FOLLOWERS

Monday 10 May 2010

JANGAN BIMBANG : KAMU AKAN DILEPAS DAN DIBEBASKAN !


Penghuni Gua : Dengan penuh yakin, PG berpendapat polis ini akan dibebas dan dilepaskan oleh mahkamah nanti. samadda di peringkat Mahkamah Tinggi atau Mahkamah Rayuan. PG percaya dan yakin dari fakta yang ada. Pada PG pun, beliau dituduh hanyalah sekadar / bagi meredakan keadaan sahaja. Tidak lebih dari itu. Doa kami bersama anda. Allah bersama anda.

Nota : Polis ini pun tak untung satu sen samada menembak atau tidak menembak remaja ini atau penjenayah yang sebenar pun. Biarkan penjenayah lain, lari pun tak rugi apa dan gaji anda pun tak dikurangkan. . Mengapa ? Anda bertindak dengan suci hati dan remaja ini mengancam nyawa anda dan pengguna jalanraya yang lain. Anda mempunyai sebab dan alasan kukuh untuk mengambil tindakan tersebut . Jadi jangan bimbang. Anda akan dipeliharakan oleh Allah jua. Amin.,.

44 comments:

  1. Polis yg melepaskan tembakan ialah seorang yang berumur dan berpengalaman dalam menjalankan kerja. Isu tidak cekap dan tidak rational semasa melepaskan tembakan boleh dipertikaikan. Harap polis mendapat pembelaan yang sewajarnya. Keluarganya juga mahu dia mendapat keadilan.

    ReplyDelete
  2. dunia mmg zalim!!!

    ReplyDelete
  3. yer laa.. ko x kena kat anak ko lagi boleh la ko sembang lebih... poodahhh.. blog pun x laku xyah la nak sembang lebih

    ReplyDelete
  4. yup. Gua pun pasti polis ni akan dibebaskan. Sebab polis adalah org dijaga umno. sapa lagi yg nak jaga babi kalau bukan anjing. kesimpulannya umno dengan polis keduanya najis...!!!

    ReplyDelete
  5. Yeap...bebas kat dunia.......akhirat belum tentu.
    Still there is no justification in shooting that boy..

    ReplyDelete
  6. sy berharap kpl menghadapinya dgn tabah. InsyaAllah niat suci dan tugas yg dilaksanakan dgn ikhlas akan dilindungi Allah SWT. sy tetap menyokong kpl dalam hal ini kerana kpl mempunyai tanggungjawap menjaga keselamatan awam. kepada keluarga kpl sama2lah kita berdoa agar kebenaran itu akhirnya akan terserlah jua.
    kepada pihak polis dan pendakwaraya tindakan pendakwaan juga perlu dikenakan keatas empunya kereta...tak tahu tu hanya alasan je..xkn budak itu keluar mlm senyap2 dan x sedar bunyi engin kereta dihidupkan. klau ya adakah keluarga ingin menafikan kenakalan adik/anak...tiap kali keluar statement adik/anak sy baik orgnya...jgn menipu diri sendiri..kerana anak.adik anda telah menganiayakn seorang insan yg melaksanakan tugas dan keluarganya.

    ReplyDelete
  7. si pukimak lu...
    ko sedar tak ko hidup aman kerana polis dan tentera menjaga keamanan negara ini tau.jgn ko ckp sedap mulut ko..menghina polis...dasar tak sedar dek untung..ko ingat bapak ko yg jaga keamanan ke selama ini?
    anon 2056...
    mmg le x terjadi kat anak penulis.cuba ko fikir pulak klau bapak ko polis sedang bertugas dan kejadian serupa menimpa bapak ko adakah ko akan maki hamun polis tu..atau ko jugak akan kata mak bapak x reti jaga anak spai anak blk pg buta , pandu keta xde lesen..mengancam nyawa polis..le..dan mcm2 lagi..
    Allah Maha Mengetahui apa yg berlaku..ada hikmahnya perkara ini berlaku..mungkin dh berpuluh-puluh klai anak ini pandu keta dan mak/kakak tak pernah larang...fikirlah...

    ReplyDelete
  8. wei samdol2 kat atas, korang boleh tahu ke yg dlm keta tu budak 15?korang ingat polis tu x de hati perut ke senang2 nak tembak orang..aku tgk muka dia pun tahu dia nyesal yg dia tembak tu budak 15 tahun bukan pasal hukuman yg dia akan terima..kalo korang pulak dlm keadaan polis tu, apa yg korang a.k.a pakatan cilaka akan buat??

