FOLLOWERS

Friday 1 November 2013

SELEKEHNYA MALAYSIA AIRLINES SYSTEM ( MAS ) !!!!!!!

SELEKEHNYA PERKHIDMATAN MAS ( MALAYSIA AIRLINES SYSTEM )


.....PADA 24 OKT 13 JAM 0600 PAGI KAMI DAH SAMPAI DI KLIA. SAYA DAN ISTERI BERSAMA SEORANG PEGAWAI SAYA TIBA KE KLIA DAN CHECK IN PENERBANGAN KL - TAWAU MH 2660. PENERBANGAN JAM 0725. TERTERA DI BOARDING PASS GATE OPEN 0625. DAN GATE  B5.INI PENERBANGAN YANG KE BERAPA RIBU KALI BUAT KAMI. SAMPAI DI GATE B5. K/TERBANG MASIH TAK ADA DI AIRBRIDGE B5. GATE B5 MASIH BELUM BUKA WALAU JAM DAH MENUNJUKKAN 0650 HRS. 

TAK ADA PETUGAS MAS DI KAUNTER B5. JAM 0652ATAU 0652 HRS BARULAH PETUGAS LELAKI MAS TERHEGEH DATANG DI KSUNTER DAN DOK SIBOK BUKA KOMPUTER. PENUMPANG BERPULOH ORANG DAN MENUNGGU HAMPIR PUKUL 0655. 

RAMAI YANG BAWA ANAK KECIL DAN ORANG TUA.MASING-MASING LETAK ANAK KECIL MEREKA ATAS KAUNTER. PETUGAS MAS MASIH BUAT MUKA SARDINDOK BELEK KOMPUTER DAN GATE BELUM DIBUKA..... SEBAB PETUGAS INI LEWAT SAMPAI DI B5. ITU YANG KELAMKABUT DGN MUKA DOK BASAH DGN AIR.SAYA TEGUR. 

MENGAPA LAMBAT BUKA. LEWAT 20 KE 25 MINIT UNTUK BUKA GATE B5. TAK FIKIR KE ORANG TUA DAN ANAK2 DAN WANITA YG DUKUNG ANAK YG TERLALU LAMA BERDIRI.LELAKI INI MEMBERI ALASAN PALING BODOH.KAPAL TERBANG MASIH BELUM SAMPAI. TAK BOKEH BUKA GATE B5 , NANTI BAHAYA PADA KAPAL TERBANG. TAK KEBODOH NAMANYA.

JUGA JAWAPANYA BILA SAYA TERUS KOMPLEN.... TAKUT NANTI KALAU BUKA GATE B5 , IA AKAN BERTUKAR. INI MEMBAZIR. JUGA JAWAPAN BODOH.BILA DIKOMPLEN OLEH SAYA DGN BERLETER DAN SURUH SAYA DIAM DAN MULA TERHEGEH PERIKSA DI KAUNTER. APA KENA MENGENA BUKA GATE DGN KESELAMATAN K/ TERBANG? TAK ADA KAITAN. ITU RUANG MENUNGGU.BERTUKAR GATE BUKAN ISU. 

LEPAS BERSOAL JAWAB PETUGAS INI PERIKSA KOMPUTER ... MAKA DIA KATA GATE DI TUKAR KE B3. KAMI PERGI DAN KTERBANG MEMANG PARKING DISANA SEMALAMAN.JIKA PETUGAS INI DATANG AWAL KERJA DAN MENGIKUT MASA MAKA DIA SEMESTINYA SUDAH TAHU PERTUKARAN GATE INI.INI MENTALITI KEBANYAKKAN PETUGAS MAS KINI. SELEKEH, LEWAT DAN BERKASAR DGN PELANGGAN. MAS DAN SEPERTI AIR ASIA.

NK TERBANG PUN SELALU LEWAT. PENERBANGAN INI PUN LEWAT. LEWAT BUKAN MASALAH CUACA TETAPI FAKTOR KECUAIAN DAN KEMALASAN PEKERJAITULAH YG MEMBAWA KERUGIAN MAS TIAP RAHU. KAKI BAYAR TAMBANG BUKAN NAK BAIK KTERBANG SAHAJA. TAMBANG ITU TERMASUK SERVIS.

MINGGU SEBELUMNYA PUN , KAUNTER DI BUKA LEWAT IAITU PENERBANGAN KL LANGKAWI. 5 MINIT LAGI NAK BERLEPAS, BARULAH TERHEGEH PETUGAS DATANG. ITUPUN SELEPAS SAYA BISING2. KEMUDIAN MULALAH KELAMKABUT DOK "HALAU " KAMI NAIK FLIGHT.

