FOLLOWERS

Sunday, 17 November 2013

HUDUD TAHI KUCING PAS : KAH KAH KAH KAH !!!!!!

Hudud: Pas mengakui belum bersedia

KOTA BHARU 16 Nov. - Harapan rakyat Kelantan untuk melihat pelaksanaan hukum hudud atau Enakmen Jenayah Syariah II Kelantan meskipun telah dijanjikan sejak tahun 1990 nampaknya terpaksa ditangguhkan lagi selepas Kerajaan Pas Kelantan mengakui masih belum bersedia melaksanakannya.

Timbalan Menteri Besar, Datuk Mohd. Amar Nik Abdullah berkata, ini berikutan persediaan untuk melaksanakan hukum hudud setakat ini hanya terhad kepada soal infrastruktur semata-mata sebaliknya dalam soal perundangan, masih banyak perlu dilakukan.Beliau turut mengakui Jawatankuasa Teknikal Hudud yang dibentuk pada Oktober 2011 belum pernah mengadakan sebarang mesyuarat kecuali beberapa pertemuan biasa di antara ahlinya sebanyak empat kali.

"Saya kena jelaskan kenyataan Ketua Hakim Syarie Kelantan (Datuk Daud Muhammad) itu bahawa bersedia itu daripada segi infrastruktur maknanya bangunan sudah ada cuma apa yang perlu ditambah adalah jumlah hakim dan kita perlu mewujudkan satu mahkamah khas untuk melaksanakan hudud

."Sebab itu kita ada bajet RM1 juta untuk infrastruktur, cuma kena bagi masa sikitlah kepada kita, benda ini tidak boleh buat dengan tergesa-gesa, kita nak tengok daripada segi perundangan dan sebagainya, kita tidak mahu kita buat ini bertembung dengan banyak halangan, kita cuba melakukannya sebaik yang boleh," katanya pada sidang akhbar di sini hari ini.

Mohd. Amar berkata demikian ketika mengulas penjelasan Daud seperti dilaporkan Utusan Malaysia Khamis lalu bahawa Mahkamah Syariah Kelantan sudah bersedia melaksanakan enakmen itu yang dibentuk pada tahun 1993 bila-bila masa sekiranya Kerajaan Pas Kelantan mahu menguatkuasakannya.

Mengenai jawatankuasa itu, Mohd. Amar berkata mesyuarat hanya dijangka berjalan antara bulan Disember ini atau Januari tahun depan melibatkan pakar-pakar dalam perundangan Islam dan ahli akademik.ends.(simpan)

"Selepas ini saya jangka dalam bulan Disember atau Januari kita akan adakan satu pusingan lagi perbincangan di peringkat pakar-pakar undang-undang, hakim, pensyarah undang-undang dan pengamal undang-undang mengenai apa yang perlu dibuat oleh kerajaan sebagai persiapan awal pada pelaksanaan itu," ujarnya.Artikel Penuh: http://www.utusan.com.my/utusan/Politik/20131117/po_04/Hudud-Pas-mengakui-belum-bersedia#ixzz2krF81HP0 © Utusan Melayu (M) Bhd KLIK

.......CAKAP HUDUD BERDEGAR2. DAH 50 TAHUN. RUPANYA MESYUARAT TEKNIKAL PUN TAK BUAT LAGI. HUDUD TAHI KUCING RUPANYA.

HUDUD POLITIK PAS. HUDUD PENTAS CERAMAH AJE. 

KALAU DENGAR PUAK PAS NI ,CERAMAH HUDUD.... ESOK PUN BOLEH LAKSANA HUDUD. RUPENYA TEMBERANG AJE. HARAP SERBAN DAN PUTU DI DAHI AJE. TAPI BERBOHONG PADA RAKYAT JE HARI2 MENGENAI HUDUD. RUPANYA HUDUD POLITIK .... KAH KAH KAH KAH !!!!!!

14 comments:

  1. laaa..sblm ni ckp berpuluh2 tahun ckp pasal hudud rupa2 nya wayang je..baru nk tubuh jawatankuasa dan nk kaji ke?haha..penipu..

    ReplyDelete
  2. Berpolitik gilakan kuasa. Apa saja isu yang menguntungkan jadi modal ceramah. Untuk menambat kepercayaan dan taksub kepada pati disaran bertakbir 3 X. Rakyat tertipu. Bila jadi Wakil Rakayat pelan pembangunan paling utama adalah ceramah untuk memantapkan ketaksuban rakyat. Itulah PAS, penipu dari dulu sampai sekarang.

