberang tembok di selatan itu.

    Tak taulah, Melayu UMNO ni ada atau tidak program seperti itu. Tapi kalau yg dicerminkan oleh kelompok pelapis Melayu UMNO spt Khairi, Tun Faisal, Saifuddin, Azeez tu, glamour pun tak nampak, karisma lagilah jauh. Yg nampak menyerlah [spt PG, walaupun dah masuk vateran] keberaniannya lebih utk membedal Anwar dan TGNA, daripada memperkatakan hak2 Melayu yg sering diungkit2 oleh MCA atau DAP. Kalau ada penyokong UMNO dlm blog pun, hujah2 mereka lebih rendah drp pemikiran PG, yg memang tak ada apa-apa isi penting, selain tidak ilmiah dalam memperjuangkan hak2 Melayu. Jadi, wahai pengundi2 muda...nilailah Um-Ngok ini dgn akal, bukan dgn emosi kerana kaum semata-mata..

    ReplyDelete
  16. anon 23:56 dgn anon 11:00 ni orng yg sama ke? tak kisah ler... aku sokong cakap engkorang... memang pun layak digelar macam tu oleh anon 10:46.

    BN= brged nyanyok
    BN= barua-barua negara
    BN= banyak nipu
    BN= bangsat-bangsat nasional
    BN= bongok norr

    UMNO?

    ular melayu no one... klasss...

    ReplyDelete
  17. Ano2 belewok...

    Itulah sewaktu nak jadi AP xhabaq pun pala gengstar. Tup... tup... kerana lain geng2 xberbintang xpuas hati sebab lu makan sorang. Besar kepala perbuatan sendiri bukan kerana penyakit tanggung sendirilah. Mana Polis boleh tangkap TonikPwaka tu..., kan hangpa sema tau bila kena ISAlam yang dok hangpa tolak dan laung2 pemain2 selama ini dok bersekongkol nak jilat jubor taik kafir tu... demo, demo.. demo... Hangpa pi repot pada mana-mana ostat pasIk atau pasEsat tuh. Dapatkan nasihat dari khalifah alim GuaNeng dan ostat al jubri.

    Nilah yang dikatakan Melayu hina Melayu tapi jilat jubur kafir org semacam ni tak pa. Kes naya di pulau sejemput tu, lihat lah depa baca doa dalam khutbah Jumaat untuk ostat Alim GuaNeng ketua mantorik, kerana Islam telah diletakkan ditempat yang tidak sepatunya oleh pemimpin dapig, pasEtan pasEsat pasIk apatah lagi pemimpin kuat rogol. Ikuti perkembangan ini bermula dari kerjasama dgn kafir jadi fuckatan. Orang kafir dan gereja kristian pun boleh guna kalimah Allah, boleh kejasama dengan setan. Ini kes terbaru jual maklumat Negara kpd dunia luar, sesetengah pemimpin fuckatan ni bukan rahsia Negara jah dia dedah dalam kain dia pun sedekah kat orang.

    ReplyDelete

PETA PELAYAR