FOLLOWERS

Sunday 26 June 2011

PENGECAMAN WAJAH LELAKI Y : LIHATLAH KEBODOHAN MAHFUZ !!!!!


Dipetik dari blog : Kickdefella




“Pas menyangkal kenyataan laporan pakar pengecaman wajah yang menyebut pelaku dalam video seks sebagaimana didedahkan, mirip 99.99 peratus Ketua Umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Naib Presiden Pas, Datuk Mahfuz Omar berkata, teknik mengubah wajah menyerupai individu tertentu telah dipraktikkan dalam industri penerbitan filem.

“Mereka hanya kata 99.99 peratus mirip, tidak semestinya bermaksud memang itu Anwar.

“Watak Omar Mukhtar yang dilakonkan Anthony Quinn dalam filem Lion of The Desert juga menyerupai Omar Mukhtar sebenar. Jadi, apa nak dihairankan, semua teknik begini boleh digunakan untuk memerangkap seseorang,” katanya.

Beliau menegaskan, walaupun isu itu diberi liputan media di negara ini, ia tidak menjejaskan sokongan terhadap Pakatan Rakyat malahan mampu melonjakkan nama ketua pembangkang itu.

“Ia akan melariskan lagi publisiti Anwar seperti pertambahan undi dalam program realiti televisyen, Maharaja Lawak.

“Bagi saya, ini adalah sebahagian daripada cerita lucu zaman moden,” katanya.

Sementara itu, Ketua Penerangan Pas Pusat, Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man berkata, tiada sebarang dokumen dikemukakan berhubung perkara itu malah ia sekadar kenyataan lisan daripada peguam.

“Ia tiada kaitan mengenai kerjasama Pas dalam PR, kerana perjanjian parti dengan PR, bukan dengan Anwar.

“Justeru, isu Pas keluar PR tidak timbul kerana Pas masih tetap bekerjasama dengan PR,” katanya.” – Sinar Harian

Saudara Mahfuz, watak Omar Mukthar dan juga watak Saidina Hamzah, kedua-duanya lakonan Anthony Quinn, langsung tidak menyerupai wajah kedua-dua tokoh sejarah itu. Hakikat ini diakui sendiri di dalam pengarahnya, Allahyarham Moustapha Akkad di dalam beberapa tulisan dan temubualnya. Bagaimanapun, apa yang menjadi ingatan dan pujian ialah bagaimana Anthony Quinn menjayakan watak itu dari segi gerak lakunya sehinggakan ia menyakinkan sesetengah penonton bahawa kedua-kedua watak itu dilakonkan oleh seorang Islam.

Omar Mokhtar sewaktu ditahan oleh Tentera Fasis Itali

Mendiang Anthony Quinn selaku Omar Mokthar dalam Lion of The Desert

Mendiang Anthony Quinn selaku Saidina Hamzah bersama Pengarah Allahyarham Moustapha Akkad di lokasi The Message

Adegan Omar Mukhtar mengambil air sembahyang sebelum menjalani hukumannya dianggap oleh pengkritik sebagai adegan yang cukup melahirkan keinsafan.

Mendiang Anthony Quinn, seorang pelakon berketurunan Mexican-American membawa watak Saidina Hamzah di dalam filem The Message (1977) dan watak Omar Mokhtar di dalam filem Lion Of The Desert (1981).

Apa yang Mahfuz tidak faham ialah keberkesanan lakonan seseorang bukan di nilai dari sudut bentuk wajah dan fizikal tetapi dari sudut teknik di mana seseorang pelakon berjaya ‘make-believe’ atau membuat kita percaya kepada lakonannya.

Seorang lagi pelakon hebat, Anthony Hopkins yang berlakon dalam filem Nixon arahan pengarah besar Oliver Stone pada tahun 1995, sedekad selepas filem yang dikatakan Mahfuz turut mengakui bahawa kehebatan penataan-rias Holywood tidak berjaya menjadikan wajahnya seperti bekas Presiden Amerika itu.

