FOLLOWERS

Monday 13 June 2011

TUN MAHATIHR MENAMPAR TOK WALI !!!!!!



Dipetik dari blog : Tun Mahathir


KEJATUHAN NEGARA ISLAM PAS
By Dr. Mahathir Mohamad on June 10, 2011 2:40 PM



1. Saya tertarik dengan penjelasan Nik Aziz kenapa selepas 30 tahun mengguna "perjuangan untuk Negara Islam ala PAS" untuk mendapat sokongan orang Melayu, sekarang PAS menggugurkan Negara Islam dan hukum Hudud. Kononnya Nik Aziz berpandukan Al-Quran dan Hadith.

2. Apakah Nik Aziz baru saja baca Surah Al-Baqarah dan sedar yang Negara Islam PAS menimbul salah faham dan menakutkan pihak tertentu? Jikalau kerana kesedaran ini akan menakutkan pihak tertentu (orang bukan Islam - Karpal Singh) maka PAS menggugur Negara Islam PAS, maka benarlah yang pengguguran ini bertujuan untuk menghapuskan ketakutan mereka ini, supaya mereka akan sokong PAS dalam pilihanraya, dan bukan kerana agama membenarkan atau tidak.

3. Kerana UMNO tidak menyokong Negara Islam PAS dan hukum Hudud PAS, Nik Aziz tidak terima UMNO.

4. Tetapi bila DAP dan Karpal Singh tidak bersetuju dengan pendirian PAS, Nik Aziz semak semula Surah Al-Baqarah dan tiba-tiba selepas 30 tahun, mendapati bahawa Negara Islam dan hukum Hudud boleh dibelakangkan dan diganti dengan Negara kebaijikan PAS.

5. Demikianlah Nik Aziz lebih bersedia akur kepada pendapat DAP dan Karpal kerana ingin mendapat undi bukan Islam. Penyokong PAS akan turut dimana sahaja pemimpin PAS bawa mereka. Gugur Islam pun mereka akan undi PAS.

6. Untuk perpaduan Melayu dan Islam Nik Aziz tidak sanggup berganjak walau sedikit pun. Biarlah orang Melayu Islam berpecah dan hancur kononnya kerana bagi Nik Aziz perjuangan PAS untuk Negara Islam dan hukum Hudud tidak boleh dibelakangkan atau digugur. Jika ada usaha untuk merapatkan hubungan dan kerjasama politik antara PAS dengan UMNO, Nik Aziz dengan tegas menolak kerana UMNO tidak Islam.

7. Tetapi kita sekarang dapat lihat bagaimana mudahnya PAS dan Nik Aziz menolak Negara Islam PAS dan hukum Hudud PAS kerana ingin bersekongkol dengan DAP untuk mendapat undi bukan Islam.

8. Wahai orang Melayu yang semuanya beragama Islam. Bukalah mata kamu dan lihatlah bagaimana PAS mempermainkan Islam. Bukan Surah Al-Baqarah yang mendorong PAS menggugurkan Negara Islamnya. Nik Aziz sendiri berkata yang mendorong PAS ialah ketakutan orang bukan Islam kepada Negara Islam. Untuk kemenangan pilihanraya ketakutan orang bukan Islam mesti dihilangkan dengan menggugurkan perjuangan Islam PAS.

Penghuni Gua
: Tok Wali temberang aje lebih. Semuanya hanya politik. Untung halal. Tak untung pada parti haram. Sudahlah !!!!!!!!!!!!!!

22 comments:

  1. MAHATHIR PUN 2 X 5 GAK...PERLEKEH ISLAM DEMI UNDI...SANGGUP BUAT APA SAJA MEMUSUHI ISLAM SEMATA2 NAK UNDI BUKAN ISLAM...

    BERMULA ZAMAN DIA, MAKA GEJALA RASUAH BERSKALA BESAR DGN PENGKEPORATAN/PENSWASTAAN MENJADIKAN RASUAH DAN KOS MENGGILA...

