FOLLOWERS

Thursday 13 May 2010

REMAJA DITEMBAK : MINTA MAAF ? MINTA MAAF LAH ( LUPAKANLAH ) !






SHAH ALAM 12 Mei - Individu yang membenarkan Allahyarham Aminulrasyid Amzah, 15, memandu kereta ketika kejadian pada 26 April lalu sepatutnya memohon maaf dan bukannya pihak polis, kata Ketua Polis Selangor, Datuk Khalid Abu Bakar.

Beliau berkata, ini kerana, individu tersebut pasti tahu Allahyarham tidak memiliki lesen memandu dan dia tidak sepatutnya dibiarkan memandu kenderaan.

Sehubungan itu, tegas beliau, tidak wajar pihaknya yang hanya menjalankan tugas ketika kejadian disuruh meminta maaf atas apa yang berlaku sedangkan kes ini telah pun dibawa ke mahkamah.

"Saya enggan minta maaf kerana ketika kejadian, anggota polis yang terlibat hanya menjalankan tugas.

"Mujurlah tidak ada orang awam yang cedera atau mati akibat dilanggar oleh arwah yang tiada lesen memandu semasa melarikan diri daripada polis ketika kejadian," tegasnya.

Beliau berkata demikian ketika diminta mengulas permintaan keluarga Aminulrasyid yang mendesak pihak polis memohon maaf di atas kematian arwah akibat terkena tembakan di Seksyen 11 di sini pada 26 April lalu.

Khalid kesal kerana ada pihak tertentu yang cuba menghasut masyarakat terutamanya remaja untuk membenci dan menyalahkan pihak polis berhubung kejadian itu.

Sepatutnya ujar beliau, mereka perlu menasihatkan masyarakat dan remaja supaya mematuhi undang-undang dan menghormati tugas polis.

Dalam perkembangan yang sama, kata beliau, pihaknya juga ingin menafikan pernah mengatakan arwah Aminulrasyid sebagai penjenayah.

Beliau menjelaskan, pegawainya hanya mengatakan yang pihak polis bertindak kerana mengesyaki orang yang berada di dalam kereta ketika kejadian ialah penjenayah memandangkan cara kenderaan itu dipandu menyerupai penjenayah.

"Cuba anda bayangkan, situasi apabila penjenayah dibiarkan lari dan polis tidak ambil tindakan, pasti polis juga yang akan dipersalahkan.

"Jadi memandangkan kes ini sudah dibawa ke mahkamah, saya harap semua pihak terutama keluarga arwah agar bersabar dan jangan desak polis untuk minta maaf kerana polis tidak akan mohon maaf kerana menjalankan tugas," ujar beliau.

Penghuni Gua : Minta maaf? Minta maaf lah. Polis dan Dato Khalid bukan sebodoh itu. Peguam keluarga berkenaan yang cuba memerangkap polis agar dengan memohon maaf maka ia akan menjadi sedikit asas kepada peguam dalam perbicaraan terhadap anggota polis tersebut. Seolah beliau telah didapati bersalah sebelum mahkamah mendapatinya bersalah.

2. Yang peguam sibok meminta polis memohon maaf tu, PG nak tanya juga, bila pulak polis tu sudah di dapati bersalah. Bicara pun belum. takkan peguam ini buta dan bodoh sangat bahawa dengan Dato Khalid meminta maaf , ini akan memberi kesan kepada perjalanan kes tersebut dan tidak adil kepada anggota polis ini. Peguam ini belajar tak habis kot. Sila KLIK ( untuk melihat pandangan peguam yang kurang masak ini ). Buat malu peguam lain aje.

3. Peguam keluarga ini yang tak berotak kot. Peguam ini belajar di mana? , Entah. Layar buruk kot.

4. Tahniah Dato Khalid atas sikap profesional anda. Jangan jadi macam seorang lagi tu, awal-awal lagi dah jatuh hukum kepada anggota sendiri sebelum siasatan selesai. Bila pulak polis tu jadi hakim.

