FOLLOWERS

Friday 17 September 2010

KRISIS KESULTANAN KELANTAN : TAHNIAH KEPADA DATUK SHUKRI MOHAMED !!!

BERNAMA



Penghuni Gua : Pihak saya mengambil kesempatan ini mengucapkan setinggi tahniah kepada Datuk Shukri Mohamed yang sejak dari mula tidak kira siang atau malam sejak krisis ini bermula mencari jalan bagi menyelesaikan kemelut krisis ini.

2. Mengenali Datuk Shukri, beliau adalah seorang peguam yang cukup terkenal di Kelantan walaupun beliau tidak banyak bersuara. Beliau lebih kepada tindakan dan mencari jalan menyelesaikan masalah. Bekas suami penyanyi Azharina ini, begitu low profile. Dari dulu beliau begini dan PG mengenali sedikit beliau sejak 1988 semasa di Kelantan dahulu ( tak adalah begitu rapat , dan kali terakhir PG makan bersamanya dan rakan-rakan PG yang lain ialah pada 2006 di Restoran White House Kota Bharu. Datuk Shukri yang belanja . )

3. Walau pun beliau aktif berpolitik dan pernah menjadi ahli parlimen , tetapi dalam hal krisis / kemelut ini, beliau berjaya memisahkan diri dari politik dan begitu profesional dalam menjalankan tanggungjawab beliau bagi memelihara Institusi Kesultanan ini dan secara tidak langsung dan secara langsung membantu kerajaan negeri yang diterajui oleh PAS mengatasi krisis ini. Beliau berada di tengah dan bertindak hanya untuk menamatkan kemelut ini.

4. Dari kebijakkan, keberanian beliau , akhirnya kemelut ini nampaknya menemui jalan penyelesaian walaupun masih jauh. Ini semua kerana keikhlasan beliau . Tahniah Datuk. Semuga usaha Datuk berterusan dan di redhai Allah hendaknya. Semuga Datuk terus dapat mempertahankan dan memelihara Institusi ini . Banyak sangat pihak yang nak ambil kesempatan bagi meruntuh dan melemahkan Institusi ini. Termasuk mereka yang berprofesion seperti Datuk.

5. Tahniah Datuk Shukri !!! Tahniah !!!!!!

14 comments:

  1. selesailh kemelut pok nik dan istana

    ReplyDelete
  2. PG, itulah tugas sebenar orang seperti Datuk Shukri... menyatakan yang benar, bukan mengikut pandangan politik yang diikuti... Tahniah...

    ReplyDelete
  3. puak PAS kelantan ni bercakap je pandai. itu islam, ini islam. dari kkrisis ini, cacara islam ke mana, apa pun kemana. last sekali peguam UMNO ini jugalah penyelesainya. itu pun, muka pemimpin PAS kelantan buat sardin aje, Dulu mereka lah kutuk shukri ni separuh nyawa. la ni. jilat ludah mereka kembali. hudoh2 , si shukri juga.

    ReplyDelete
  4. ELOOOO BEWAK PG


    HELEEEEEEEEEHHHHHH......BULIH LOYER SHUKRI BELANJA HANG KEDARAH SIKIT TU, KEYANG SAMPAI LANI LA. SABIK TU PUJI HABIH.

    ReplyDelete
  5. Aku ada sikit profil tentang Lord Reid Pukimak ni, dia ni asal dari permatang Pauh tempat ejen CIA main bontot, dia ni dah dilarang dilaman pembangkang sebab banyak guna perkataan lucah. Sekarang dia cuba nak provok laman penyokong kerajaan, dia juga guru disekolah kebangsaan dekat Permatang Pauh mengajar murid Tahun dua sebab dia lulusan sijil Perguruan saja, Bini dia tengah kursus buat KPLI di UPSI, aku pernah maki dia sampai pagi di laman pembangkang pinkturtle. Oleh itu dia ni diibaratka dajal jugalah

    ReplyDelete
  6. 1 juta kali lebih baik gunakan khidmat peguam Melayu dari peguam DAP yang akan bunuh anak guamnya nanti.

    Criminals, homosexuals and gangsters will defend their own.

    ReplyDelete
  7. Menyalak balik anjing lord reid ni ye..tentu dapat duit raya byk..

    Sekali2 nak lawak ngan anjing bingai..jgn mare ye

    ReplyDelete
  8. lord rit ohh...rit.guano demo...gi cari ubat kurap tuu dulu..gih...

    ReplyDelete
  9. LOT BUT BASO NATE LAPAR TEDARAH BUGHIT

    ReplyDelete
  10. Salam,

    1 Setelah bersusah-payah melaksanakan pertabalan ini, marilah kita iringi dgn doa;

    "Ya Allah ya Rabbana, setelah Engkau dudukkan antara beberapa ramai hamba2-Mu drp kalangan orang2 yg beriman di kerusi kekuasaan, kami mohon agar Engkau bukakanlah hati2 mereka utk segera berjuang menegakkan hukum2 syari'at-Mu menjadi sistem kehidupan yg mengatur kehidupan kami dlm segala aspeknya bagi menggantikan sistem kufur-sekular hukum2 thaghut yg sedang dipaksakan ke atas kami sekarang. Semoga Engkau berikan pertolongan kpd mereka utk menzahirkan lslam secara kaffah dlm kehidupan real, demi meraih kehidupan yg Engkau janjikan bagi orang2 yg yakin akan hukum2-Mu - baldatun thoyiibatun wa Rabbun ghaffur...AAminn.

    abu faiq

    ReplyDelete
  11. Sapo tak kenal Sukri Loyar...

    ReplyDelete
  12. UMNO=United Malay of National Organization?melayu?piuuuiihhhhhhhhhhhhhhhhh

    ReplyDelete
  13. Datuk shukri ni menipu je lebih sebab tu la hidup senang.bape banyak org y kena tipu dgn lowyer ni bayar nak lebih cerita mcm bgus je tp hancur nk nma je lebih phuiiii

    ReplyDelete
  14. Datuk shukri ni menipu je lebih sebab tu la hidup senang.bape banyak org y kena tipu dgn lowyer ni bayar nak lebih cerita mcm bgus je tp hancur nk nma je lebih phuiiii

    ReplyDelete

PETA PELAYAR