FOLLOWERS

Friday, 13 August 2010

WAJAH MELAYU YANG BERJAYA DILEMBUKAN DAP !!!





Senator Tunku Abdul Aziz Ibrahim hari ini membidas pemimpin Umno kerana mengkritik setiausaha publisiti DAP, Tony Pua yang mencadangkan pemansuhan tujuh peratus diskaun bumiputera untuk pembelian hartanah mewah. .................................................................................................................

Pemuda Umno mendakwa cadangan Pua itu berbaur hasutan dan mencabuli perlembagaan persekutuan serta kontrak sosial. Sementara, Najib pula menuduh ahli parlimen Petaling Jaya Utara itu mencetuskan rasa tidak puas hati dan menimbulkan rasa marah di kalangan orang Melayu serta mengancam keamanan awam. ...............................................................................................................................................................

“Yang pasti, perlembagaan persekutuan tidak memperuntukkan bahawa Melayu berhak mendapatkan diskaun untuk membeli hartanah mewah yang bernilai jutaan ringgit,” kata Abdul Aziz. Berita lanjut : KLIK

Penghuni Gua : Inilah Melayu yang diberi pangkat yang paling besar dalam parti yang paling perkauman di Malaysia iaitu DAP. Pangkatnya ialah Naib Pengerusi DAP. Dulunya ada seorang lagi yang berjaya dilembukan oleh DAP iaitu Mohamad Noor Bekas Presiden MTUC. Cuma melayu ini lebih sikit, DAP suapkannya pula dengan Senator.

2. Itupun inilah kali perkata melayu yang dipergunakan dan dilembukan oleh DAP ini mula nak bercakap. Itu pun silap. Beliau baca perlembagaan tak habis rupanya.

3. PG cadangkan beliau baca semula perlembagaan. Atau paling tidak baca di sini.

4. Kesian kepada YM Pak Ungku ini. Kesian kerana masih tak sedar ia dilembu dan dikudakan oleh DAP untuk menjahanamkan bangsa dan negara ini. Kesian!!!!! Pengundi muda , lihat dan fikirkan. Inilah yang akan terjadi sekiranya kita membenarkan diri kita dilembukan. Hanya beri sedikit jawatan dan pangkat, maka melayu ini mula bercakap menentang bangsa sendiri. Mata mereka mula buta semuanya. Fikirkan.

13 comments:

  1. Pangkatnya ialah Naib Pengerusi DAP????

    Ini nak justify kalau PKR menang, Timbalan PM mesti bagi DAP lah tu.....

    'Over my dead body'.....bak kata Karampal Singh..hehehhe

    ReplyDelete
  2. kih kih kih

    pak ungku ni cakapnya bukan main dalam bab rasuah dan inter=grit, dulu dialah presiden integriti. sekarang ini terutama dalam isu kepala surat ronnie lui , haram tak berbunyi. mana suaranya.

    ReplyDelete
  3. saya ingatkan orang2 PR kuat membaca, rupanya baca alif ba ta terbalik.

    ReplyDelete
  4. Melayu memang mcm tu. Tambahan pulak kalau ada personal interest. Tak kiralah dari parti mana pun. Dasar hipokrit...

    Ridwan

    ReplyDelete
  5. Apa yg dikatakan matan PM Tun mahathir ada betul nya "MELAYU MUDAH LUPA" contoh nya pak ungku DAP dia lupa dia org melayu dan dia juga terlupa bahawa tonggak kuasa politik adalah org melayu hilang kuasa politik melayu hilang lah segala segala nya yg tinggal askar melayu dan bangsa itu sendiri kalau masih ada org melayu yg menghina org melayu itu sendiri ibarat org itu meratah daging keluarga nya sendiri.

    ReplyDelete
  6. Susidi golongan kaya-raya tidak dihapuskan, semua bising bagai apa... tapi subsidi untuk golongan miskin merempat rakyat kebanyakan yang dihapuskan tiada siapa pun bising... sedihnya!!!

    ReplyDelete
  7. macam cino jo, thah sunat ke tk tu, tah suka makan ba kut teh ke mana tau.. sepet semacam je kekekeke...

    ReplyDelete
  8. Orang-orang seperti inilah yang paling banyak menipu bangsa kerana diri sendiri tertipu.

    YB = Yang Bingai @ Bangang
    1. Telco & Post - Program Tipu?
    2. Telco & Post - Usahawan Melayu terhimpit

    ReplyDelete
  9. Salam tuan PG & Sema2…,

    WAJAH MELAYU YANG BERJAYA DILEMBUKAN DAP !!!
    'handicap' Senator Tunku Abdul Aziz Ibrahim. Nampak macam butir mace kena kulum dibabi jah @ macam ayae kokcak diberok – maaf bulan Ramadan ni…

    Dulu2 pernah P5B berpendapat inilah bunga2 penolakan Islam, sedikit demi sedikit orang Melayu yang tak ada naluri Melayu tolak Melayu, kemudian akan berlaku mou penolakan Islam secara total (langkah mayat ku dahulu). Nyalakan lilin, masuk pertahankan derma (gereja). Mengaku perjuangkan Islam, tapi orang Melayu spt ni akan terus meelaayuu. Pemimpin Dapigs tu terang dan nyata memberi umpan, tapi pemimpin meelaayuu tak sedar kena jual…!!!.

    Pang5 Beliung ingat nama tradisional baju melayu ialah baju gombang

    ReplyDelete
  10. SALAM KEDARAH TAIK SEROPA SALAM 1 MALAYSIA.


    BEWAK2 PEJUANG MELAYU SUMA .....POSA2 NI LEBIH HANG ZIKIAQ KA. BACA QURAN KA. DOK MELALTU TAK TENTU PASAI , KURUIH PAHLA POSA TU

    ReplyDelete
  11. Dorg ni YAHUDI
    puase taik anjing jer
    akal xda ke?puase2 kutuk org sana sini
    fitnah org sana sini
    btl gampang melayu ni

    ReplyDelete
  12. Saya sokong ape yang tuan punye blog ini tulis.

    Artikel mengenai melayu harus diperbanyakan lagi penulisannya ibarat bak kata pepatah "mata pena lebih tajam daripada mata pedang".


    salam ziarah,

    http://www.gadismelayuboleh.com

    ReplyDelete

PETA PELAYAR