FOLLOWERS

Saturday 29 May 2010

UGUTAN KELUAR BN : BERAMBUS AJELAH MIC ! APA NAK KAJI-KAJI !



Beberapa hari yang lepas anak Vell Paari Samy Vellu mengecam dan menuduh UMNO mengamalkan pembunuhan politik dan menyokong Gerakan Anti Samy ( GAS ). T. Morgan pula iaitu Tim. Ketua Pemuda MIC ( si budak mentah ini ) ugut UMNO dan BN untuk mengkaji kedudukan MIC dalam BN.

2. Kepada PG senang aje. Ada MIC pun buat semak aje. Terutama jika terdapat ramai pemimpin seperti Vell Paari dan T. Morgan. Apa sumbangan mereka kepada BN? Juga apa sumbangan MIC kepada BN? Hidup MIC dan pemimpinnya pun bergantung nyawa kepada BN dan UMNO.

3. Baguslah kalau MIC keluar aje dari BN. Taak perlu kaji-kaji lagi kedudukannnya di dalam BN. Keluar aje. Kita dan kami nak juga melihat sejauh mana MIC boleh hidup di dalam persada politik negara ini.

4. BN dan UMNO sedang sibok memikirkan cara nak memulihkan BN, MIC hanya asyik bergaduh sesama sendiri. Jadi kalau ada MIC pun hanya buat semak otak DS najib dan Muhyiddin aje. tak ada MIC lagi baik.

5. Permohonan maaf Vell Paari yang dikecam sebagai biadap oleh Muhyiddin sebagai biadap adalah tidak memadai. MIC atau pemuda BN harus mendesak kedua samseng MIC ini dikenakan tindakan tatatertib.

6. Pemimpin UMNO dikenakan tatatertib kerana kononnya dikatakan melanggar disiplin kerana menyebabkan komponan BN terasa hati. MIC bagaimana? Kebal ke mereka.? Atau UMNO atau pemuda UMNO yang kekurangan telor untuk bertindak? Atau menunggu DS Najib atau Muhyiddin bersuara dahulu baru nak bekerja. Inilah masalahnya.

7. Berambus ajelah Vell Paari , T. Morgan atau MIC. Tak ada siapa nak halang pun. Jangan dok main ugut-ugut! tak ada yang takutnya dengan ugutan kamu berdua! Kepada 2 samseng MIC di atas : Cermin dulu diri anda! Juga cermin wajah MIC.

16 comments:

  1. kalau mic keluar bn, umno dan melayu akan untung apa tidak kerusi yg mojoriti melayu yg diberi kepada mic boleh umno ambil balik dan letakan calon umno melayu, setahu saya dalam negara ini tak ada satu pun kawasan yg majoriti india kalau mic keluar bn nampaknya orang india tak ada wakil lah kat parlimen.

    ReplyDelete
  2. biarkanlah wakil depa dari kalangan pembangkang... depa pun bukan main minat lagi dengan filem tamil, kan? Jadi, depa ingat kehidupan sama macam filem tu, biarkanlah...

    teringin nak tengok wakil pembangkang bela kaum India di Malaysia!

    ReplyDelete
  3. MIC dalam Barisan Nasional adalah tanggung biawak hidup. Tak ada manfaat apa pun. Sebab itu kalau MIC nak keluar BN, kita pakat-pakat buat kenduri pisang mengalu-alukan berambusnya MIC dalam BN.

    ReplyDelete
  4. SLM BRO..MMG MENYEMAKKAN MATE JEK SI SAM DAN ANAKNYE SI PARI2 TU. 2 BRANAK NI PATUT MASUK KLAB LIM & SON, SELIPOR & FAMILY. DAH PATUT BERAMBUS BLAH ADIOS MUCHACHOS!!

    ReplyDelete
  5. ishhh...tunggu apa kali...halau jer mic tuu

    ReplyDelete
  6. Berambus lagi baik la MIC ni, disebabkan parti kompenen macam MIC ni lah kita UMNO payah nak bangkit. Baru nak pulih geng paria buat hal lagi.

    Jadi ada MIC atau tidak UMNO takkan bungkus la pendek kata.

    Yus

    ReplyDelete
  7. Dasar keling Pariah. Dah la hitam melekit. Buat perangat super star. Poddah. Ptuih.

