FOLLOWERS

Thursday 23 June 2011

PEDULIKAN MEREKA TUN !!!!!!!!!!!!!!!!!!!



Dipetik dari blog : Tun Mahathir




on June 20, 2011 8:07 PM )






1. Saya berterimakasih kepada Amin Tan yang memperingati saya bahawa saya bukan ulama. Justeru itu saya lebih baik tumpu kepada bidang yang saya miliki kebolehan, seperti bidang perubatan dan pentadbiran.

2. Tiap kali saya sentuh hal-hal yang bersangkutan dengan agama Islam saya menerima peringatan ini. Saya umarak dan bukan ulama. Jangan bercakap berkenaan agama Islam.

3. Apakah seorang Muslim tidak perlu faham akan ajaran Islam barang sedikit pun? Apakah seorang Muslim dikehendaki mengikut secara buta-tuli apa sahaja yang didakwa oleh orang yang berpelajaran agama walaupun dakwaannya jelas bertentangan dengan ajaran Islam seperti yang diketahui oleh semua orang Islam?

4. Jika hari ini ada ajaran sesat, sebabnya ialah kerana pengikut terima apa sahaja yang disampaikan kepada mereka oleh orang yang mereka anggap sebagai terpelajar dalam agama Islam.

5. Jika hari ini ada puak Assabiah, sebabnya ialah kerana puak ini menerima dakwaan oleh orang tertentu tanpa soal.

6. Apabila sesiapa menyoal, bukan hujah dibelakang soalan itu yang diberi perhatian. Yang ditumpukan ialah siapa dianya yang menyoal.

7. Bahawa hujah dan soalan tetap tepat dan sesungguhnya boleh disahkan melalui rujukan kepada Al-Quran dan Hadith yang sahih, tidak dipedulikan. Yang diutamakan ialah siapa yang berhujah dan menyoal. Jika ia bukan ulama maka ini bermakna ia tetap salah dan perlu ditolak tanpa usual periksa.

8. Sifat inilah yang ada pada puak fanatik kepada kumpulan mereka dan pemimpin mereka. Terdapatnya Assabiah ialah kerana ada orang yang seperti ini. Kerana taksub dengan fahaman puak mereka, akal fikiran yang dianugerah oleh Tuhan kepada manusia diketepikan.

9. Kerana tidak tahu mengguna akal fikiran kurniaan Tuhan, maka tak dapatlah mereka menghurai dan menjelas kenapa dakwaan dan soalan terhadap pegangan mereka salah. Selalunya jawapan terhad kepada "kamu tidak tahu, kerana kamu bukan layak berhujah". Kamu bukan ulama, kamu umarak.

10. Saya percaya petikan ayat dari Al-Quran yang saya perturunkan di bawah ini juga akan ditolak kerana saya umarak.

11. Lagipun ia dalam bahasa Melayu justeru ia akan dikatakan bukan dari Al-Quran.

12. Ayat ini berbunyi, "Wahai orang-orang yang beriman, jika datang kepada kamu seorang fasik membawa sesuatu berita, maka selidiki kebenarannya supaya kamu tidak menyampaikan sesuatu kaum dengan perkara yang tidak diingini dengan sebab kejahilan kamu, sehingga menjadikan kamu menyesali apa yang telah kamu lakukan." Al Hujarat ayat 6.

13. Ayat ini ditujukan kepada orang yang beriman, tidak khusus bagi orang yang terpelajar dalam agama Islam. Dengan perkataan lain ayat ini ditujukan kepada umarak bersama ulamak.

14. Yang ditekankan ialah mereka beriman. Tidak sesiapa boleh dakwa hanya ulama sahaja yang beriman.

15. Ayat ini jelas menyuruh orang yang beriman menyoal berita yang dibawa oleh orang yang fasik akan kebenaran berita itu. Umpamanya apabila orang itu mendakwa mengundi sebuah parti politik akan menjamin syurga bagi orang berkenaan dan lain-lain lagi.

16. Apabila saya membuat teguran terhadap dakwaan yang tidak berasas apakah ini bermakna saya menentang ajaran Al-Quran. Atau apakah saya patuhi kehendak agama Islam seperti yang ternyata jelas dalam Surah Al Hujarat ayat keenam?