5. Tahniah Dato Khalid. Ramai lagi pendokong polis di luar sini.

Nota : Ibu bapa tak tahu kereta diambil dan dipandu oleh remaja ini , kata peguamnya lah. Takkan tak tahu. Bukan sekali. Kalau sekali memandu dan mengambil kenderaan kakaknya takkan sepakar itu pemanduannya. Mungkin sudah rutin harian memandu baginya. Takkan sekali memandu pada malam kejadian sudah begitu mahir memandu!!!!! Lihat diri sendiri............atas apa yang berlaku.........

Carilah alasan lain...............................Doa kami kepada anggota polis yang dituduh dalam kes ini semuga dilindungi Allah jua. PG yakin dan percaya anda akan dilepas dan dibebaskan. AMIN

Polis ini bukan menyamun pun. Beliau menjalankan tugas. Tak ada untung sesen pun beliau dalam kejadian ini. Beliau dalam tugas yang diamanahkan. Beliau mencagar diri dan nyawanya serta keluarganya dalam menjalankan tugas terutama pada malam tersebut. Nasib baik beliau tak terkorban pun. Ada kita semua berfikir?

51 comments:

  1. gedebe kg dusun13 May 2010 at 21:44

    kahkahkah yg mati tu bukan anak menteri ke....anak ahli parlimen umno ke....anak pimpinan2 umno ke....anak bloger2 penjilat umno ke....maka bloger2 umno pun kata polis betul....klu kena batang hidung sendiri....anak dah terbongkang mampos kena tembak....mcm mane ye...tepok dada ...tanye le kat ...parpu kari.....

    ReplyDelete
  2. Kenapa tiada pehak pun yang nak buat aduan atau saman ibu-bapa mangsa kerana gagal melindungi seorang anak belum cukup umur.

    KECUAIAN MAKBAPAK LAH PUNCA TERBUNUHNYA ANAK MEREKA

    ReplyDelete
  3. gedebe kg dusun....jaga anak mu baik2 sebelum dia keluar pagi2 buta dan buat perkara2 yg melanggar undang2. Sesiapa yg melanggar undang2 memang di panggil SUSPEK PENJENAYAH. Bila telah sabit kesalahan di mahkahmah di panggil PENJENAYAH. Apa mu tak sekolah ke dulu?

    JENAYAH = Kesalahan melanggar undang2.
    PENJENAYAH = Orang yg melanggar undang2.

    Cuma dalam kes ini, kesalahan dilakukan oleh remaja dibawah umur. Biasanya budak2 yg macam ni tidak dipenjara tapi dihatar ke sekolah budak2 jahat atau sekolah pemulihan.

    ReplyDelete
  4. Anak menteri ke, Anak org UMNO ke, Anak org PAS ke
    Anak orang biasa ke.
    SALAH TETAP SALAH, IBU BAPAK YANG BERSALAH TAK
    PANDAI JAGA ANAK.

    ReplyDelete
  5. mak si mati seorang pemimpin UMNO lah gedebe kg dusun..kau tu mabok!! kah kah kah..lagi satu punca tragedi ni adalah dari rumah dia sendiri..dia yg patut minta maaf kpd polis dan seluruh rakyat Malaysia kerana telah menyebabkan banyak masalah kpd pasukan keselamatan dan negara..satu lagi kami pandai jaga anak takkan kami biar anak2 kami keluar jam 2.00 pagi..

    ReplyDelete
  6. Mintak maaf kalau buat salah.

    Kalau tembak sebab si mati bertindak seperti penjenayah, kenapa perlu minta maaf?

    why feel the heat it you are not the culprit?

    ReplyDelete
  7. gedebe kg dusun said...
    kahkahkah yg mati tu bukan anak menteri ke....anak ahli parlimen umno ke....anak pimpinan2 umno ke....anak bloger2 penjilat umno ke....maka bloger2 umno pun kata polis betul....klu kena batang hidung sendiri....anak dah terbongkang mampos kena tembak....mcm mane ye...tepok dada ...tanye le kat ...parpu kari.....

