FOLLOWERS

Saturday 11 September 2010

KENYATAAN DANGKAL TENGKU ADNAN DAN GENGNYA !!!!!!



Ibrahim: Kenyataan Kunan, Nazri 'melucukan'
S Pathmawathy
Sep 11, 10
4:00pm

Presiden PERKASA, Datuk Ibrahim Ali menyifatkan kenyataan setiausaha agung Umno, Datuk Tengku Adnan Tengku Mansor dan Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Mohd Nazri Abdul Aziz sebagai "sangat lucu".

"Secara tiba-tiba PERKASA mendapat begitu banyak perhatian, (dan) ditambah lagi, dengan kenyataan Tengku Adnan dan Nazri," kata Ibrahim dalam sidang akhbar di kediamannya hari ini. Beritalanjut : KLIK

Penghuni Gua : Memang PG setuju benar dengan pandangan Dato Ibrahim Ali. Memang lucu kenyataan Tengku Adnan dan Nazri Aziz.

2. Masa bila pulak PERKASA nak dekat dan nak sokongan UMNO apalagi BN? Tak ada pun. Tengku Adnan dan Nazri Aziz termasuk KJ aje yang dok sibok panas punggung tak tentu hala. Ketiga mereka ini pun bukan apa, sebab punggung sendiri terasa panas kot. Perjuangan mereka bertiga ini pun bukan ke mana pun. Asyik penuhkan tengkok sendiri aje. Dalam 3 spesis ini pun ada seekor yang dulunya sibok dok rasmi kelab malam haram aje. Itu yang kedengaran beliau dikatakan menteri Kelab Malam.

2. Harap ketiga ini nak perjuangkan orang Melayu? jauh panggang dari api le.

3. Kalau ketiga spesis ini mengatakan PERKASA rasis kerana perjuangkan kepentingan melayu, mengapa mereka tak bantai sama Siqiu ataupun Jiao Zong dan Dong Zong bagi orang Cina ? Tak rasis ke tiga pertubuhan ini ? Mereka jauh lebih rasis !!1 Mengapa MCA dan GERAKAN diam. Kerana merekalah ( MCA dan GERAKAN , DAP serta ketiga pertubuhan inilah ) rusuhan hampir tercetus di KL pada 1987 sehingga OPS Lalang dibuat di mana berpuluh orang ditangkap di bawah ISA .

4. Atas alasan desakan dari MCA dan GERAKAN serta nak dapatkan sokongan pengundi cina , Tengku Adnan kata UMNO nak jauhkan diri dari PERKASA. Sejak bila pengundi Cina mengundi BN? Apa yang tak diberi oleh kerajaan kepada mereka? Ada perubahan undi mereka kepada kerajaan ke sehingga kini? Lihat aje PRK Sibu. Mereka tetap tak berubah. Mereka tetap begitu. Mereka hanya mahu menerima bukan memberi !!! Inilah nampak bodohnya kerajaan dan ketiga pemimpin di atas yang tak tahu menilai serta melihat sejarah.

5. Kepada UMNO, jangan dengar sangat desakan MCA dan GERAKAN ini. Kedua parti ini hanyalah melukut di tepi gantang aje. UMNO dan BN tak dapat faedah apa pun dengan kedua parti ini sekarang. Apa sumbangan kedua parti ini untuk memulihkan BN? Kosong. Hanya bertambahnya ketebalan perkauman adelah. Selebihnya hanya tidor dan asyik minta orang melayu memohon maaf.

6. Jadi kalau BN dan UMNO nak dapat undi orang melayu ( ini yang penting kerana kesetian mereka tak pernah luntur ) , maka jaga hati orang melayu. Suara PERKASA adalah suara dan denyuit nadi orang Melayu. Jangan pandang rendah dan pandang sebelah mata kepada PERKASA.

7. Nanti UMNO dan BN menyesal tak sudah !!! Ingat menyesal tak sudah!!!! Jaga pengundi yang telag menunjukkan kestiannnya. Jangan nak perjudi keatas pengundi dan parti yang kerap menikam BN dan UMNO dari belakang !!!!

