FOLLOWERS

Saturday 18 June 2011

SIAPA HERET , SIAPA NI ......PROF KURANG AKAL !!!!





Meskipun mengakui Yang di-Pertuan Agong mempunyai kuasa dalam hal-hal berkaitan agama Islam di negeri-negeri yang tidak mempunyai Raja-raja Melayu, namun pakar perlembagaan Profesor Abdul Aziz Bari mempertikaikan cara nama Seri Paduka diheret setiap kali bagi membidas dasar-dasar kerajaan negeri Pulau Pinang.

"Hanya selepas Pakatan Rakyat mengambil-alih Pulau Pinang, tiba-tiba peranan Agong menjadi tokoh yang signifikan. Berita lanjut : KLIK


Penghuni Gua
: Prof ini nak menyendok juga. Tak ada isu , nak jadikan isu.

2. Apa yang dia nak sibok dan mengatakan DYMM Agung diheret dalam piliharaya masjid di Pulau Pinang? Siapa yang heret siapa sebenarnya. Kerajaan PRlah yang mengheret Baginda dalam isu ini. Kuasa DYMM Agung cuba diceroboh oleh kerajaan si kafir ini. Dah memang dalam perlembagaan , DYMM berkuasa di negeri yang tiada Beraja.

3. Jadi siapa yang heret siapa. Kebodohan Kerajaan PR dan kebodohan exco agama kerajaan PR lah yang mengheret Baginda ke dalam isu ini. Kerana kebodohan exco ini, senang aje, si kafir ini mencerobohnya.

4. Bila dapat kedudukan dan jawatan sikit dengan gaji tak seberapa, maka exco ini seperti lembu pondan dicucuk hidung. Biar aje si kafir ini melakukannya dan menceroboh bidang agama kita sesuka hati.

5. PG cadangkan, Kerajaan PR wajib cadangkan mereka buat piliharaya bagi To' Kong dan Kuil Hindu mereka. Berani ke mereka buat? Mengapa dok sibok dalam isu ini? Nak pecahkan orang Melayu Islam? Dan memang itu pun matlamat akhir mereka.

6. Itu pun YB Mansor Tim Ketua menteri tak berkuasa itu juga diam membisu. Tim Ketua Menteri yang hodoh dalam segala rupa dan perbuatannya. Itulah exco agamanya pun..., Tak gitu ?

Nota
: Kepada Prof ini, sudahlah. Kami dah kenal lama . Dah tahu wajah anda bagaimana. Lucut aje jubah Prof tu dan jadi calun PKR dalam PRU 13 nanti. Itu pun kalau rasa kuatlah. Letak jawatan prof tu. Berani ke ?

20 comments:

  1. dino.yp@gmail.com18 June 2011 at 20:08

    ramai jenis prof. yang banyak membaca tapi kurang berfikir. itulah sebabnya keluar kenyataan yang bukan-bukan. kalau orang panggil prof kangkung marah pulak...

    ReplyDelete
  2. Agaknya inilah jenis "prof kankung" yang Pak Ungku sebut dulu.

    ReplyDelete
  3. Assalam Bro

    Prof2 yang kerja di Uni kerajaan yang menyokong pembangkang boleh sangat dipanggi kProf. kangkong...teori aje pandai, praktikal gagal.. Ramai juga yang makan gaji dengan kerajaan tapi sokong pembangkang...

    ReplyDelete
  4. korang kate prof aziz bari ni kangkung..
    kami pulak kate..zainal keling..mustafa ishak..prof kangkung cap ..

    ReplyDelete
  5. Pusing sini pusing sana, kedua-dua pihak pembangkang ke, pemerintah ke, semua tak hendak sebut agenda sebenar. Ikut macam mana pun akhirnya jugak yang dilantik ke jawatan-jawatan kat masjid pun Melayu dan beragama Islam dan bukan bangsa lain atau yang beragama lain.

    Isu sebenar ialah selama ni semua yang dilantik mendapat elaun dan gaji walaupun mereka yang dilantik tidak berapa dipersetujui oleh para jemaah kariah masjid.
    Jadi mereka semua ni yang ada jawatan kat masjid sekarang takut le kalau tak direstui oleh para kariah dan disingkirkan kalau diadakan pilihanraya masjid.

    Habis lah wang elaun dan gaji. Itu kah yang dipentingkan sesetengah pihak?

    ReplyDelete
  6. Yang penting buat kerja betul-betul. bgaimanapun perlu faham Kepala Utama Persekutuan adalah YDPA. Yang lain itu adalah pegawai tadbir (yang menurut perintah), maka jangan lebih lebih hendak ambil kuasa. Sekadar mandat dari YDPA mentadbir Persekutuan bagi pihak YDPA. Yang salah guna kuasa dan rasuah bertentangan dengan mandat dan undang-undang YDPA, dimahkamah dan penjaralah jawabnya.

    ReplyDelete
  7. Mula-mula masjid nak dipihanrayakan, kemudian Naib chancellor pula nak dipilihanrayakan. Ketua kampung, penghulu, guru besar. Kot-kot Hakimpun nanti dipilihanrayakan - bukankah diantara itu kuasa YDPA bukan parti politik? parti politik tidak bacakah piagam pertubuhan mereka dibawah Akta Pertubuhan - boleh rampas kuasakah dari YDPA?

