FOLLOWERS

Sunday 19 September 2010

PESANAN UNTUK KJ, NAZRI DAN KU NAN !!!





KUALA LUMPUR 17 Sept. – Perjuangan Pertubuhan Pribumi Perkasa Malaysia (Perkasa) dilihat selari dengan matlamat Barisan Nasional (BN) kerana ia tidak pernah menjejaskan kepentingan kaum lain.

Timbalan Menteri Perdagangan Antarabangsa dan Industri, Datuk Mukhriz Mahathir berkata, apa yang diperjuangkan oleh Perkasa adalah untuk kepentingan kaum Melayu sama seperti UMNO yang merupakan salah satu parti komponen dalam BN.

‘‘Saya percaya kaum lain di negara ini juga mempunyai pertubuhan bukan kerajaan (NGO) mereka sendiri yang berusaha untuk memperbaiki nasib dan membantu menyelesaikan masalah kaum mereka sama seperti apa yang Perkasa lakukan sekarang.

‘‘Oleh itu, adalah penting bagi kami sebagai pihak yang memerintah mendengar apa yang diperjuangkan oleh Perkasa dan NGO-NGO lain supaya kami boleh sedar di mana kekurangan dan dalam masa yang sama dapat membaiki kelemahan sekali gus memuaskan hati rakyat,’’ katanya………………………………………..
Selain itu, menurut Mukhriz, kerjasama dengan NGO seperti Perkasa dapat membantu memperkemaskan lagi hala tuju negara pada masa hadapan.
Katanya, kerjasama tersebut tidak merugikan sebaliknya memberikan faedah kepada semua pihak.

‘‘Jadi kami amat terbuka untuk berdialog bukan sahaja dengan Perkasa malah dengan NGO-NGO lain jika ia adalah untuk kepentingan kita bersama yang hidup di bawah satu bumbung,’’ jelasnya…………………………………………………………………….. Berita lanjut : KLIK

Penghuni Gua : Hello Khairi. Adakah anda masih bermimpi? Tak payah bagi salam pada KJ ni. Mungkin salam pun dia tak reti nak jawab kot. Begitu juga kot dengan Nazri dan Ku Nan. Namanya aje melayu tapi tak berjiwa melayu!!!!

2. Kepada KJ, Nazri dan Ku Nan, tiap butir percakapan kita, perlu pakai otak. Mukhriz cakap pakai otak. PM pun pakai otak. Anda dahlah cakap tak pakai otak tetapi di lihat tak berotak. Jadi hayati kata Mukhriz di atas. Jangan memusuhi PERKASA. Ia NGO melayu yang sah. PERKASA hanya pertahan hak Melayu yang termaktub dalam perlembagaan. PERKASA bukan nak ambil hak orang lain.

3. Kepada 3 spesis Melayu di atas tu, hayati juga pandangan PM kita yang tidak pun memusuhi PERKASA. Hanya 3 spesis ini aje yang lebih sudu dari kuah.

4. Cuma PG nak ingatkan kepada orang ini, apa yang kau orang nak memusuhi PERKASA yang sah mengikut perlembagaan? Dengan Hindraf , satu pertubuhan haram dan perkauman pun PM DS Najib mendengar suara dan pandangan mereka. Mengapa pula anda nak memusuhi PERKASA. Cuba buat bancian di dalam UMNO cukuplah, siapa MP dan ADUN-ADUN UMNO yang memusuhi PERKASA? Hanya 3 orang anda sahaja.!!! Tak percaya sila 3 mangkok ini buat bancian !!!

5. Mengapa anda bertiga , tidak mendesak MCA dan MIC menjauhi Hindraf dan Pertubuhan Cina SIQUI yang asyik membuat tuntutan melampau dan asyik nak menganggu hak orang Melayu dan Bumiputra di dalam perlembagaan?

6. Kepada KJ, Nazri dan Ku Nan, Pakai otak lah sikit . Apa yang PERKASA perjuangkan adalah ruang kosong yang ditinggalkan dan yang Melayu lihat Pemuda UMNO dan sebahagaian pemimpin UMNO tidak mampu perjuangkan. Jadi jangan dan bermusuh dengan PERKASA.

7. Kamu bertiga yang nak berbaik sangat dengan pertubuhan Cina serta parti Cina : Apa yang kamu dapat? Sokongan mereka? Jangan haraplah !!!!!!!!!!!! Kamu bertiga hanya diperbodohkan oleh mereka sahaja!!!!!

8. PG kesian juga kepada PM DS Najib kerana memiliki para pemimpin yang " slow " dan tiada berpandangan jauh. Berbuih PM / Pengerusi BN berusaha memulihkan kerajaan dan BN , tetapi 3 pemimpin ini masih tidor dan kerap merosakkkan apa yang kukuh. Ketiga mereka ini kerap menaruh harapan kepada yang belum pasti dan sentiasa nak berpaut pada dahan yang rapuh. Dahan yang kukuh nak dipotong / di kerat. Tak ke bodoh namanya!!! Tak gitu ?

