FOLLOWERS

Tuesday 24 August 2010

BAKAR BENDERA MALAYSIA : BANGSA TAK SEDAR DIRI !!!!




Kedutaan Besar Malaysia ke Indonesia di Jakarta telah dilempar najis manusia oleh penunjuk perasaan daripada kumpulan Benteng Demokrasi Rakyat (BENDERA) pada satu demonstrasi petang ini.

Seorang daripada 37 penunjuk perasaan itu telah melemparkan najis itu ke dalam perkarangan kedutaan itu melepasi pintu pagar hadapan dan di atas kepala barisan anggota polis Indonesia yang sedang mengawal ketat di hadapan bangunan itu . Berita lanjut : KLIK

Penghuni Gua : Itulah yang selalu terjadi dan dilakukan oleh bangsa biadap ini. Bangsa Indonesia. Bangsa yang tidak bertanggung jawab dan tidak pernah bersyukur dengan apa yang telah diberikan oleh jiran tetangga.

2. Mana NGO yang berkobar-kobar dan mana pembangkang di Malaysia. Tak bertelor ke mereka semua. Diam membisu seribu bahasa apabila negara dan bendera negara di hina sebegitu rupa?

3. Mana DAP, PKR dan PAS dalam hal ini. Katanya cintakan negara. Sebenarnya apa yang mereka citakan dan cintakan hanyalah kuasa politik di Malaysia sahaja. Lantaklah kita dihina bagaimana pun. Mereka takkan peduli. Yang mereka peduli hanya lah kuasa. Mana Dr Hatta pakar demo haram tu? Tak nak berdemo ke dalam isu ini?

4. Kepada kerajaan, buat baik berpada-pada dengan Indonesia ini. Tak ada untungnya kita memberi lebih sangat muka kepada mereka. Mereka tak pernah berterimakseh pun. Mereka akan war-war kerumpunan hanya apabila terdesak. Kemudian setelah selesai hal mereka , mereka akan gigit kita kembali. Itu lah bangsa bangsat ini.

5. Itu pun ramai lagi penduduk dan rakyat negara ini, melayan warga Indonesia ini berlebihan. Kalau penyanyi / artis Indon datang ke Malaysia, pengacara TV Malaysia ini siap lagi bercakap telor Indoensia seolah kita merasakan temuramah tersebut dibuat oleh TV Indon pulak. Meluat kita dibuatnya.

6. Penunjuk perasaan di depan kedutaan kita itu adalah semuanya bajingan yang tidak tahu fakta sebenar isu ini. Mereka marah kerana pihak berkuasa kita menangkap 3 penguatkuasa kelautan. Sebenarnya ke tiga penguatkuasa kelautan ini adalah juga penyeludup manusia/ pemerdangan manusia. Mereka menyelududp dan menjadi pembekal pendatang Indonesia ( bangsa mereka sendiri ) ke Malaysia. Inilah fakta sebenarnya. Tetapi bajingan yang membankar bendera dan melontar najis ke kedutaan ini membelitkan fakta. Menteri dan penguasa / pemerintah Indonesia hanya membutakan mata. Bukan sekali bajingan Indonesia ini melakaukan tindakan sebegini. dah berpuloh kali.

7. Kepada mereka, kalau dah berani sangat dan kalau dah kuat sangat, datang le ke Malaysia ini. Nak juga lihat sekuat mana Bangsa dan negara ini.

8. Semasa Konfrantasi dulu pun, nak melepasi bandar Johor Bharu pun tak lepas dan semput. Akhirnya tersadai di hutan belantara dan dengan ihsan Malaysia di terimasebagai penduduk negara ini. Itu pun masih tak bersyukor!!!!!!!!

9. Sudahlah Indon. Lihat diri dan negara anda sendiri. Jangan salahka dan kambing hitamkan negara lain untuk melupai kesengsaraan dan kekecewaan diri sendiri...........................Sudahlah.

Nota : Makan minum bangsa ini pun kita suapkan. Itu pun , anjing ini masih nak gigit tangan penyuap makanan bangsa mereka.

..............Kepada kerajaan Malaysia, jangan dilayan dengan desakan dan tuntutan bajingan ini. Kita ada undang dan peraturan. Yang bersalah akan dihukum. Di Indon tak apa, semua bisa.....Tetapi bukan negara Malaysia.

