FOLLOWERS

Monday 21 June 2010

NASIB BLOGGER PAS !!!!! PADAN MUKA #$%^*(*^&%$$%^&*

( Inilah wajah Bloggers PAS pada pandangan PAS dan pemimpinnya kot )


Bloger: 'Ada pemimpin PAS tak boleh ditegur'

Salhan K Ahmad
Jun 21, 10
2:56pm


Nasihat yang disuarakan oleh Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang supaya anggota parti berhati-hati dengan maklumat daripada blog, mengundang reaksi negatif daripada penggiat media berkenaan.

Salah seorang pengendali blog berpendapat, pandangan Abdul Hadi seperti itu menunjukkan sikap hipokrit pemimpin PAS yang pada ketika yang lain, sibuk menguar-uarkan mengenai kebebasan media.

Mat Saman Kati, pengendali Perak Express berkata PAS sepatutnya menggunakan peluang untuk lebih mendekati golongan penulis blog dan bukannya mengambil sikap bermusuhan dengan mereka. ..................................................................................................................

"Dulu tidak ada macam ini, tidak ada orang yang berani tegur pemimpin PAS atau beri peringatan. Sekarang jadi fenomena baru apabila ahli PAS kritik presiden sendiri tanpa berselindung lagi," katanya ketika dihubungi Malaysiakini. ...................................................................................

Bagaimanapun, ramai di kalangan penulis blog yang berasa kecewa apabila pandangan yang diketengahkan melalui blog mereka tidak dihargai oleh para pemimpin.

"(Penulis blog) rasa sumbangan mereka ini sia-sia saja, sedangkan blogger Pakatan Rakyat inilah yang giat untuk tingkatkan imej Pakatan, tapi tidak dihargai.

"Pandangan kita dibakulsampahkan, dipanggil dengan nama 'luncai', 'pengkhianat', sedangkan kita bukan hendak kutuk semata-mata. Kita juga sedia dikutuk," katanya.

Jelasnya, pemimpin berkenaan bagaimanapun enggan bekerjasama dengan mereka, sebaliknya lebih cenderung untuk bermusuhan.

"Dalam PAS, cukup jelas siapa yang menentang dan menyokong blogger. Yang menentang itu ialah geng-geng yang (usaha membentuk) kerajaan perpaduan oleh Datuk Seri Abdul Hadi Awang, (timbalannya) Nasharuddin (Mat Isa).

"Mereka inilah yang teruk dihentam oleh penulis blog kerana promosi kerajaan perpaduan (dengan Umno)," katanya lagi. .............................................................................................................................

Mohd Fauzi Mohd Azmi, yang juga dikenali sebagai Topeng Perak berkata, .............................................................................................. "Akhirnya, kongres penulis blog PAS itu menjadi medan untuk mentarbiah penulis blog supaya tidak mendedahkan isu melibatkan parti dalam blog. Perbuatan ini sebenarnya menyekat kebebasan penulis blog," katanya. .................................................................................................................................................................................................................................."Penulis blog yang banyak mempertahankan PAS pula dianggap munafik, hendak memecahbelahkan parti dan hendak melaga-lagakan kepemimpinan," katanya lagi.
Berita lanjut : KLIK

Penghuni Gua : Begitulah nasib blogger PAS . Habis madu sepah dibuang.

2. Begitulah corak dan tahap kebebasan media di kalangan pemimpin dan parti PAS. Hanya indah dibibir mulut. Tetapi perlaksanaan serta amalannya........................................Kebebasan cara islam kot?

3. Lihat apa yang mereka buat kepada Blogger Tulang Besi dan sebagainya sebelum ini. Tak laku gadai Tulang Besi sekarang dibuat oleh pemimpin dan PAS.