Nota : Kepada DS Najib, adalah lebih baik singkir dan jauhkan ketiga spesis di atas dari UMNO. Ada mereka bertiga pun, buat semak UMNO aje. Mereka bertiga ini satu liabuliti kepada UMNO dan kepada kerajaan pun!!!!!!!!!!!! Tak gitu ?

2. Ingat !, kita tak kacau hak orang lain. Kita dan PERKASA hanya pertahankan hak kita sahaja seperti termaktub dalam perlembagaan!!!

10 comments:

  1. Salam tuan PG & Sema2…,

    PESANAN UNTUK KJ, NAZRI DAN KU NAN !!!

    Kecintaan dan kejiwaan serta keikhlasan disanubari merupakan satu naluri kekal yang sukar dihakis tak kira siapa pun mesti mempunyai perasaan sedemikian. Namun naluri ini boleh bertukar rupa, sekiranya tidak menoleh ke belakang.

    Terdapat banyak Ngo’s di Malaysia, tak kira apa bangsa pun. Sepatutnya Ngos ini berperanan dan bergandingan untuk penyatuan bangsa, lebih-lebih lagi bangsa Melayu yang kini dilihat sering bercakaran. Kalau nak disenaraikan Ngos, bangsa lain mengatasi Ngos bangsa Melayu, bermatlamatkan kepentingan bangsa mereka.

    Lain pula, bila nampak Ngos Melayu nak bangkit dan menyemarakan sedikit perjuangan bangsa, bukan mendapat sokongan bahkan bangsa Melayu itu sendiri seawal2 lagi telah meracuni benih2 daripada terus berakar. Ngos bangsa lain, kalau hendak disenarikan atau diambil kira bukan sahaja mengikut pertubuhan2 politik, kesatuan, persatuan, warisan, bangsa, keturunan, agama, bahkan lebih dari itu, matlamat mereka adalah satu sahaja untuk menjaga kepentingan bangsa mereka. Terlalu banyak beribu2 Ngos mereka jika disenaraikan.

    Sayangnya bagi orang Melayu pula, maaf jikalau tidak keterlaluan diperkatakan warisan tulisan jawi pun ramai dikalangan mereka yang tidak sudah tidak kenal huruf jawi lagi.

    Pang5B buat coretan sekadar renungan...

    ReplyDelete
  2. Salam,

    1 Bukan ssuatu yg mnghairankan kalau di dlm sesbuah parti politik yg mndukung Demokrasi & methodnya pula method pragmatisme [matlamt menghalalkan segala cara] pasti melahirkan percanggahan, penyimpangan & pertelagahan pemikiran antara sesama ahli walaupun sama2 dlm satu parti. lni manifestasi drp kekebasan/ liberalisme yg djanjikan oleh Demokrasi itu sendiri: kebabasn berpendapat & brekspresi. Baik KJ, Adnan atau Nazri hanya menggunakan kebebasan itu. Kalau yg lain tidak spt mereka, tidak 'memperlihatkan' bercanggahan mereka dgn DSN, itu pun pilihan mereka, yg juga menepati Demokrasi.

    2 Kebebasan yg dijanjikan oleh Demokrasi ini sukar, bahkan memang tdak boleh dibendung2 sbab ia tidak mengikat seseorang yg mendukungnya dgn ikatan hukum2 halal-haram, dosa-pahala, haq & bathil, amar ma'ruf nahi munkar. Semua serba mungkin dan boleh2 saja kerana Demokrasi tidak mengakui peraturan agama, termasuk lslam, walaupun tidak menolak agama. lni dilema yg pasti dideritai oleh apa saja pertubuhan yg mendukung sistem pemikiran ini, termasuk Umno, termasuk juga dlm sistem bernegaranya sekali.

    3 Lainlah jika ahli2 sesebuah pertubuhan, apalagi pertubuhan yg dianggotai umat lslam spt Umno, diikat pola fikir & pola jiwa mereka dgn ikatan akidah, dibina & dipimpin dgn satu pemikiran dasar yg satu, digerakkan aktiviti mereka dgn method [tariqah/ jalan] yg serupa - method kenabian -, menjadikan matlamat individu adalah matlamat jamaah, yg kesedaran setiap ahlinya didasarkan kpd dosa-pahala, halal-haram, ketaatan atau kemasiatan kpd Allah, pasti ia padu utuh dan teguh. Dan Umno [& yg selagu dagnnya], pasti akan terus caca-marba begini selagi belum mahu mengambil jalan tulen politik lslam - politik di atas jlan kenabian [& bukan juga jln parti politik lslam yg mendukung sekerat Demokrasi sekerat lslam yg ada sekarang ini].

    wa Allahu a'lam.

    abu faiq

    ReplyDelete
  3. hidup KJ,,,nazri dan tengku nana.. teruskan perjuangan mu..tolak ngo perkauman...