8. Hidup PERKASA !!!!!!!!!!!!!!!

17 comments:

  1. UMNO skrg umpama bapuk tua yang dah hilang Umpphh. Maaf, tapi itulah hakikatnya.

    UMNO perlu paham, kewujudan PERKASA adalah kerana kelemahan dan kesilapan UMNO sendiri.

    Asyik2 nak menari rentak org lain.

    Sampai bila?

    adakah Agenda Kesatuan Melayu ini merugikan Bangsa Melayu?

    Lain la melayu liberal dlm Umno tu, hipokrit!
    Depan ckp lain, belakang ckp lain.

    Nmpknya, UMNO sememangnya tidak ingin akan perubahan, malah, Mereka UMNO inginkan Kehancuran!

    HIDUP PERKASA!
    HIDUP TOK HIM!


    Nota: Akan tiba masanya nanti, Perkasa akan jadi Parti Politik islam melayu bumiputera jika UMNO sudah tidak relevan lagi.

    Allahuakbar!

    Allahuakbar!

    Allahuakbar!

    ReplyDelete
  2. HIDUP TOK HIM. AKU BUKAN SUKA SANGAT DENGAN TOK HIM NI. TAPI SUARANYA MENGENAI MELAYU NYA YANG AKU SUKA DAN HORMATI. MELAYU LAIN DAH TAK BERTELUR . TOK HIM DAN PERKASA NAMPAK LEBIH KEDEPAN DALAM MENGHALANG GULUNGAN TERTENTU MELANGGAR SEMPADAN KITA.

    ReplyDelete
  3. aku sokong... UMNO ni bodoh ikut ckp Cina.. dia x kaji ka.. undi Cina ada berapa kt Bn.... aku lebih sokong perkasa dari UMNO bapuk.

    ReplyDelete
  4. AKU NAK TERGELAK BACA KOMEN UMNO DI ATAS..KONON AHLI UMNO TAPI BARU AKU DENGAR MEREKA DI ATAS NI KUTUK BALIK UMNO...KAH..KAH..KAH...KERANA APA? KERANA KASIH DAH MULA BERUBAH KEPADA SANG PERKASA!!!


    APA LAH KO UMNO SEMUA...PATUTNYA JIKA SEDARA SEMUA AHLI UMNO TULEN, KENAPA PERLU NAK SOKONG PERKASA...PERKASA TU BUKAN PERTUBUHAN POLITIK PUN...TAKAT MANA SGT KUASA YG ADA PD MEREKA TU, HANYA TAHU MENYALAK JE!! BUKAN KAH UMNO BERKUASA? PATUTNYA ENGKO SEMUA SOKONG LAH ORG YG ADA KUASA...CELARU BETUL PEMIKIRAN AHLI2 UMNO NIH!!!


    APA JASA PERKASA PD TANAH AIR YG ENGKO SEMUA BANGGA2 SGT TUH? MUDAH SGT BERALIH KASIHNYA ORG2 UMNO NIH? HERAN BETUL..

    CAM NI LAH...PRU 13 NANTI ENGKORANG UMNO SEMUA USAHLAH UNDI UMNO...ENNGKO UNDI JER PERKASA...BIARLAH UMNO LINGKUP...BAGUS JUGA...AMAN DAMAI SEJAHTERA BUMI MALAYA NIH SIKIT!!

    AKU RASA KJ MESTI SEPENDAPAT DGN AKU...HIDUP KJ!!!

    ReplyDelete
  5. SAMBUNG SIKIT DR ATAS..

    NAMUN AKU YAKIN LAH SEMUA INI ADALAH SANDIWARA UMNO/PERKASA SAHAJA...SEBENARNYA UMNO LAH YG MENAJA KEWUJUDAN PERKASA DGN MUSLIHAT2 TERTENTU..KONONNYA PERKASA SBG PENGIMBANG KUASA MELAYU LAH, NAMUN HAKIKATNYA KEDUA2 MEREKA SAMA SAHAJA...MEREKA AKAN BERMAIN API, BERTARIK TALI SESAMA MEREKA, GEMPAK MENGGEMPAK SESAMA DIA, CUIT-MENCUIT, KATA-MENGATA DLL LAGILAH...