4. Bloggers mereka yang mengecam idea kerajaan perpaduan, yang mengkritik pemimpin pAS akan disenarai hitamkan dan diberi berbagai nama-nama yang kita sendiri malu nak menyebutnya. Nak kata tak tahu agama, mulut mereka kumat kamit sepanjang masa berfikir. Kopiah, serban, kening bercelak, bertanda hitam di dahi ( lihat aje le Idris Ahmad si serba tahu tu ), berjubah, mengurut janggut sepanjang masa, bermasya Allah sepanjang masa, tetapi mulut mereka lebih teruk dari syaitan di neraka jahanam.

5. Jadi inilah sifat sebenar PAS dan pemimpinnya. Tidak berjiwa besar. Tidak boleh dikritik. Mereka hanya tahu mengkritik dan menjual apa-apa produk dan idea semuanya dengan nama islam agar rakyat yang tak berpelajaran menjadi pengikut totok mereka.

6. Kebebasan? PAS dan pemimpinnya, cakap aje le yang lebat. Bebas bila memuji mereka. Bila dikritik!!!! Itulah yang terjadi. Blogger mereka sendiri seperti Tulang Besi ( dulunya Panglima Perang utama mereka pun ) contohnya, langsung tak laku gadai sekarang. Lihat juga Kickdefella. Dulunya , taraf Kickdefella ini , bawah sikit aje dari Musyiddul Am PAS disanjung dan dipuja. Tapi lihatlah sekarang! Hampas. PAS dah nerakakan keduanya.

7. Tetapi bagus juga PAS melanyak Bloggers mereka. Biar bloggers mereka yang lain tu sedar taraf dan kedudukan mereka di mata PAS dan pemimpinnya. Mata dan telinga Blogger mereka ini dah lama buta dan dibutakan oleh PAS dan pemimpinya atau sebahagaiannya memang buta dan membutakan mata dan mata hati mereka sendiri.

8. Dah kena begini baru mereka sedar! Jadi kepada yang lain, fikirkanlah sifat sebenar PAS ini. Cakap tak serupa bikin.

Nota : Lihat sendiri Blog Malaysia Waves, Tulang Besi sekarang. habis dihentam kiri kanan dan diputuskan link oleh blogger dan bekas rakan blogger mereka dalam PAS. Terkulat-kulat blogger ini sekarang. Semalam pun ada 2 ke 3 bloggers PAS terus menghentam Tulang Besi dan Malaysia Waves dengan laknatullah, luncai, pengkhianat agama dan sebagainya. Kepada Bloggers PAS yang lain, inilah juga yang bakal dialami oleh anda nanti. Masa aje, lambat dan cepat!!

Kesian...................................

16 comments:

  1. betul tu bro...depa ni lebih teruk dari segalanya...nak kata tak pandai bab agama, ada yang mengaku begitu...(pada aku, kalau yang banyak ilmu, tak perlu mengaku begitu), ni kira kalau bab mengaku tu, sampai segala bapak RIAK & SOMBONG keluar...

    moga blogger PAS @ PAKATAN sedar ape yang berlaku pada saudara seangkatan mereka...kalau tak betul, jadilah macam tu...sampah yang takda harga...

    sampah tepi jalan pun orang kutip buat jual, tapi blogger taraf macam tu, timbang kati belum tentu laku....kah..kah..kah...

    ReplyDelete
  2. MUAHAHAHAHAHAHAHA! BAGUS LAGI PEMIMPIN UMNO KEN BALUN PUN STEADY JE!

    ReplyDelete
  3. aku lebih hormat blogger pro kerajaan , pembangkang dorang lanyak , kerajaan pun dorang tegur , nampak tahap keilmuan dan keprofesionalan , cukup dengan fakta pada setiap artikel , kita baca pun senang ..

    blogger pembangkang ? hampas ..sampah , auta 24 jam , tiada kerja lain melainkan tuduhan , fitnah dan fitnah , cara mengolah ayat pun entah apa2 , gaya bahasa cukup meloyakan ,
    sesuailah dorang kena bakulsampah oleh Hj hadi , memang padan ..

    bravo blogger pro kerajaan ..