Jika sebuah filem Hollywood yang berbajet besar pun tidak dapat melahirkan wajah yang seiras dengan tokoh sebenar, apakah lagi filem berbajet rendah diluar Hollywood seperti yang diperkatakan oleh pemimpin Pas itu?

Kata orang jangan bercakap sesedap mulut. Mahfuz Omar adalah Naib Presiden PAS dan tak usahlah bercakap seperti orang yang tidak berakal. Jika kail panjang sejengkal, lautan dalam usah di duga.

Mahfuz ternyata tidak memahami bagaimana pengecaman di buat oleh dua pakar Amerika Syarikat dari Dartmouth College New Hampshire. Teknik pengecaman sebegini sudah biasa di Amerika Syarikat dan ianya digunakan untuk tujuan keselamatan dan perisikan. Ianya bukan berdasarkan keserupaan wajah tetapi berdasarkan elemen-elemen seperti kedudukan mata, saiznya, kedudukan mulut dan bibir dan lain-lain faktor lagi yang tidak boleh diubah dengan solekan, topeng dan sebagainya. Ianya digunakan dengan meluas oleh agensi-agensi terbabit bagi mengecam orang-orang yang dikehendaki ataupun yang dipercayai mempunyai motif subversif.

Di dalam kes mengesahkan lelaki di dalam video seks itu adalah Anwar Ibrahim, ia dibuat bukan sahaja dengan membandingkan elemen-elemen tersebut dengan Anwar Ibrahim sendiri tetapi dengan membandingkannya dengan data ribuan sample gambar yang diberikan.

Di dalam kata lain, menerusi teknik ini, walaupun Mahfuz Omar disolek sebiji menyerupai Mr. Bean, teknik pengecaman ini akan pasti dapat mengecam bahawa ‘Mr. Bean’ itu tetap Mahfuz. Ini kerana geometeri wajah yang dinilai.

Tiga teknik pengecaman wajah boleh dibuat adalah seperti berikut,

(1) Teknik Tradisional - mengecam wajah dengan menilai tanda-tanda pada wajah, atau bentuk dari imej yang dibekalkan. Contohnya ia akan membuat analisa posisi, size, bentuk mata, hidung, tulang pipi dan rahang. Ia kemudian di bandingkan dengan sample di dalam database.

(2) Teknik 3-D – Teknik baru ini dikatakan berjaya membuat perbadingan pada aspek-aspek yang belum dapat dibuat oleh teknik sebelum ini iaitu menggunakan teknik pengecaman wajah secara tiga dimensi. Menerusi teknik ini, maklumat bentuk muka di perolehi dengan imbasan 3 dimensional ke atas imej. Ia akan mengenalpasti ‘distinctive feature’ pada permukaan wajah seperti ‘the contour of the eye sockets, nose, and chin’. Kelebihan teknik ini ialah penilaian tidak terjejas menerusi perubahan pencahayaan atau ia tetap berkesan walau dalam kekurangan cahaya. Wajah juga boleh dikenalpasti menerusi sudut-sudut yang sukar. Teknik tiga dimensional ini juga peka terhadap mimik muka dan reaksi wajah.

(3) Teknik Tekstur Kulit – Ia merupakan teknik yang semakin digunapakai. Ia menggunakan visualisasi perincian kulit yang dirakamkan menerusi imej yang diimbas. Teknik ini akan menukarkan maklumat garis-garis kedutan, pattern dan titik-titik pada kulit kepada nilai matematik. Menerusi teknik ini, keberkesanan pengecaman ditingkatkan kepada 20 dan 25 peratus.

Penilaian terhadap imej Lelaki X dalam video seks yang dihantar ke Kolej yang merupakan top-notch Ivy League institution and among the most distinguished educational establishments in the world.

Dan seperti DNA Lelaki Y yang akhirnya disahkan secara saintifik adalah DNA milik Anwar Ibrahim, imej Lelaki X dalam video seks itu juga adalah imej Anwar Bin Ibrahim.