    .................................................

    hehehe...ni mesti baka kahak hijau!...agaknya kalau anak bini kena cabul(minta dijauhkan)mesti pergi repot kat tok dukun minta disantau sang pelaku!hehehe...tapi realitinya dengan wajah yg sedih dan mungkin berlinangan air mata si gedebe nipun pergilah ke balai polis untuk mengadu...diulang sekali lagi!...ke BALAI POLIS!!

    p/s: kita dgn arwah ni ada juga pertalian tapi itu bukan halangan untuk merenung berfikir....memang lumrah manusia akan menyalahkan orang lain kalau ada trgedi sebegini tapi jarang yg melihat 'cermin diri' menanya apa yg diri mereka telah 'sumbangkan' dlm tragedi itu!...Tuhan x jadikan sesuatu itu tanpa sebab dan hikmah...tapi terpulang bagi manusia utk menerimanya...positif ataupun negatif!!



    anakjati_sgway

    ReplyDelete
  8. saya tak setuju dgn gedebe kg dusun, tentu dia ni kecewa sebab dulu minta nak masuk polis tak dapat, sampai ari nie marahkan polis.Porahhhhh

    ReplyDelete
  9. Gedebe Kg Dusun kau jaga kampung dan dusun kau baik2.Nama gedebe pun dah menunjukkan kau tu kaki pukul dan kaki kelentong!

    ReplyDelete
  10. Biasalah polis...mereka kan kebal dan tiada salah silap! apabila sesuatu berlaku yg melibatkan org ramai polis akan menyalahkan semula org ramai, walaupun polis juga melakukan kesalahan...lihatlah betapa egonya polis....

    ReplyDelete
  11. ANON 22.15

    Cakap jangan sedap mulut. Sok anak kau kena rogol, rumah kau kena rompak pegi lah mengadu kat tok bomoh.
    Cakap ikut topik la... biul sungguh

    ReplyDelete
  12. yang bagi anak keluar pukul 2-3 pagi apehal.Dah xde lesen lari drp polis lg.Polis tembak kot2 mat indon pecah rumah lari tp budak 15 tahun keluar malam.Nasibla..collateral damage.

    ReplyDelete
  13. Salam,

    Satu artikel yang menarik. Boleh dimasukkan dalam Mingguan Malaysia untuk tatapan semua, biar satu Malaysia baca.

    Polis menjalankan tugas dan amanah mengikut undang2. Kalau dah malam2, polis suruh berhenti, pasai apa budak tu pi lari. Ibu bapa zaman sekarang ni pun satu, kena tipu bulat2 dgn anak, kata anaknya yang baik.

    -art-

    ReplyDelete
  14. anon 2015...
    mmg pun ko ckp jgn sesedap mulut ko.ko x reti baca ke? kebal x kebal arwah tu dh menyalahi undang2 pastu lari dr dikejar polis..aku pun x le suka sgt polis tp klau polis tu betul tindakannya aku pun sokong. dh x nk berhenti keta dan pecut laju lak..apa salah polis gak ke. cuba bapak ko polis yg tembak budak tu adakah ko akan kata bapak ko tu salah?
    yg paling pelik skrg apa hal lak polis tu yg kena dakwa? sedangkn budak tu mmg bersalah dan mak/kakak dia pun salah...aku harap mak dan kakak dia didakwa atas kelalaian.klau asyik cari punca knp ditembak..knp tidak di cari punca awal kelalaian tu dan dakwa le yg lalai tu..
    setuju sgt ckp YBhg Dato Khalid tu..nk buat apa minta maaf..sedangkn polis tu menjalankn tugas...

    ReplyDelete
  15. Pada abang2 & kakak2 POLIS trima kasih kerana mengadai nyawa menjaga keamanan Negara Ku yg Tercinta MALAYSIA ini.

    ReplyDelete
  16. Hidup polis! w/pun gaji dah naik tapi beban dan t/jawab amat besar dan berat ditambah lagi dgn ragam budak-budak skrg yg mcm hantu..mak bapak lak asyik nak menangkan anak je! di rumah anak baik ya amat tapi di luar mcm pelesit..renung2 kan lah. Kita mesti kaji punca yg menyebabkan tragedi Aminurashid, bukannya menyalahkan satu pihak saja!

    ReplyDelete
  17. kenapa tak didakwa pemilik kenderaan yang menjadi punca trajedi ini? Baru adil...