    TAK LAYAK MAHATHIR DIJADIKAN CONTOH...

    ReplyDelete
  2. Tak payah cakap banyaklah. Takde pun Tun Mahathir bercakap macam pemimpin guna agama cakap. Walhalalku walharammu. Guna ayat Quran sekerat-sekerat. Podah!

    ReplyDelete
  3. kah kah kah!
    bodo punya hindu!
    len yg org tu tulis len yg dia paham!
    kah kah kah!

    ajaran bapakutty maha firaun nti ramai rakyat mesia yg kudung klu laksana hudud!
    kah kah kah!

    anakbabi2 umngok pun berkompang hudud sampai kiamat....kah kah kah!

    ReplyDelete
  4. Apa nak di hairankan....PAS ditubuhkan dahulu hanya sebagai lawan kepada UMNO, bukan untuk tujuan lain..dari dulu lagi kebanyakan pemimpin yg memimpin PAS adalah mereka yang tidak berpuas hati dengan kepemimpinan UMNO semata-mata.

    Laungan UMNO tidak Islamik, PAS lebih Islamik hanya untuk menarik perhatian umat Islam agar menyokong dan memberi kuasa kepada PAS untuk mereka menguburkan UMNO.

    PAS ditubuhkan atas dasar dendam dan niat yang tidak betul..hanya untuk menghancurkan UMNO - Saudara seIslam mereka..

    Laungan penubuhan Negara Islam dan Hukum Hudud ala PAS hanya sebagai kosmetik untuk menarik perhatian Umat Islam dinegara ini namun perjuangan menegakkan Islam secara praktikalnya langsung tidak terlaksana...

    PAS hanya tahu menjulang slogan Membangun Bersama Islam, namun apa yang terjadi di Kelantan setelah 20 tahun PAS memerintah negeri itu masih mundur bukan kerana tiada bantuan kerajaan pusat tetapi akibat ketidakcekapan pentadbiran PAS yang kononnya mengikut Islam...Isle ala PAS adalah..

    Jika benar PAS memerintah mengikut sistem Islam dengan betul tidak mungkin terjadinya penyelewengan, salah guna kuasa, nepotisme, kronisme dalam pentadbirannya..

    Kini ALLAH s.w.t membuka satu2 wajah pemimpin PAS yg ada kini yg mana mereka lebih cenderung berkawan dan bekerjasama dengan kafir harbi (DAP) daripada bersatu dengan UMNO dibawah panji2 ukhwah sesama Islam. Keegoan, sifat bongkak dan angkuh PAS mengatasi segala2nya.

    Apa makna semuanya? Jika perjuangan PAS hanya untuk berkuasa dan menggantikan UMNO (kononnya) jadi laungan berkaitan Islam sebenarnya adalah retorik selama puluhan tahun semata-mata.

    Bayangkan bertapa hancurnya hati para penyokong mereka (klu yang benar2 ikhlas sokong sebab Islam la) mengharapkan penubuhan Negara Islam oleh PAS kononnya, walhal ia hanyalah retorik mereka untuk berkuasa.

    Jadi siapa PAS sebenarnya? Apakah dasar PAS yg sebenarnya?? Jelas PAS x lebih hanyalah sebuah parti yg mengaku mereka lebih Islamik daripada Umat Islam yg lain hanya kerana mahukan undi dan kuasa...

    Kini golongan Ulama' dan pemimpin Islam yang ikhlas menyertai PAS kerana merasakan PAS menyediakan platform menegakkan undang2 dan Negara Islam akhirnya tertipu..bukan sahaja ditikam dari belakang malah mereka (golongan ulama') telah dicampakkan ke dalam 'tong sampah' kini apa bila ada pemimpin PAS (Pro -Anwarinas) merasakan perjuangan menegakkan Dauliah Islamiah dengan berpandukan Ulama' tidak lagi relevan bagi mereka untuk merampas Putrajaya daripada UMNO/BN.