Keputusan ini tidak diharapkan mengubah pendirian penyokong-penyokong Dato’ Seri Anwar Ibrahim tetapi di dalam membahaskan sesuatu yang telah dibuktikan secara saintifik, hendaklah menggunakan akal yang waras. Jika benar wujud pelakon pornografi dari Thailand yang wajahnya serupa dengan Anwar Ibrahim, saya berharap pihak yang enggan menerima keputusan ini akan membawa lelaki tersebut ke hadapan


Penghuni Gua
: Lawak sungguh kenyataan Mahfuz. Naib Presiden PAS boleh cakap begitu. Nampak sangat kedunguannya. Itulah taraf seorang naib Presiden Parti Islam.

2. Apa nak hairan. Kelulusan takat SRP dan hanya bekerja sebagai penjaga stor lapangan Terbang Kepala Batas, Alor Star aje. Jadi tak hairanlah pandangan bodoh begini terkeluar dari mulutnya.

3. Kesian penyokong PAS , yang memilih Naib Presiden begini. " Low Class ".

31 comments:

  1. Sudah2 lah wahai mahfuz lahanat.
    Janganlah ditambah lagi dosa yang sedia ada.
    Hiduplah dalam dunia kau orang.Bagi makanlah anakbini dengan rezeki menjahanamkan saudara seagamakau begitu juga Tuan Man.
    Keluarkanlah seberapa banyak dalil yang boleh kerana sesungguhnya dalil2 tersebut akan memakan diri sendiri dan seluruh keturunan kau orang. dgn hukuman Allah yang bakal menanti kita di akhirat nanti.
    Diduniapun telah Allah butakan mata hati kau orang belum lagi di akhirat.
    Bertaubatlah kita sebelum terlambat.
    faham2 lah sendiri

    ReplyDelete
  2. Nak kata bodoh nnt, marah pula bekas CEO stor Bayan Lepas ni. Nak cerita pasal teknik mengubah wajah dalam penerbitan filem dgn pelakon yg menyamar jadi AnWAR Nirojim dalam video seks tu boleh je di terima. Tp kebongokan bekas CEO stor ni makin terserlah bile hanya pandai spin bab tu...

    Jgn lupe la Mampus Omar, cerita video seks AnWAR Nirojim ni di datangkan secara pakej la. Lupe ke tentang jam omega dan dakwaan sedang bertwitter oleh AnWAR Nirojim. Sampai sekarang Omega tak pernah ditunjukkan, bab twitter pun memang KANTOI BESAR bilaman waktu yg AnWAR kata dia sedang bertwitter dgn penyokong blh 'hilang' sewaktu kejadian video tu dirakamkan.

    Nak berdalih ape lagi wahai si BONGOK MAMPUS OMAR ooii....

    Cepat, cepat, cuba cari dalil lain utk selamatkan bontot PELIWAT aka PENZINA tuh. Masa semakin suntuk ni, China Doll akan kluar bile2 masa je nnt.

    Kah kah kah kah kah kah

    ReplyDelete
  3. MATPUT NI MMG SUKE PABLISITI2 CENGINI BROO. LAGI NAK TUNJUK TERER, LAGI CELARU ANUWAR. SBB TU SKRG NI PAS TERPAKSA KAVER 'ANU' DGN SERBAN UTK SELAMATKAN FUCKATAN YG DH SEMAKIN NYAWE2 IKAN KEHKEHKEH

    ReplyDelete
  4. makin byk cakap makin bodoh pula mahpuz ni..awak tinggi kedudukan dlm parti pas so bl nak keluarkan sesuatu hujah tu tolongla buat kajian yg mendalam, jgn main ckp saja..bl jd mcm ni bukan takat awak saja dipandang bodoh tp parti awak jg dipandang serupa, klu dah pemimpinnya mcm awak apa lg yg dibawah sana..tolong la jelaskan tentang twitter tu, penafian anwar mengenali eskay, jam omega, cctv yg rakamkan anwar berada di apartment kejadian, semua ni perlu diperjelaskan dan hujahan itu biarlah sesuatu yg sukar utk org lain nafikan, ini tdk asyik bercakap benda yg nampak mcm org xberpelajaran saja..tolongla respect org yg kasi kau menang dlm pemilihan jgn sampai mereka kata menyesal menangkan kau peminpin dungu..point yg kau bg bkn najib atau muhyiddin saja blh jwp tp blogger pun mampu sangkal, buat malu saja..so xpyh mimpi la nak berbahas dgn pemimpim umno/bn klu setakat ni je kepandaian kau...belajar dulu, byk membaca makan makan yg blh merangsangkan otak kau supaya setiap yg akan keluar dr mulut kau akan menampakkan kau lebih educated berbanding skrg yg seolahnya pemimpin tanpa pelajaran, tanpa ilmu...nasihat aku bkn tuk malukan kau tp tuk kebaikan kau juga selaku seorg 'PEMIMPIN'..

