FOLLOWERS

Thursday 17 June 2010

DAP KUAT? KEH KEH KEH !!!




KUALA LUMPUR 16 Jun - DAP Perak akan menguatkuasakan perjanjian yang mensyaratkan setiap wakil rakyatnya membayar ganti rugi sebanyak RM5 juta jika bertindak keluar daripada parti itu.

Pengerusinya, Datuk Ngeh Koo Ham berkata, semua wakil rakyat DAP sebelum ini telah menandatangani perjanjian tersebut selepas Pilihan Raya Umum 2008 bagaimanapun ia tidak dikuatkuasakan.

"Kita telah memutuskan perjanjian itu perlu ditandatangani setiap calon yang dipilih mewakili DAP pada ketika itu termasuk Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Malim Nawar, Keshvinder Singh dan ADUN Jelapang, Hee Yit Foong," katanya pada sidang akhbar di lobi Parlimen hari ini. Berita lanjut : KLIK

Penghuni Gua : Rupanya PR khasnya DAP tak lah sekuat mana. Rupanya MPs dan ADUNs DAP juga bukan setia sangat dengan DAP. Semuanya kerana perjanjian syaitan yang dibuat untuk mengikat mereka ( peras ugut namanya ) agar tidak melompat parti.

2. Rupanya juga DAP sendiri tidak percaya kepada pemimpin mereka sendiri. Apa erti semua ini? Parti sebegini kah yang berhasrat nak ke Putra Jaya? Parti yang tidak ada keyakinan kepada pemimpin sendiri?

3. DAP sama seperti PAS dan PKR yang membuat perjanjian syaitan bagi mengikat pemimpin mereka. Pakatan ini tidak kuat sebenarnya. Mereka amat rapuh. Kekuatan yang nampak dari luar sebenarnya hanyalah kerana perjanjian-perjanjian syaitan yang dibuat bagi menggerunkan pemimpin / MPs dan ADUNs mereka. PAS dengan Baiahnya ( isteri dicagarkan seperti barangan dagangan ) dan PKR juga dengan perjanjian tanpa tarikhnya iaitu jika keluar PKR maka kerusi dikira kosong.

4. Inikah kebebasan yang dilaungkan oleh DAP dan PR setiap hari di dalam ceramah, parlimen dan diserata demo yang mereka buat?

5. Kebebasan cara mereka. Inilah wajah mereka. PG dah banyak kali nyatakan sebelum ini,sekiranya mereka ini memerintah, akta yang lebih kejam dari ISA akan digubal oleh mereka bagi mempertahankan kuasa mereka kalau dilihat dan dibaca dari tindakan mereka ini. Lihat ajelah dengan perjanjian syaitan ini pun sudah memadai.

6. Fikirkanlah pengundi muda! Fikirkan! Jangan mengharapkan kerdipan cahaya yang belum pasti. Jaga dan belai apa yang telah kita miliki dan perbaikinya. Bukan merosak dan menjahanamkan nya hanya kerana mengharapkan dan nampak cahaya yang belum pasti terangnya.....Fikirkan!!!!!

7. Lihat juga kes Nordin salleh mengenai hak warga Malaysia berpesatuan yang telah dipaparkan oleh PG sebelum ini. KLIK. Jadi kalau dilihat dari kes Nordin Salleh ini, perjanjian syaitan DAP ini dan juga baiah DAP atau surat hantu tanpa tarikh PKR itu tiada makna dari segi undang-undang dan perlembagaan negara. Ngeh ni ada baca undang-undang ke? Katanya dia ini lawyer. Lawyer macam Zaid kot!!!

14 comments:

  1. Belum lagi pegang tampuk pemerintahan sudah seperti ditaktor walhal, dikalangan orang kuat Pakatan "rakyat" pun terkenal dengan Raja lompat galah dari UMNO ke PKR dan seumpamanya.Ada yang dari UMNO ke semangat 46, ke UMNO balik kemudian lmpat galah ke PKR. Macammana ahli PKR dan DAP tak lompat, mereka dipinggirkan kot dari jawatan-jawatan lumayan? Pekerjapun ada hak berhenti, apahal pula berhenti jadi ahli perlu disekat? Perlu juga ingat bahawa rakyat yang pilih wakil rakyat bukan parti politik. Serahkan pada rakyat membuat pilihan siapa wakil rakyat mereka. Rakyat juga perlu sedar bahawa hak mereka memilih wakil rakyat bukannya wakil kerajaan atau wakil Sultan seperti Ketua kampung, penghulu, Menteri Besar dan sebagainya. jangan lupa daratan.