    Jelas perjuangan PAS bukan untuk menegakkan Dauliah Islamiah tetapi semata-mata untuk berkuasa memerintah negara dengan melakukan apa jua cara. Jika dulu mereka menjual Islam ala PAS, bila tidak laris lagi kini mereka campakkan sahaja 'produk' tersebut ke dalam tong sampah.

    Setelah berlakukanya berbagai kerosakan dan pepecahan dalam saf jemaah umat Islam di negara ini dan tidak kurang juga berlakunya kematian (kes Memali) akibat laungan jihad demi menegakkan negara Islam ala PAS kononnya kini mereka tanpa rasa bersalah menukar haluan, slogan, perjuangan semudah memetik jari dan memejamkan mata tanpa memikirkan kesan yg terpaksa diterima oleh penyokong tegar serta waris2 mereka yg telah terkorban.

    Sedangkan pejuangan menegakkan negara Islam telah diperjuangkan selama hampir 30 tahun, tiba2 sahaja u-turn...adakah sekarang mereka merasakan perjuangan menegakan Islam itu sudah tidak relevan untuk parti PAS? Jadi apa dasar PAS ditubuhkan dahulu..memang semata-mata untuk jatuhkan UMNO jer lah??

    Mudahnya, PAS kini tidak lagi relevan untuk memastikan Umat Islam semakin dihormati dan menyatu padukan umat Islam dinegara ini..PAS tidak lagi relevan untuk Umat Islam dan Melayu khususnya dinegara ini...Wallahualam..

    PAS bukan parti Islam
    PAS x relevan lagi diMalaysia
    PAS patut dibubarkan demi kesejahteraan umat Islam di negara ini.

    ReplyDelete
  5. hahah..anon 13 June 2011 13:13 ...ko tau ke sape bwk budaya rasuah dlm umno...org tu skrng jd ketua pr..si nuar juburi keparat tu la yg bwk budaya politik wang dlm umno..rasuah2..sume tu kje die..

    ReplyDelete
  6. kah kah kah!
    woi anakbabi umngok 14:24
    ape beza negara islam dgn negara berkebajikan?
    kah kah kah!

    dlm konteks "negara islam" tu xda unsur kebajikan ke?
    kah!kah!kah!

    dlm konteks "negara berkebajikan" tu xda unsur islam ke?
    kah kah kah!

    ape bezanya dol?
    cer crita..cer crita..

    ReplyDelete
  7. to anakbabi 14:40
    kah kah kah!
    mana lu tau juburi pelopor gejala rasuah di kalangan umngok?kah kah kah!

    pasal ape bapakutty xnak charge juburi kes rasuah?
    kah kah kah!
    x cukup bukti ke?
    kah kah kah!
    ke x cukup saksi?
    kah kah kah!

    gua nk tanya lu
    lu penah keja dgn golongan atasan umngok ke dol?
    kah kah kah!

    ReplyDelete
  8. Blog mengadu domba...

    ReplyDelete
  9. hahahah dol monggol anak babi gila babi suda marahhh....relak la babi...lu suda la babi...lagi mau jadi gilababi ka.....hahaha...lu memang la BABi la dolmonggol...BUAT APA DIA MAU CHARGE ITU ALJUBURI...KALAU DIA CHARGE ITU ALJUBURI...ITU JUBUR MESTI LARI DEKAT TURKI EMBASSY...ITU PASAL LA...BODO PUNYA DOLMONGGOL BABI...

