FOLLOWERS

Thursday 2 June 2011

TAK BEROTAK........... SINGKIRKAN AJE !!!!!!!!!!!!




Sebab UDA nak jual tanah di Jalan Sultan Ismail pada harga RM215 juta .Rabu, 01 Jun 2011 20:51 Administrator . .Pengerusi UDA Datuk Nur Jazlan Mohamad mempertahankan cadangan menjual tanahnya seluas 1.15 hektar di Jalan Sultan Ismail,Kuala Lumpur kepada Mutiara Goodyear Berhad pada harga RM215.5 juta.

Dalam satu kenyataan Rabu beliau berkata ini selepas mengambil kira pelbagai faktor terutama sekali mengukuhkan semula kedudukan aliran tunai kewangan UDA Holdings Bhd yang kini berjumlah RM90 juta. Berita lanjut : KLIK

Penghuni Gua
: Senangnya Pengerusi UDA nak selesaikan masalah. Jual tanah , nak bayar hutang. Senangnya otak melayu yang diberi amanah untuk menjaga harta orang Melayu di Ibu Kota.

2. Kalau takat nak jual tanah , bagi langsaikan hutang UDA ( katanyalah ), tak perlu belajar tinggi pun. Petani di Kampung pun boleh buat cara itu. Tak perlu belajar tinggi untuk jadi Pengerusi. Inilah otak melayu yang begitu singkat dalam memikirkan cara nak majukan melayu di bandar. Jual harta bayar hutang.

3. Apalah salahnya, tananh tersebut dibangunkan secara bersama dengan swasta bumiputra yang lain dengan cara dirikan pusat perniagaan dan ruang pejabat. dan kemudian boleh pajak atau mengutip sewa. Lagi banyak hasilnya dan mendapat hasil jangka panjang. Ini terus jual dan tanah yang begitu berharga lenyap begitu sahaja.

4. Lihat aje YTL. Semua tanahnya di sentul timur tak pernah seinci pun dijualnya. Mereka bangunkan secara berdikit-dikit dengan kondo dan ruang niaga. Tak ada projek kerajaan, maka ia akan gunakan tanah mereka untuk bangunkan kondo agar hasil syarikat berpanjangan. Ini tidak, ada masalah hutang, jual harta. Lepas tu, ada hutang lagi, UDA nak jual apa lagi.

5. Kepada SPRM, baik siasat mengenai penjualan ini. Siasat juga akaun pengerusinya. Kot-kot ada masyuk. Kepada kerajaan, singkir aje pengerusi mangkok ini yang otaknya hanya mencari jalan nak perabihkan harta orang melayu aje. Bukan nak tambah bank tanah. tak berotak. Ada otak , tapi tak mahu fikir lebih.............................

6. Letih, letih. Akhirnya kerajaan dan Melayu juga yang menerima bebannya. Ramai lagi pemuda yang lebih berwibawa untuk memaju dan menjadi UDA sebagai pemangkin kemajuan Melayu di bandar.

7. HARAPKAN PAGAR, PAGAR MAKAN AKAR-AKAR PADI. ...........................

8 comments:

  1. Dia mewarisi tingkah laku pembesar dahulu kala kerja senang jual kalau tak jual kena jual??????

    ReplyDelete
  2. JAZLAN TU OTAK UDANG KARAH BROO. INI LE CONTOH MELAYU YG TAU NAK MENJAHANAMKAN MELAYU LAIN. SBB UDA DH NK BENGKURAP LA TU DIA NAK JUAL CEPAT2. TAK NAK ORG RAMAI TAU SKANDAL DALAMAN. SPRM KENA SIASAT ADOIYAIII

    ReplyDelete
  3. kah kah kah!
    woi anak haram omar yg haram
    uda nk jual aset dia lantak dia la dol?
    kah kah kah!
    itu hak uda dol?bkn hak/duit rakyat dol?
    kah kah kah!

    pasal ape lu susah2 suruh sprm siasat dol?
    kah kah kah!

    saham bumi 53 billion tu mana pegi dol?
    kah kah kah!sape yg rembat dol?
    kah kah kah!x suruh sprm siasat ke dol?
    kah kah kah!duit rakyat tu dol?
    kah kah kah!

    rasuah scorpene ape cer dol?
    kah kah kah!
    beratus2 jota tu dol duit rakyat!
    mana pegi sprm dol?
    kah kah kah!

    lg felda bole "advance" 6 billion dr kwsp dol?
    "advance" tu dol?kah kah kah!
    kata felda untung jota2 naikkan gula
    kah kah kah!dh untung lg bole advance ke dol?
    kah kah kah!

    ini la perangai maha dajjal umngok!
    ada mana2 anakbabi umngok yg bole xplain?
    kah kah kah!

