FOLLOWERS

Tuesday 7 June 2011

SYABAS KARPAL : TUN MAHATHIR !!!!!


Dipetik dari blog : Tun Mahathir

SIAPA MENANG SIAPA KALAH
By Dr. Mahathir Mohamad

on June 7, 2011 8:41 AM


1. Dalam pertandingan tentu ada yang menang dan yang kalah. Pertandingan jarang menghasil keputusan "Menang Menang", dengan semua yang bertanding berjaya. Demikianlah juga Muktamar PAS yang baru lepas - terdapat yang menang dan yang kalah.

2. Katanya yang kalah ialah puak ulama. Yang menang ialah puak kopiah hitam, penyokong Anwar. Syabas.

3. Tetapi yang menang besar ialah tokoh yang tidak hadir dan bukan pun ahli PAS. Ianya ialah Karpal Singh. Perjuangannya supaya PAS gugurkan matlamat untuk mendiri negara Islam PAS yang akan kuatkuasakan hukum hudud sudah pun tercapai. Karpal tidak perlu mati untuk PAS langkah mayatnya. Belum pun ia mati PAS sekarang sudah menjadikan perjuangan untuk negara Islam dan hukum hudud tidak lagi perkara utama. Sekarang PAS akan berjuang untuk negara kebajikan.

4. Tidak ada banyak laporan berkenaan perbincangan atau perbahasan berkenaan dengan pengenepian asas penubuhan parti PAS - iaitu mendiri negara Islam. Dengan begitu mudah asas ini digugurkan.

5. Kenapa? Kerana ingin menghalalkan kerjasama DAP, khusus Karpal. Lebih tepat lagi ialah kerana PAS tidak sanggup berhujah dengan Karpal Singh.

6. Syabas dan tahniah kepada Karpal. Akhirnya perjuangan mu menentang negara Islam PAS sudah berjaya.

Penghuni Gua
: Kaki peminum kencing ini sehingga kini tak berkokok lansung mempertahankan dan memberi ucapan tahniah kepada Karpal atau kepada TGHH.

2. Sehari dua lagi lihatlah bagaimana TGHH akan korner baring balik semula memperkatakan mengenai negara Islam. Sekarang , TGHH dan pemimpin PAS sedang pening lalat nak " cover line " apa tang TGHH tersalah cakap nak tubuh negara kebajikan. Lihat lah sehari dua lagi, mesti berubah dan korner baring setelah melihat pengikut mereka sendiri sumpah seranah dan PAS mula nampak kerugian kerana sokongan melayu Islam semakin kurang kerana perjuangkan negara kebajikan.

3. Mesti korner baring . Pasti PAS dan TGHH akan korner baring. Tungga masa dan ketika aje. Paling lama pun seminggu. Sekarang sedang mencari akal , bagaimana nak temberang kepada pengikutnya...................

4. Biasalah. Dah pengikutnya pun memang gemar telan temberang pemimpin mereka. Kesian. Tak gitu ?

14 comments:

  1. kiranya Pas tak berani nak langkah mayat Karpal lah ini? Langkah mayatpun tak sanggup, apatahlagi hudud.

    ReplyDelete
  2. Macam mana puak yang tu belit BN lepas 1957 sampai majoriti 20terkaya diMalaysia terdiri dari depa, sekarang PAS akan dibelit sampai tinggal seluar dalam.. hehehe

    Mereka baru nak kenal, maklumle baru ajer kawin..

    TOKMUDIN

    ReplyDelete
  3. betul tu tok mudian. baru kahwin. kentut dap makan babi pun boleh wangi dan halal.

    katak puru

    ReplyDelete
  4. Ape la melantun-lantun bebeno BaNgang dan BeNgapnya si anak Hindu ArifOmar ni... termasuk juga la UMNgOk2 yg sewaktu dgnnya dan dgn si MahaFIRAUN ni!

    Yg halang hudud tu bukannya Karpal tapi si MahaFIRAUN Mahataik Mohamad! Undang2 Persekutuan digunakan MahaFIRAUN utk halang HUDUD di Kelantan... kenape la BiNgai sangat puak2 UMNgOk ni?

    Oh...ya! Kalo tak BoNgok bukan UMNgOk namanya!
    Baca ni.....!

    Setiausaha Agung PKR, Saifudin Nasution Ismail menyifatkan Tun Dr Mahathir Mohamad (gambar) sebagai ahli politik yang haprak apabila menuduh Karpal Singh berjaya menyekat PAS laksana hudud.