    ReplyDelete
  5. kah kah kah!
    anak omar haram neh bkn men melenting lg pr buat editing!kah kah kah!

    bile plak sdr mahfuz ni keja storekeeper ap?
    kah kah kah!lu nk condemn pun agak2 la hindu woi!
    kah kah kah!lu sendri kantoi masuk ukm pun cable umngok!kah kah kah!sampai anak2 lu yg BeNgap tu pun lu nk jolok cable umngok masuk ipta!kah kah kah!siap surat rayuan yg gua x tahan tu!kah kah kah!
    apekan daya umngok x dapek nk nolong anak lu yg BeNgap2 tu msk ipta!kah kah kah!

    anakbabi 00:27
    yg lu nk nasihat mahfuz dlm blog bodo ni buat ape?kah kah kah!confident gler babi dok nasihat mamat tu!ape lu ingt mamat tu ada masa ke nk layan blog org BaNgang ni?kah kah kah!

    tp gua berminat dgn komen lu yg menyeru supaya berhujah dgn fakta yg susah disangkal!
    kah kah kah!

    meh gua nk tgk hujah lu plak!kah kah kah!
    -direct record cctv blh ada wording siam ke dol?
    kah kah kah!
    -kitol ckp ngongkek kt hotel
    pulis plak ckp kt apartment!kah kah kah!
    siap ada record cctv lg!kah kah kah!
    mana satu dol?kah kah kah!
    -omega kejap ckp souvenir dr pak arab
    kejap ckp dsai beli,sape yg beli?
    dsai time tu dlm jail?kah kah kah!
    -mana kitol dpt waranty-card jam?
    dsai ngongkek bawa waranty-card jam ke dol?
    kah kah kah!
    -pakar dh verified video ori
    pulis pun dh tau sape actor tu
    x charge2 pun..tggu skrip siap ke dol?
    kah kah kah!ke nk buat talian hayat umngok utk
    pru-13?kah kah kah!

    jwb dol?jwb dgn hujah yg susah utk gua sangkal!
    kah kah kah!
    jgn jd babi dol...

    ReplyDelete
  6. Nak hairan apa pasal Mahfuz...YB kelas Tingkatan 3 SRP aja dulu. Sebab tu semakin banyak kenyataan dibuatnya, semakin banyak nampak kebodohannya. Nasiblah orang PAS dapat YB macam Mahfuz NO CLASS!!

    Hidup lagi rupanya DolMonggol keturunan kacukan Babi dan Anjing keturunan Kapir Lakhnat ni!! Aku ingat dah mampus!! Agaknya memang tak tidur lena kalau tak kena maki hamun keturunan DolMonggol ni. Eloklah kau sama dengan Mahfuz tu sama padan dan sama naik..he he he

    ReplyDelete
  7. xpenah tgk CSI ka mahfuz ni?

    ReplyDelete
  8. Last nanti mahfuz akan kata Ben Kingsley ialah Mahatma Ghandi didalam cerita "Ghandi". Mahfuz patut bawa forklift dikilang tempat kerja lama dia je kalau tak pun pergi mintak kerja kat disneyland sebagai mickey mouse je, tu pun kalau disney nak pakai pekerja IQ tahap tadika PASTI.

    ReplyDelete
  9. KAH KAH KAH. DOL , DOL. KESIAN MAK BAPAK KAU LAHIR KAU PUN JADI BODO HINGGA KINI.