    ReplyDelete
  4. eputusan Suara Rakyat Malaysia (Suaram) membawa kes rasuah pembelian kapal selam Scorpene ke mahkamah Perancis, merupakan peluang kepada rakyat Malaysia mengetahui kebenaran di sebalik skandal itu.


    Kerajaan selama ini menggunakan Akta Rahsia Rasmi (OSA) sebagai alasan tidak mendedahkan sebarang maklumat atau keputusan dalam perolehan senjata kepada orang awam, mahu pun ahli parlimen. Sebenarnya terdapat banyak kes-kes perolehan senjata yang tidak telus termasuk yang dibongkarkan oleh YB Tony Pua (Ahli Parlimen Petaling Jaya Utara) dalam kes pembelian 6 buah Offshore Patrol Vessels yang bernilai RM 6 billion.

    Tindakan Suaram yang membawa kes rasuah ini ke Mahkamah Perancis seolah-olah membuka Pandora Box dan rakyat akan berpeluang untuk mengetahui kebenaran dalam kes rasuah yang selama ini ditutup rapat dari pengetahuan seluruh negara.



    Sebelum ini badan-badan NGO telah mendesak Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) untuk menyiasat komisen besar 114 juta euro (RM493.53 juta) yang dibayar kepada syarikat Perimekar Sdn Bhd namun demikian, SPRM tidak mengambil sebarang tindakan yang menyakinkan terhadap desakan badan NGO sampai hari ini.
    Proses perolehan senjata yang melibatkan peruntukan yang tinggi perlu dipantau oleh Parlimen untuk mengelakkan sebarang komisen yang terlampau tinggi serta gejala rasuah yang berleluasa.
    Maka dengan itu sokongan dan harapan rakyat untuk melihat negara ini di urustadbir dengan cekap, amanah dan bertanggungjawab terhadap rakyat semakin menebal dan dengan usaha yang di mulakan oleh SUARAM ini untuk mengumpul dana sebanyak RM100,000 bagi membiayai kos guaman perbicaraan kes rasuah Scorpene ini..
    Semua rakyat Malaysia diseru untuk memberi sokongan kepada SUARAM dalam Ops Scorpene untuk memastikan kerajaan kita sentiasa bertanggungjawab ke atas kepentingan rakyat dan urustadbir negara yang cekap akan terlaksana..

    kif!kif!kif!kif!kif!....
    rasuah scorpene berjota2 tutup mata
    uda punya tanah dia pulak yg bising
    panas jobo mat mongol skarang ni
    kif!kif!kif!kif!....................

    ReplyDelete
  5. kah kah kah!
    "sompah" mat-mongol bole selamatkan dia lg
    dh ada pun "anjing korban" yg bersedia utk dikorbankan kt perancis

    famous nama "anjing" ni kt france skrg neh!
    kompom hindu cibai neh mesti jealous dgn "anjing" tu coz dia famous kt france!

    pasal ape mat-mongol x pilih arif omar haram neh jd "anjing korban" dia?
    kah kah kah!

    ReplyDelete
  6. dol dol. kesian mak bapak lahirkan kau. dengan bahasa kau begini , itulah standard kau.

    kesian. keh keh keh keh

    ReplyDelete
  7. kah kah kah!
    ape ada dgn bahasa dol?
    kah kah kah!lu bangga ke dgn bahasa "ketuanan malayu" lu tu dol?kah kah kah!

    biar stendet jer dol...
    jgn "double stendet" dol?tu pasal la bole kalih isu!kah kah kah!
    kedarah rasuah ratus2 jota tutup kasi rapat!
    len org punya aset juga dia susah
    ma cibai ini umngok!

    ReplyDelete
  8. Harapkan tin, tin makan biskut...
    ni lah antara melayu2 yg bangang yg diharapkan majukan bangsa melayu. Puiih...

    ReplyDelete

PETA PELAYAR