FOLLOWERS

Friday, 30 December 2011

PUSING JANGAN TAK PUSING NUAR !!!!!! KAH KAH KAH KAH KAH !!!!












Ibarat Sivaji The Bos...dari 3 hingga 8 Januari ini Datuk Seri Anwar Ibrahim nak buka gelanggang 'mahkamah rakyat' pusing keliling ke 18 bandar di semenanjung untuk bikin heboh menjelang keputusan kes liwatnya 9 Januari ini.

Apapun para penjenayah tegar - tak kira pembunuh,perompak,penyangak,perogol,peliwat,perasuah - sila ambil ingatan jangan teragak-agak tiru macam Anwar buat roadshow untuk kasi gempak dan pertikaikan mahkamah ikut suka hati,jika ditakdirkan pakatan pembangkang tawan Putrajaya nanti.

Alasan mudah,main tuduh saja perbicaraan tidak adil,ada konspirasi dan macam-macam lain.Ini salah satu transformasi sistem perundangan negara yang mereka terlupa nak gariskan dalam Buku Jingga.

Al kisahnya Anwar akan menjelajah ke 18 lokasi utama di Johor, Melaka, Negeri Sembilan, Pahang, Terengganu, Kelantan, Pulau Pinang, Selangor dan Kuala Lumpur untuk mengisi jadual tersebut.

Roadshow itu akan diisi sepenuhnya oleh Anwar untuk berceramah, termasuk di tiga perhimpunan besar pada malam terakhir di Lembah Kelang, sebelum mahkamah membuat keputusan pada Isnin.

Dicelah-celah kekalutan Anwar dan gengnya itu mengelupur nak hadapi penentuan 9 Januari,kalangan bekas panglima perang Anwar semasa reformasi kes liwat pertama tahun 1998 dulu tertawa melihat gelagat ini kerana sudah dapat baca gerak langkah mereka.

Antaranya Zahid Mat Arip,bekas Naib Ketua Pemuda Keadilan.Beliau menduga Anwar akan ‘all out’ untuk meracuni fikiran rakyat bagi bersimpati terhadap beliau dalam menjelang keputusan kes liwat ini.

Beliau tidak hairan jika roadshow itu disertai oleh isteri dan anak-anaknya yang menampilkan wajah sedih di seluruh negara bagi meracuni fikiran rakyat.

Katanya nanti ramailah khususnya 'pendatang baru' dalam PKR yang hendak menonjol diri jadi tukang memekak dengan nawaitu untuk jual nama nak jadi calon PKR dalam pilihanraya.

"Saya tahu kebanyakan yang buat kerja ni nanti budak-budak baru.Ini semua kerja bodoh kami sudah buat masa kes liwat pertama dulu jadi macai Anwar.

"Budak-budak baru ni semua tahu apa cerita pasal Anwar kecuali jadi kuda dia untuk selamatkan diri.Nak buat macam mana ramai yang suka diperbodohkan,"katanya.

Zahid sendiri tidak fikir kerajaan dan kehakiman gentar dengan perang saraf mereka nak mengugut cara begini.

"Negara kita ada undang-undang.Kalau setakat nak tuduh konspirasi siapa pun boleh tuduh.Pokok pangkalnya kamu liwat atau tidak Saiful. Keputusan itu ditentukan oleh mahkamah berasaskan hujah kes dan bukti yang ada,"ujarnya.

"Apa mereka fikir mereka boleh huru harakan negara kalau Anwar didapati bersalah...kita sama-sama tengoklah nanti,"tambahnya.

Zahid tersenyum bila berkata modus operandi Anwar dan gengnya sama saja sejak dulu.

Beliau tertawa dengan gelagat Anwar dan pasukan peguamnya lambat siang nak tuduh orang hina mahkamah kalau cakap tentang kes liwatnya."Ini nak buat roadshow..nak jelajah bukan cakap pasal kesnnya...bukan hina mahkamah ke...inilah bapak hipokrit besar","tegasnya.

Zahid juga menduga nanti akan ada 'lakonan-lakonan' semasa roadshow atau demonstrasi." Bila polis bertindak lebih sikit mulanya bising sedangkan mereka sendiri yang langgar undang-undang dan engkar arahan polis supaya bersurai.

"You berani buat salah berhimpun secara haram segala macam ...you tanggunglah sendiri.Ini nak merengek dan nak mengadu pada NGO antarabangsa bila kena gas pemedih mata...ini lawak macam pondan,"katanya.

Sementara itu, bekas ketua PKR Pematang Pauh, Anuar Shaari pula berkongsi cerita menarik mengenai Anwar.

