FOLLOWERS

Tuesday 28 June 2011

PAKAI OTAK SIKITLAH SUHAKAM !!!!!





KUALA LUMPUR: Suruhanjaya Hak Asasi Manusia (Suhakam) berkata, perhimpunan aman tidak harus disekat daripada diadakan kerana ia adalah hak asasi awam untuk berbuat demikian.

Pengerusinya, Tan Sri Hasmy Agam berkata, Suhakam berpendirian bahawa perhimpunan jalanan yang ingin dianjurkan oleh Bersih, perhimpunan oleh Pergerakan Pemuda Umno Malaysia dan Gerak Aman pada 9 Julai ini harus dibenarkan selagi ia diadakan dalam suasana yang aman dan tenteram.

Penghuni Gua
: Hoi SUHAKAM. Berhentilah berkokok. Masa penduduk kampung Pala Pulau Pinang berdemo di depan pejabat Komtar dan di layan buruk oleh DAP, kamu tak berbunyi pun. Wajah apa kamu ni.

2. Perhimpunan 9 jul ini bukan perhimpunan awam. Tetapi perhimpunan kelompok kecil yang sengaja nak cari pasal. Banyak saluran lagi nak selesaikan masalah. Apa masalahnya sehingga nak adakan demo haram.

3. Hak asasi kami yang awam terbesar ini bagaimana. Semua urusan tergendala. SUHAKAM tahu ke perhimpunan dan demo haram ke tiga kelompok puaka itu akan berakhir dengan aman?

4. Lihat keputusan ke Stephen Kalong Ningkan : " YAA Hakim memutuskan, selamat atau tidak selamat sesuatu keadaan keselamatan adalah menjadi tugas dan tanggungjawab polis menentukannya mengikut undang-undang". Kes itu kekal hingga kini. Takan SUHAKAM sebodoh itu tak tahu mengenai undang-undang.

5. Bab ini jangan nak lihat dari satu sudut aje. SUHAKAM tak ada kepakaran mengenai perisikan. Polis mempunyai kepakaran ini. Inilah asasnya mengapa permit tidak dikeluarkan. Bukan hanya melihat dari sudut hak asasi kelompok sempit ini. Banyak elemen lain yang perlu diambil kira. Ini yang SUHAKAM perlu pakai otak.

6. Kalau terjadi apa-apa tak elok atau petaka, maka semua puaka haram ii dan SUHAKAM hanya main cuci tangan aje !!!! Lihat ajelah sebelum ini !!!!

7. Nak jadi sesuatu yang buruk dulu ke, baru kita nak bertindak? Nak memusnahkan memang mudah tetapi nak membinanya memerlukan jangka waktu yang panjang.

8. Pakai otak lebih sikitlah SUHAKAM. Pada PG, ketiga pihak puaka demo ini hanya menyusahkan hak awam terbanyak. ISAkan aje mereka semua ini!!!!!!!!!!!!!!! Beri mereka berehat kejap di Kemunting.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

8 comments:

  1. SUHAKAM pun dari elemen PRO Pembangkang...lihatlah wajah-wajah dalam SUHAKAM...mereka sebahagian besar dari parti/NGO pembangkang....cakap SUHAKAM langsung tak pro....walaupun semua mereka di label intelek....statement ataupun kenyataan yang di buat tidak pernah di buat secara home work..main sedap mulut...apakah staff SUHAKAM master know all...ataupun maksum

    ReplyDelete
  2. SUHAKAM yang menerkam menghabiskan wang negara. Segenap sudut dia ada kekebalan kononnya laluan tak boleh disekat. Sepatutnya mereka dipilih dari gulungan yang mementingkan semua aspek keselamatan negara dari diganggu gugat. Mereka tak usul bertitik bertolak, bengit. Tanggal 9 JUL 11, terlakar "sejarah hitam - merah" negara baru, kerana keceluparan banyak pihak yang langsung tidak mempunyai kecintaan terhadap agama, bangsa dan negara.

    Kepada Suhakam baik jaga telor dan biji mereka dirumah saja. Buat mesyuarat/projek/aktiviti claim dengan kerajaan jota2 RM untuk dikasi makan anak bini. Bagi depa ni kursus kat Kemunting antara 6 bulan dan 2 tahun beri makan pelajaran cara2 menjaga keselamatan dan ketenteraman awam...

    ReplyDelete
  3. Baru2 ni... KL kene sekat sana-sini sebab bagi laluan utk KL Marathon Standard Chartered, takde masalah pun. Laluan agak Jam tapi terkawal... polis buat sekatan dan bagi kerjasama.