    ReplyDelete
  2. kena bayar lima juta bila wakil rakyat nak leluar parti. Bagi wakil rakyat lelaki yang beristeri dan lompat parti, bininya macamana pula - apakah perlu diceraikan? Ada parti saya dengar kena kot? Abu Faiq bole habak tak?

    ReplyDelete
  3. RUPENYE PARTAI PISS TIRU PERJANJIAN SYAITANIRRAJIM ALA2 DAPig DAAAA. BAI'AH TAH KEMANA, BINI TAH KEMANA. LAST2 BINI GIGIT JARI. SKANG NI SKET2 PUAK2 PARTAI PISS MULA CABOT LARI. TAK TAHAN KENE 'MAIN' DGN WALLY SLIPOR BEBBB!!!..KEHKEHKEHKEH

    ReplyDelete
  4. Dengan wang 5 juta , DAP boleh isi kantong kosong parti nya kelak. Parti anak beranak ni memang lah parti bebal.Itu pun parti PAS nak buat kawan semata mata dia gilakan dua tiga kerusi ADUN & Parlimen.Sedarlah wahai orang PAS, lebih baik kamu bersatu dengan parti Melayu ISLAM seperti UMNO demi menjaga keselamatan, kesejahteraan, kesatuan UKHWAH dan perpaduan ummat ISLAM.AMIINNN........

    ReplyDelete
  5. Memang dah terang lagi bersuluh bahawa parti DAP ni sebuah Parti yang tak boleh diharap. Dia parti 'oportunist'yang dengki dengan orang Melayu, anti agama Islam dan mereka bercita2 untuk menghancurkan perpaduan orang Melayu dan agama Islam.Tetapi pengikut2 PAS masih tak sedar lagi. Adakah mereka2 ni buta sejarah,bebal,tak berilmu atau taksub tak menentu hinggakan tidak dapat mengenal Jauhari dari Manikam. MasyaALLAH......

    ReplyDelete
  6. ALOO BEWAK PEJUANG MELAYU........

    MELAYU ADALAH SATU BANGSA YANG TERMELIA DI DONIA. TADAK BANGSA LEIN YANG LEBIH MELIA DARI BANGSA MELAYU. DAH DITAKDIQKAN BANGSA MELAYU PILIHAN ALLAH.

    SAPA2 YANG MENGHINA BANGSA MELAYU BULIH JADI MURTAD. ALLAH TAK SUKA MANA HAMBA DIA DOK HINA BANGSA MELAYU.


    SAPA2 YANG HINA ISLAM, BULIH PAHALA. SABIK TU LA TUN MAHDIAQ DOK HABAQ NABI SIMPAN JANGGUT SABIK MASATU TADAK GILLETTE. BETUI JUGAK KATA MAHDIAQ SABIK ORANG ARAB MASA TU, BULU PELIAQ DEPA PON SAMPAI MELERET KELUAQ JUBAH PANJANGNYA SABIK TADAK PEKAKAS NAK POTONG BULU PELIAQ TU.

    BANGSA MANA BULIH CELENG NGAN BANGSA MELAYU.....SAPA BULIH WAT JALUQ GEMILANG TERBESAQ DI DONIA YANG TOK MAT TEMPEK KAT BANGUNAN ANGKASA PURI TU.

    MAKNUSIA, KALU DEPA MENGAKU MELAYU, MISTI KENA RASIS NGAN MELAYU. SAMPAI DALAM SUMA SEGI MELAYU TAKLEH DILUPAKAN.

    TAHU KA...SABIK APA MELAYU TU SANGAT MELIA, TAK LEIN DAN TAK BUKAN SABIK PARTI BEWAK LA. PARTI BEWAK NI DEPA TAK KIGHA ASALKAN MELAYU BULIH DOK ATAIH DAGHI BANGSA LEIN. ORANG YAHUDI HABAQ BANGSA YAHUDI ADALAH BANGSA PILIHAN ALLAH. PARTI BEWAK DOK HABAQ MELAYU LEBIH MELIA. BIAQ LA DEPA SAMA2 BEWAK DOK BALAH NAK MEMELIAKAN BANGSA MASING2.

    " ORANG YANG MELIA DI SISI ALLAH BUKAN ARAB DAN BUKAN ARAB TETAPI ORANG YANG BERTAQWA" - AYAT

    KALU LA NABI MUHAMMAD NI ORANG MELAYU.......FUUUHHHHHHH BERTAMBAH MELIA LA MELAYU. MELAYU AKAN LEBIH DIMELIAKAN OLEH BANGSA2 LEIN SAMPAI SANGGUP BASUH BEGHAK ORANG MELAYU.