    ReplyDelete
  10. STANDARD OTAK STORKEEPER AJE. BEGITULAH OTAK MAHFUZ

    ReplyDelete
  11. PAS ni kononnya memperjuangkan Islam tapi hakikatnya menggunakan Islam sebagai batu loncatan untuk mendapat kenikmatan dunia.

    Jika kita rujuk kpd Al-Quran :
    Wahai orang-orang yang beriman! Jika datang kepada kamu seorang fasik membawa sesuatu berita, maka selidikilah (untuk menentukan) kebenarannya, supaya kamu tidak menimpakan sesuatu kaum dengan perkara yang tidak diingini - dengan sebab kejahilan kamu (mengenainya) - sehingga menjadikan kamu menyesali apa yang kamu telah lakukan. (Al-Hujuraat 49:6)

    Surah ini dengan jelas sekali menyuruh agar kita jangan terburu-buru dalam mempercayai sesuatu perkhabaran. seperti contoh, kes video lucah ini. kita perlu siasat!

    Sepatutnya PAS boleh buat :

    1. Memanggil Dato' T untuk mendapat penjelasan
    2. Hadir di mahkamah untuk mendapat penjelasan daripada saksi2
    3. Merujuk kepada sesiapa yang mempunyai maklumat berhubung kes
    4. Bertanyakan sendiri kepada Datuk Seri Anwar berhubung perkara ini

    Setelah pelbagai analisa dibuat, barulah membuat "conclusion". Ini lah ciri2 pemimpin yang adil. Allah juga berfirman :

    "Wahai orang-orang yang beriman! Jika kamu taatkan orang-orang yang kafir nescaya mereka akan menolak kamu kembali kepada kekufuran, lalu menjadilah kamu orang-orang yang rugi. (A-li'Imraan 3:149)"

    PAS lebih selesa bertuankan DAP yang memusuhi Islam dan hakikat ini sangat jelas bila PAS tidak berusaha untuk mengeratkan silatulrahim sesama Islam tetapi memusuhi orang Islam.

    Penutupnya, sila fahami ayat ini :

    Tidakkah engkau melihat (bagaimana jahatnya) orang-orang yang bersahabat karib dengan kaum yang telah dimurkai Allah (dengan sebab kekufuran dan khianatnya)? Mereka itu bukanlah dari golongan kamu dan bukan pula dari golongan kaum yang tersebut itu (kerana mereka ialah golongan munafik); dan lagi mereka selalu bersumpah dengan dusta, sedang mereka mengetahui (bahawa mereka adalah berdusta). (Al-Mujaadalah 58:14)

    Waulahuallam ...

    ReplyDelete
  12. kah kah kah!
    woi jawa 08:26
    yg lu kluar ayat quran tuju kt pas pasal ape?
    kah kah kah!

    maksud ayat tu jgn buta2 caya berita2 yg dibawa org2 fasik dol?gua nk tanya lu
    sape yg bawa/usul citer seks neh?
    geng kitol ke pas?
    kah kah kah!
    sapa yg buta2 percaya dgn video tu?kah kah kah!
    pas ke lu pandikutty2 umngok?kah kah kah!
    dh terang2 kitol tu mmg fasik!
    kaki botol
    semayang nk angkat sompah 1 rakaat!
    kah kah kah!lg lu org mau caya ka?kah kah kah!
    bodo sial babi jawa sekor neh,org yg bawa berita dgn org yg tolak(x caye) pun x reti nk beza!kah kah kah!
    ada hati nk tafsir quran plak tuh!kah kah kah!

    kah kah kah!
    lu nk citer panggil kitol
    dtg mak-kak-mah bg statement
    rjuk saksi & bla bla bla..kah kah kah!
    itu bkn keja pas dol?kah kah kah!pas bkn pemimpin dol?kah kah kah!sapa yg memimpin mesia neh?kah kah kah!ckp kt mat-mongol la dol!
    dia kan pemimpin parti yg pjuang agama bangsa negara!kah kah kah!

    pas-dap?kah kah kah!
    umngok dgn mca-mic-bla bla bla..kah kah kah!
    itu smua bkn kapir ke dol?kah kah kah!
    umngok kan parti yg pjuang agama bangsa negara!
    kah kah kah!

    yg terang2 hina islam yg xnak bersalam dgn muhrim!kah kah kah!lu dh lupa ke/lu bodo?:
    kah kah kah!