    ReplyDelete
  10. WAAAAAAA!!!!
    dolmongol dolmongok
    lu manyak suka aaaaaaa
    dolmongol dolmongok
    isle ka welfare lhoooo
    dolmongol dolmongok
    lu manyak pandi kutti aaaaa
    dolmongol dolmongok
    lu ingat ini pas ar malam kaaa
    dolmongol dolmongok
    anu war pandi kutti kuti kuti

    ReplyDelete
  11. kah kah kah!
    itu la jawapan dr anakbabi2 umngok yg maha bahalol!

    baru tanya mcm tu
    yg kluaar babi la puki la jobo la palancau la
    lari turk mbssy la..kah kah kah!budak x sekolah bole jwb!
    xke bodo piang anakbabi2 umngok neh
    kah kah kah!

    kan btl!
    bapakutty pukul canang
    anakbabi2 umngok pun berkompang
    padahal palancau pun x tau!
    kah kah kah!

    jgn kwn dgn babi
    dgn lu2 jd babi!

    kah kah kah!

    chaw!

    ReplyDelete
  12. Aku ada sikit profil tentang Lord reid Pukimak ni Sekarang dia pakai langsiATAU DOL MONGGOL. DTIGA-TIGA ORANG Tu orang yang sama. , . Dulu dia pakai nama Lord Reid. dia ni asal dari permatang Pauh tempat ejen CIA main bontot, dia ni dah dilarang dilaman pembangkang sebab banyak guna perkataan lucah. Sekarang dia cuba nak provok laman penyokong kerajaan, dia juga guru disekolah kebangsaan dekat Permatang Pauh mengajar murid Tahun dua sebab dia lulusan sijil Perguruan saja, Bini dia tengah kursus buat KPLI di UPSI, aku pernah maki dia sampai pagi di laman pembangkang pinkturtle. Oleh itu dia ni diibaratka dajal jugalah, jika dia masuk maki saja dia,jangan layan sangat si lahabau

    Kah kah kah kah kah kah

    ReplyDelete
  13. Negara berkebajikan cam kat Klantan...bagi kebajikan air bersih kat rakyat dia warna kuning..kahkahkah.

    UMNO/bn mana ada wat kebajikan ...hantar anak2 melayu miskin pi oversea tu bukan kebajikan...kebajikan hanyalah bila pandikutty main ngan pelacur cina ...kahkahkah..tok garu muko doh mace tok cha...negara kebajikan cam klantan tok garu perintah 2 tahun tapi masjid boleh buat dua biji ja...kebajikan lah tu.Bayangkan kalau PR perintah malaysia...puhhhh,punyalah banyak kebajikan nanti...air minum kita gerenti kuning,china doll betambah2 rama.....mesjid tak buat lagi....amoi leh pakai skirt pendek masuk masjid atau senam kat luar mesjid.Ammmah!

    ReplyDelete
  14. Aku dah kata DolMonggol ni keturunan emak orang tapi bapak baka kacukan anjing dan babi. Agama keluarga jenis sembah matahari naik.

    Anon yang kutuk Dr.M tu sah tak sedar diri. Kereta yang digunakan kaum kerabat dia pun dari hasil jasa otak Dr.M

    PAS Parti Angkatan Syaitan

    ReplyDelete
  15. pandikutty 17:55
    kah kah kah!
    gua tlg gelakkan lu!kah kah kah!
    mental ada kacau ka dol?kah kah kah!
    sapa langsi?sapa lord reid?kah kah kah!
    dol tetap dol?umngok tetap umngok!kah kah kah!
    bab2 serkap jarang jobo seks puki fitnah condemn bg kt umngok!
    coz umngok mmg champion dr segala champion!
    kah kah kah!

    pandikutty 19.30
    kah kah kah!yg lu kecoh dgn mesjid pasal ape dol?kah kah kah!
    ape lu ingt islam suruh buat masjid bnyk2 ke dol?kah kah kah!
    dh jahil lg maha bahalol jgn la melalak ruope anjing dol?kah kah kah!
    islam suruh imarahkan masjid!
    bkn suruh buat masjid bnyk2 dol!
    kah kah kah!abah lu x ajar ke dol?
    kah kah kah!

    pandikutty 03:33jebon aka babi
    kah kah kah!
    mende kacuk2 ni dol?kah kah kah!
    manede anjing kacuk babi dol?kah kah kah!
    mental ada kacau ka dol?kah kah kah!
    lupa mkn ubat ka dol?kah kah kah!

    idea cnp maha firaun pun lu nk bangga ke dol?
    kah kah kah!sah!mmg spesis otak bengap!
    kah kah kah!