    ReplyDelete
  4. Bloger PAS kaki kipas je yang boleh hidup nak tegur N.ajis sorri le memang kena penerajang le gaya nya GAP hentam kerajaan masih boleh diterima oleh kerajaan....semoga kerajaan mendengar rintihan orang-orang diatas pagar dan golongan yang tiada kepentingan...Ingat penduduk Malaysia 23 juta ahli UMNO cuma 1 juta je.....dengar kami ke nak dengar ahli UMNO.....

    ReplyDelete
  5. salam....

    JANGAN JADI BLOGGERS KAKI AMPU PEMIMPIN JER..
    TAK BERANI TEGUR DAN MAKI PEMIMPIN 'PUJAAN HATIKU'...SAHLAH DEK KERNA NIAT DIHATI MACAM-MACAM..ADA KEPENTINGAN PERIBADI...

    JADILAH BLOGGERS YG SENTIASA SEIMBANG DENGAN
    FAKTA DAN KEBENARAN..NAK MAKI ATAU HENTAM,PUJI ATAU RESPECT TAK KIRA SIAPA...TIADA NIAT LAIN
    DIHATI TETAPI...DIHORMATI KERNA KEJUJURAN..

    ReplyDelete
  6. Padan juga muka2 bloggers yg kena smash Presiden Pas. Asyik Hadi je kena balun. Nik Aziz tak berani nak cuit. Taksub lahawau namanya. Apa presiden cakap mesti grassroot yg suruh. Hadi mendapat sokongan dari akar umbi. Bloggers Pas sape yg sokong? Dia sama dia aje. Gambar ayam togel tu menepati imej Pas dan Blogger2 yg semasa dgnnya.

    Ayam jantan tu Pas yg betina tu bloggers. Korang sembelihpun tak lulu nk telan.

    ReplyDelete
  7. Blogger UMNO pun apa kurangnya, kutuk juga UMNO dan pemimpin mereka....alah, benda2 ni biasa jer...apa yg luar biasanya?

    umno pun 2 X 5 jer...

    ReplyDelete
  8. DENGAR2 DR ASRI NAK MASUK UMNO BERSAMA 100 ULAMAK MUDA? BETUL KER?

    KENAPA UMNO BERGANTUNG KPD DR ASRI NYAWA MEREKA?...ULAMAK2 DLM UMNO BUAT APA? MEMBUTA KE?..DATO PERDAUS ISMAIL PUN TAK TAHU LAH HIDUP KE ATAU DAH MATI SKRG..!!!

    KENAPA DR ASRI NAK MENCAMPAKKAN DIRINYA DLM PARTI KOTOR DAN HINA UMPAMA TONG TAHI DAN NAJIS...KELAK, HABIS PAKAIAN, JUBAH, KOPIAH, BAJU DIA BERNAJIS DAN BUSUK!!

    KALAU NAK MASUK JUGA..SILAKAN, SILAKAN MENJADI ULAMA BISU DLM UMNO, SB UMNO DIKELILINGI OLH MANUSIA2 YG HANYA HIDUP MEMIKIRKAN NAFSU DAN KEUNTUNGAN DUNIA SEMATA2...

    UMNO PERLUKAN DR ASRI DAN DR ASRI JUGA MEMERLUKAN UMNO UTK AGENDA MASING2....!!

    ReplyDelete
  9. DS NAJIB DAN TAN SRI MUHYIDDIN , TAK PERNAH PUN SAYA ATAU SESIAPA SAHAJA MEMAKI HAMUN ORANG APATAH LAGI BLOGGERS WALAU PUN MEREKA BERDUA TAK ADA LAH PAKAI KOPIAH, SERBAN ATAU BERJANGGUT. ITU YANG BEZANYA DAN BESARNYA JIWA MEREKA.

    ReplyDelete
  10. Salam,

    1 Satu drp bnyak kwajipan ssorang Muslim yg dittapkan oleh lslam ialah mmuhasabah [mmberi pringatan/mngoreksi] pmimpin/pmrintah jika mreka lari atau trglincir dari landsan syara'
    lslam; ssuai dgn ajaran agama kita '...kamu [wahai umat Muhammad] adalah umat trbaik krana kamu mnyerukan kpd amar ma'ruf, & mlrang orang drp brbuat kmungkaran...'.