    ReplyDelete
  8. Sindrom sengaja nak cari fasal dan memang sengaja mencari isu adalah wadah PR dan ada juga orang di menara gading nak sokong aengaja cari fasal.
    UIAM punya mendapat 85 % peruntukan perbelanjaan nya dari Kerajaan Persekutuan.
    Tapi Kerajaan Perseketuan kena hentam.Kalau tak sistem democrasi, dah lah lama sahabat kita buka kelas tuisyen di sungai pusu.
    arjuna waspada.
    changkat lobak.

    ReplyDelete
  9. Profesor Abdul Aziz Bari....Pro Cap Ayam
    Pelajar Tingkatan 3 pun tau kuasa-kuasa DYMM Yang di-Pertuan Agong hal-hal berkaitan agama Islam di negeri-negeri yang tidak mempunyai Raja-raja Melayu.

    Sekali lagi Tabik kerana kebodohan dan kedunguan Pro Abdul Aziz Bari (Pro Cap Ayam)

    ReplyDelete
  10. Itulah amalan Kerajaan Pembangkang..nak buat sesuatu, mesti umumkan melalui media..lepastu, bila tak boleh buat, mulalah nak salahkan Kerajaan BN la..UMNO la..PM la..nak buat p/raja masjid pun, buatla..tapi dapatkanla perkenan YDPA dulu..fahami sistem perundangan negara..ini tak, tak sempat2 terus umum dalam media..main rodok je..taula 'depan belakang' pun boleh..skrg tanggung malu la bila YDPA tak beri perkenan..padan muka. lain kali baca Perlembagaan tu dulu..jgn igt korang je yg blajar law..

    ReplyDelete
  11. ralat *p/raja - p/raya

    ReplyDelete
  12. Salam tuan PG & Sema2...,

    SIAPA HERET , SIAPA NI ......PROF KURANG AKAL !!!!

    Kebanyakan penjawat awam yang pro pembangkang dalam msa sama peroleh pendapatan melalui hasil dari kerajaan yang bersusah payah menjana pendapatan negara. Mereka ii disifatkan sebagai "api dalam sekam" boleh menjehanamkan negara. Generasi muda dibawah asuhan mereka ni "dihammer" pemikiran deangan dakyah membenci negara sendiri, pemimpin, hatta dihasut dengan unsur2 dangkal/cetek mengenai pemikiran Islam. Sedarlah wahai bangsa ku, jangan diulik lena terlalu panjang akhirnya kita kecundang di bumi sendiri. Bangun bangkit tentang kemungkaran sedemikian...

    P5B, berpegang dialam nyata, tak mau ambil rantai pintas tanjung....

    ReplyDelete
  13. Himpunan Bersih ini tidak lah bersih dan hanya menjadi alat kuasa asing yang tidak duduk senang dengan sistem Raja Perlembagaan Malaysia yang nyata melahirkan negara yang stabil diantara kaum-kaumnya. Belajarlah sejarah bagaimana Kesultanan Melayu dikucar kacirkan bagi kuasa asing campurtangan. Kaedah pecah dan perintah ini masih relevan dulu kini dan selamanya sebab itu umat Islam diminta bersatu.

    ReplyDelete
  14. Letak jawatan aje prof tu , lebih baik jadi komunis, senang Askar Melayu nak tembak dgn M16.

    ReplyDelete
  15. Prof ini dapat prof melalui pilihanrayakah?

    ReplyDelete
  16. prof cap ayam ni dah lama kena bogelkan. baca pendedahan dibuat blogger kembara politik. http://kembarapolitik.blogspot.com/2009/04/bubar-dun-lain-hulu-lain-parang.html

    ReplyDelete
  17. kah kah kah!
    anakbabi2 umngok diketuai anak omar haram neh menyalak bagai nk rak kt prof tu!kah kah kah!

    lu org prof jgk ke dol?kah kah kah!
    keje pun kuli batak menyalak bagai nk rak!
    kah kah kah!

    tu la suruh blajar pandai2 biar jd prof xnak
    mak bapak dok kedarah haram pg ptg bg lu org mkn
    kan dh bodo piang!
    kah kah kah!

    p/s:-
    jgn kedarah haram!
    nti lu org haram mcm babi!
    kah kah kah!

    ReplyDelete
  18. LA...BABI MONGGOL NI HIDUP LAGI..INGAT KA DAH MAMPUS...CILAKA LU BABI MONGGOL...LU PUNYA KOMEN MCM HARAMJADAH,,,BABI SIAL,,,KASI LA JUBO LU KAT MAMAT TU,,,,,,,HAHAHAHA KESIAN KAT SI BABIMONGGOL NI,,,ANAK SAPA LA DIA NI,,,KESIAN KAT IBUBAPA DIA,,,,,KASI MAKAN ,,PELAJARAN,,,,JADI MCM NI BUDAK NI,,,,,,,,

    ReplyDelete
  19. 14:47
    mental ada kacau ka dol?
    itu ubat suda mkn ka?
    kasi mkn ma..nti lu punya zikir ini mcm jgk
    babi la cilaka la babi sial la mcm2 ada!

    nk sebut tu agak2 dol..
    jgn men2 dgn ayat mongol tu..
    ikut suka abah lu jer mencarut kt mongol
    dia c4 lu satu kali baru berakal

    ReplyDelete

PETA PELAYAR