    ReplyDelete
  13. Mana keterangan China Doll yang wajar dan badan amat terang lagi bersuloh?

    Lain-lain cerita, teknikal sangat macam cerita "Mission Impossible"

    PDRM tak dapat mengecam lagi ke China Doll tu?

    ReplyDelete
  14. Dol... belasah je puak2 UMNgOk Be-eNd yang TOTOK bebeno ni, BaNgang dan BeNgapnya melantun-lantun! BiNgai dan BoNgok mengalahkan KALDAI...

    Nape la ade lagi spesis UMNgOk Be-eNd kat donia... ni mesti sebab dah banyak sangat makan duit seratus-dua ratus tiap 5 tahun sekali; tukar kain batik/pelikat tiap 5 tahun; gi majlis UMNgOk Be-eNd naik bas free dapat baju, topi, payung cap TIMBANG kati yg berkarat 53 tahun... senget plak tu!

    Nape la... murah sangat harge diri penyokong TOTOK puak UMNgOk Be-eNd ni!

    1 Msia - Rakyat diDAHULUkan... dengan kenaikan harga barang, minyak, gas, gula dan cukai2! Pencapaian diUTAMAkan... untuk pemimpin2 UMNgOk Be-eNd belasah tanah, harta dan wang RAKYAT. Rakyat diGULA-GULAkan dgn RM100/RM200; kain batik, baju, t-shirt, topi, payung, bas free dgn makan-minum, elaun RM30-50 cukup le!
    UMNgOk Be-eNd dah lama dok layan RAKYAT Marhaen Msia mcm ni... tak termikio ke kome?

    Nak BERUBAH???... jom kite mulakan hanya dengan sebatang pensil! Gunakan pensil tu dalam PRU13 nanti!

    Pangkah sape saje... kecuali Be-eNd!

    ReplyDelete
  15. Dol...janagan layan sangat puak2 UMNO yang bangang dah bahlol nie...hati buta..dah tau benda yang salah...dia dok sokong lagi...woiii..UMNO..ko nak mampus ker...pergi jahanam la kau...UMNO..BODO...UMNO...BODO

    ReplyDelete
  16. helo anak babi monggol,,,memang la mamat tu kaki botol,,,sebab tu la anuwar kwn dgn dia,,,senang masuk siam ,,ngongkek,,,kalau anuwar kwn sama nik ziz,,payah la,,,nak buat maksiat,,,itu pun ko tak leh pikior,,,bodo punya dol,,,mamat ni mana leh tahan,,,asyik entertain je utuk anuwar ngongkek,,,,,(kat Belakang) kat depan rakyat pijak semut tak mati,,,,hujah engko SAMDOL MONGGOL mcm hujah si Mahfuz,,,,lepasan tadika PASTI...

    steady la samdol monggol,,,nak buat camana...lu punya LEADERSHIP kaki ngongkek dan Liwat,,,,terima keyataan aje lah,,..buat pe gaduh gaduh,,,,dah terang lagi bersuluh,,,memang LEADERSHIP PR engko orang,,,MUNAFIK,,,,

    ReplyDelete
  17. Dol... dol...

    Awat depa takut bebeno dengan baju kuning ya?
    Parlimen dah luluskan pemakaian baju kuning haram ke...

    Mulai hari ni... rakyat Msia jgn pakai baju bersih, kita pakai baju kotor! Tak perlu basuh baju lagi; tak perlu anto dobi... tutup je kedai dobi sebab rakyat Msia tokleh pakai baju bersih... kene pakai baju kotor je!