    ReplyDelete
  3. Hudud telah 20 tahun di laksanakan di kelantan kami telah potong balak kamu macai umno boleh mampus la

    ReplyDelete
    Replies
    1. atas kesalahan ape? Ade bab potong balak ke dalam hudud? Mungkin tu termaktub dalam hudud PAShit kot...

      Delete
  4. Para pemimpin pas kini sedang menunggu sekiranya ada berdetik, berdehem atau batuk dari kalangan pemimpin umno. benda tu nanti nak dijadikan modal mereka untuk menuduh pemimpin umno atau umno tak bersetuju, menentang hudud.... selamatlah mereka sepenggal dua lagi tak perlu laksana hudud. akhirnya mati mcm tu dgn bebohong tentang perlaksanaan hukum tersebut.

    ReplyDelete
  5. fuh, puas betul tengok drama hujung tahun ni. Boleh bakal diangkat menjadi drama paling hebat menipu alaf 21 ni...

    ReplyDelete
  6. Lihat cara penyokong2 bodoh PAS, kalau berbahas bab hudud nie macamlah deorang semuanya baik2 belaka, tak takut / gerun dgn hudud. Menghentam org UMNO/BN dgn mcm2 gelaran. Deorang nie kalau hudud dilaksanakan, geranti ramai yg kena potong lidah. Dari pemimpin hinggalah ke penyokong totoknya semua lidah bercabang.....

    ReplyDelete
  7. nasib baik hudud tak jadi buat hanya temberang Pas saja kalau jaaadi setopa ali mesti mengelupur,

    ReplyDelete
  8. Mula-mula kita "pancong" kepala KAPAL SINK, jadi mudah sikit PAS laksanakan apa yang mereka cita-citakan, Buat je macam Brunei, jgn banyak cakap lah.... Ada ustaz ceramah di Masjid Taman Kosas hentak meja marahkan kerajaan (tak tahu kerajaan mana, mesti kerajaan BN kot?) yang tak laksanakan Hukum itu. Tak kan ustaz tu tak tahu orang pertama yg akan melenting bila BN laksanakan HUDUD adalah Pengerusi DAP/PENASIHAT DAP/SUAGONG DAP...... Laksanakan cepat, peduli apa pada mereka...Kan gitu President/Mursyidul Am/Tim Presiden PAS...

    ReplyDelete
  9. Bah. pertama:

    Berani betul si KAPIR DAJAL dr. 'Kongres penyokong Bukan Islam PAS dlm. PAS dan DAP, menghina ISLAM/umatnya termasuk Raja-Raja Melayu (sbg. Ketua agama Islam négeri), para ulama dan hukum Hudud kita - baik pi BERAMBOS dr. PAS! Malang sekali PAS makin diJAHANAMkan si MUSUH ISLAM/MELAYU yg. makin berlambak dlm. PAS!

    Saya sendiri pernah berjumpa Mamat Sabu - saya syak dia ini dari puak Cina (muka dan perangai seolah mcm. Cina SAMSENG DAP). Puak Kristian Zionis dr. DAPBANGKAI/PKR disyaki sering MENYAMAQ sebagai orang Islam, termasuk utk. terus MENJAHANAMkan PAS sebagai parti Islam tulen, serta menjatuhkan Islam/umatnya dari dlm, termasuk dgn. menyebarkan fahaman Syiah/Komunis/Kristian Zionis/Liberal, dan menjatuhkan Malaysia (dan negara Islam lain) sbg. NEGARA ISLAM! Sebab itu makin ramai si kononnya-'Islam' yg. ganjil/kurang ajaq dlm. PAS, termasuk yg. membuat lapuran polis ke atas Mufti Kedah kita yg. menghentam fahaman Syiah. Dan tidak mustahil mana-mana pemimipin PAS, terutamnya ULAMA TULEN dlm. PAS, dan yg. ingin bersatu dgn. UMNO, akan disasarkan MUSUH ISLAM/MELAYU ini utk. diracun!

    Memang PENIPUnya si liberal dlm. PAS - sanggup main-mainkan ISLAM/umatnya; cepat laksanakan hukum Hudud di K’tan kalau benar PARTI ISLAM tulen! Patutlah si kelab KAPIR DAJAL 'Kongres penyokong Bukan Islam PAS" bukan main MELALAK kat Evangelis Star seolah bahawa PAS dan umat Islam dlm. PAS akan TUNDUK juga satu hari nanti pd. BUDAYA si kelab KAPIR penyokong PAS ini; maka PAS akan TUMBANG sbg. PARTI ISLAM kerana si KAPIR ini mahu jadi ahli PAS sepenuhnya, supaya ada hak mengundi! Maka mustahil mereka mahukan hukum Hudud mahupun ULAMA tulen sbg. pemimpin dlm. PAS!