    JGN TERPEDAYA LAH..SEMUA NI LAKONAN MEREKA...UMNO/PERKASA DR KETURUNAN YG SAMA!! AUTA PUN 2 X 5 JER!!! AKU TAK HERAN LANGSUNG DGN PERANGAI KEDUA2 MALAUN NIH!!!

    ReplyDelete
  6. @Arif Omar

    sat gi, suka la tu.

    ReplyDelete
  7. Tiada siapa yg sempurna di atas mukabumi ini...

    ReplyDelete
  8. .UMNO/PERKASA DR KETURUNAN YG SAMA!! AUTA PUN 2 X 5 JER!!! AKU TAK HERAN LANGSUNG DGN PERANGAI KEDUA2 MALAUN NIH!!!

    PKR & PAS PUN dari keturunan sama.

    Sokong DaPIGS

    ReplyDelete
  9. Sokong DaPIGS,

    Kalau engkau drp UMNO, cara pemikiran engkau inilah contoh paling typical otak Melayu UMNO : Tak pernah masuk ajar, tak pernah melihat salah diri, dan bodoh sombong. Bila Ditegur melawan balik, bukan nak ambik iktibar. Memang padan kalau dlm era siber di mana orang dah pandai memuhasabah diri, tapi kau dengan para pemimpin Umno yg terpelajar tuh tak berupaya membijakkan diri, lingkup ler parti engkau dgn engkau2 sekali. Umno tu sebenarnya baik. Tapi bila Melayu bodoh meminpin Umno, jadilah dia spesis dedalu, harap pada nama tapi langsung tak ada bau..

    ReplyDelete
  10. Bila Ditegur melawan balik, bukan nak ambik iktibar.. kekekkekekeke ayaq yang power.. hehehh bila sokong dapigs hentam dia dia bantai balik kekekke 2X5 memang sebelas ler kekekekek (Anonymous said..12 September 2010 06:30 )apa le ketam menyuruh kaum nyer berjalan lurus... kukui.. hidup Islam hidup Melayu pas pom tak boleh pakai pelacur agama

    ReplyDelete
  11. aku pun macam arif omar......hidup datok him...teuskan perjuanganmu...perkasakan melayu..motto perkasa

    ReplyDelete
  12. apalah nak jadi orang melayu ni ,tak nampak kecerdikan mereka dlm membela bangsa dan agama.

    ReplyDelete
  13. Salam tuan PG & Sema2…,

    KENYATAAN DANGKAL TENGKU ADNAN DAN GENGNYA !!!!!!

    Hidup PERKASA….,
    Hidup Tok HIM….,

    - Jangan PERKASA hidup menjadi PERKAKAS…, kepada orang yang melabelkan PERKASA sebagai PERKAKAS Umno. Memang satu fikiran kemetot. Yang menjadi halangan bukan orang lain, tapi suku sakat dari orang Melayu sendiri terdiri drp mungkin juga Umno terutama Pas dan xkurang juga dari gulungan neutrality.

    Kelahiran Perkasa dianggap denyutan Umno, dimana Umno menafikan, yang mengancam denyutan nadi Umno yang tinggal nyawa2 ikan. Disebalik Pas yang melalung2kan Islam didokong oleh Melayu panjang lenanya masih dihantui ketaksuban ostat wolly triumphpah yang menggambarkan orang Melayu akan lenyap.

    Jika Melayu yang memperjuangkan Islam pada pendapat Pas akan lenyap, bagaimana pula Islam yang dipermain2kan jadi hamPAS dalam membenarkan Allah dikongsi di biara oleh tok garu cardinals dari kalangan ini. Sepatutnya tiga gulungan ini sekecil2nya belajarlah dari kiambang selepas biduk berkembang layar melepasi ruang ia kembali bertaut. Sifat dalam belukar bagi “enau” bukan contoh terbaik. Percayalah. Seberkas lidi berbanding sebatang lidi merupakan satu kekuatan dalam kariah.

    “Lir poteng lir poteng..., ti tah ti tah depe ore rama xdok tujue, nyo ttengok kok ore, malu, malu..., lebih lagi didepe ghumoh ssdiri...!!!”.

    Pang5Beliung, xminat Umno/Pas tapi menjiwai pemimpin spt Tun Dr M....