Penghuni Gua
: Sejahtera dan dilindungi Allah terhadap Tun. Kepada PAS dan kepada ulama senang aje jawapanya. Kalau amarak tak boleh sentuh dalam bab agama / ulama, maka ulama juga jangan nak tunjuk pandai dalam perkara umarak.

2. Tak ke gitu ?

3. Persetan mereka Tun. Kita teruskaan cara kita. Mereka hanya ada air liur basi aje. Cakap aje lebih mereka ini tapi tindakan hapah pun tak ada.

20 comments:

  1. Setuju sgt laa...pedulikan mereka Tun !! Mereka ingat mereka ajelah yg Islam...mereka ajelah yg beriman ! ALLAH SWT tu bukannya milik mereka sorang ! Ape dia ingat Tuhan tu adik beradik diorang ke...atau pun pak sedara diaorang !!!
    Alahaiii....

    ReplyDelete
  2. YG mengaku ulamak dan yg banyak cakap ni aku rasa ramai yg ngaji tak khatam...tu sebab x layak di panggil ulamak, tapi sesuai di panggil ULAR MAK = ULAR DLM SEMAK!!!!!dia rasa dia sorang je yg pandai...terjemah hadis & quraan separuh separuh....ikut selera & kepentingan peribadi...

    ReplyDelete
  3. teruskan Tun saya menyokong saranan Tun ...x semestinya orang berserban tu masuk surga ...yg penting niat yang ikhlas... demi agama bangsa serta negara

    ReplyDelete
  4. kah kah kah!
    firaun sekor neh dh nyanyok ke dol?
    kah kah kah!

    tgk tajuk gempak glerrr gua ckp luu..
    "selidik berita dr org fasik"by maha firaun
    kah kah kah!

    xpe gua pk positif!kah kah kah!
    woi pandikutty2 umngok!lu tgk ape bapkutty tulis tuh?"selidik berita dr org fasik"!
    ada faham ka dol?kah kah kah!

    yg lu org nk lawan tauke apahal dol?
    jgn jd bngsat dol nk lawan tauke!
    mampos lu org nk kedarah ape nti!
    tauke kata selidik btl2 berita org fasik!

    kaki botol punya sompah pun lu org buta2 nk percaya!kah kah kah!
    ape bangsat ke lu org neh?kah kah kah!
    mlm tonggang esoknya pegi mesjid angkat sompah!
    kah kah kah!

    dh nama pun kaki botol!solat jgn citer la dol!
    pasal tu la masuk mesjid semayang 1 rakaat!
    kah kah kah!semayang ape 1 rokaat dol?
    kah kah kah!semayang angkat sompah kot!
    kah kah kah!

    itu pun lu org x nmpak ke umngok woi?
    kah kah kah!bodo tahap ape lu org ni dol?
    kah kah kah!

    pengundi2 tanah melayu
    lu org justify la sendri perangai2 umngok malayu neh!

    ReplyDelete
  5. saya sokong Tun ...semuga Tun sehat sejahtera dalam memberikan hujahan yang berkesan pada mereka yang..puak puak ini kalau diberi nasihat pun dah x masuk ...sebab mentaliti mereka mereka lebih islam....sebab pakai serban lah katakan ...

    ReplyDelete
  6. To Dol Monggolkok !!
    Ku toksah bercakap laa...cara kau menulis @ berkata tu pun menunjukkan siapa diri kau sebenarnya ! Jgn laa pulak kau kata kau lebih baik dari org lain...cermin diri dulu la. Bahasa pun takada nak komen konon...ini bukan persoalan UMNO ke PAS ke PKR ke...aku pun bknnya berpihak pada yg tiga tupun...cuma pelik dgn orang mcm kau nie !!?

    ReplyDelete
  7. la babi samdol monggol ada lagi...haram jadah betoi la hang ni,,,hahahahah...pala hang smdol monggol,,,lu beranak dlm jamban ke dol,,,ayat lu serupa jamban dol,,busuk dol,,,kaki jubor lu sokong,,apa citer dol,,,relax la dol,,,kaki botol tak pe dol,,,jgn kaki sontot jubor dol,,,lubang tahi dol,,,mcm lu dol,,,branak dlm jamban dol...

    lihat pengundi muda ,,,jgn kita bagi undi kat puak pakatan rakyat kerana banyak golongan kaki sontot jubor mcm ketua dia,,

    ReplyDelete
  8. Ramai yang belum sedar ilmu sudah berkembang luas sekarang ni, sesiapa saja boleh belajar agama ( Islam ),ia bukan terhad pada sesetengah golongan sahaja.