    ReplyDelete
  4. kau lah islam segalanya abu faiq. Hal bangsa tak pernah dihalang untk dipertahankan oleh islam. apa lagi bangsa melayu itu, bila di sebut ai bermaksud islam. apalah kau ni. holistik le sedikit pemikiran kau tu. jangan nampak sehala saja.
    sudahlah!!!!!Cakap teori aje. cakap aje boleh lah

    ReplyDelete
  5. LANTAK ENKO LAH NAK BERGADUH SESAMA SENDIRI TENTANG ISU PERKASA..PEDUI APA AKU, AKU BUKAN SOKONG PUN KEDUA2 GEROMBOLAN INI...

    NAK TANYA PG!! ENGKO TAK NAK BUAT ULASAN KE TENTANG PERKARA BERIKUT:

    1. ADA ADUN DR UMNO/BN YG DIKATAKAN MEMPUNYAI HUBUNGAN SULIT DGN SUSPEK PEGUAM YG TERLIBAT KES PEMBUNUHAN KEJAM DATUK SOSILAWATI?

    2. MURUGUIAH KATA PEGUAM SUSPEK YG MEMBUNUH DATUK SOSILAWATI ITU NAK MASUK MIC?

    3. KES "USTAZ KAMALANATHAN" YG MASUK MASJID DI SELANGOR BARU2 INI MEMBERI SUMBANGAN RAYA..ADA PULAK MAJLIS MENYAMPAI CENDERAHATI KHAT BERKALIMAH ALLAH YG DIPEGANG OLH "USTAZ KAMAL" KPD MUSLIMIN...? BOLEH KE "USTAZ KAMAL" MASUK MASJID ATAS PANDANGAN UMNO DAN MUFTI TERSOHOR TU? KENAPA MAIS TAK KECOH MCM MURAI CABUT EKOR?KATA DULANG PAKU SERPIH, MENGATA ORG DIA LG BURUK PERANGAI!!!


    TOLONG JAWAB PG? ATAU WAKIL TETAP ENGKO PENGAMPU BIOL UMNO...

    ReplyDelete
  6. Artikel 153 dengan spesifik/khusus menyebut orang Melayu dan natif-natif sebagai mempunyai keistimewaan atau hak inheren seperti contohnya mempunyai Mahkamah Syariah dan Mahkamah Natif mereka dalam hal adat dan agama mereka. Juga mempunyai Tanah Simpanan Melayu dan Tanah Adat Resam ((Native Customary land) sedangkan kaum lain sekadar mempunyai hak legitimate sahaja dan hak legitimate ini tidak boleh ditakrifkan bagi kaum-kaum tersebut untuk meminta Tanah Simpanan India ada Tanah Simpanan Cina atau Tokong Negara atau Kuil Negara dan seumpamanya. Dibawah Artikel 153, YDPA memikul amanah memastikan bahawa orang Melayu dan Natif-Natif membangun selari dengan kemajuan negara tanpa menjejaskan pembangunan sosio,budaya (adat resam), pendidikan dan ekonominya. Sudah tentu bercanggah dengan Artikel 153 bila Tanah Simpanan Melayu dimajukan tanpa dapat dilihat orang-orang melayu itu maju dan memperolehi kemajuan. Adalah sedih melihat kayu-kayu balak diambil dari tanah adat resam natif-natif (contohnya empangan Bakun) dibangunkan tanpa melihat natif-natif itu sendiri menikmati kemajuan pembangunan itu sedangkan orang luar yang kaya raya. Paling sedih, harta (hasil kayu balak tanah natif-natif)itu dibawa keluar negara bantu orang miskin diluar negara sedangkan natif-natif itu tidak kurang miskin juga dan bermasaalah (jauh) untuk kesekolah dan tiada tempat tinggal yang tersusun dan teratur. dimana biasiswa dan bantuan untuk mereka - adakah masih perlu dipersoalkan?
    Apa yang Perkasa perjuangkan masih selari dengan Perlembagaan sepertimana Tun Dr Mahathir telah katakan. Perkasa berhak memperingatkan, mempersoalkan (dan menyaman) mana-mana parti politik yang melanggar hak-hak orang Melayu. YB-YB Menteri sendiri sudah bersumpah mempertahankan Perlembagaan Persekutuan termasuk artikel 153 itu sendiri. Apa bezanya sumpah depan hakim dimahkamah dengan sumpah depan YDPA? Sedangkan Hakim itu sendiri dilantik YDPA. Maka tidakkah sumpah depan YDPA itu lebih berat jika sumpah itu tidak ditunaikan?