    Kenape la melantun-lantun BeNgap dan BaNgangnye pemikiran pemimpin2 Msia ni! sori...sori... maksud aku yg beri arahan dan amaran pasal baju bersih ni! Rase2nye pemimpin UMNgOk Be-eNd la sume tu! Sebusuk2 getah sekerap pun, tak la mcm ni punye melantun-lantun keBoNgokan dan keBiNgaiannya!

    Gunakan sikit je akal yg ade... budak tadika pun dah boleh menilaikannya!

    JOM BERTUKAR..... UNDILAH PR untuk negara berkebajikan.

    ReplyDelete
  18. pas bodo,,,pas bodo,,,pas bodo,,,pas bodo,,,,

    UMNO BUAT MARKET BERIBU BIJI TAK KECOH,,, PAS BUAT SATU MARKET KAT KELANTAN,,KECOH ,,,,,

    PAS BODO,,PAS BODO,,PAS BODO,,,

    ReplyDelete
  19. woi UMNO bodo..kau ingat leader kau tu baik sangat ker...aku tak tau la pasal apa kau nie setia sangat dgn leader kau nie...macam anjing setia...leader kau tu buat apa kat PD?...
    woi tua UMNO..bertaubat la...ingat ALLAH...yg kau kutuk tu org MELAYU macam kau jugak...

    ReplyDelete
  20. kah kah kah!
    langsi tanya sy pasal apa umngok2 neh goyang semacam dgn kaler kuning!kah kah kah!
    sy pun xtau la der..
    sampai tahap dianjing2 pulis suruh tangkap mereka2 yg dress kuning!
    kah kah kah!

    thanks to all!to all supporters!
    gua tabik spring sama lu org!

    pd pandikutty2 umngok masih blm terlambat lu org nk pk!klu yg dh mmg kaki kedarah tiap2 bulan tu mmg sampai mampos x blh nk pk!
    kah kah kah!

    ReplyDelete
  21. dolmonggol ko ni pemikiran tahap mamfus je...ape yang ko merepek pun aku tak paham. pasNgok betul la ko ni...

    ReplyDelete
  22. Diketuai PE KIE RR tawan purtarjaya, tamonyo kena tuboh kelab penkid itu amal songsang. Keh keh keh... HamPAS tu panggil kelab Anugay dari luar negara. Tunjukan wayang ka video majalah ka itu suma halal bila pirah porah perintah. Itu jam konketkuti udah ilang jam mana maw cari... Lagi2 itu pompan pundekuti cakap tak pa kasi suma lulus. undang2 itu jam kita sudah kosa. Mahkamah tidak guna lagi. Itu jam undang2 sendiri guna punya. Mahkamah syariah tak betul itu tarak ikut Islam punya low. Itu udud punya undang kita ubah sikit jadi syok baca. Itu sama syok tarak apa, mana bawa itu empat saksi juga.
    Ampat saksi itu satu dapig, hampas, pukiar dan ngos cam dolmonggol dan langsuir... Adak utung sama kita tarak utung sama dio... Keh keh keh...

    ReplyDelete
  23. itu jer modal anakbabi2 umngok neh!
    kah kah kah!
    bile suruh balas hujah dgn fakta xtau!
    yg tau pertikai stndet pemikiran!pemikiran & pemikiran!
    pemikiran sampai kiamat!kah kah kah!

    suruh xplain percanggahan fakta kt atas tu nga2!
    yg tau pemikiran!pemikiran & pemikiran!
    kah kah kah!

    oi anakbabi umngok!lu punya pemikiran advance sgt ke dol?kah kah kah!
    ape yg lu org pk dol?kah kah kah!
    dok pk2 pun x berbalas2 jgk!kah kah kah!
    balas pun menyalak pemikiran sampai kiamat!
    kah kah kah!

    oi babi manjung
    len kali baca biar habis!
    baca tu biar paham!
    kah kah kah!
    tba2 nk nyondol ckp gua merapu!
    kah kah kah!
    baca n jawab soklan gua kt atas tu!
    kah kah kah!
    ape BaNgang sgt anakbabi manjung neh?kah kah kah!

    ReplyDelete
  24. Dolmonggol betula pukiar, pasngoket, dapigs equal fuckatan..