    Ini kerana, ketika Dewan Undangan Negeri Kelantan meluluskan rang undang-undang jenayah Syariah II yang di dalamnya terkandung undang-undang hudud, Dr Mahathir yang menyekat pelaksanaannya.

    Ia disekat melalui satu surat amaran yang dihantar beliau selaku Perdana
    Menteri kepada Menteri Besar Kelantan, Tuan Guru Datuk Nik Abdul Aziz pada tahun 1993 lalu.

    Enakmen Undang-undang Kanun Jenayah Syariah (ii) 1993 (Hukum Hudud) telahpun diluluskan oleh Dewan Undangan Negeri Kelantan pada tahun 1993.

    Ikuti komen lengkap Saifuddin Nasution kat sini..... kalo2 UMNgOk sume berani nak baca la!
    http://atsixty-zakriali.blogspot.com/2011/06/hot-today-saifuddin-tibai-mamak.html

    ReplyDelete
  5. ANAK MAT SABUN
    Hahahaha..Langsi ank Lancau kolop nie nak cover gak Hadi Boroi nyer temberang...huahahaha.mamat PKR kaki kencing nya cakap di gunakan sebagai sandaran untuk berhujah..huahahaha..tak relevan langsung...mampos la korang ahlul PAS kena kencing ngn Hadi Boroi...pe brg hudud mudud ye tak, yang penting jatuhkan UMNO, setan pon bole kawan janji jatuhkan UMNO...huahahaha..mampos ko Langsi kena kencing ngn Hadi Boroi..

    ReplyDelete
  6. kah kah kah!
    mmg dasar umngok!kepala pun maha firaun
    pantang sebut hudud mampos di anjing2kan hukum hudud tu!anakbabi2 umngok yg bodo ni pun ikut menyalak padahal palancau pun x tau!kah kah kah!
    bapakutty ckp hudud nti kudung,anakbabi2 umngok berkompang sampai kiamat!kah kah kah!

    yg diorg tau hudud ni klu curi potong tgn!
    itu pasal maha firaun ckp nti rakyat mesia ramai yg kudung!kah kah kah!
    padahal kaedah2 perlaksanaan tu palancau pun xtau!kah kah kah!

    pas tukar negara berkebajikan pun nk goyang ke?
    kah kah kah!maka ditugaskan anakbabi2 mcm arip anak haram omar neh berkompang!kah kah kah!

    klu diselidik btl2 xde bezanya negara islam dgn negara kebajikan.sama jer cuma kebajikan tu lebih general & adil utk semua bangsa/agama
    dlm islam sendri pun maksud kebajikan tu luas
    bkn semata2 pd individu!kah kah kah!
    bodo piang punya anakbabi umngok!

    saje bikin propa...
    xde isu ape pun...cume umngok jer yg menggelabah lebih bile pas tukar misi dia
    kah kah kah!

    ReplyDelete
  7. SEBENARNYA NIK AZIZ PUN TAK BERAPA YAKIN PELAKSANAAN HUDUD DI KELATE.....SEBENARNYA DIA TAK MAMPU NAK BUAT SEMUA ITU...LANTARAN KEGAGALAN ITU BELIAU MELETAKAN SEGALA ITU KE ATAS MAHATHIR.....DAH LEBIH 20 TAHU PERINTAH KELATE....DAN MAHATHIR PUN DAH LAMA BERUNDUR...KALAU NIK AJIS NAK BUAT DENGAN IKHLAS DAH LAMA BENDA TU TERLAKSANA......SEBENARNYA HUDUD HANYALAH MODAL DAN KOMODITI UNTUK PAS MERAIH SOKONGAN MELAYU....TATPI SEBESAR KUMAN PUN MEREKA TIDAK-BERHASRAT NAK BUAT NYA......DAN SEKARANG NI NEGARA ISLAM YANG DICANANG LEBIH DARI 50 TAHUN DULU HANYA TINGGAL DEBU.....NAK BUAT NEGARA BERKEBAJIKAN KONON...BENDA TU DAH LAMA KERAJAAN BUAT......NAK JAGA KEBAJIKAN RAKYAT YE..! MACAMANA DENGAN ISU AIR DI KELATE SAMPAI SEKARANG BELUM SELESAI-SELESAI......AKU NI ORANG KELATE AKU TAHU SITUASI DI NEGERI AKU.....UNTUK MENDAPATKAN SETITIK AIR RAKYAT KENA HABISKAN DUIT BERIBU0-RIBU RINGGIT UNTUK AMBIL AIR BAWAH TANAH......AKU PUN KENA JUGA....INILAH NEGERI YANG BERKEBAJIKAN..ITU BELUM DISEBUT SOAL SAMPAH, PENGGANGURAN, MASALAH SOSIAL DAN LAIN-LAIN........LU PIKIR LAH SENDIRI......

