FOLLOWERS

Thursday 2 July 2009

DSAI KALAH LAGI : RAYUAN KES KE MAHKAMAH SESYEN DITOLAK !


Berita Harian
2 jul 2009


PUTRAJAYA: Datuk Seri Anwar Ibrahim berkata beliau tidak terkejut dengan keputusan Mahkamah Rayuan memutuskan kes liwatnya kekal dibicarakan di Mahkamah Tinggi. Penasihat Parti Keadilan Rakyat (PKR) itu mendakwa, jelas jaminan bekas Perdana Menteri, Tun Abdullah Ahmad Badawi bahawa Peguam Negara, Tan Sri Abdul Gani Patail tidak terbabit dalam kes ini tidak diterima mahkamah.

"Saya tak terkejut dengan keputusan ini dan sudah menjangkakannya. Jelas sistem kehakiman tak banyak berubah. Berita lanjut : KLIK

Penghuni Gua : Kalah lagi rayuannya. Mengapa DSAI takut sangat untuk kesnya dibicarakan di mahkamah Tinggi. Sepatutnya kalau bicara di mahkamah Tinggi lagi baik. Hakimnya lebih berpengalaman dan berpengetahuan sepadanlah dengan bekas banduan yang bicarakan.

2. DSAI kata beliau tak terkejut dengan keputusan ini. Biasalah. Bagi beliau semuanya tak terkejut. Yang terkejut kita semua. Mengapa liat sangat nak biv=cara ni. Cari helah berbagai cara untuk lewatkan perbicaraan. Berbagai cara mencari kelemahan undang-undang bagi memperlambatkan kes ini dari di dengari umum.

3. Tak sabar nak dengar keterangan saksi-saksi dari segi DNA, gambar dari cctv di kondo tu, berapa cawan kopi Saiful buat untuknya satu hari, kopi jenis apa yang sedap sangat sehingga terpaksa sewa kondo beribu-ribu untuk letak Saiful bagi membancuh kopi. Kopi apa sehingga begitu rahsia sampai tak mahu kita tahu kopi cap apa. Takkan sampai begitu sekali rahsia kopinya. Sehingga sorok dikondo beribu-ribu sewanya dan pembancuh kopi khas.

4. Bila bicara cepat lagi bagus. Bila dah dapat tahu kopi cap apa, PG nak juga rasa kopin ni. Berapa harga pun PG , nak juga membelinya. Kaya lah kilang yang mengeluarkan kopi ini. Akan popular habis le , orang kampung cakap. Mungkin selepas ini kopi tersebut akan diberi nama baru " kopi cap DSAI ". He he he he he .

5. Banyak lagi le cerita yang kita akan dengar . Jai jangan lah DSAI mengeluarkan lagi madah berhelah. Bicaralah di mana pun. Yang penting bukti dan alibi. Apa yang takut sangat. Jika YAA Hakim atau Peguam negara atau sesiapa sahaja yang mensabotaj atau memberi keterangan palsu, mereka ini tak lepas dari hukuman tuhan.

6. Neraka mereka semua ini. Jadi apa yang DSAI takut sangat. Dah lah sumpah Saiful dikatakan tidak ikut islam. Nak juga lihat DSAI buat sumpah atau ajar kami semua sumpah ikut cara islam yang betul . Al maklumlah , kami semua ini jahil dan tidak beriman ( TGNA cakap ). Jadi mana pandai / reti bab-bab sumpah cara islam cara mendalam ni.

7. Takkan nak minta ustat Lim Kit Siang dan Ustat Ronnie Liu ajar kami cara sumpah tu.

8. Dunia, dunia. Macam-macam dalihnya....................................takbir, takbir, takbir.

No comments:

Post a Comment

PETA PELAYAR