    -stupid pakatan-

    ReplyDelete
  9. blog tak alku pun tak apa. PG buka blog bukan nakmjual atau nak popular. hanya nak luahkan pendapat. itu aje. PG bercakap berdasar sedikit kefahaman undang-undang, bukan emosi. baca baik2. baca juga posting sebelum ni.

    ReplyDelete
  10. Mudah-mudahan Allah hancurkan si penzalim pembunuh ini, apa kuasa ada pd sehingga melepaskan tembakan hanya sekadar kesalahan j/raya sedangkan penjenayah lain... ketua gengster tak berani anda tembak...

    ReplyDelete
  11. Tengok muka pun dah tau dah... orang jenis apa... blogger yg bela dia pun jenis tu la juga......

    ReplyDelete
  12. BETUL...BETUL...POLIS NI AKAN DIBEBASKAN... GUA PUN PERCAYA... TANGKAPAN TERHADAP DIA TU HANYA SANDIWARA MEREDAKAN KEMARAHAN ORG RAMAI...

    ReplyDelete
  13. Suci hati apa PG... MUKA PUN HITAM.

    ReplyDelete
  14. penguman penting,
    MANA-MANA MEREKA YANG TERASA NAK MENYUMPAH, ATAU NAK MENGEJI, ATAU NAK TONGGENG PUNGGUNG SILA KOMEN DALAM BLOG INI. SESUNGGUHNYA ARIF OMAR DILAHIRKAN OLEH EMAKNYA KE DUNIA INI, SEMATA-MATA UNTUK MENJADI MANGSA SUMPAHAN ORANG.

    ReplyDelete
  15. report kpd polis jika anda tau d mana kawasan gengster supaya polis bole tembak .... atau bela? alaaa pegi jer kawasan koboi tmpt cina atau india polis melayu ada berani saman ka jika berlaku out of rule terang2an? hehehe tanya je jgn mara aaa...............

    ReplyDelete
  16. cilako punya blogger,

    ReplyDelete
  17. cuba anda berdiri di tepi jalan...tiba2 datang sebuah kenderaan melintasi anda dgn laju.....soalan aku
    1 pemandunya perempuanke lelaki?
    2 pemandunya bangsa apa?
    3 pemandunya umur berapa?

    Aku gerenti....mulut anda secepat kilat akan keluar maki hamun...kalau ada batu kat tangan mau di balingnye kearah keretatu....

    ReplyDelete
  18. Jika orang tu beriman dia tak akan maki... tapi kalau jenis tak pernah sembahyang mcm kau... maki la...

    ReplyDelete
  19. ... betul tu... celaka punya blogger, mudah-mudahan dia pula mati tertembak polis... tersalah tembak...

    ReplyDelete
  20. Memang sedih Polis yang menjaga keselamatan Kita semasa kita nenyak Tidur, terpaksa berkorban yang menang adalah orang yang tidak bertanggungjawab membenarkan budak bawah umur memandu tanpa lesen.Polis ni juga ada anak bini yang perlu ditanggung, semoga Tuhan memberikan keadilan untuk beliau di dunia mahupun di Akhirat.

    ReplyDelete
  21. anak itu anugerah Allah. kalau baik anak itu maka bergembiralah kedua ibubapanya tetapi jika tidak baik maka adalah sebaliknya. Allah lebih mengetahui akan segalanya dan lebih menyayangi anak itu daripada ibubapa dan keluarganya sendiri. Sebab itu Allah mengarahkan Malaikat Maut mengambil nyawanya dengan cara mati di tembak.

    ReplyDelete
  22. Salam PG;
    Kalau gitu lah pandangan orang awam pada polis...saya mintak abang-abang polis sume tak yah g kerjalah...dok umah, layan isteri dan anak2 sendiri..berenti ajelah jadi polis, jual nasik lemak tepi jalan, lagi banyak dapat duit...orang ramai, seperti Pukimak dan yang seangkatan dengannya.. jagalah diri sendiri..tak yah harapkan polis jaga keselamatan...