    * ABANG MELAYU JUGAK....TAPI JENIH TAK SEMELIA MELAYU PARTI BEWAK.

    he he he
    gurau ngan melayu termelia di donia.

    ReplyDelete
  7. sudah lah beiawak lord ried. cakap bab islam dan allah dsbnya tetapi dok maki hamun. sudahlah. kau le bewak besau. tidak pun kau anak haram kot. sebab itu bahasanya begitu.

    ReplyDelete
  8. Akum.. tuan dan tuan2 semua..,

    Jeffry said...

    RUPENYE PARTAI PISS TIRU PERJANJIAN SYAITANIRRAJIM ALA2 DAPig DAAAA. BAI'AH TAH KEMANA, BINI TAH KEMANA. LAST2 BINI GIGIT JARI. SKANG NI SKET2 PUAK2 PARTAI PISS MULA CABOT LARI. TAK TAHAN KENE 'MAIN' DGN WALLY SLIPOR BEBBB!!!..KEHKEHKEHKEH

    sudah lah beiawak lord ried. cakap bab islam dan allah dsbnya tetapi dok maki hamung..., sudahlah. kau le bewok besau. tidak pun kau anak haram kot. sebab itu bahasanya begitu. nihlh kejo puak bewok pejuang parti kapok..

    Soheh dae nyatola parti bewok lidah kluk klik jelir nh gomor piteh kop kohilal. nak bedaleh lagi ko. kalu dale bhsa arab abu pas tu kapok. cubo teko kapok tu guno wat gabo hok senarnyo taker semo semo keno fahae nak oyat bui.

    mulo tikoh nh kito pakat keno boringat yae pejuangke melayu dae isle sengoti dari duluh smpai lo nih meme la umno tanpa pinggirke kaum yae lain tak macae puok kapok tuh bagi peluae dale pru ake date dari buke melyu isle jadi calung pulok doh tapi bewak nih camoh sokmo sokmo mongatokan umno+mic+mca=kafir nihloh dikatokan ulamo kapok bewok. kalu ore laie puok bewak tuh kato kafir tp atas palo puk bewok tuh jilat !@+@^^&*( puok demola masih dikatakan lemak berkerim mace tula al j@#$&.. gituko yae dikatoke pejueke isle segoti. cubo kelih dae denga mutamar bunyi arabke tuh ke 56 baru baru nih tok abih abih maki hamung ke umno bn nihla bagso fei prangai bewaok stuju sngoti muktamar bunyi ko arab lagi ke 57 buat dale zoo biornyo bekawe dgne OGB supayonya jijak bior tubit nampok ija.

    ReplyDelete
  9. Salam,

    Anon 17 Jun 2010 17:32 & sdra2 Muslim sklian,

    1 Stiap Muslim wjib myakini [briman] bhawa stiap prilaku [niat & prbautn]-nya hndaklah dipastikan hanya demi mnepati ktetapan2 syara' Allah yg tokok ukurnya adalah lima hukum prbuatan: wajib, sunat, harus, makruh & haram; yg smua ddasari nash2/ dalil2 syari'i. Mksud
    firmn Allah, "[lngatlah] Aku [Allah] tdak mncipta jin & mnusia mlainkan utk mreka mnyembh & bribadah kpd-Ku" [adz-Dzuriyat (51):56].

    2 Prbuatan adalah mnifestasi sama ada ibadah [taat] atau brmksiat [ingkar] kpd Allah. Wajib
    pula diingat bahawa stiap prilaku pasti dtuntut prtnggungjawpnnya klak oleh Allah. lni asas bagi briman [yakin/ bri'tiqad] kpd hukum2
    [printah2 & lrangan2] Allah. Bagi stiap Muslim, mngikatkan stiap prilakunya kpd hkum2 prbuatan
    yg lima itu alalah fardhu' ain. Mngingakrinya trmasuk dosa2 besar krana mnolak hukum2 Allah.

    Frman Allah mksudnya, "Ssiapa saja yg tdak brhukum dgn apa yg tlah dturunkan olh Allah, maka mreka itulah orng2 yg kafir" [al-Maidah (5):44], dan

    "Ssiapa saja yg tdak brhukum dgn apa yg tlah dturunkan olh Allah, maka mreka itulah orng2 yg zalim" [al-Ma'idah (5):45. Juga,

    "Ssiapa saja yg tdak brhukum dgn apa yg tlah ditrunkan olh Allah, maka mreka itulah orng2 yg fasiq" [al-Ma'idah (5):47]

    2 Trmasukk brpolitk, adalah prbuatan yg dapat mnjadi mnifeatasi sama ada utk mntaati printah2 & mlanggar larangan2 Allah; sama ada jadi ibadah atau maksiat kpd-Nya. Maka, WAJIB ktika brpolitik trikat dgn lima hukum prbuatan itu. TIDAK BOLEH brpolitk scra bebas lepas; mngmabil kaedah 'matlamat menghalalkan cara'; tdak hiraukan ikatan2 syara', kecuali aliran politk yg mmang TIDAK mahu trikat dgn hukum2 Allah. ltulah politik kufur.