MALAYSIA MERDEKA, MERDEKA, MERDEKA !!!!! KAMI JUGA BANGSA MERDEKA.

29 comments:

  1. ni semua sebab family PUAKA. bapak & mak & anak yg berpuaka memburukkan m'sia di indon. suruh family PUAKA ni berambus duduk indon lg bagus laaa.

    arm.

    ReplyDelete
  2. Orang Indon suka berdemo
    Pembangkang Malaysia suka berdemo
    Jadi kalau kita bahagi campur darap asalnya dari Malaysialah punca nya.

    ReplyDelete
  3. hangkedee

    betul tu. dsai pun suka sangat dengan indon. dan kerap ke sana.

    katak puru

    ReplyDelete
  4. dsai kerap ke sana tu pasal senang dapat anak ikan

    ReplyDelete
  5. napa awak pon ckp indon?...kompius sket2...apa pon...stuju sangat...org indon ni mmg tak tau diuntung....emo...dan tah hapa2 tah lagi...kdg2 terpikir gak...diorang ni pk guna kpala lutut ke?...tapi mmg da hakikatnya mcm tu....kebanyakannya kurang ilmu....yang dia tau...malaysia nak kondem indon...yg dia kurang ajar...dia tak prasan pulak....kdg2 terfikir....kot la jadi lagi musibah cam acheh ngan padang tu....toksah ditolong....lantak pi...biar dia ghasa...

    ReplyDelete
  6. Indonesia sememangnya dasar sialan, bajingan, goblok.

    ReplyDelete
  7. apa nak nmarah-marah kat indon orang malaysia sendiri pun tak hormat kat bendera, bendera terbalik atas bawah, apa tindakan polis takde ?

    ReplyDelete
  8. Waduuh... waduh Pak PG...Kalau bapak memang di Jakarta, orang2 yg spt bapak ini yg sangat2 dicari, disukai dan dibutuhkan utk diperbodoh oleh panganjur demonstrasi itu kerana ternyata bapak nggak berapa bijak memake akal rational, sebaliknya amat beremosi dongg...selain juga ternyata berhati penghasut. Saya amat yakin, tidak sebegitu dangkal para aparat negara M'sia ini..Mujur saja bapak bukan pemegang otoriti apa-apa di Malaysia ini, kan..? Saya dengar toh ada orang Malaysia sendiri yg mengjungkirkan jalur gemilang sekejap dulu... apakah dia sudah divonis pendurhaka?

    ReplyDelete
  9. APA NAK HERAN BANGSA LAIN MENGINJAK2 BENDERA MALAYSIA...NAK HERAN APANYA? PADA HAL DLM NEGARA, RAKYAT KITA SENDIRI TIADA RASA KEBANGGAAN UTK MENGIBAR BENDERA MALAYSIA PUN..TAK ADA SESUATU KEPERLUAN PUN...

    PASANG BENDERA PUN DAPAT APA? APA YANG DAPAT?...
    TAMBAHAN PULAK BENDERA PUN DAH NAIK HERGA SEKARANG...SAPA NAK BELI? SEMUA BARANG NAIK, TERMASUK BENDERA...DARI BELI BENDERA LBH BAIK BELI MAKANAN UTK ANAK...ANAK PUAS, SUKA DAN SERONOK SAMBIL BUKA PUASA....LAGI PUN SEKARANG NI ORG MALAS LAH NAK FIKIR PATRIOTISME NI, SEBABNYA ORG LBH MEMIKIRKAN BAJET DLMAN KELUARGA SENDIRI...NI NAK RAYA PULAK, SEMUA NAK PAKAI DUIT..DAH LAH TU, NAJIB TAK NAK BAGI PLAK BONUS (PD KTGN AWAM LAH)MCM KERAJAAN NEGERI PP YG BAGI BONUS WALAU CEPOT JER RM 400. 00.
    JADI ORG LBH MEMIKIRKAN KSEJAHTERAAN HIDUP DARI MEMIKIRKAN NAK GANTUNG BENDERA..BUKAN MENGHINA, TAPI APA LAH GUNANYA BENDERA JIKA KEHIDUPAN MAKIN MENGHIMPIT....ORG HANYA MEMIKIRKAN KEHIDUPAN DARI MENYAHUT SERUAN KERAJAAN BN...