    ReplyDelete
  8. Mud... memang berlumpur betul kepala otak nko! Penuh dengan lumpur yang UMNgOk sumbat yg membuatkan nko seTOTOK-TOTOKnya dgn UMNgOk!

    53 tahun perintah... nko tengok je la pembangunan yg yg dibanggakan tu! Kalo byk pembangunan dibuat... tempat ADUN2 mati yg keke buat PRK, tak perlu la dibuat pembangunan tapi... bila ade PRK baru la KERAjaan terhegeh2 nakbuat itu-ini.

    Janji sana-sini... bila kalah, janji pun hilang.
    UMNgOk... UMNgOk... sampai bebila pun NGOK!

    ReplyDelete
  9. Baca ni... buat Mud; Anak Mat Sabun; Tok Mudin!

    Mursyidul Am PAS Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat menegaskan, individu pertama yang menghalang kerajaan negeri Kelantan daripada melaksanakan hukum hudud adalah Tun Dr Mahathir Mohamad bukan Karpal Singh seperti mana didakwa bekas perdana menteri itu.

    Kata Nik Aziz (gambar), kemungkinan Dr Mahathir sudah lupa bahawa beliau telah menghantar surat amaran kepada kerajaan negeri Kelantan di bawah pentadbiran PAS daripada melaksanakan hukum hudud.

    Enakmen Undang-undang Kanun Jenayah Syariah (ii) 1993 (Hukum Hudud) telah pun diluluskan oleh Dewan Undangan Negeri Kelantan pada 1993.

    Ini berikutan dengan janji PAS untuk melaksanakan Hukum Hudud pada pilihan raya umum 1990.

    Bagaimanapun hasrat untuk melaksanakan hukum hudud tidak dapat dilaksanakan kerana Dr Mahathir telah menyekat pelaksanaannya, ia disekat melalui satu surat amaran dihantar kepada Nik Aziz yang juga Menteri Besar Kelantan.

    “Seingat saya orang yang menghantar surat kepada kerajaan negeri Kelantan agar tidak melaksanakan hudud satu ketika dahulu namanya ialah Mahathir Mohamad bukannya Karpal Singh.

    “Barangkali orang yang bernama Mahathir Mohamad ini sudah lupa, untuk tujuan mengingatkannya saya boleh tunjukkan surat itu, ia masih ada dalam simpanan saya,” kata Nik Aziz dalam laman Facebook beliau hari ini.

    Semalam Dr Mahathir mendakwa pihak menang besar di sebalik pemilihan PAS hujung minggu lalu adalah tokoh-tokoh yang tidak hadir dan bukan ahli PAS khususnya Karpal.

    Dengan nada menyindir, beliau berkata, syabas dan tahniah kepada Karpal kerana “akhirnya perjuangan mu menentang negara Islam PAS sudah berjaya.”

    Kata Dr Mahathir, yang kalah ialah puak ulama manakala yang menang ialah puak kopiah hitam, penyokong Datuk Seri Anwar Ibrahim.

    Sehubungan itu, kata Dr Mahathir, perjuangan Karpal, selaku Pengerusi DAP kebangsaan, supaya PAS menggugurkan matlamat mendirikan negara Islam, yang akan menguatkuasakan hukum hudud sudah pun tercapai.

    Dr Mahathir mendakwa PAS berbuat demikian kerana ingin menghalalkan kerjasama DAP, khususnya Karpal.

    Dalam ucapan dasar Muktamar Tahunan Ke-57 Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang berkata, Islam menjadikan kerajaan tidak membebankan rakyat dengan cukai yang tinggi atau cukai paksaan.

    Sementara itu Naib Presiden PAS Datuk Mahfuz Omar berkata, pihaknya tidak perlu mengambil berat akan kenyataan yang dikeluarkan Dr Mahathir sambil menyifatkan pemimpin veteran itu “kewarasannya sudah tidak stabil.”

    “Kita tidak perlu nak ambil peduli, ini kenyataan yang sudah sampai ke tahap kewarasan yang sudah tidak stabil dan saya bersimpati kepada beliau (Dr Mahathir).

    “Beliau sebenarnya tidak sedar apa yang beliau katakan itu sebab itu PAS tidak perlu nak ambil berat sangat, orang yang paling kuat menentang hudud adalah Dr Mahathir... orang pertama yang menghantar surat amaran kepada Kelantan adalah Dr Mahathir.