    ReplyDelete
  23. Saya pun ada anak sebaya anak dia dan pernah bertanya pasal pandu kete..tp sy kata belajar sampai haBIS TKTN 5 KEMUDIAN AMBIL UJIAN BERTULIS N LPS TU AMBIK LESEN MEMANDU.kENAPA DIA BOLEH DGR =CAKAP AKU?DAN DIA X PUN KELUAR RUMAH WKTU DINIHARI KRN WKTU TU WKTU ORG TIDUR DAN SY AKAAAN PASTIKAN ANAK SY X KELUAR RMH TNPA IZIN. INI SEMUA DIDIKAN...KALAU BDK BAIK X BUT PERKARA YG XSEPATUTNYA. l[S TU SALAHKAN ORG PULAK..KALAU MAKBAPAK SENDIRI XLE NK KWL ANAK MRK APA LG ORG LAIN...SALAHKAN DIRI SENDIRI BARU TUDING JARI KT ORG LAIN.

    ReplyDelete
  24. Nak gelak tgk komen yang mcm budak2 nak gaduh.

    Kepada yang buat komen maki2,carut2, berfikiran matang lah sikit.Ye tak ye jugak,entah2 budak hingusan yang buat komen.Tapi budak hingusan mana layan blog politik sangat.Kalau yang komen tu bapak budak harap sedo diri tu yerk.


    Dalam hal ni xde sape pun nak masuk jadi pelakon.Budak tu ada ditempat yang salah pada masa yang salah dan apa dia buat pun bukan kehendak dia.Sama juga polis tu,Dia jalankan tanggungjawap untuk banterasa jenayah (yang sebenarnya boleh dibendung dari rumah).

    Kalau mak bapak pandai jaga anak,tak de la anak kamu kena tembak.Polis bukan suka nak tembak2,diorg pun tau risiko tembak salah orang.Kalau saja tembak tak kena orang pun mesti kena siasat,ni kan plak nak tembak orang

    Kalau polis tak jalankan tanggungjawap ,manusia yang jenis nak kata kat org pulun kata polis makan gaji buta.Bila ada polis yang amanah dan buat kerja tapi tersilap,kena maki plak.

    Manusia mana yang 100% sempurna?Yang duk salahkan orang lain tu pun bukan nya sempurna.Yang maki tak tentu hala lagi lah tak sempurna,


    ps:Yang tunjuk alim.,pi sembahyang tak tinggal,pakai cara Islam tapi mulut busuk macam jamban..apa pasai?Yang duk buat ceramah kata kat orang lain sana sini.Yang fitnah sana sini.


    Anti hipokrit

    ReplyDelete
  25. Saudara-saudara sekalian. Pemergian adik Amirulrasyid telah ditentukan oleh Tuhan dan tiada sesiapapun boleh melambatkan atau mempercepatkannya. Jadi usahlah kita mempertikaikannya lagi. Tuhan itu Maha Adil dan Maha Mengetahui.
    Tahukah anda jika seseorang itu mati sebelum umurnya mancapai 40 tahun, dia akan masuk ke Syurga ke atau Neraka? Sila rujuk Quran untuk jawapannya.

    ReplyDelete
  26. aku rasa sedih sgt dgn org yg kutuk polis, kenapa ye? bukankah selama ini negara kita aman kerana mereka hanya satu kesalahan sudah dimaki hamun tidak nampakkah kamu semua kejayaan yang telah disumbangkan. jgn kamu semua termakan hasutan ahli-ahli politik yg haprak. bayangkan kamu sedap tidur diatas tilam empuk anggota polis inilah yg bersengkang mata menjaga keselamatan kamu semua. aku juga ingin cadangkan org yg suka kutuk polis agar ikut sama meronda apa tindakan yg akan diambil bila berlaku kejadian spt ini.

    ReplyDelete
  27. nampaknya Pakcik Polis ini yg ditahan adalah berpengalaman bg pendapat sy. isnyallah Allah bersama pihak yg benar ..

    ReplyDelete
  28. si celaka ni patutnya ditembak jer kepala dia tu...tak guna punya polis...ingatkan yg tembak tu budak2 polis tapi rupanya polis otai pulak...tak apalah lepas ni anak dia mesti kena tembak kepala punya...apa lah punya polis...

    ReplyDelete
  29. kalau rumah korang kene pecah pastu ikat korang pastu letak parang kat leher..apa korang rasa? kalau selamat alhamdulillah...pastu pergi repot kat balai POLIS la, kan!