Katanya yang pernah berkhidmat sebagai setiausaha sulit Anwar di Kementerian Kewangan sebelum dipecat pada tahun 1998 itu, bekas bosnya itu bukan tabah sangat ketika dipenjara kali pertama pada tahun 1999 sehingga 2004.

“Pada satu peringkat, beliau merayu-rayu kepada ramai sahabatnya di luar untuk berusaha bebaskan dia dari penjara. Anwar kata dia dah tidak tahan duduk dalam penjara,”cerita beliau.

Menurut Anuar, antara yang ‘dirayu’ sampai hampir-hampir menangis adalah Ezam Mohd Nor yang ketika itu Ketua Pemuda Keadilan dan baru bebas dari Penjara Kajang.

“Ezam pernah cerita pada saya, Anwar terdesak untuk keluar penjara dan mahukan dia lakukan apa sahaja untuk tujuan tersebut,”kata beliau.

Kerana itu menurut Anuar, penasihat PKR pasti tidak akan sanggup dipenjara lagi kali ini.

“Dia akan cuba sedaya upaya untuk bangkitkan rakyat, guna mahasiswa, guna pekerja, road show seluruh negara, tetapi pada akhirnya, jika semua itu tidak sampai objektif yang dikehendaki, Anwar mungkin akan lari,” ramal beliau.

“Perkara ini akan semakin jelas seminggu sebelum 9 Januari, kita bakal saksikan bagaimana Anwar akan sehabis tenaga untuk memastikan jalan raya dipenuhi penyokongnya ketika keputusan dibacakan.

“Tapi jika tak jadi macam dia rancang, dia mungkin lari dan untuk mengelakkan diri digelar penakut, dia akan beritahu penyokongnya, melarikan diri itu sebahagian dari strategi jangka masa panjang… itu telahan saya berdasarkan pengalaman bersama Anwar,” katanya.-19/12/2011- OLEH HELME HANAFI
Penghuni Gua
: Kah kah kah kah!!!! Penjilat utama seperti Chegubard, Samsul AMK siap bertempik le. Tapi dua mangkok ini masa demo nanti, duduk dibelakang sekali. Kah kah kah kah !!!!

2. SELAMAT DATANG KE BAMBOO RIVER RESORT. Bye, bye !!!!!! Adam Adli boleh lah jadi " Tok Joro ". Kah kah kah kah !!!!!

8 comments:

  1. Kata `sakit belakang`..... sakit buatlah cara sakit, 6 hari 18 lokasi.. orang sihat pun jadi sakit, nikan pula orang `sakit`, `sakit belakang' pulak tu..

    ReplyDelete
  2. Assalam Bro

    Rasanya rancangan paling bacul Anwar bole buat ialah lari Ke Kedutaan Turki... kalau passport dia dirampas...Bodohlah siapa yang merusuh menyokong ANWAR

    ReplyDelete
  3. Tapi lah ... jika Hakim kata DSAI tu tak bersalah ... cam no jadi nya ek ?

    ReplyDelete
  4. KALAU TAK BERSALAH. OKLAH. NAK KATA APA LAGI. YANG DOK SIBUK INI, DAH HAKIM KATA SALAH. SIBOK NAK DEMO. ITU ISUNYA

    ReplyDelete
  5. buat aja...kita tengok Polis mana akan di kambing hitamkan.. Bersih2.0 polis fru dikata kan tembak gas hi hospital..tp peliknya kenapa mek alari hospital..kenapa meka semua masih x d tuduh...Kali ni buat lebih besar kita tengok undang yg di lembek akan berjaya atau tidak..atas kapasiti "Hak Asasi Manusia" itu saja Gimkmik sebenarnya BN tak tau itu apa yg Pakatan khasnya aljub mahu kan...Kelak kerajaan akan Rakyat salahkan...Macam Era Paklah Bantai Polis dgn dgr ckp desakan NGO..Tubuha byk suruhajya.. Polis punya Moral Merudum. Bila Jenayah Meningkat Pakatan U turn kata kerajaan tak dapat tangani [peningkatan kadar Jenayah...Buat apa BN akan terkena sendiri. macam Tembak kaki snediri laa. PI mampos la POlitik Malaysia ni.

    ReplyDelete
  6. Nak ulang tayang era reformasi le tu dulu rakyat keliru dan ditipu tiap-tiap minggu ada acara tak resmi di jalanan...9.1.2012 aku jamin tak kan kecoh ape pun hari tu dan aku jamin lagi gerenti tiada acara tak rasmi tiap tiap minggu dijalanan....Pada Anwar selamat jalan romeo lu mampos kali ni....semua tipu muslihat dah tak laku...Nak tengok tukar tiub guling2 di jalanan

    ReplyDelete
  7. Salam Tuan, sudi link kan :
    http://bandar-penawar.blogspot.com/

    ReplyDelete

PETA PELAYAR