    ReplyDelete
  16. Yang mana lebih tulen bangsa Melayu dan beragama Islam? PAS ke UMNO?
    Pendekar-pendekar Melayu tulen dah habis disingkirkan oleh penyangak kat UMNO Baru dah. Tak nampak ke? Sampai kat PAS, benteng terakhir Melayu ulen Islam pun nak musnahkan? Siapa le yang musuh di bawah selimut sebenar?

    ReplyDelete
  17. Doil Monggol memanggil orang lain "anak babi" apa bangsa dan apa keturunannya sehingga tiada adat dan kesopanan? Yang cantik itu budi yang indah itu bahasa.

    ReplyDelete
  18. kah kah kah!
    ada pulak spesis mat-mongol kt sini yg terasa?
    kah kah kah!

    lu ke yg komen kt atas tu?kah kah kah!
    klu bkn x perlu touching dol?kah kah kah!
    jgn jd mat-mongol dol?jkah kah kah!

    nk pertikai gua?kah kah kah!
    b4 lu tanya bangsa/spesis gua better lu tanya soalan tu kt maha firaun first!kah kah kah!
    sebab ape?
    sebab impak dr gua x segempak impak maha firaun & umngok2 di mata donia yg terang2 condemn pd mereka2 yg memperjuangkan islam kt mesia neh!
    lu x nmpak ke dol?ape btl buta ke buta kayu?
    kah kah kah!
    syariat islam diperlekeh demi meraih undi
    sampai kapir terang2 sindir islam time berkempen pun umngok tlg anggok!sekor pun xde yg menyalak!
    wtf!!!

    ada akai guna dol?
    jgn jd bodo walaupun abah lu bodo!

    ReplyDelete
  19. Apa jenis parti yang mengkafirkan orang-orang islam lain siap dengan adegan dua imam bila sembahyang jemaah dan lain-lain lagi. Kini dah pula buang hudud dan Islam dengan membawa kebajikan kerana geng kafirnya yang bersatu dengan nya tak bersetuju. Malangnya, ada pula orang yang masih percaya bahawa islam ala itu Islam berdasarkan Quran dan sunnah.

    ReplyDelete
  20. dok baca baca tiba-tiba lah ini dalam al-Quran tak ada sebut negara Islam maka ditukarkan kepada perjuangan kebajikan. kaki temberang betul parti tu. Sedangkan tiada agama disisi Allah melainkan Islam. Dan Islam tidak bagi berjudi dan minum arak namun Pakatan Rakyat di Selangor baik di Kelantan dan Kedah masih takde telur nak hapuskan. lah ini negara kebajikan pula. Biar betul specie-specie seperti Dol Monggol dan Langsi Said, dari wali selipar mana dia belajar.

    ReplyDelete
  21. BeNgap bebeno Anon 07:08 ni... BaNgang ya amat!

    Judi... bende tu sume kat Pahang, Genting Highland, Berjaya Resorts Bukit Tinggi. Pahang siapa yg perintah??? PAHANG... UMNgOk B-eNd yang perintah. PakHang... mak hang yg perintah kot?

    Isu judi... Loteri Kebajikan Masyarakat, TOTO, 4D dan sebagainya bawah kuasa sape??? Kerajaan Negeri ke KERA...jaan PUSAT? Sape pulak yg nak meluluskan judi bola Piala Dunia dulu tu? Lenkali cakap pakai akal yg kat kepala bukan akal yg kat tumit! Kat Kepala tu...kosong kot!

    Arak... kilang2 GUINESS dan ANCHOR tu, sape yg luluskan pembinaannya...siap rasmikan lagi! Bukan ke hasil tangan UMNgOK Be-eNd mase memerintah Sgor dulu.