    Cuba apply perkara yg sama kat Himpunan Bersih 2.0 ni... ape masalahnya? Perhimpunan Awam kelompok kecil? Cuba diberi kebenaran dengan kawalan dan kerjasama dari polis... kita tengok kecil atau besar kelompok BERSIH 2.0 tu!

    Kalo kelompok kecil... tak perlu KERAjaan momok-momokkan Rakyat keHARAMan perhimpunanan BERSIH tu sebulan awal; tak perlu lah WAR-WARkan report polis sampai beribu...takut sangat dgn sambutan rakyat kepada BERSIH???

    PG... korang suruh je Parlimen gubal undang2, haramkan hak bersuara...suruh rakyat jadi je burung kakak tua! Pandai cakap correct... correct... correct...

    Takpun wajibkan rakyat jadi ahli UMNgOk... main angggggguuuuk je! Minyak naik...angguk; gula naik... angguk; gas naik... angguk;

    angguk... angguk... angguk....!

    ReplyDelete
  4. Awat Himpunan Sejuta Belia kat Putrajaya... tak plak disekat? Ade permit ke tu?

    Puak2 Patriot... (yg tepat Part-Idoit!) yg berhimpun nak bakar Ibu Pejabat PKR malam tadi tu, diorang buat perhimpunan AMAN yg tak mengancam dan mengganggu keselamatan ke?

    Mungkin pasal diorang pakai baju merah... so tak salah la, yg salah kalo pakai baju kuning! Ape kate kita keluarkan warna kuning dari kamus hidup rakyat 1Msia... DYMM YDPA pakai warna ape plak ye, hijau kot!

    ReplyDelete
  5. assalam..
    tukaq la nama SUHAKAM jadi SUHARAM

    ReplyDelete
  6. PAKAI OTAK SIKITLAH SUHAKAM !!!!!

    Hanya org lemah ilmu dan kurang pgthuan agama (Islam) mawkan "bersih" (tunjuk kekotoran pundek dan konek), di sokong oleh pariah, komunis dan golongan melayu diatas nih. Bersih kumpulan ni tak lein memang nak hancurkan negara. Jika terjadi kacau bilau, negara tak terjaga (konon) - "Nauzibillah" pihak Tentera dan Polis diletakkan berjaga2. Itu jam kosa2 rakus donia akau masok kawal negara. Konon M'sia tak terkawal oleh kekuatan sendiri. Itu jam bapak dan ibu nak "bersih" sudah kena ugut dengan pelbagai "isu & video". Kosa2 asing yang lengkap bersenjata, akan senang lakukan apa jua kemahuan "depa" rogol, bunuh. Ini termasoklah anak2 pompuan, bini2 depa yang mawkan "bersih". Kpd mika yang mawkan bersih, eloklah bersihkan konek dan pundek mereka dulu. Yang macam belalai tu kasi "sunat", yang macam balung ayam tu kasi "hiris" sopaya lihat itu darah keluaq. Sakit ka tidak, negeri ka tidak, seram ka tidak... Itu pundekuti, huru hara kalu dio balik negri di. Itu konkekuti dio akan cari dota2 untok lindong diri sendiri dakawa inilah pm (perosak Malaysia)...

    P5B... Tak mahu pemuda bodoh piang, yang tuo dah jadi pak turut.

    ReplyDelete
  7. klu x propa bkn umngok namanya
    klu x provok bkn umngok namanya
    klu x fitnah bkn umngok namanya
    klu x seks!seks! & seks! bkn umngok namanya

    ape la sgt perhimpunan/program anjuran umngok neh
    x heran der belia2 mesia neh!bole kira dgn hidung dol!kah kah kah!

    compare dgn ceramah pr!kah kah kah!
    panas jobo umngok!kah kah kah!
    pulis jgk yg jd ajen suruhan

    perhimpunan x payah citer la..
    dh mcm virus joundis plak!kah kah kah!
    gua ingt bdk jer yg selalu kena joundis
    rupe2 nya yg tua2 nk mampos spesis umngok pun kene virus joundis neh!
    kah kah kah!

    oi umngok!
    dh standby vaksin blm?
    kah kah kah!

    ReplyDelete
  8. VAKSIN KA,,,,?/

    APA CLASS VAKSIN...KITA PAKAI ky jelly...ALA UBAT YG KASI KOTE SENANG MASUK JUBOR,,,KO TAK TAU KA,,,KALAU KO TAK TAU,,,KO MEMANG SAMDOL LA...HAHAHAHAHAHAH

    LAWAK LAWAK LAWAK...PG....GUA PUNYA KOMEN BERNAS KA..???

    ReplyDelete

PETA PELAYAR