    ReplyDelete
  18. Dibawah Akta Pengangkutan Jalan, memandu tanpa lesen adalah kesalahan. Dibawah Kanun Keseksaan memandu melulu dan tidak bertimbang rasa pun kesalahan. Tidak mengindahkan arahan polis (Penjawat Awam)berhentikan kereta pun kesalahan bawah Kanun Keseksaan. Dibawah Kanun Prosedur jenayah, Polis memang mempunyai kuasa untuk menangkap mana-mana orang yang disyaki (syak munasabah) melakukan apa-apa kesalahan yang boleh ditangkap (seizable) dan kalau ianya kesalahan yang boleh dihukum dengan mati (jenayah bunuh, memiliki senjata api, pengedaran dadah)atau penjara seumur hidup - 20 tahun (merompak,senjata api) polis dibenarkan menggunakan kekerasan yang perlu termasuk menyebabkan kematian suspek tersebut. Syak munasabah tidak bermaksud sudah ada bukti lagi pada ketika menyebabkan kematian itu. Persoalannya, apakah syak munasabah itu ketika polis menembak simati? Seorang yang tidak mengindahkan arahan polis supaya berhenti dan memandu melulu sehingga boleh membahayakan keselamatan orang awam dan boleh menyebabkan kematian orang lain, bukankah itu kesalahan dibawah seksyen 304 (membunuh tanpa niat - sehingga 20 tahun penjara) jika tidak dibawah seksyen 302 (bunuh dengan niat - gantung sampai mati)?
    Polis nak minta maaf untuk apa?

    ReplyDelete
  19. JGN MINTA MAAF , KESALAHAN TETAP BUDK 15TH
    TDK ADA LESEN ,TDK CUKUP UMUR YG BAGI KRETE SALAH ,
    ANK MENTRI,ANAK UMNO DAN SEMUA ANAK2 YG LAIN SEMUA ADA LESEN , KECUALI ANAK DUSUN,DAN YB2 PR YANG BAWA KETE SUKA LANGGAR ORG MATI OR KOMA
    KETUA PEMBANGKANG SUKA LANGGAR BELAKANG ,

    ReplyDelete
  20. BUKAN PASAL TEMBAK TU JE BODOH...PASAL TUDUH ARWAH MENYAMUN SIAP LETAK PARANG TU LA YANG DIA ORANG MINTAK POLIS MINTA MAAF BODOH...APESAL TUDUH BUDAK TU MENYAMUN SAMPAI LETAK2 PARANG? Polis dah panik nak fitnah arwah pulak...

    ReplyDelete
  21. Salam Bro.

    1) Syabas PDRM kerana tegas dengan jawapan diberi.

    2) Datuk CPO perlu bijak jangan terperangkap dengan mainan ibu/keluarga simati bersama peguam mereka.

    3) Budak bawah 18 tahun bawa kereta, empunya kereta boleh didakwa. Alasan simati bawak kereta tanpa pengetahuan empunya kereta tidak boleh diterima. Biar mahkamah menentukan hukuman setimpal kepada keluarga simati.

    4) Ibu simati sudah lama jadi pengkhianat UMNO dengan melompat ke parti PKR, parti puak-puak kecewa. Wan Azizah dikatakan tidak sebulu dgn ibu simati.

    5) Kes pembenteras jenayah oleh PDRM telah bertukar menjadi isu politik parti pembangkang untuk menekan Kerajaan Pusat mengambil tindakan keatas PDRM.

    Yang aku amat kecewa Menteri Dalam Negeri atau Menteri Pusat 'dayus' dengan membiarkan PDRM 'keseorangan' berhadapan dengan penghasut2 yang berselindung disebalik kedudukan mereka sebagai Peguam, Wakil Rakyat dan Ibu Mithali ( ala PKR ).

    Syabas Datuk CPO !

    Peace time policing memanglah begini ( suka salahkan PDRM ).....kalau masa DARURAT lain lah.....

    OTISA1766

    ReplyDelete
  22. 1)Kalu nak fitnah simati, lebih senang jangan dibiarkan ada 'saksi' saperti budak 15 tahun tu.