    ReplyDelete
  30. polis pun bukan baik sangat mana pun...masa kita kena tahan roadblock ke,atau kena suruh berhenti ker, adalah polis nak bantu kita? adakah polis akan bertanya dgn lemah lembut atau berhemah? podah lah, sorilah, saman lah tu.sombong nak mampos!! macam lah gaji besar sgt!!!..pada yg bodek sgt polis tu, rentikan lah...ada benda yg baik tapi benda yg tak baik pun disapu semua...yang kena dakwa tu, harap kena dakwa atas kesalaahan MEMBUNUH lah....senang cerita..nyawa dibayar nyawa!!

    ReplyDelete
  31. Kalau budak itu tidak diajar memandu sebelum masanaya, dan kalau dia mematuhi undang-undang dan tidak memandu kereta kakaknya, dan kalau kereta yang dipandunya tidak bergesel dengan kenderaan2 lain, dan sekiranya dia tidak lari jika diarahkan berhenti oleh polis, perkara yang tidak diingini ini tidak akan berlaku. Dalam hal ini, polis dalam menguatkuasakan undang-undang tidak boleh mengira sangat umur seseorang, yang paling utama adalah kepentingan dan keselamatan awam bukannya kepentingan mana-mana individu. Saya simpati kepada keluarga simati, tapi saya lebih simpati pada keluarga Polis yang didakwa. Apa yang terjadi tentunya ada hikmahnya - masa akan menentukan.

    ReplyDelete
  32. lepas ni dan bila bila ,tuan tuan polis,
    biarkan je budak budak hingusan tu,buat apa susah susah,kerja betul pun masih nak kena ...janji cukup bulan ..dapat gaji..

    ReplyDelete
  33. Salam,

    Kalau siang2 dah tahu kes dibuang, betapa hodohnya martabat mahkamah dijadikan tempat undang2 dilacurkan. Tak ada bezanya palace of justice dgn istana budaya - tempat hebat hanya utk lakonan, cuma para pelakonya saja lagi hebat2. Kalau betul2 jadi begitu, sahlah apa yg selama ini hanya tanggapan2 saja; justice is only a perception of someone at the bench... kira macam kreativiti seorang pengarah teater la....

    ltu pula ...yg maki-hamun orang...baru ada senjata keyboard dah tembak sana-sini, macam
    gun-slinger si cowboy mabuk. Bayangkan kalau diorang ada senjata pembunuh sebenar - pistol- habis tiang2 papan iklan, perdu pokok, anak ayam & lembu-kambing orang dibedalnya. Kalau si polis yg trigger-happy itu disumpah-seranah, diorang pun layak juga disumpah seranah... ada betul?

    Menghidup & mematikan tu kerja Allah. Macamana mula & akhirnya kita tak tau. Tragik memanglah tragik. Kita pun tak tau bagaimana berakhirnya kita nanti... Nak nangis sampai pecah dan ganti baru biji mata pun apa mankanya. Redha sajalah ... dan alhamdulillah kalau keadilan terbela..
    Yakinlah kpd 1Malaysia...

    ReplyDelete
  34. Anonymous said...
    polis pun bukan baik sangat mana pun...masa kita kena tahan roadblock ke,atau kena suruh berhenti ker, adalah polis nak bantu kita? adakah polis akan bertanya dgn lemah lembut atau berhemah? podah lah, sorilah, saman lah tu.sombong nak mampos!! macam lah gaji besar sgt!!!..pada yg bodek sgt polis tu, rentikan lah...ada benda yg baik tapi benda yg tak baik pun disapu semua...yang kena dakwa tu, harap kena dakwa atas kesalaahan MEMBUNUH lah....senang cerita..nyawa dibayar nyawa!!

    10 May 2010 23:31



    Wahai saudara.kalau ko kena saman dengan sorang dua polis tak lah dapat mencerminkan keSEMUA sikap pegawai polis.Sama juga bila ko berurusan dengan pihak lain macam kakitangan kerajaan,kakitangan swasta atau orang persendirian.Tetap ada orang yang disebutkan tu bersikap dingin.Kalau ko nak amik point tu nak kutuk polis ko amik la,tapi sikap individu bukanlah penentu untuk menjatuhkan hukuman ke atas KESELURUHAN satu pasukan!

