FOLLOWERS

Saturday 11 June 2011

SENGAJA NAK CARI PASAL 2 !!!!!!!!!!!





Pengurus bank Hiew Kok Ming, ditahan, digari dan ditahan tiga hari di lokap ibu pejabat trafik Melaka Tengah akhir bulan lalu hanya kerana tidak memakai tali pinggang keledar ketika memandu.

Bagaimanapun, beliau dituduh menghalang polis daripada menjalankan tanggungjawabnya. Berita lanjut : KLIK

Penghuni Gua
: Ini seekor lagi spesis yang kepalanya bertambah besar dan sengaja nak cari pasal. Dah rasa besar sangat kot ?

2. Pada PG ia bukan setakat " Lu apa kuasa nak ambil IC gua" . Ia lebih pada itu.

3. Apa pun, polis berkuasa mengambil ic kita bagi tujuan pemerikasaan dan memeriksa rekod. Itu dah kerja mereka. Itulah pun mengapa IC dibuat dan diwajibkan oleh kerajaan. Bagi pengenalan rakyatnya. Siapa yang nak kenal? Yang perlu kenal salah satunya adalah penguatkuasa. Nak bezakan pendatang haram atau tidak . Itu paling kurangnya.

4. Apa pun, bukan itu sahaja perkataannnya. Polis repot ada. Lihat polis repot dulu. Mesti ia lebih pada itu. Repot polis mengatakan ia menghalang tugas polis. Jadi ia lebih pada itu. Jika kerana tali pinggang keledar atau perkataan tu, polis takkan bertindak demikian.

5. Apa pun perkataan yang dikeluarkan oleh hantu ini pun lebih dari kurang ajar. Sengaja nak cari pasal !!!!!!!!!!!!!

14 comments:

  1. PG, wah nampak betul betul "syndrom" sengaja nak cari pasal memang berlaku,bukan semenjak 2008, tetapi kalu kita kemudahan internet pada tahun tahun waktu darurat 12 tahun dan tahun tahun seterusnya sehingga 2008, kita bolih penuh satu "sengaja-pedia".
    Apa kata blogger yang lain ,kita buar carian dan ujudkan nya.Bukan apa, kita nak generasi muda kenal spesis jenis ini dan senagkatan dengan nya.
    PG, terima kasih.
    arjuna waspada.
    changkat lobak.

    ReplyDelete
  2. SEBABNYA KADANG KALA POLIS PUN BRUTAL JUGA LAYAN ORG...

    HABIS TU NAPE TAK TERAJANG JER APEK TUH?

    ReplyDelete
  3. Yang kes mak/gadis Melayu tu marah polis kena denda tu, apa pula ceritanya?

    ReplyDelete
  4. Memang spesis baruah Cina tu?? Negara komunis pun ada IC untuk diperiksa. Bangsa ni ingat kalau tak ada polis dan askar dulu keturunan dia boleh hidup mewah ke pada hari ini?? Langsung tak sedar diri diuntung!!

    ReplyDelete
  5. cari hal.....bodoh nak mampus......makan....banyak sangat kot

    ReplyDelete
  6. Mak saya ckp sng jer...kalau x salah so polis pun xder masa nak tahan/tangkap kita. Pe2 hal balai citer ar ni nak bikin gempar plak. eeeiii....rasa mcm duk kat negara xder undang2 plak.sumer polis buat slh. Ingat polis xder keje lain ker? Abg saya kene tahan sbb suspek jer pun famili saya kasi kerjasama dgn polis smpi la abg saya lepas. xder pun nak buat press conference ker,jmpa suhakam ker etc etc...kalau x salah apa nak kecoh.....ilek ar....

    ReplyDelete
  7. APEK TU KLU X SLH NAK TAKUT APE. SERAH AJE LER. DAH TUGAS POLIS BUAT PEMERIKSAAN. PSL DH BUAT SALAH LE TU DIA TAKUT NAK BAGI IC KEHKEHKEH

    ReplyDelete
  8. Yang hairan tu, cerita sebenar tak tahu lagi tapi semua dah buat anggapan macam-macam. Senang je. Saman le kerajaan dan PDRM kalau rasa dianayai polis tampa sebab.

    Cerita-cerita lain yang bermotif politik ke, nak jatuhkan imej PDRM ke, Pengurus Bank yang bongkak, samseng ke? Pinjaman kat bank tak lulus ke, Polis tu sengaja nak tunjuk kuasa ke, konspirasi komunis ke, isteri behrang ari tu ke dan macam-macam lagi hanya santapan sandiwara pemblog.

    ReplyDelete
  9. era pak lah.. lah Polis dijadikan penjenayah.. hal kecil d besarkan.. lupakah kita.. kini penjenayah diberi kebebasan mutlak..byk hak..mangsa no hak...polis no hak..siasatan..hancurkan..penjenayah di timaang mcm minyak yg penuh..bila jenyah byk org salahkan POlis.. Nampak...mudah..jika di kaji dan dinilai...mangsa pun cuai..beri ruang/peluang..yg jadi tukang "Bela" byk buat duit..ooop pencuri curi sebab nak makan dadah sebab tak ada duit bagaimana Penjenayah ni ada duit ambil Pembela hairan bukan...sekalung tahniah pada PAK LAH @SAMDOL..AL LIWATI @ALJUBURI..

    ReplyDelete
  10. Jasa salah seorang Mantan PM Malaysia iaitu Pak Lah sebab tu spesis-spesis lahabau ni semakin naik tocang.
    Jasa mu dikenang...ha ha ha

    ReplyDelete
  11. kah kah kah!
    anak haram omar neh x puas hati apek tu sound polis!kah kah kah !

    woi!pegi jamban tgk muka lu depan cermin dulu dol?
    kah kah kah!
    kena tang org melalak rupe anjing kebulur!
    kah kah kah!

    woi!
    lu dh lupe ke hindu woi!
    dulu yg lu gegar balai polis buat ape dol?
    kah kah kah!siap bwk cable besar umngok lg nk bebaskan anak lu kes rembat motor!
    kah kah kah!

    salah tetap salah dol?
    yg lu gegar polis tu tahan anak lu pasal ape?
    kah kah kah!kesian kt mamat polis tu 24hour notice kena transfer!

    ckp x serupa bikin
    kah kah kah!
    ini omar punya anak haram jgk!
    kah kah kah!

    ReplyDelete
  12. Ada YB Doktor BOO cuba nak salahkan tentera yang menjaga keselematan sempadan di johor.
    sengaja nak cari pasal 111.pulak.
    arjuna waspada.
    changkat lobak.

    ReplyDelete
  13. Seksyen 3(3) memberikan polis kuasa untuk membuat pencegahan dan pemeriksaan rutin mana-mana undang-undang diMalaysia termasuk minta ic, menahan pemandu kereta menunjukkan lesen memandu yang sah, untuk buka but kereta kot -kot ada monyet proboscis. Menghalang penjawat awam adalah suatu kesalahan.

    ReplyDelete
  14. seksyen 3(3) Akta Polis

    ReplyDelete

PETA PELAYAR