    2 ltu trmasuk kwajipan blogger yg mlaksanakan amanhnya dgn jujur kpd agamnya.

    3 Klau pmpim yg tdak amanah kpd agamanya, iaitu pmpin yg trgolong mulkan jabarriyyan drp
    klngan orang zalim & fasiq krana mlanggar printah2 & lrangan Allah, lalu kita brlpas diri drpnya, kita trlpas dari dosa brshubhat dlm kmaksiatan. Klau brsamanya, maka brsamanyalah dlm kmaksiatan, dlm murka Allah. Klau brsamanya dlm kbajikan, sntiasa mmrhatikan [mntaati] printah2 & lrangan2-Nya, maka brsamanya di dlm mlakukan amar ma'ruf, dlm ridha Allah.

    4 Ridha mnusia blum tentu ridha Allah. Bgitu juga sbalikna, yg dbnci mnusia blum tntu pula dibnci Allah. Dlm al-Quran yg sama2 kita imani ada ajran, yg mafhumnya, '.. barangkali ssuatu itu yg kamu sukai, tapi ia bukan yg baik bagi kamu. Dan ssuatu itu yg kamu bnci, tapi adalah kebaikan bagi kamu..."

    Wallahu a'lam.

    Abu Faiq.

    ReplyDelete
  11. anon 08:36

    "DS NAJIB DAN TAN SRI MUHYIDDIN , TAK PERNAH PUN SAYA ATAU SESIAPA SAHAJA MEMAKI HAMUN ORANG APATAH LAGI BLOGGERS WALAU PUN MEREKA BERDUA TAK ADA LAH PAKAI KOPIAH, SERBAN ATAU BERJANGGUT. ITU YANG BEZANYA DAN BESARNYA JIWA MEREKA."

    Komen :

    MEMANG TIADA YG NAK MAKI HAMUN MEREKA SEBAB SIAPA BERANI NAK MAKI HAMUN MEREKA? SIAPA?.. KALAU LAH MEREKA DIMAKI HAMUN OLH SESIAPA SAHAJA DAN MENJADI ISU PULAK, SILAP2 KENA C4 PULAK...SESIAPA YG MEMAKI HAMUN MEREKA,TUNGGU JE NASIB KO..SAJA CARI NAHAS...SEBAB MEREKA BERKUASA SKRG DAN DIKELILINGI OLH ORG2 YG BERKUASA BERBUAT APA SAJA JIKA ADA YG MEMAKI MEREKA...JGN BUAT PASAL..

    KALAU KO NAK TENGOK NAJIB/MUHYIDIN KENA MAKI HAMUN, TUNGGU MEREKA MASUK PARTI PEMBANGKANG DULU...SILAP2 BUKAN SAHAJA KENA MAKI HAMUN, NYAWA PUN BOLEH MELAYANG...

    LAINLAH HALNYA DGN PEMIMPIN PEMBANGKANG, MEMANG MAKI HAMUN NI SANTAPAN MEREKA SEBAB MRK BLM LG BERKUASA...BILA MEREKA DAH DAPAT KUASA KELAK, ORG YG MAKI DULU SUJUD KAT MEREKA TERMASUKLAH ENGKO SEKALI...ADAT DUNIA..

    ReplyDelete
  12. Anon 22 Jun 2010 1138,

    'adat dunia'... bukan adat dunia... orang waras yg menghargai harga dirinya kat dunia ni tak sejelik itu. itu cuma adat orang Umno.

    ReplyDelete
  13. balaci dap aka ketua pembohong22 June 2010 at 15:23

    Blogger2 pas yg haji hadi maksudkan itu sebenarnya geng2 erdogan yg liberal.Blogger2 ini sebenarnya lebih pkr drp pas.Mereka semua bertuankan anwar ibrahim.Sebab itu mereka hentam hj hadi cukup2 bila terdengar ada tindakan hj hadi yg boleh menggugat kedudukan tuan mereka terutama dalam isu kerajaan perpaduan.Contoh tindakan blogger anak2 ikan anwar ini adalah 'projek langgar hadi' anjuran blogger aduka taruna yg kurang ajar.