    Aku pun biasa kena layan dengan buruk oleh pihak2 yang berurusan dengan aku sama ada sebab kerja,atau masa aku jalani kehidupan peribadi,Ada anggota polis yang tahan aku,layan aku baik2,minta lesen cara elok2.Jadi apa ko nak kata kalau ada polis yang boleh bersikap elok dan lembut macam tu?

    Jangan sebab sorang dua yang buat `taik` ko nak samakan semua polis plak.Muhasabah diri tu adakah ko sendiri sempurna?

    ps:Beruntung lah negara kita masih terkawal dari segi keselamatan walaupun masih boleh diperbaiki.Sekurangnya kita taklah jadi macam negara ASEAN yang lain di mana banyak kes jenayah berlaku sewenang wenangnya..Ingat tanggungjawap masing masing!


    Anti Hipokrit

    ReplyDelete
  35. Anti Hipokrit

    mana2 pun sama jer sikap polis...dah cam tu dia punya arahan..salah jer saman terus, tak kira lah org tu kecemasan ke, nak mati tgh jalan ker, tak tahan nak kencing berak ker, polis bkn boleh tolak ansur pun...aku biasa gak dengar bhw setiap angota keluar buat rondaan mesti mendapatkan seberapa byk saman...saman adalah KPI polis...

    mentang2 lah dia pegang kuasa..semua nak dibelasah...macam lah kita ni burung boleh ditembak gitu2 saja...

    ReplyDelete
  36. lepas ini, jangan ada lagi pula mana-mana budak mentah pandai-pandai keluar malam, pandu kereta pula tanpa izin sedangkan tidak ada lesen memandu, "langgar" dengan kereta dan motor orang lain, dan membahayakan orang awam pula. Disuruh berhenti, berdegil nak lari pula - persoalannya sekarang sama ada tindakan polis itu melampaui kekerasan yang perlu. tindakannya disegi undang-undang betul kerana memang tugas polis menguatkuasakan undang-undang yang bukan dia yang buat tapi wakil-wakil rakyat di Parlimen. Untuk menguatkuasakan undang-undang, memang akan ada yang berdegil tak mahu dengar arahan penjawat awam, sebab itulah polis dibekalkan senjata bagi melindungi bukan saja dirinya bahkan menggunakan kekerasan bagi kes-kes bahaya jika itu saja jalan mengelakkan bahaya kepada orang awam - fatwa nenek moyang kita, sesal dulu berpendapatan, sesal kemudian apalah gunannya.

    ReplyDelete
  37. mat rempit dan pelumba haram juga perlu awas - jenis ini mana nak dengan arahan polis suruh berhenti - cabut lintang pukang sebab depa tahu perbuatan itu salah, acap kali merbahayakan orang awam. Budak-budak tiga belas tahun keatas pun tertakluk kepada undang-undang dan boleh dibicarakan.

    ReplyDelete
  38. Anon 11.42,

    Dah berapa banyak ratus kali polis ras mat rempit. Apa pula nak suruh2 heret motosikal ke balai. Kalau cara kat Sah Alam tu betul SOPnya, tembak aje le semua mat2 rempit tu ... kan polis dibekalkan senjata [kata Anon 11.37].

    Tu, Noh Omar, 'kan wakil rakyat yg ikut buat undang2 di parlimen. Bila dia ambik tau kes ini, kenapa KPN bising2 woning pulak. Ni double ke triple standard.

    ReplyDelete
  39. Ibu bapa belikan motor/ kereta supaya boleh berdikari pergi sendiri kesekolah, tuisyen, mengaji atau kerja sambilan bantu keluarga bukan untuk merempit. Kalau kemalangan kerana lumba haram,insuran tidak bertanggungjawab, siap pula nak tanggung jika ada orang lain pula yang mati? Kepentingan awam hendaklah mendapatkan tempat utama berbandingan kepentingan sempit individu-individu. Seterusnya, memandu melulu atau tanpa peduli keselamatan orang lain mahupun diri sendiri dijalan awam adalah salah disisi undang-undang, apatahlagi tidak ada lesen memandu. Kebebasan tu jangan pula memijak hak orang lain atau hak awam. Mengikut Akta Pengangkutan Jalan, mengubahsuai tanpa kebenaran enjin dan sehingga ekzos bingit satu Malaysia itu kan salah. Ada bukan tunggang motor, tapi baring atas motor, jalan awam bukan tempat sarkis. nak jadi badut, pi lah kerja di mana-mana sarkis didunia, barulah ibu-bapa bangga bukannya menggangu keselamatan dan kesejahteraan orang awam. Nak benci polis tak tentu pasal ni apahal? Saya sebagai orang awam memahami tugas polis, memang akan ada segelintir yang tidak berdisiplin, tetapi itu tidak boleh kita cerminkan kepada institusi PDRM itu sendiri yang bertanggungjawab disisi undang-undang menjaga keamanan dan kesejahteraan negara. Sejak bila menguatkuasakan undang-undang suatu perbuatan terkutuk?