    Ramai dah bijak pandai Islam yang boleh mengajar kitab-kitab yang diajar di universiti - dapat diajar kepada orang ramai secara bertalaqqi di luar uni.

    ReplyDelete
  9. to malayu:islam (islam la konon) kah kah kah!
    lu nk ckp gua ape lu punya pasal sebab lu malayu islam!kah kah kah!

    mentaliti malayu islam ni len dr yg len!
    kah kah kah!
    gua x ckp pun gua yg terbaek!kah kah kah!
    mental lu yg touching kot!kah kah kah!
    fyi xde sape yg terbaek selain dr nabi n sahabat
    ada paham ka malayu islam?
    kah kah kah!

    ada gua suruh lu faham gua?
    kah kah kah!
    klu dh umngok tu umngok jgk la x payah men wayang la malayu islam woi!
    kah kah kah!

    ReplyDelete
  10. Ampa toksah dok ambik pasai dengan dolmonggolbadigol. Diaa taw apa, semacam dngan MB dia suma tak taw, tak taw, tak taw... Apa yang diaa taw, suma tak taw... Ini bebalik dgn dolmonggolsondolbadigol, yang dia taw belakon belakon menari depan abang Nuwa pakeras yang kotel sentiasa dipoja2 oleh babi2 pengikut pakeras kotel. Nak suh jadi pi em. Abis rosak janam negara M,sia. Isu supa dok mein kuar fuck2wau hamPAS dalam manggok supa tak abis udud untungkan depa laka2...

    ReplyDelete
  11. Salam. Kepada sesiapa yang tak percaya Al Jub suka membontot, cuba ikut dia barang sebulan. Tengok apa aktiviti gelap dia.

    ReplyDelete
  12. lu penah ikut dia ke dol?
    mangsa jobo jgk ke dol?

    apsal lu x jmpa maha firaun dulu dol?
    baru pegi report pulis!
    kah kah kah!

    ReplyDelete
  13. yang ikut dia seperti azizan dan saiful dahpun beri keterangan bersumpah mereka. DSAI masih dok minta tangguh-tangguh. Apahalnya?

    ReplyDelete
  14. kah kah kah!
    mmg mat jobo 2 ekor tu dh bersompah
    rakyat x heran pasal sompah tu

    yg hairan+confius bnyk versi then skrip lari2
    kah kah kah!
    ada faham ka?klu lu ada ikut sesi perbicaraan tu kompom lu pun bole biol?kah kah kah!
    dr mula skrip dh lari
    report cobaan jobo
    dlm bicara dijobo la pulak..kah kah kah!
    gua nasihatkan lu klu lu kena jobo lu cari menteri mintak advice!kah kah kah!baru lu pegi report pulis!kah kah kah!tgk ape menteri tu ckp
    itu pun klu dpt jmpa la..kah kah kah!

    pasal tangguh tu lu kena faham
    pihak pembelaaan dh xda point utk dibahas
    sebab bnyk sgt rejection dr yaa hakim!
    kah kah kah!

    mintak proforma asal pun kene reject!kah kah kah!pnc katanya kah kah kah!
    proforma pun pulis jude pariah yg isi dol!
    bkn dc!kah kah kah!pnc kejadahnya dol!
    kah kah kah!

    dc yg 1st x dibenarkan jd saksi!kah kah kah!
    x berwibawa katanya..kah kah kah!
    jobo mat jobo yg penuh dgn berbelas2 dna jgk yg dikatakan saksi yg berwibawa!kah kah kah!
    bole pk x dol?
    kah kah kah!