    2) PDRM memang 'bodoh' kerana tertembak simati. Sepatutnya anggota PDRM perlu tertembak 'saksi' utama itu jugak.

    3) Lagi senang kerja PDRM kan ?

    4) Tetapi anggota PDRM adalah manusia yang ada keluarga sendiri dan beragama Islam. PDRM tak lah sebegitu ZALIM saperti firaun dan masyarat umum tak juga lebih baik daripada MUSA AS.

    5) Berlaku adillah kepada semua termasuk diri sendiri.

    6) Adakah Shah Alam nak dijadikan Pusat Pembangkang Melayu PKR ? Dengan kes simati ni ternampak arah tuju Melayu Shah Alam yang berketuakan Ahli Parlimen bernama KHALID SAMAD yang berfahaman ISLAM LIBERAL yang menyusup kedalam kain sarung PAS.


    SYABAS TAN SRI KPN DAN DATUK CPO SELANGOR !


    OTISA1766

    ReplyDelete
  23. Salam tuan blog...
    Ptg td saya dengar berita di radio pasal budak 12thn naik motor mati kemalangan dengan kereta... kalau tak salah di lipis, Pahang... oleh itu, saya pohon puak2 kahak hijau, geng main bontot dan DogAndPig tolonglah memberi khidmat bantuan kepada keluarga budak ini... hantar khalid samad, lateepah koyak puki, keling DAP (pilih saja yang mana satu pasal semuanya racist dan suka mengambil kesempatan politik)untuk memberi khidmat bantuan guaman... Jangan di ganggu si karpal sink... die sibuk membela ketua geng main bontot... sesungguhnya pemandu kereta tersebut telah membunuh budak ini... Ape kejadah pegi langgar budak ini.. bagi pihak keluarganya.. tlg saman pemandu kereta ini.. malukan dia.. namakan die sebagai 'Pembunuh Budak 12thn Naik Motor Tak De Lesen"... kerana mengikut keluarga budak ini adalah anak yang baik dan mendengar kata... Tidak pernah buat sesuatu yang melanggar undang2... Mungkin kena saman JPJ sekali pasal bagi lesen pada pemandu kereta tersebut... saman sekali sekolah memandunya kerana tidak mengajar cara pemanduan yang betul...

    bodoh punya pembangkang... semua benda nk politik...

    sama rasa, sama rata, depan belakang sama saja... akai ada kaa sampai bodo tera tu..

    perlop

    ReplyDelete
  24. anak di timpa bencana salah kan orang lain fikir lah andai anak2 di asuh dengan baik di jaga dgn elok berdisplin tak kan nak melakukan kesalahan dengan memandu m/kar ? munkin keluarga nya bangga ada anak yg berumur 15 tahun cekap memandu kereta,budak tu dah takterkawal oleh keluarga nya,kerna ambil kereta pun keluarga nya tak sedar,kan dan memcuri nama nya ambil tampa kebenaran walau harta keluarga sendiri.mari_utara

    ReplyDelete
  25. Minta maaf?

    Berapa bulan surat khabar perdana akan penuh dgn iklan2 minta maaf drp PDRM kerana kes2 yg mereka tangani sejak bertahun2 dulu, daa...

    Mana daa kakak budak ni? Tak pernah dengar ke bidalan "Sesal dahulu pendapatan, sesal kemudian tak berguna...". ... Memang tak berguna engkau;
    berikan satu 'jentera pembunuh' untuk bunuh adik engkau sendiri.

    Mak dia mana? Aa.. Sekarang tentu dah tak cakap lagi kpd jiran-jiran, "Anak akak tu dah pandai drive. Senanglah sikit akak nak ke mana2, tak le cuma harap kakaknya aja..."

    ReplyDelete
  26. suara keadilan, harakah, roket

    dicadangkan sediakan satu ruangan iklan khas untuk polis minta maaf.

    atau sediakan seorang wartawan. wartawan minta maaf atau menanya dan mendesak polis minta maaf.

    atau ahli politik mendesak minta maaf.