    ...........MUNGKIN JUGA TANDA PROTES RAKYAT KPD BN APABILA SAMBUTAN GANTUNG BENDERA SAMBUTANNYA AMAT2 DINGIN SEKALI....AWAS UMNO/BN!!!

    ReplyDelete
  10. MERDEKA MEMANG MERDEKA...TAPI BUKAN PERCUMA MENYAMBUTNYA...BENDERA PUN BUKAN APA-APA ERTINYA BERBANDING MENAMPUNG BELANJA HIDUP YANG SEMAKIN MENJERUT LEHER RAKYAT BANYAK...NAJIB, MUHYIDDIN DAN SEGALA MENTERI ITU TIDAK BERASA APA-APA BILA HARGA MINYAK NAIK, HARGA BERAS NAIK, HARGA SUSU NAIK, HARGA UBAT-UBATAN NAIK, BERNAGAI-BAGAI CUKAI MUNCUL, INSURANS ENDERAAN NAIK DAN MACAM-MACAM LAGI. MEREKA HANYA TINGGGL ORDER, DAN SEGALA BILNYA NEGARA YANG LUNASKAN [DGN DUIT RAKYATLAH TU..] TERTIPU KALAU RAKYAT BERSUSAH-SUSAH MENGAMBIL SEBAHAGIAN BELANJA YANG SUDAH SEMPIT ITU BELI BENDERA BESAR UTK DIKIBAR DI RUMAH & YG KLECIL UTK KENDERAAN, SEDANGKAN PERMINTAAN RAKYAT AGAR HARGA BARANG2 DIKURUNGKAN, KERAJAAN CUBA MENULIKAN TELINGA DAN BUTA PERUT...BIAR SAJA PARA PENTAKSUB & PENCACAI UMNO/BN BERDEDAI-DEDAI DGN PANJI-
    PANJI MEREKA KE HULU KE HILIR..CARI DUIT LEBIH.. LAGIPUN KALAU TAK ADA WANG KOPI, MANA ORANG2 UMNO NI DAK BUAT KERJA...TIME INILAH MEREKA CARI SEDIKIT DUIT TEPI UTK BELANJA RAYA...

    ReplyDelete
  11. Jgn tanya ape yg telah negara sumbangkan kpd anda... tanya la ape yg anda sumbangkan kepada negara!

    lihat la cara negara melihatkan anda... dikurangkan harga minyak... subsidi minyak dikurangkan,harga tetap NAIK tapi tokleh sebut!
    Harga GAS dan GULA diselaraskan utk jaga kesihatan rakyat... jgn makan byk, jgn amik gula banyak...nanti kencing manis, RM1.90 skilo boleh kurangkan penggunaan gula rakyat! Kenape tak buat RM10.00 sekilo supaya rakyat sihat!

    Lihat la ape yg telah anda buat... 52 tahun ngundi KERAjaan Be-eNd yg KORUP & KRONISME akibatnya kemajuan hanya setakat ni je! S'pura yg merdeka dr Msia... tiada hasil bumi, jauh meninggalkan kita tanpa KERAjaan KORUP. Thailand dan Vietnam malah Indonesia pun telah mula meninggalkan kita.

    Dari aspek RASUAH dan tidak DEMOKRASI dan pemerintahan KUKUBESI kita setakuk aje di atas ZIMBABWE...yekkk?

    52 tahun bagi peluag kat Be-eNd... ni je kita dapat?... ukup2 la tu, jom ngundi PR!

    ReplyDelete
  12. Anon 24 August 2010 18:06. Jangan cakap banyak le! Bangsa Indonesia memang terkenal dengan sikap biadap dan tidak sedar diri diuntung.
    Kerajaan Indonesia serulah rakyat kau orang di Malaysia ni pulang aja ke negara asal. Jangan jadikan semak samun sebagai PENDATANG HARAM. Bawalah rakyat kau orang dan hiduplah dengan senang lenang di negara sendiri.

    Kerajaan Malaysia pun satu hal juga. Bila Kerajaan Indonesia kata serumpun dan sebangsa, Malaysia pun mengiakan tanpa syak wangsangka keikhlasan mereka. Dah banyak kali dengar Jalur Gemilang dan Kedutaan Malaysia di serang di Indonesia tapi masih nak berbaik hati menghulurkan segala bantuan. Melayu penuh dengan kelembutan katakan..sampai kepala dipijak pun masih nak berlembut. Nasiblah Malayisa.