    ReplyDelete
  8. setuju MIC keluar BN..BN boleh offer Parti Makkal Sakti, KIMMA dan IPF joint Barisan Nasional..biar semua ahli2 MIC pindah parti pada IPF..IPF pun adalah serpihan MIC diasaskan oleh Pandithan..ada beranikah itu T.Mohan..dia pun baru nak hidup dalam MIC..kalau bukan sedara Samy Vellu..maka tak ada chan kau jadi Ketua Pemuda..piiiraaah

    ReplyDelete
  9. MIC ni tak sedar, di Pulau Pinang kaum Keling ni dah kena kencing hancing oleh Guan Eng. Lepas tu berani-berani ugut nak keluar BN??? Politik Malaysia macam cerita Tamil agaknya? 2 beranak tu ingat MIC parti dia orang punya keluarga ke? Apa lagi MIC keluar aja dari BN, ugut-ugut tak mainlah. Gua pun teringin nak tengok kaum lu merempat ke tidak. Paria punya kaum...piiraah

    ReplyDelete
  10. iya ler.. ngko orang umno semua marah2 mic, samy, anak dia, mohan semunya pariahlah..!
    keling haprak lah..!kauorang semua tunggu dan
    tengok bos-bos kauorang yg dua kat atas tu ada teloq ke nak buang pariah nih dari bn.... cakap ngko orang kalau takat habis kat blog pg aje, tak ada makna, buang air lio jer... tuh.. ngko orang pegi kat bos yg dua di atas tu... suruh diaorang humban mic nih... ada berani ka...? aku berani bet ngan ngko orang [ikut gaya awang adek la..] 110% mereka masti masih nak peluk parti pariah ni jugak sebab bn yg dah goyang-gayut nak berdiri, tongkat macam mana buruk pun dia masih nak paut jugak... pirahhh dgb umno, dgn bn, dgn mic semua bungkus pru 23 nanti...!

    ReplyDelete
  11. pembetulan.. salah taip..pr 13 ler maksudnya.. pr 23 dah tentu semunya tuh dah tinggal sejarah & tengkoraknya jer..

    ReplyDelete
  12. Perjuangan PKR zero 00000000 tak ada matlamat. Perjuangan hantu tu!!! Nasib macam di Pulau Pinang. Yang untung DAP. Penyokong Ranting PKR tinggal ranting layu aja. Tak payah simbanglah kalau tak ada matlamat..buang masa aja.

    ReplyDelete
  13. Salam,

    Anon 30 May 04:34 & Anon 30 May 05:48,

    1 Sama ada Umno/Bn atau PKR/Pas/PR memang sebenar2nya bukan jalan politik bagi umat Muslim kalau mereka memahami bahawa; salah satu tuntutan akidah lslam adalah juga demi menzahirkan lslam, iaitu hukum2 syariatnya, sebagai ideologi - sistem yang mengatur seluruh aspek kehidupan, sesuai dgn seruan Allah, maksdunya, "Wahai orang2 yg beriman, masuklah [berimanlah] kamu ke dlm lslam secara kaffah [keseluruhan/total]".

    2 Maknanya, lslam bukan sekadar agama peribadatan ritual semata-mata. Maksud 'kaffah' termasuknya di dlmnya akidah as-siyasiyyah, atau politik/ ideologi. Tetapi kerana bukan demikian cara lslam difahami oleh umat Muslim, lahirlah politik tipu-tipu yg dibuktikan melalui pendirian politik yg tidak konsistan sekarang, baik oleh mana2 piolitikus Muslim pun.

    3 Menganut lslam dgn memisahkan aspek akidah as-siyasiyyah [ideologi] drp akidah ruhiyyah [ibadah ritual], tak ubah sebagaimana Allah SWT menempelak kaum lsrael & Nasrani yg mempercayai sebahagian drp isi Kitabullah yg Allah turunkan kdp mereka & membuang [mengingkari] sebahagian yg lain; "Apakah kamu mengimani [mempercayai] sebahagian drp isi al-Kitab, dan mengingkari [membuang] sebahagian yg lain...". Bukanlah ini juga yg sedang dilakukan oleh umat Muslim? lnilah kehidupan yg menghidupkan Sekularisme, iaitu memisahkan agama drp urusan kehidupan.

    4 Apakah al-Quran tidak membincangkan hal2 politik, ideologi, undang2, sistem bernegara & pemerintahan sebagai ibadah kpd Allah? Jika tidak, mengapa Nabi SAW sendiri mendirikan negara dan menjalankan pemerintahan [sbgai ketua negara lslam di Madinah] di atas landasan hukum2 syara' [syariat]?

    5 Didukung ideologi demokrasi, sistem Kapitalus & politik sekular yg sedang berjalan sekarang - ideologi yg TIDAK bersumber dari al-Quran [wahyu] & as-Sunnah itu - tidak lain kerana itulah yg telah di'dictate'kan [disogokkan] olh penjajah melalui 'kemerdekaan' yg mreka hadiahkan. Kerana umat Muslim telah mengambil & meyakini apa yg diwariskan penjajah itu yg 'benar', tanpa mencari apakah politik/ ideologi yg sebenar2nya di dalam agama mereka, natijahnya inilah - segala hiruk-pikuk politik di dlm kehidupan umat Muslim sekarang.

    6 Sudah sangat mendasak bagi umat lslam kembali kepada politik lslam - politik yg telah Nabi SAW mereka contohkan itu [bukan yg keliru spt yg ada, meski memakai nama lslam], bagi menyelamat & mensejahterakan kehidupan mereka. ltulah politik yg hanya berlaku jika Daulah Khilafah berdiri, insya Allah.