    Makcik Sambal Belacan – PERTAHAN Islam dan umatnya, Raja-Raja Melayu/PM-TPM/UMNO/Bahasa Melayu, hak BUMIPUTERA Melayu dan BUMIPUTERA lain; dan hak orang miskin dari semua bangsa yang hormat Islam, dan bangsa dan hak Bumiputera (Bumiputera juga bermakna Pribumi/Orang Asal/Indigenous/Native/Aboriginal/First Nation).

    ReplyDelete
  10. Bah. Kedua:

    Si kelab KAPIR dlm. PAS ini yg. disyaki ejen Musuh Islam/Melayu dr. DAPBANGKAI/PKR (serta sekutu mereka dr. PAP-Barat-Israel) juga makin mensasarkan Johor dgn. amat agresif utk. DIJAJAH, apalagi S'pura makin SESAK dan projek RAPID petrokimia yg. berbillion, di Pengerang (yg. malangnya telah RAMPAS tanah kpg-kpg. serta kubur-kubur PUSAKA nenek moyang warisan Islam/Melayu, sampai beribu hektar) dan maklumlah juga K'tan pun makin berjaya diTUMBANGkan sbg. NEGERI ISLAM! Lihat di
    http://www.thestar.com.my/News/Nation/2013/11/14/PAS-non-Muslim-supporters.aspx, PAS not ready for non-Muslims as full members , by rahmah ghazali, November 14, 2013:

    KUALA LUMPUR: Despite pressing calls for PAS to make its non-Muslim PAS Supporters Congress (DHPP) a full-fledged wing, congress chairman Hu Pang Chow believes the Islamist party still is not ready for the move.
    In an interview with The Star Online, Hu said it was still early for the party to do so as the congress was set up just three years ago.

    "Meanwhile, PAS was formed in 1951 on a basis that all its members must be Muslims. This was the first time that it had opened its doors to non-Muslims, which is already a big move," he said.

    Hu, who leads the congress which consists of more than 20,000 members nationwide, said PAS was still adapting to a different culture brought by the congress members.
    "Muslims have these things called haram and halal, what they can't eat or drink. For the non-Muslims, there's no such thing as that. So it takes time to adapt to this new culture," he said.

    DAP national chairman Karpal Singh had recently said that the Islamist party should allow non-Muslims to become full-fledged party members, where they will have the right to vote in party elections.

    He said the party should show its sincerity by opening its doors to the DHPP as full-fledged members, as such a move will bring PAS into the fold of multiracial political parties in the country.

    ….In an hour-long interview, Hu also talked about his attempts to bring back the Malay support to the Opposition by zooming in the Malay heartland of Johor.

    ....Why Johor?

    Johor is an Umno stronghold. The problem is now, PAS and Pakatan Rakyat are not well organised in Johor and the way they mobilise information to the public is not working.

    In Chinese, there’s a proverb that says, '100 times you go to war, 100 times you have to win'. That means, in order for you to win a war, you have to know your strengths and the weaknesses and you must know yourself. If your rival is so strong, find out what their weaknesses are.

    Therefore, I am bringing this concept to Pas. This a war strategy on how to win the general election and how to convince the Malay community. If these programmes I mentioned to you just now manage to take off, we are looking to implement it from 2014 until 2016.

    We will get all the PAS division members to mobilise 2,000 Malay Johoreans, regardless their political preference, to DAP-led Penang within these three-year programmes. The activities will include a face-to-face meeting with the Penang Islamic Council to be briefed on what the council has been doing for the Muslims in Penang since DAP took over the state.

    …….After three years, if the result is positive, these 2,000 Malays from Johor will become our campaign materials for future general elections.

    Makcik Sambal Belacan.

    ReplyDelete
  11. Dari aku bujang sampai bercucu, PAS ckp pasal Hudud, nak buat apa pun hanya temberang sebab meka x mampu, modal air liur Basi...sebab free..kutip derma berjuta juta semua sendiri fikirlah...Allah akan balas manusia mcm ini d ahkirat..

    ReplyDelete
    Replies
    1. nik ajis, hadi awang dan semua pemimpin PAS kena tanggung dosa kerana menipu pengikut pengikut PAS yang bodoh sombong HUDUD konon!

      Delete

PETA PELAYAR