    Fikir2lah apa implikasi undang2 kalau polis minta maaf. peguam tak ada otak

    ReplyDelete
  27. mari kita langgar anak gedebe kg dusun..tembak rumah dia sampai jadi jaring kakakakakakaka

    ReplyDelete
  28. Biasalah...yang komen sini kebykannya dr UMNO...siapa UMNO dgn polis?....polis adalah pelindung utama UMNO...ini fakta! jadi apa saja tindakan polis samada baik atau jahat maka umno pasti akan membela sehabisnya...walhal byk tindakan polis yg terang2 salah..mentang2 polis pegang kuasa dan pegang pistol, tak kan lah org ramai nak ditembak mcm burung gagak jer..sikit2 tembak mcm cowboy !! dan siapa berani nak dakwa polis????siapa?...klau polis buat salah ke, kes akan didiamkan dan dibakul sampahkan jer...polis ibarat malaikat yg suci dan tiada berbuat dosa!!!!!!! namun hakikatnya rezeki dia pun kurang berkat...byk anak2 polis yg jahanam gak, cabuk gak dan tak menjadi..sebab? kerja bapak dia yg terdedah dgn unsur2 negatif dan dia suap rezeki syubahat dalam tekak anak dia...mana nak berkat???? polis lagi byk unsur2 negatif dlm rezeki dia di samping bukan nak berkhidmat dgn mesra dan berhemah dgn org ramai pun...tambah2 yg muda2 baru kuar rekrut...mak aii, berlagaknya....macam lah gaji besau!!!! porah..

    ReplyDelete
  29. memang betul. Di malaysia sesiapa yang "suspek penjenayah" boleh ditembak mati tanpa perlu dibicarakan. Olehitu semua rakyat Malaysia (lebih-lebih lagi yang takda "kabel besar") perlu berjaga-jaga. Semuanya suspek sehingga dibuktikan tak bersalah........itupun kalau tak kena tembak dulu.

    ReplyDelete
  30. Anon 09:36

    Setuju betul ngan cakap awak tu. Siapa2 yg menafikannya dia pasti membohongi dirinya sendiri, lebih2 lagi tu UMCOOO..rap. Stigma buruk paling buruk memang ada dicatat di dalam laporan Audit Negara - jabatan polis paling banyak diadu - RASUAH. Boleh masuk Malaysia book of rekod.... RASUAH. Tu yg nembak budak tu, entah2 dapat tak cukup .. tak puas ati..marah2... tembak orang, walaupun tak ikut SOP polis sendiri. Kerja paling tak berkat di negara ini, antara yg terburuk adalah POLIS. Kesihan polis2 yg baik2 tu...terpalit juga oleh polis2 yg buat taik...

    ReplyDelete
  31. Salam Anon 9.36,

    Apa yg ko merepek ni sampai ke anak polis, rezki berkat tak berkat. Samada anak polis jadi atau tak menjadi, rezki berkat tak berkat bukan keje kita. Urusan Allah jgn la ko campur. Allah lebih mengetahui.

    Siapa kata tak ada yg berani dakwa polis. Ko baca la kes mahkamah, berapa ramai polis yg kena dakwa, saman. Aku salah sorang yg saman polis. Menang.

    Yg buat taik palat sikit saja, takkan semua anggota PDRM ko nak condemn. Bila la ko ni nak sedar Anon 9.36....

    ReplyDelete
  32. Ye lah....cam ner rezeki nak berkat,anak tak menjadi, anak cabuk dan perangai buruk lg, sebab bapak dia yg kerja polis boleh dikatakan mentedarah suapan...ini fakta bro!!! rezeki cam tu dia sumbat ke mulut anak bini dia...tapi sayang dia tak kaya-kaya pun..ye lah mentedarah rezeki yg haram...polis bukan kira pun..semua dia lanyak...yg kuar sekor dua tu kena tangkap rasuah tu gimik jer!!! anak2 polis yg terlibat dgn jenayah hampir semuanya ditanggung beres! malahan adik menteri yg jual dadah pun ditanggung beres!!! apa ke jadahnya...macamana negara nak aman, sebab polis lbh jaga UMNO/BN dar rakyat...salah sikit tangkap, belasah gila2 sampai mampos, lepas tu tak puas ati, ambik pistol cuba2 tembak ala koboi!!!


    namun ada juga polis yg berhati mulia yg tahu halal dan haram, yg begitu jujur dan amanah dan berhemah mulia...mereka lah pelindung kita...nak dapat mcm ni berapa ramai ya dlm angota polis? minta2 tu ada lah seorang dua!!! aman sikit !!!