    ReplyDelete
  25. suruh jwb pukiar la ngoket la palancau la...
    fuck lu lah!!!
    kah kah kah!

    kan senang!x payah type panjang lebam!
    kah kah kah!

    ReplyDelete
  26. DolMonggol keturunan KAPIR LAKNAT baka Anjing Kacukan Babi..Kapir Laknat mana tau pasal Islam??? Panaslah perut emak lu DolMonggol kerana dilahirkan semata-mata kena maki sepanjang hayat!!

    ReplyDelete
  27. kah..kah..kah..doll maggol ckap guna fakta...ka..kah..kah..fakta ke fuck-ta...!lu dpat dari mana fakta...dpt dari lubang burit jijah ker doll..kah..kah...
    semlm lu isap konek nuar ke dol...sampai bdoh tahap samdol...
    otak lu bebal la dol.....makan lagi babi tajaan daPIGS...tu pasal lu bangang mcm babi doll...

    ReplyDelete
  28. sejak bila baju kuning haram ni doll...china doll mana ada haram doll...laen kali lu kongkek mak lu doll..lu cakap dgn hadi xde saksi doll...lagipun lu ada saksi pun ..saksi lu munafik doll..
    cakap lu penuh fakta la doll...lu dapat dari mana doll....lu minum air mani nuar ke doll...!sasmpai bebal tahap babi doll...
    lu dah panas ke doll...lu nak lancap konek nuar yg bengkok ke doll...lu nak fuck saper doll..lu nak fuck pukimak jijah ke doll..lu ckap pukiar sper doll..lu cakap pukimak lu ke doll...lu dah bagi nuar tibai ke doll....apa kata mak lu dol...sedap ke doll..atau mak lu nangis kesakitan ke doll....bapak lu cakap apa doll...atau bapak lu dok rakam ke doll....lu buat apa doll..lu cakap kat mak lu bertuah kongkek dgn anugerah tuhan ke doll...lu anak yg baek doll...siap kangkang mak lu bagi nuar la doll..pasni lu kasi pork nik pulak jilat doll..lu amik gmbar cakap pork nik sedg sujud la doll...siap maen pukimak lu la doll..lepas ni lu balut pukimak lu dgn baju kuning doll....tulis ayat pikimak aku bersih la doll...arak sekeliling dtaran la doll....buat penawar pendemo2 la doll...dah abis demo ajak babi2 dok jilat la doll...cakapkan ini sedekah la doll...halal utk semua la doll...apa lagi nak cakap doll...lu mmg babi la doll...

    kah...kah..kah..kah..kah..

    ReplyDelete
  29. kah kah kah!
    type panjang2 ape brg dol!
    kasi fuck u lah!kan senang..
    kah kah kah!

    ni susah2 meroyan sampai lebam tgn type kacuk aning babi la burit la kongkek mak la kongkek abah la bla...bla..bla..bla..
    x payah citer panjang2 dol
    gua & smua dh tau benda2 haram tu mmg dh mkanan umngok mcm lu org!kah kah kah!

    s'time layan jgk melayan spesis anakbabi2 umngok yg biol2 neh!
    kah kah kah!nti dh meroyan masuk kandang mintak tuan mkn!

    kah kah kah!

    ReplyDelete
  30. kahkahkahkahkah steady la bro 8.39

    gua caya lu...mcmana dol monggol,,,ada panas ka,,,,,lu suruh org balas hujah lu,,,apa class mau balas hujah,,,lu pi hujah sama anuar la...tanya sama dia ...butut ka lu kongkeg itu maknya doll sama seful...baru ngam ma,,, APA BANGSAT MAU BALAS HUJAH LU SAMDOL MONGGOL....

    LU MEMANG BAGSAT LA DOL MONGGOL,,,

    ReplyDelete
  31. kah kah kah!
    setakat itu jer yg tau..kah kah kah!
    x habis dok ulang benda yg sama butoh la puki la kacuk la palancau la..kah kah kah!

    ulang sampai kiamat!kah kah kah!
    x thrill la dol!kah kah kah!

    ReplyDelete

PETA PELAYAR