    Apakah politk yg ddukung oleh parti politik umat lslam sekarang ini brjlan di atas lndasan syari'i atau di atas rel kkufuran?

    Abufaiq

    ReplyDelete
  10. DAP sudah menjadi PAP...sikit2 saman juta2...beringatla sblm kita melayu menjadi mangsa...jgn jd mcm lorid...penjilat buntut LKS /LGE

    abe jek

    ReplyDelete
  11. Salam,

    Anon 17 Jun 2010 17:32 & sdra2 Mulim sklian,

    3 Politk dari ta'rif lslam adalah: mengurus, mmrintah & mlarang [umat/ negara] dgn printah2 & lrangan2 Alah, iaitu hukm2 syara' [syari'at]. lnilah politik lslam. Sumbernya adalh Sunnah Raslullah & ljma' Sahabat. Dalinya: Rasulullah SAW mndirkan & mngetuai negara lslam di Madinh. Slepas kwafatan Nabi saw, Khuafaur Rashidin yg empat itu mneruskanya dlm bntuk Daulah Khilafah.

    4 Sama ada Negara lslam era Nabi saw atau Daulah Khilafah, dua sifat khusus yg mncirikan negara & politik lslam WAJIB wujud: i] kkuasaan mutlak di tangan umat lslam, ii] peklaksanan hanya hukum syara' [sysriat] scara kaffah sbgai sstem yg mengatur sluruh aspek kehidupan. ltulah politk & negara yg diwajibkan ke atas umat lslam mngkekannya. ltu as-Sunnah, yg trmasuk satu darp sumber hukum yg tidak boleh ada tukar-gantinya, kekal sampai Hari Qiamat.
    Maka, lain2 yg tidak brsumberkan nash syara', dan tanpa dalil syari'i-nya, trmasuk aktiviti politik, bukan drp lslam. Yg bukan drp lslam tentulah drp kufur.

    5 Tdak ada nash yg mmbolehkan [mghalalkan] politk cara skarang di mana mnusia mlantik manusia mlalui pilihan raya, lalu mnjadikan mreka [MPs] itu smua mngambil tempat as-Syari' [Allah] sbgai pembuat hukum2 [undang2] di dewan legislatif parlimen bagi mnggantikan hukum syraiat Allah sbagai sstem utk mngatur khidupan brnegara & brpmerintahan. Akibatnya, hukum2 Allah [syariat] trlontar jauh & hukum2 thaghut buatan para MPs itu pula yg djadikan pillar [tonggak] prundang-undangan negara.

    6 Maka, apa saja uslub [cara], spt bai'ah dll yg tjuannya demi mlestarikan sistem politk yg tidak lslami [kufur] spt yng brjalan sekarang ini adalah bathil/batal dgn sndirinya.

    Kaedah ushul mnetapkan: "Sesuatu sarana yg menuju kpd keharaman, adalah haram". Untk apa & ke mana matlamat pilihan raya yg dlaksanakan sekarang ini?

    Wallahu a'lam.

    Abfaiq.

    ReplyDelete
  12. takkan pas bodoh pulak abu faid. ulama pas kalau dah tahu sistem piliharaya dah haram jangan masuk bertanding. mengapa mereka bertanding. keana ia halal. perkara yang dibuat manusia dalam bab-bab kedunian yang tiada bertentangan dengan al quran dan hadis halal.

    cakap bab konsep sahaj semua orang boleh. mana detailnya. tak ada yang tak betul dan haramnya dengan sistem sekarang. cuma perlu bebberapa pembaikan. juga sitem sekarang tak guna nama islam sahaja. tetapi perlaksanaan semuanya islam. sikit2 yang tak kena tu biasalah. ia ke arah itu. cuma time. dan niat kita. itu yang mustahak.

    ReplyDelete
  13. bab dikehendaki bersetuju menceraikan isteri kalau keluar parti, ini dalam kitab mana dan mahzab mana dan tok guru yang mana? Abu Faiq mungkin arif dalam menjelaskan perkara ini.

    ReplyDelete
  14. tu makna nya pas ni sesat.

    bini dipertaruhan gelanggang politik.

    islam politik.

    ReplyDelete

PETA PELAYAR