    Kepada Rakyat Malaysia sendiri yang tidak menghargai Jalur Gemilang tu, aku nasihatkan kau orang carilah negara lain yang boleh membahagiakan kehidupan keluarga kau orang. Aku cadangkan negara Indonesia untuk kau orang ajalah. Perangai pun dah hampir serupa. Nak kibar Jalur Gemilang pun nak yang PERCUMA aja ke? Haprakkk punya warganegara.

    ReplyDelete
  13. MERDEKA, MERDEKA, MERDEKA...APA YANG MERDEKA? YANG MERDEKA ADALAH BEWAK2 YANG MAKIN RAKUS MEMERAS DAN MENGHISAP DARAH KITA..

    RAKYAT MENYUMBANG KPD NEGARA DLM PELBAGAI BENTUK, CUKAI, MINYAK, BARANG, PTPTN, KOS KHIDMAT, KOS ITU, INI DLL...BUKANKAH ITU JUGA PATRIOTIK? ADAKAH DGN MENGIBAR BENDERA ITU SAJA DINAMAKAN PATRIOTIK?

    ANON 02:15 KATA :Kepada Rakyat Malaysia sendiri yang tidak menghargai Jalur Gemilang tu, aku nasihatkan kau orang carilah negara lain yang boleh membahagiakan kehidupan keluarga kau orang. Aku cadangkan negara Indonesia untuk kau orang ajalah. Perangai pun dah hampir serupa. Nak kibar Jalur Gemilang pun nak yang PERCUMA aja ke? Haprakkk punya warganegara.

    SIAPA YANG HAPRAK? KITA SBG RAKYAT SEPANJANG MASA MENYUMBANG KPD NEGARA...SETIAP HARI, SETIAP BULAN, SETIAP TAHUN DUIT KITA MENGALIR KPD NEGARA, JADI APAKAH LAGI YANG KERAJAAN NAK PERAH!!!

    SEDANG KERAJAAN TDK PERNAH MENGAMBIL INISIATIF UTK MENURUNKAN HARGA, KOS, PERKHIDMATAN, DLL KPD RAKYAT..MAKIN NAIK, MAKIN NAIK, MAKIN NAIK, MAKIN TINGGI....CTHNYA, TOL, MINYAK, BRG2, KOS2 SEMUA ADAKAH MAKIN TURUN?....SEMUANYA BERDESUP NAIK...SIAPA YG MENANGGUNG BALA ITU?..SEMUA RAKYAT LAH...TAKAT KIBAR BENDERA MALAYSAI, APA JADAHNYA?...BUKAN ITU LAMBANG PATRIOTIK...
    KALU KERAJAAN BN BAGI PERCUMA PUN RAKYAT TAK KIBAR JUGA...KEDEKUT!! TAKAT BENDERA ITU PUN PATUT BAGI PERCUMA JER KPD RAKYAT...SIKIT2 BELI, SIKIT2 BELI..SEMUA NAK DUIT...

    JADI RAKYAT, JGN TERPEDAYA DGN SLOGAN PATRIOTIK TAK TENTU PASAL..KITA LAH YG BERI MEREKA MAKAN!! AKHIRNYA KITA DIGIGITNYA KEMBALI...

    ReplyDelete
  14. Wah.. sdra Pengomentar Halimunan 25 Agustus 2010 02:15,

    Tentu lelulur saudara bukan dari mana-mana wilayah lndo. Asli Negrito atau Mah Meri ngkali. Atau memang keputih-putihan bermata sedikit kecil & rambut lurus-lurus. Kalau itu, asal Yunan, atau barangkali campuran Melayu Malbari, lalu yg digelar Mamak itu. Kalau di bahagian selatan umpama Johor, atau Selangor, N Sembilan, bahkan Perak, sdra tentu ketrunan pendatnag asing - dari lndo. Tapi kalau di atas, Kedah atau Perlis, itu Siam. Mari dong sama-sama kita cari asal leluhur, supaya boleh sama-sama kita meninggalkan bumi Malaysia ini. Boyongan balik ke tanah asal lelulur, dong... Mau...! Sombong itu dikarenakan tidak tau siapa diri sebenarnya...!