    ReplyDelete
  15. Salam tuan PG & Sema2...,

    PEDULIKAN MEREKA TUN !!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Dolmonggolbadigolsondol dol. Trio T akan dicharge di kamah. Ko ikut pekembangan. Ko tonton video abang ko Nuwau tu. Lihat dgan mata kapla ko sdiri. Bapa kali tubit air. Dalam mulut palancuq dalam lubang b""" palancuq. Pas tu, hamPAS dia dok sapuh ngan tisu, kotel dia balut ngan tisu cam budak pas sunat. Biang betui dolmonggol babi ni... Trio T sanggup terima hukum apa jua demi kebenaran. Aku tak maw penblowjubeburiti jadi pi em. Negara bukan rosak. Terus hancur. Wanazubillah. Kosa2 asing akan datang dari rumah cat puteh bawa lagi rakaman video dari luar. Bapa kali bang ko tu togel kuda2 puteh dari luar sana tuh. Kosa2 asing rakus akan letak pedang kat leher bang ko, ugut ni gambaq sapa... Itu jam sudah ilang petimbangan. Dahlah jam pun ilang. Lihat luar sana bapa ramai pompuan, isteri, anak dara yang tak adak dosa kena pekosa free oleh kosa2 asing eg di Afgh, Iraq. Sekali lagi wanazubillah....

    P5B, harap Tun M sihat sejahtera semuga dapat terus berbakti kepada Agama, Bangsa Dan Negara dengan izin Allah...

    ReplyDelete
  16. jangan la kita dok dengar monggol gilababi tu mengomel...mcm tuan dia juga la,,,biarkan dia menyalak bukit,,,biarkan dia dgn labu labunya,,,kita dipihak yg benar,,,dol monggol ni org yg dibayar upah mcm bloger bloger yg lain,,, sebenarnya dolmonggol tau yg anwar ini ada hobi pelik,,,,so ,,,bila dah di gajikan maka dia pun buat kerjalah,,,biasalah,,,jgn ambil hati lah kat dia...

    ReplyDelete
  17. KESIAN KE KAU DOL. KEH KEH KEH

    ReplyDelete
  18. Bodol tahap babi dolmonggol sondol
    bang dol nuawi. Sumayang satu rakaat,
    lu dol tak lajar ka dol... Tuler
    lajar sama bang ko nuawi tu nampak
    ajer alim.. tapi kucing pun dia sapuh
    lipat...

    Sumayang satu rakaat tu, macam2 ada
    dol sumayang, sumayang solat sujud
    syukur pun bule dol sumayang witir
    pun bole dol... Lu cakap tafsir pasal
    Quran ka Hadis ka, gua caya lu CnP..
    gua kasi dol ambil taw lajar agama
    sampai bila pun bole dol. Tak kira tua
    muda ka dol... Faham la dol...

    ReplyDelete
  19. kah kah kah!
    woi anakbabi umngok yg bodo piang!

    lu paham x ape yg gua ckp tu dol!
    kah kah kah!

    nk sujud syukur sujud la
    takbir sujud salam!bkn solat dol?kah kah kah!
    solat sunat syukur pun 2 rakaat!kah kah kah!
    mazhab mana ajar lu solat sunat syukur 1 rakaat?
    kah kah kah!

    nk citer solat witir plak dh..kah kah kah!
    gua citer kitol masuk mesjid solat ape 1 rakaat
    lu citer witir plak!kah kah kah!
    ape jadahnya dia nk solat witir dol?kah kah kah!
    sah!mmg si kitol ni mmg witir!len dr yg len!
    kah kah kah!

    sapa yg bodo babi dol?kah kah kah!
    klu dh pandikutty tu pandikutty jgk la
    bodo melantun!kah kah kah!

    tu la..suruh ikut islam xnak
    nabi pun dh pesan jgn buta2 percaya dgn berita2 org fasik ni..
    kan dh buta2 kena berak!kah kah kah!
    sampai sujud syukur dgn solat sunat syukur pun dh x reti nk beza!kah kah kah!

    bebal bebenor anakbabi umngok yg sekor neh!
    kah kah kah!

    ReplyDelete
  20. Supa ler tu dolmonggol. Lu caya sama pundekkuti dan konekuti haramjadah dok konket cina dol sampai tubit air dua kali dalam mulut dan dalam
    lubang " p""" ". gua caya dol atas tu, tulis salah kot. Cuma beza antara solat sunat sujud dan sujud sukor betulah satu sujud. Jangan tukarkan mazhab orang sebab tersilap. Tapi bagaimana pula
    dengan DSAI tu yang terang2 telah beralih mazhab. Boleh konket tak mandi wajib kot, tak baca doa berkonket tak pa ka dol...

    ReplyDelete

PETA PELAYAR