KEPADA PEGAWAI ATASAN MAS.... TURUN PASANG. JGN MEMBUTA DI PEJABAT AJE. LIHAT DAN BUAT PEMERIKSAAN MENGEJUT DI LAPANGAN.SAYA PENGGUNA TETAP PAS. TIAP MINGGU.B2 KALI SEMINGGU GUNAKAN PERKHIDMATAN INI. JADI KALI INI... SAYA DAH TAK BOLEH SABAR LAGI.SELEKEHNYA MAS KINI DI BAHAGIAN KAUNTER AIRPORT. MEMALU DAN MEMUALKAN....MAS..... BUKALAH MATA. 

PERGI PERIKSA PETUGAS ANDA. ADAKAH MEREKA MENGIKUT STANDARD YG DITETAPKAN.  BUANG KERJA MANA YG PEMALAS TU . MENJAHANAMKAN MASA DEPAN MAS AJE....SAYA SEDIA UNTUK BERI KETERANGAN MENGENAI HAL INI PADA BILA-BILA MASA. .... 

ITU PUN JIKA TULISAN INI MASIH TAK MENCUKUPI UNTUK MEMAHAMKAN PEGAWAI ATASAN MAS.....LANTAK KAU LE LABU....TAPI SAYA TETAP AKAN MENEGUR LEBIH KERAS SEBAB IA MELIBAT NILAI DUIT YG SAYA KELUARKAN. KAMI BUKAN NAIK FREE. DAN BUKAN NAIK TAMBANG MURAH BEB.....!!!!!!........

SEMALAM PUN PENERBANGAN KL LANGKAWI JAM 820 MLM PUN LEWAT BUKA GATE B2. TULIS DI PINTU DAN TIKET JAM 1905 . KEMUDIAN TUKAR KE GATE B2 DAN TULIS GATE OPEN 1920. JAM1935, BARU KAKITANGAN TERHEGEH2 DATANG BUKA PINTU. PENUMPANG YG TUA DAN ADA ANAK KECIL MENGELUH DOK BERBARIS DAN BERDIRIVDEPAN GATE B2. .............
ITULAH MUTU MAS KIJI. DAH JADI SERUPA AIRASIA. CUMA YANG MENYEJUKKAN HATI KITA NI IALAH LAYANAN KABINNYA AMAT BAIK.........
ISUNYA.... KAKITANGAN LAMBST DATANG BRRTUGAS. TIDAK MRNGIKUT SEPATUTNYA IAITU 15 MIJIT AWAL. BUKAN GATEVATAU KAUNTER BUKA JAM 8 MEREKA DATANG JAM 8. NAMPAKLAH SANGAT KEBODOHAN PRNGUTUS DI BAWAH MAS NI BODOH.........

10 comments:

  1. Baik-baik aku nak marah dekat MAS....terus aku marah pada penulis ni dengan ejaan berterabur, ayat tungang-langang.Kesudahannya tak habis nak baca...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anon 14:23 Ni nak tanya sikit je.. Adakah orang
      tengah marah boleh senyum ?

      Delete
  2. tiada manusia yg sempurna bro..asyik nak kondem org lain..

    ReplyDelete
  3. Penghuni Gua ni dari dulu sampai sekarang masih tak cekap menggunakan smartfone utk taip dan upload artikel. Bagilah artikel yang baik cara penulisannya...baru pembaca tak sakit mata, sakit hati. Buat blog nak baca dan syok sendiri ke bro......

    ReplyDelete
  4. MUNGKIN KESILAPAN ORANG LAIN YG BUAT TAPI PETUGAS KAUNTER TU YANG KENA MARAH..PATUT KA? ORANG YANG MARAH TU BOLEH BERFIKIR TAK?

    ReplyDelete
  5. Tak kena batang hidung sendiri handal la jadi tukang bela. Bila sendiri terkena tengoklah nnt meroyan tahap apa!

    ReplyDelete
  6. Dah tua. Mata rabun. Sambil dok atas flight. Itulah jadinya. Maaf. Susah nak tulis blog dengan samsung note ni. Tekan 4 ke 5 kali pun asyik silap aje. Maaf

    ReplyDelete
  7. Tak suka naik MAS naik lah AirAsia. Apa masalahnya? Bodoh lah namanya.

    ReplyDelete
  8. Aku bayar tambang. Aku bayar perkhidmatan. Bukan nak naik k terbang aje tetapi termasuk perkhidmstannya. Kalau bodoh jgn cakap lah anon1957

    ReplyDelete
  9. Yang jaga kaunter tu kakitangan MAS ke MAHB?

    ReplyDelete

PETA PELAYAR