    ReplyDelete
  40. AKU HERAN DGN PUAK2 YG KONON2 PERJUANGKN KEADILAN UTK KELUARGA SI MANGSA BELOM AP2 HAL DAH KATA HAL DUNIA AKHIRAT KELAK KENE BALASAN...YG KORG PON BELOM PAPE HAL DAH TUDUH POLIS TU KEJAMLAH APELAH KORG PASTI SGT DIE SALAH??
    KORG PON DAH TABUR FITNAH PADA POLIS TERSEBUT KALAU APE KORG CKP TU X BETUL...
    INGAT JUGAK YER AKHIRAT KORG MCM MANA NANTI...

    SELAIN ITU,UTK KEADILAN JUGA,KELUARGA YG DENGAN CUAI-(FAKTA AMIRUL RAYID BAWAH UMUR BAWAK KERETA)HARUSLAH JUGA DIKENAKAN TINDAKAN MENGIKUT UNDANG2 KERANA DGN CUAI/LALAI MENYEBABKAN SEORG BAWAH UMUR MEMANDU KERETA TERSEBUT DAN MELANGGAR ORG AWAM!!!!

    TINDAKAN!!

    ReplyDelete
  41. Anonymous said...

    Anti Hipokrit

    mana2 pun sama jer sikap polis...dah cam tu dia punya arahan..salah jer saman terus, tak kira lah org tu kecemasan ke, nak mati tgh jalan ker, tak tahan nak kencing berak ker, polis bkn boleh tolak ansur pun...aku biasa gak dengar bhw setiap angota keluar buat rondaan mesti mendapatkan seberapa byk saman...saman adalah KPI polis...

    mentang2 lah dia pegang kuasa..semua nak dibelasah...macam lah kita ni burung boleh ditembak gitu2 saja...

    Bro.. Memang dah macam tu kerja die.. menguatkuasakan undang-undang.. Kalau polis tak kuatkuasakan undang-undang marah pulakkan.. Polis hanya menjalankan tugas dia.. Polis takkan saman kalau tak buat salah.. kalau buat salah barulah saman ye tak..

    Fikir dulu sebelum taip bro.. ALLAH S.W.T bagi akal untuk berfikir.. bagi emosi untuk menghayati ciptaannya.. bukan berfikir menggunakan emosi bro..

    ~ahmadrazmie~

    ReplyDelete
  42. BUTOH LA WOI!
    KENE BATANG HIDUNG SENDRI BARU BERAKAL!
    AGAK2 LA!SETAKAT BDK 15 TAHUN BUAT KESALAHAN JALAN RAYA XKAN HUKUMAN TEMBAK SAMPAI MATI KOT!
    SAMSENG2 PENJENAYAH2 KONGSI GELAP XNAK PLAK KORG GEGAR!PASAL APE?GOYANG?

    PUKIMAK LU BLOGGER!
    AKAL ADA TAPI BANGANG NAK MAMPOS!
    ANAK LU KENE ROGOL LU NAK SALAHKAN ANAK LU/PEROGOL?
    PK LA LAHABAU!

    ReplyDelete
  43. Salam.

    Koperal Jenain, kalau anda yakin apa yg anda buat tu betul anda tak perlu risau. Allah bersama orang2 yg benar.

    Ni mamat2 kat atas yang maki hamun baru nampak sikit keburukan polis dah mula kutuk, cerca PDRM. Yang begitu banyak kebaikan polis ko tak nampak. Jenis tak bersyukur betul la korang ni. Lahabau......

    ReplyDelete
  44. Bagi adik2 yg maki hamun kat atas tu, harap bersihkan la taik palat yang berkumpul kat hujung pistol air korang semua. Cakap ikut perasaan..... Bangkai......

    ReplyDelete

PETA PELAYAR