    ReplyDelete
  33. gedebe kampong dusun..

    cube kalo ko ke,mak bapak ko ke,anak ko ke, bini ko ke pulak yg kene langgar dgn budok bwh umur bawak kete??langgar sampai mati,atau cacat putus tangan kaki....ape ko rase?

    aku pon pelik kalo ikutkan budak jenis ape yg dahla buat salah polis kejar pon x mahu berhenti kecuali budak nakal kann??
    yang mak bapak manjakan sangat...anak baekkk la katakan...

    ReplyDelete
  34. TINDAKAN UNDANG2 TERHADAP POLIS TERSEBUT TELAH DIAMBIL..

    BILA LAGI MAHU DAKWA TUAN PUNYA KERETA YANG MEMBENARKAN BUDAK BAWAH UMUR DIDAKWA!!!
    KEADILAN UNTUK SEMUA!!

    KALAU DLM TUNTUTAN INSURANS PON DARI MOTOR DAN KERETA YG DILANGGAR DLM KES TERSEBUT ADELAH TERHADAP PEMILIK KENDERAAN TERSEBUT!!!

    KEADILAN!!!

    ReplyDelete
  35. Al-Fatihah utk arwah. Laknatullah utk pemilik kereta tu. Dialah punca segalanya. Dia sepatutnya minta maaf kpd arwah, PDRM dan seluruh rakyat Malaysia. Disebabkan dia kes ini menjadi isu hangat yg tak sepatutnya jadi isu. Lahabau.....

    ReplyDelete
  36. hehehe...orang yg mengutuk polis ni sebenarnya bacul!cakap belakang berdegar2....habukpun tarak!contohnya...keluar komen pembaca facebook kononnya nak bunuh nik aziz(bagi sya perbuatan yg membazir!)...kat mana pencacai kahak hijau tuju!...balai polis buat repoooot!...eh bukan ke dorang ada unit amal...ape ke nama...semut merah??!

    hehehe...polis yg ambik suap tu memang barua tapi yg lebih barua adalah orang yg 'jolok'...termasuk dikalangan kahak hijau...kononnya tak nak byayar lebih bila kena saman!!opps!..klau niat sedekah tak pe kot?...ikut fatwa ularmak kahak hijau le!



    anakjati_sgway

    ReplyDelete
  37. ayuh kita desak pihak polis supaya ambil tindakkan terhadap pemilik kereta kerana membenarkan arwah memandu tampa lesen . barulah adil .

    ReplyDelete
  38. bonci kek oghang munafik14 May 2010 at 20:58

    klu dulu org nak keluar rumah amat takut sekali klu2 bertembong dgn perompak....kini klu bertembong dgn mato mato....raso takot pulak den di buek nyo....tak pasai2 nanti ntah apo2 pulak.....anak2 mato mato2 tu sumo tu baik2 ko....tak buat salah ko...anak2 pengomen yg rato2 umno pokat tu ...baik2 ko...pandai jago anak yo....sumo anak tu alim2 sumo.....kehkehkeh ....yo lah ekau sumo umno ni ckp mcm org munafik an munafikun...kahkahkah.....edin berdoa mugo2 satu hari nanti agar2 anak2 ekau sumo mampuis kono tembak....maso tu nanti....ekau tentu tak marah kek mato mato tu....tapi tentu ekau pi mengucapkan timokasih kek mato mato tu krn telah menhapuskan penjenayah2 mcm anak2 kamu tu dari muko bumi ni.....bersedia lah untuk menerimo nasib kamu pulak yo....pi mampuis lo ekau sumo

    ReplyDelete
  39. polis kan dah kemaruk nak menembak..biar je lah...mereka mana buleh diusik...nak mampos!!

    lain kali jgn lupa tembak jugak mat2 rempit tu cikgu...!! mat2 rempit tu kan tak berhenti masa ditahan polis...tak yah kejar, tembak jer....dummmm!! baru betul cam tu....


    lain kali kalau sedara2 nak berjalan jauh, kena berak dulu, kencing dulu puas2...mana lah tau kan, ditengah2 jalan perut meragam, nak kencing pulak tak tahan, masa tu adap pulak roadblok polis, mana sempat nak berhenti...pecut la laju2 nak ketandas....polis pun kejar dan....dummmm!!! sedara kena tembak!....jgn jd mcm tu sedara, ya....koboi ramai kat malay ni...koboi berlesen !!