    ReplyDelete
  7. Artikel 8 perlu dibaca sekali dengan 153, tiada kompromi

    http://www.utusan.com.my/utusan/info.asp?y=2010&dt=0917&pub=Utusan_Malaysia&sec=Dalam_Negeri&pg=dn_21.htm

    Kuan Yew terdesak, risau pengaruh Malaysia

    ............. Pakar bahasa dan perpaduan dari Universiti Kebangsaan Malaysia (UKM), Profesor Dr. Teo Kok Seong pula berkata, Kuan Yew tidak layak untuk memburukkan nama Malaysia kerana pemimpin republik itu hanya menjaga sebuah negara pulau yang majoriti rakyatnya berketurunan Cina.

    Dengan keadaan demografi sebegitu, kata beliau, sudah tentu usaha pembinaan negara bangsa yang dilalui oleh Singapura amat mudah dan berbeza sekali dengan pengalaman yang perlu dilalui Malaysia selama ini.

    Kok Seong yang juga Felo Penyelidik Utama Institut Alam dan Tamadun Melayu (Atma) UKM menjelaskan, Kuan Yew selain itu dilihat cuba menghidupkan kembali sentimen 'Malaysian Malaysia' yang tidak berjaya diperjuangkan beliau sehingga Singapura 'dihalau' keluar oleh Perdana Menteri Pertama, Tunku Abdul Rahman Putra.

    "Kuan Yew memang berusaha menghapuskan Artikel 153 dalam Perlembagaan Persekutuan untuk memakai hanya Artikel 8 sejak sebelum Singapura disuruh keluar dari Malaysia.

    "Setelah lebih 50 tahun gagal, beliau nampaknya cuba membangkitkan isu itu sekali lagi, namun saya harap tiada rakyat Malaysia yang terpengaruh dengannya. Artikel 8 perlu dibaca sekali dengan 153, tiada kompromi," katanya.

    Kok Seong berpendapat, kenyataan Kuan Yew itu ada kaitan dengan cubaan sesetengah pihak di negara ini yang berusaha menghapuskan peruntukan Artikel 153 dalam perlembagaan negara.

    ReplyDelete
  8. Takdir menentukan , memperlihatkan kepada kita siapa talibarut , pengkhianat dan pelakon dalam pentadbiran Najib , siapa palawak dan pemimpin kaki bodek yang hanya mementingkan hayat politik masing2 ,

    Nazri , Tengku adnan , Kj , Nordin ..mereka ini manusia2 melayu yang bercakap ikut selera perut sendiri sahaja , samada demi menjaga kepentingan hayat politik teman atau rakan , juga hayat politik kepuraan mereka ,

    Takdir menentukan akhirnya tanpa sedar mereka menelanjangkan diri siapa mereka yang sebenar !

    Lalu apa tindakan kita ??

    jangan jadi bodoh ! mari kita hukum mereka pada pemilihan akan datang , jangan sesekali sokong dan undi mereka , pesankan pada abang kakak rakan dan taulan dimana sahaja berada , jangan sokong mereka !
    nyahkan ..NYAHKAN ! manusia2 ini dari persada politik tanahair , mereka ini ibarat sokong membawa rebah , mereka ini musang berbulu ayam !

    tak perlu hurai panjang lebar , tak perlu fikir panjang2 , tak perlu keluh kesah , cuma perlu fikirkan satu perkara iaitu pastikan mereka2 ini OUT , jangan benarkan mereka tersenarai dalam pemilihan dan pencalonan akan datang !

    ReplyDelete
  9. Anon 14:03

    Sebenarnya bukan KJ, Nazri dan Ku Nan yg menelanjangkan siapa diri mereka yg sebenarnya, tapi engko itu yang menelajangkan kebodohan diri engkau sendiri...kalau di sekolah, kita nak pandai matematik kita mesti pandai sifir dan rumus tapi dalam politik kita mesti pandai membaca sifir dan rumus politik juga...
    bodoh apa?

    ReplyDelete
  10. wahai abu faiq,
    sedarlah engkau bahawa politik islam itu bukan setakat parti politik pakai nama islam.sebab itu islam nampak lemah kerana parti politik pakai nama islam tapi perangai mengalahkan yahudi israel.jahat-jahat israel tak bagi pun orang lain masuk ruang sembahyang dia orang.politik islam perlukan orang yang tinggi akidah,tinggi akhlak dan banyak ibadahnya.ini pemimpin parti islam membela gereja mencemar masjid.ingat islam milik orang islam semua bukan milik pas!

    ReplyDelete

PETA PELAYAR