    Ironinya n.ajis pulak langsung tak disentuh oleh blogger2 pro anwar ini sebab n.ajis aset penting tuan mereka.N.ajis diperlukan anwar untuk mengemudi pas.Kira n.ajis adalah boneka anwar.

    Kalau orang2 pas nak tahu,blogger2 yg selalu buat kacau ini adalah blogger2 pkr yg memakai topeng pas.Alahai takkan tak sedar lagi pas oi.

    ReplyDelete
  14. Aku dah agak,kalau Dr.Asri masuk Pas dia akan disanjung sebagai itu dan ini. Baru angin2 Asri nk masuk Umno dah mcm kutuk. Inilah perangai orang Pas. Buat kata Lord Reid macam bewak. Semoga ahli parti agama bewak insaf dan balik ke pangkal pokok.

    gurau je dgn bewak2 Pas.

    ReplyDelete
  15. e'eleh..
    lu anon 17:54
    agak2 pala butoh apa..
    kimak lu ckp agama bewak!
    keturunan lu semua ikut ajaran agama bewak ke?
    hahahaha

    gurau je dgn keturunan lu(agama bewak)
    hehehe

    ReplyDelete
  16. Halo Setiap Satu, nama saya Dwiokta Septiani am dari Indonesia, saya dengan cepat ingin menggunakan media ini untuk memperingatkan seluruh Indonesia yang mencari pinjaman di internet sangat berhati-hati untuk tidak jatuh di tangan scammers dan fraudstars, ada banyak pemberi pinjaman kredit palsu di sini di internet dan beberapa dari mereka adalah asli, saya ingin meluncur kesaksian tentang bagaimana Tuhan menuntun saya untuk pemberi pinjaman dan pinjaman nyata genue yang telah mengubah hidup saya rahmat rumput, setelah saya telah tertipu oleh beberapa pemberi pinjaman kredit di sini di internet, saya kehilangan banyak uang untuk membayar biaya pendaftaran, isurance, pajak, dan setelah pembayaran saya masih tidak mendapatkan pinjaman saya. Setelah berbulan-bulan mencoba untuk mendapatkan pinjaman di internet dan scammed beberapa kali uang tanpa mendapatkan pinjaman dari perusahaan mereka sehingga saya menjadi begitu putus asa dalam mendapatkan pinjaman dari pemberi pinjaman kredit genue online yang tidak akan meningkatkan rasa sakit saya, jadi saya memutuskan untuk menghubungi seorang teman saya yang baru-baru mendapat pinjaman online, kita membahas kesimpulan kita tentang masalah dan dia mengatakan kepada saya tentang seorang wanita yang disebut Mrs Anita Charles yang merupakan CEO dari Anita Charles Pinjaman Perusahaan. Jadi saya diterapkan untuk jumlah pinjaman (Rp430,000,000) dengan tingkat bunga rendah dari 2%, tidak mengurus usia saya, karena saya mengatakan kepadanya apa yang saya ingin menggunakan uang itu untuk membangun bisnis dan pinjaman saya disetujui dengan mudah tanpa stres dan semua persiapan yang dilakukan pada transfer kredit dan dalam waktu kurang dari 24 jam setelah pendaftaran pinjaman, itu disimpan ke bank dan mimpi saya datang melalui. Jadi saya ingin saran yang membutuhkan genue pinjaman cepat memanggilnya sekarang email di anitacharlesloancompany@gmail.com. dia tidak tahu bahwa aku melakukan ini. Saya berdoa agar Tuhan memberkati dia untuk hal-hal baik yang telah dilakukan dalam hidup saya. Anda juga dapat menghubungi saya di septianidwiokta@gmail.com untuk info lebih lanjut.

    ReplyDelete

PETA PELAYAR