    ReplyDelete
  40. kpd polis jangan minta maaf! teruskan tugas anda..di satu masa puak2 yg mengutuk anda akan sedar betapa polislah tempat mereka mengadu bila kaum kerabat mereka dirogol,diliwat,diragut,dilanggar kereta yg dipandu budak bawah umur atau ditembak penjenayah!! hidup polis! polis 4 ever!!

    ReplyDelete
  41. kpd anon 14May 21:21, lain kali kalau nak terberak atau nak terkencing berenti je & melepas lah di tepi atau di tengah jalan kerana puak anda memang suka kencing, berak dan membontot tak kira tempat.

    ReplyDelete
  42. salam...

    diharap pihak polis dapat meneruskan tugas dengan professional.. abaikan tohmahan mereka yang hanya tahu menuduh dan mencaci..

    sapa kata anak polis tak pandai? tak berjaya? anak korang hebat sgt ke?

    -anak polis pencen-

    ReplyDelete
  43. aku pun anak polis juga15 May 2010 at 09:02

    kahkahkah ,,,anak polis pandai...anak polis berjaya....kahkahkah....anak polis tak makan dadah....kahkahkah.....anak polis tak jadi bohsia....kahkahkah....anak polis tak jadi bohjan....kahkahkah.....anak polis semuanya jadi alim2 belaka.....baik2 belaka....kuat sembahyang sampai dahi bertanda hitam mcm si sepol takceboki tu.....kahkahkah.....ulamak2 yg terkenal di malaysia ni boleh dikatakan semua nya anak polis belaka....kahkahkah....doktor2 pakar,ahli2 akademik,profeser2,ahli2 koprat yg jujur dan berjaya tu semua nya anak2 polis tu....kahkahkahkehkehkeh.....anak2 polis mana ada pernah buat jenayah,mana pernah masok penjara,semua anak polis baik2 belaka.....kahkahkahkehkehkehkehkohkohkohkohkohkohkoh.....tiuniasengtiuniabuniamakahaikambelanmakanpau.....

    ReplyDelete
  44. Tahniah PG! Anda telah berjaya... Semoga hidup anda lebih tenang... Sedihnya bila seorang Islam, ada sdikit ruang, ada sdkt kuasa, yang kononnya menegakkan keadilan, namun matlamatnya memporak perandakan (individu ini wujud dalam semua parti, UMNO, PKR, DAP, PAS etc).. Baguslah PG, teruskanlah. Saya mohon keluarga PG dijauhkan dri bala dan malapetaka...

    ReplyDelete
  45. bodoh punya manusia ! bila ko kena langar , rumah ko kena rompak, anak bini ko kena rogol dan macam-macam lagi , polis jug yg ko cari .Bangang punya manusia .

    ReplyDelete
  46. apa pun tahniah pada kp selangor .

    ReplyDelete
  47. (PG-Arif Omar: Amin)? Nampak sangat rendah IQ nya.. hehehe.. tak paham bahasa rupanya... kesian... tak berbaloi KN Melaka bg pingat... patutlah blog ni sampah jd nya... takpelah PG, teruskanlah ye...

    ReplyDelete
  48. Biar allah yang menentkan siapa yang benar siapa yang salah

    ReplyDelete
  49. anoy 08:03
    hahahah!gua sokong sama lu!
    awal2 aku dah cakap blogger ni bangang x blh diajar!org perli pun dia x faham!
    dah bangang ada hati nak jadi blogger!
    nampak sangat bodoh mcm lembu!
    hahahaha!

    ReplyDelete

PETA PELAYAR