    Semak balik sape Board of Director San Miguel kilang arak terbesar di ASEAN... kalo bukan San "Mirzan Mahathir" Miguel. Malaysia negara ke-10 pengguna arak di dunia... nak salahkan kerajaan negeri ke? Kat K'tan arak dah diharamkan, hanya boleh dibeli dan diminum oleh org bukan Islam je!

    Anon 07:08... akal nko kat tumit kan?... jaga2 nanti terpijak taik babi. Pijak pun takpe sebab taik babi tu mungkin lebih suci dari corak pemikiran nko!

    ReplyDelete
  22. pandikutty 07:01 & 07:08
    kah kah kah!
    pasal tu la gua gelar lu org anakbabi umngok
    dh la bodo piang!bapakutty menyalak pas kapirkan org lu org anakbabi2 pun berkompang kiamat kapir org!padahal palancau pun xtau!
    kah kah kah!

    ape jenis parti yg kapirkan org?kah kah kah!
    pasal ape lu x ckp ape jenis quran yg kapirkan umat?kah kah kah!
    quran pun dh mention mana2 yg x solat n ingkar dpt la title kapir!gua nk tanya lu umngok ni x ingkar ke dol?kah kah kah!dgn rasuah kaki roket hub hiburan palancau smua ada!kah kah kah!
    ijma' ulamak pun dh sependapat!lg mau lawan ka dol?kah kah kah!

    semayang 2 imam?
    kah kah kah!tau ke x dol?kah kah kah!
    dorg bkn semayang 2 imam dol?kah kah kah!
    dorg semayang jama' dol?kah kah kah!
    musafir dol?kah kah kah!
    ape lu ingt dorg tu spesis eskay ke dol?kah kah!
    semayang 1 rakaat nk angkat sompah!kah kah kah!
    semayang ape 1 rakaat dol?kah kah kah!

    bile plak pas tolak islam n hudud dol?
    kah kah kah!
    mmg dlm quran xde sebut negara islam dol?
    yg disebut negara kebajikan dol?
    faham x maksud kebjikan dlm quran dol?
    bkn kebajikan dlm kamus dewan dol?kah kah kah!
    klu nk tau tgk surah al-maidah dol?itu pun klu lu org tau!kah kah kah!
    kebajikan dlm quran/islam ni luas dol?sampai kiamat x habis nk citer kt spesis umngok mcm lu org neh!sebab bodo melantun!kah kah kah!

    ape lu ingt umngok jer ada proses transformasi?
    pas ada reformasi n tranformasi dol?kah kah kah!
    double but not trouble dol?kah kah kah!
    klu negara islam kapir x paham!
    klu negara kebajikan baru dorg paham!
    dgn negara kebajikan maka hak setiap kaum/agama masing2 akan terbela!xke aman namanya tu?
    kah kah kah!kapir pun bole paham
    tp umngok2 didikan bapakutty plak yg maha jahil bodo x paham!kah kah kah!

    nk citer negeri pmbangkang arak judi
    kah kah kah!baru brapa lama dorg perintah dol...
    umngok yg poyo2 pejuang bangsa agama bangsa negara ni perintah dh separuh abad tgk2 jenayah makin meningkat!rasuah lg gile babi,babi x giler mcm tu!kah kah kah!
    bab akhlak/moral rakyat x payah kira la
    hancur dol!siap nk buka hub hiburan lg!kah kah kah!arak pun top ranking kt donia!
    kah kah kah!kt sarawak berapa ramai yg bercawat lg dol?kah kah kah!xtah citer sarawak la lu tgk kl brapa bnyk lg setinggan2 kt kolumpo ni
    kah kah kah!setengah abad beb!

    nk hapuskan mmg x bole ngok!
    pasal tu la perlunya negara berkebajikan!
    supaya hak masing2 terjaga!
    islam dgn islam!
    kapir dgn kapir!

    ngok!

    ReplyDelete

PETA PELAYAR