    “Karpal tidak menentang seperti mana yang dilakukan Dr Mahathir, sejarah sudah membuktikan orang yang menentang negara Islam dan hudud adalah Dr Mahathir dan saya percaya beliau masih menentang sehingga sekarang,” katanya kepada The Malaysian Insider.

    Tegas Mahfuz, bukan Karpal yang memperoleh kemenangan dalam pemilihan PAS tapi rakyat negara ini kerana parti Islam itu bersedia untuk menggantikan Umno pada pilihan raya umum ke-13.

    “Yang dapat kemenangan besar ialah rakyat negara kita... orang yang tidak hadir yang dimaksudkan itu adalah rakyat di mana mereka mendapat satu keyakinan kepada PAS yang akan membentuk negara berkebajikan.

    ReplyDelete
  10. anakbabi2 umngok neh bkn paham..
    yg dorg tau bapakutty pukul canang dorg pun berkompang!berkompang sampai kiamat!
    kah kah kah!

    terlatest bapakutty canang condemn "negara berkebajikan" pas
    kah kah kah!
    anakbabi2 umngok pun berkompang sampai kiamat!
    kah kah kah!padahal dh goyang!kah kah kah!

    bole ckp plak xde sebut dlm quran!
    kah kah kah!
    mmg la dlm quran xda terang2 sebut negara islam!
    yg disebut hanya kebajikan!
    sama la mcm larangan berjudi/dadah!
    kah kah kah!

    tu la dh la jahil bodo piang mel;antun2 puak haram jadah umngok neh!
    suruh belajar susah sebab bnyk sgt yg haram
    mana nk cerdik pandai
    kah kah kah!

    ReplyDelete
  11. ANAK DOL MONGGOL
    Kalo korang nak tau , papa aku (Dol Monggol) adalah serang peliwat tegar jugak, sebab tu dia mati2 pon nk sokong PR, sebab Brother Anwar Bin Ibrahim (B.A.B.I) da janji ngn juborian nie semua nak halalkan jubor kalo PR dpt memerintah..

    ReplyDelete
  12. KALAU PUN PAKATAN RAKYAT MENANG PRU KE 13.....PAS CUMA PENCACAI DALAM PAKATAN...TUKANG USUNG DAN ARAK BENDERA DAP,TUKANG BARING ATAS JALAN, TUKANG BUAT DEMO DAN ONAR,TUKANG SALAK DI PENTAS CERAMAH....DAP DAN PKR BERPELUK TUBUH DAN TIDUR LENA DI TILAM EMPUK......PUAK-PUAK PAS YANG SERAK TEKAK....YANG PENAT MANAKALA YANG DAPAT NIKMAT HANYALAH DAP....PAS GIGIT JARI..KAH.KAH..KAH...AKU RASA SAMPAI KIAMAT PUN ALLAH TAK AKAN IZINKAN PAS MEMERINTAH NEGARA......KERANA ALLAH MASIH MAHUKAN ISLAM SUBUR DI SINI...PAS NI CUMA JADI PEROSAK AGAMA SAHAJA...CAKAP SAJA PANDAI TAPI BUTA TAK RETI...CUMA HARAP PADA JUBAH DAN KETAYAP....DALAMAN NYA KOSONG MACAM TIN KOSONG........

    ReplyDelete
  13. Emosi nampak penyokong agama PAS...sampai menyumpah-nyumpah,aku perhati puak yang pro UMNO tak over mana....tapi puak PAS ni lebih lebih mencarut.inilah gamaknya ajaran si wali selipar dari kelate ajar buat di orang....mulut busuk,hati busuk...sebab tu berabad-abad doa pecah perut NIK AJIS tak menjadi..adu tak heran dengan manusia sebegini ....kerja dia hari-hari mengata orang,menfitnah orang..tak pernah walau sedetik mulut mereka membicarakan benda baik..mulut mereka sentiasa dibasahi dengan fitnah dan sumpah seranah..berbeza dengan ulama lain lidah mereka basah dengan zikir.....tapi yang herannya ulama yang tinggi akhlak yang tak sealiran dengan PAS dicerca dengan pelbagai gelaran buruk...manakala ulama PAS yang terang dan nyata kejahatan mereka diangkat dan dipuja setinggi langit..malahan diberi amanah untuk menjaga pintu syurga....NIK AJIZ TU BULEH TAHU SIAPA AHLI SYURGA DAN SIAPA AHLI NERAKA....hebat sungguh dia...aku tabik sama lu.

    ReplyDelete
  14. kepala butuhkah

    ReplyDelete

PETA PELAYAR