FOLLOWERS

Friday 3 June 2011

MEMANG BERLELUASA RASUAH BOLA DI MALAYSIA !!!!!

( Ada baiknya kita berkawan dengan berok mat yeh ini. Boleh juga arah panjat dan ambil kelapa muda !!! Tak gitu ? )


Oleh Zainuddin Muhammad dan Hamid Salleh

bhkt@bharian.com.my
2011/06/03


Bekas pemain Piala Presiden T-Team dedah terima suapan dari bookie


KUALA TERENGGANU: “Saya manusia biasa yang punya keinginan untuk memakai pakaian berjenama, menjamah makanan di restoran mewah dan bergaya seperti anak muda lain. Kini saya sedar semua itu tidak memberikan kepuasan sebenar jika menggunakan wang haram dan lebih rela hidup sederhana dengan punca pendapatan halal.”

Demikian pengakuan seorang bekas pemain pasukan bawah 21 tahun Piala Presiden T-Team, Terengganu yang mengambil rasuah daripada bookie dalam kejohanan tahun lalu yang jumlahnya lebih enam kali ganda daripada pendapatannya yang tidak sampai RM1,000 sebulan. Berita lanjut : KLIK

Penghuni Gua
: Kan minggu lepas PG dah cakap ..................memamg PG menyampah dan meluat dengan bola sepak. Baik bola sepak Malaysia ataupun dunia. Minggu lepas anggota tertinggi FIFA pun kedarah rasuah bola. Inikan pula pemain Terengganu T Team.

2. Boleh dikatakan terlalu ramai pemain bola Piala Malaysia atau Piala Presiden di Malaysia terlibat rasuah. Itu yang kalau kita tonton di TV, permainan mereka jauh lebih buruk dari permainan kanak-kanak 12 tahun di peringkat sekolah.

3. Bukan orang lain pun, semuanya dari orang dalam!!!!!!!!!!!!!!!!! Jadi maaflah . Memang PG menyampah dengan bola sejak kes rasuah bola pada 1980an lagi. Dengar pun menyampah. Memang kita kena tipu hidup-hidup. !!!!!!!!!!!!!!!!!

4. Ini pun kali terakhir PG menulis mengenai bola . Terlalu menympah. Kepada peminat bola, maaflah dengan sikap PG. Dulu pada tahun-tahun 1970an, PG sanggup jalan kaki atau naik basikal dari Kg Batu Hitam,Beserah ke Stadium Darul Makmur Kuantan, bagi menonton bola. Kini di depan mata ( TV ) , tak pernah sekali pun menontonnnya. Keluar aje berita bola di TV , PG akan ubah Channel ke National Geographic. Ada juga faedahnya...............

5. Menyampah !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! SPRM nak siasat rasuah bola ni buat habis ke beras aje. Buang masa. Baik kita sama-sama tak usah pergi tonton bola selama 2 bulan di Stadium. Itru sebagai hukuman pertama. Kalau main macam besi burok lagi, baik tak usah tonton terus. Barulah pemain akan sedar. Main bola tetapi tak ada penonton. Baru dia orang sedar dan insaf !!!!!!!!!!!

4 comments:

  1. Memang dah teruk Malaysia nih. Kat mana diorang belajar makan rasuah ni. Ingatkan polis aje makan rasuah...

    ReplyDelete
  2. Duit tu perlu, tapi jgn la bertuhankan duit. Kesian orang yg makan rasuah nih. Kalo duit tu boleh beli syurga takpe la jugak...

    ReplyDelete
  3. kah kah kah!
    ape la sgt rasuah player2 bola mesia ni
    brapa sen jer dol?bkn jota2!

    nk compare dgn rasuah2 pemimpin2 umngok yg berjota2 tuh!duit rakyat pulak tuh!

    pkfz pun senang2 dclair kene kencing
    (bodo piang punya menteri buta2 kena kencing)
    kah kah kah!

    rasuah kapal selam yg x bole menyelam bratus jota!duit rakyat tu dol...
    lain yg terlibat lain plak yg meng"offer"kan diri!kah kah kah!

    dan yg x tahan tu saham bumi BERPULUH BILLION lesap dol........kah kah kah!

    terberak2 gua dgr alasan bodo umngok neh!
    bila suruh usulkan d parlimen x lain x bkn
    pnc!pnc!pnc!kah kah kah!

    paling kuat pun pegi mesjid men sompah2!
    kah kah kah!pas tu tutup kes!
    kah kah kah!

    ReplyDelete
  4. 3F YANG YAHUDI GUNA UNTUK MELALAIKAN DAN MEROSAKKAN ISLAM. 3F = FOOD, FUN, FASHION.
    BOLA TERMASUK DALAM FUN

    ReplyDelete

PETA PELAYAR