    ReplyDelete
  14. Apakah MCA, Gerakan dan DAP akan menjauhkan Siqiu ataupun Jiao Zong dan Dong Zong? Kenapa pula UMNO tak tentu pasal pula perlu menjauhi PERKASA? Bukankah UMNO perjuangkan orang-orang Melayu?

    ReplyDelete
  15. http://www.bernama.com/bernama/v5/newsgeneral.php?id=527563

    UMNO NEEDS PERKASA TO WIN MALAY SUPPORT, REITERATES DR M

    SERI KEMBANGAN, Sept 12 (Bernama) -- Former prime minister Tun Dr Mahathir Mohamad reiterated today that Umno could not afford to quarrel and distance itself from non-governmental organisations such as the Malay right-wing group, Perkasa.

    He said Umno needed the support of such NGOs if the Barisan Nasional (BN) lynchpin did not want to risk losing more support from the ground.

    ReplyDelete
  16. http://www.utusan.com.my/utusan/info.asp?y=2010&dt=0912&pub=Utusan_Malaysia&sec=Terkini&pg=bt_19.htm

    UMNO perlukan Perkasa untuk raih sokongan Melayu
    12/09/2010 9:15pm
    KUALA LUMPUR 12 Sept. - Tun Dr. Mahathir Mohamad hari ini berkata, UMNO tidak mampu berbalah dan memisahkan diri daripada Pertubuhan Pribumi Perkasa Malaysia (Perkasa) jika tidak mahu menanggung risiko kehilangan lebih banyak sokongan.

    Bekas perdana menteri itu berkata, sebaliknya UMNO memerlukan seberapa banyak sokongan daripada pertubuhan bukan kerajaan (NGO) jika parti induk Barisan Nasional (BN) itu tidak mahu kehilangan sokongan akar umbi.

    -Bernama

    ReplyDelete
  17. Apabila Setiausaha Agung UMNO Dato’ Seri Tengku Adnan berkata parti itu tidak memerlukan sokongan PERKASA, adakah beliau faham implikasi kenyataan itu. Adakah kenyataan tersebut dapat menarik sokongan bukan Melayu untuk berbondong-bondong menyokong Barisan Nasional dalam PRU13 nanti?

    Atau, adakah ia akan hanya menyebabkan penyokong PERKASA termasuk mereka yang bukan ahli Perkasa, malah bukan “peminat” Dato’ Ibrahim Ali pun; mungkin sekadar bersetuju dengan beberapa perkara yang diperjuangkan oleh Perkasa; akan kecewa dengan kenyataan angkuh sedemikian dan melakukan protes senyap dalam pilihanraya umum akan datang?

    Bayangkan sekiranya 10-15% pengundi Melayu ini tidak keluar mengundi (atau mengundi parti lawan), apakah kesannya kepada peluang Barisan Nasional untuk menang PRU13 nanti. Setelah dua setengah tahun, nampaknya masih ada pemimpin politik yang belum memahami cara terbaik untuk menguruskan sokongan orang Melayu dalam suasana politik yang rapuh!

    Najib adalah Presiden parti politik terbesar orang Melayu, Parti Kebngsaan Melayu Bersatu atau UMNO. Apakah MCA, Gerakan dan DAP akan menjauhkan Siqiu ataupun Jiao Zong dan Dong Zong? Kenapa pula UMNO tak tentu pasal pula perlu menjauhi PERKASA? Bukankah UMNO perjuangkan orang-orang Melayu?

    Kebiasaanya saya tidak bersependapat dengan saudara Arif Omar dan katak purunya dalam pelbagai perkara melibatkan politik orang Melayu. Tetapi dalam hal ini saya bersetuju dengan saudara Arif Omar yg mengatakan Datuk Seri Najib tiada telur sebagai ketua No 1 orang Melayu Presiden UMNO kerana tidak sanggup bersuara mempertahankan hak dan kepentingan orang Melayu yang secara lantang dipersoalkan oleh pemimpin2 bukan Melayu.

    Mungkin ini semangat baru yg kita semua perlu kita tanam dalam jiwa kita sema. kalau UMNO silap kita tegur, kalau Pakatan Rakyat silap kita betulkan. Jangan jadi Tak guna kita menang sorak, tapi tanah tergadai.

    ReplyDelete

PETA PELAYAR