    7 Mari kita perjuangkannya bersama2 jemaah di Dunia lslam yg kini sedang berusaha ke arah itu, kerana the clash of civilization - lslam Vs Kristian-Barat - ramalan Huntington & Fukuyama adalah suatu yg memang akan terjadi. Dan kekuatana umat Muslim [tentu termasuk di M'sia] hanya dgn kembali kpd politik lslam global, bukan teritotrial sbgmana diperjuangkan oleh sesetengah parti lslam yg ada.

    Wallahu a'lam.

    Abfaiq.

    ReplyDelete
  14. semua kerajaan buat dah ikut islam. cuma tak letak nama islam aje abu faiq. satu dua perkara silap tu adalah. boleh diperbaiki. bab judi misalnya. yang lain tu semuanya menuju kearah itu. cuma masa aje. yang jelas tak ada hudud sahaja. hudud tu pun hanya 0000001 peratus sahaja dari keseluruhan islam. itu pun sebahagainnnya pun ke arah itu. nak harapkan pas? tak payah lah.

    ReplyDelete
  15. Ini lah buruknya sikap dan sifat UMNO. masa MIC dan parti2 lain kuat dan menurut titah perintah umno, parti2 ini akan dipuji dan dipuja...bila parti2 lain dlm BN bermasalah dgn umno, maka umno akan menghalau mereka umpama anjing kurap...ini lah falsafah umno...hilang madu sepah dihumban!!!

    ReplyDelete
  16. Salam,

    1 Memang sangat sukar membayangkan, apatalah lagi memahami bagaimana syumulnya lslam apabila telah berdekad, berkurun umat lslam hidup dlm
    ulitan & kegelapan selimut sistem bukan lslam [sistem kufur]. Menyatakan apa yg telah dilakukan oleh pemerintah sekarang ini telah mengikut lslam menjadi bukti nyata kegagalan memahami lslam & sistem2 yg lahir drpnya dgn semurni-murniya. Tambah malang, kalau ketidak-fahaman itu datang drp umat Muslim sendiri.

    2 Ambil SATU misalan sahaja, tapi yg basic: pembuatan undang2. Apakah memberi kekuasaan & kebebasan membuat undang2 di dewan lagislatif KPD MANUSIA, melalui suara majoriti drp kalangan Muslim & non-Muslim, sebagaimana diberikan oleh demokrasi, tanpa sedikitpun merujuk halal-haramnya, dan benar-bathilnya hukum2 itu drp kacamata lslam, ada dlm lslam? Bukankah kerana sistem hukum thaghut [hukum2 yg bukan drp al-Quran] itu yg dilaksanakan, maka hukum2 syara'/ syariat [kecuali utk hal2 tertentu di makkamah syariah] terlontar jauh2, tidak terpakai sebagai batang tubuh [pillar] perlembagaan & undang2 yg mengatur negara?

    3 Dari aspek ini sahaja, di mana mahu diletakkan lslam, jika segalanya dirujuk kepada perlembagaan buatan lord reid & co, acuan penjajah British; bukan merujuk kdp al-Quran drp Allah, atau pun as-Sunnah tinggalan Rasulullah SAW? Apakah ada sumbernya, iaitu pernah berlaku pada zaman Nabi SAW, Khalifaur Rashidin & pemerintahan2 [Khalifah] yg kemudiannya, kaedah membuat undang2 di parlimen spt sekarang ini? 'Cuma tunggu masa aje'. Apakah akan ada masanya al-Quran & as-Sunnah dirujuk dlm pembuatan undang2 negara yg memasukkan MP2 non-Muslim, atau memang tidak akan pernah berlaku selagi ideologi Sekular-demokrasi-kapitalis ini didukung?

    3 Drp poin [2] di atas, itulah dibangun segala dahan & ranting undang2 pemerintahan; mencakup sistem pencukaian [termsayuk cukai2 yg tidak ada dlm lslam spt usyur/maksin], sistem ekonomi kapitalis di atas dasar riba', sistsm sosial dgn segala jaminan kebebasan: kebebasan berpendapat, berperilaku, berekspresi, berkepemilikan; hak asasi manusia yg melanggar hak2 Allah/lslam, dll, yg semuanya bukan sahaja tidak sejalan dgn lslam, bahkan berlawanan dgn sistem hukum lslam.

    4 Amat malang jika menghujah sistem politik lslam dgn merujuk kpd PAS. ltu saja sudah merupakan bukti jelas tentang ketidak-fahaman kaedah politik lslam, iaitu dgn menganggap thariqah [kaedah/jalan] politik PAS sebagai kaedah politik lslam yg authentik [politik di atas jalan kenabian].

    Wallahu a'lam.

    Abfaiq.

    ReplyDelete

PETA PELAYAR