    ReplyDelete
  15. KALAU NAK DIKIRAKAN SIAPA LEBIH PATRIOTIK.. TENTU ASKAR - DRP RANK & FILE; BAIK DARAT, LAUT ATAU UDARA. TAPI DRP KALANGAN KAKITANGAN KERAJAAN, SIAPAKAH YANG PALING KERAJAAN ANIAYA? ASKAR! BERAPA SAJA PENDAPATAN MEREKA? LIHAT TANGGA GAJI MEREKA BERBANDING PARA PEGAWAI YG TIDAK PERNAH PUN PIJAK LUMPUR, APALAGI MASUK HUTAN...YB2 HIDUP SELAMAT & SENANAG-LENANG ITU KERANA DIJAGA OLEH ASKAR. APA SAJA YG MEREKA BUAT HARI-HARI? BUKANKAH CUMA MEMIKIRKAN KESELAMATAN KEDUDUKAN DLM PARTI? MEREKA LAGI HAPRAK. ASKAR INI, SUDAHLAH SKIM GAJI KECIL, TENAGA DIPERAH, OTAK DIBEKUKAN DAN SUARA YG KEDENGARAN DI KALANGAN MEREKA HANYA SUARA PERINTAH2, PADA UMUR PRIMIER, KETIKA ANAK-ANAK SEDANG MEMBESAR, SEKOLAH/BELAJAR JUGA BARU DI PERTENGAHAN JALAN, HUTANG RUMAH DAN KERETA BELUM SEPARUH TERLANGSAI, TIBA-TIBA MEREKA DIPERINTAHKAN UTK BERHENTI KERJA. TERKIAL-KIAL MERAKA MENCARI PUNCA PENDAPATAN BARU.. DAN RAMAI YANG MENJADI BURUH KASAR MEMBANTING TULANG, KERJA SEKURITI, ATAU KERJA KAMPUNG. ITU POLISI SIAPA? POLISI YG UMNO/BN IKUT BUAT KAN? SAYA SANGAT MAKLUM KERANA SAYA ANAK BEKAS ASKAR.. JADI SIAPA LEBIH MEMBEBEL PASAL PATRIOTIK, DAN SIAPA PULA YG BENAR-BENAR PATRIOTIK TAPI DITIPU OLEH ISTILAH ITU SENDIRI: ASKAR! KETIKA HARGA BARANG SEMUANYA SEMAKIN MENDADAK-DADAK DINAIKKAN KERANA OLEH KERAJAAN YANG DIBELA OLEH ASKAR SUPAYA KORPORAT KRONI BN/UMNO RUGI, GOLONGAN BEKAS- BEKAS ASKAR, PARA PENYUMBANG BAKTI DAN JASA YG TULEN INI, ANTARA YANG SANGAT PERIT MENANGGUNGNYA... NAK KIBAR JAKLUR GEMILANG JUGA KETIKA KEPERITAN HIDUP TIDAK TERBELA...? APAKAH ITU YG DIMAKNAKAN KEMERDEKAAN..? SIAPA YG MERDEKA?

    ReplyDelete
  16. Apa la ko ni PG, sengaja nak cetuskan api kebencian. Beginikah mentaliti orang yang neutral. Tak nampak neutral pun, hipokrit ada lah...

    Sialan...

    ReplyDelete
  17. orang indon ni mmg cam gitu,ble dah belambak2 orang yang xade kje n xtau ape nak buat,terpaksalah diorg menghabiskan masa ke benda2 yang merepek cam ni.kecoh je lebay.
    ble kat malaysia pijak semut pun xmati.
    nak je aku pijak2 kaum kerabat diorg yg dah masuk malaysia n xreti2 nak berambus.
    SHUHHH

    ReplyDelete
  18. Kalau aku jadi PM dah campak BOMM sebijik kat indon,baru diorang tau betapa kuatnye MALAYSIA

    ReplyDelete
  19. Tuhan akan mengajar lagi bangsa Indonesia di sana. Tak cukup lg dgn Tsunami dan gempa nya yg menjadikan mereka miskin lg terhina.Jgn kita melakukan apa apa penghinaan kepada mereka..cukup dari tuhan saje.

    ReplyDelete
  20. penyokong JALUR GEMILANG28 August 2010 at 15:14

    bangsa indon bangsa tak berguna bagi penunjuk perasaan yang membakar,memijjak,meletak najis keatas JALUR GEMILANG

    ReplyDelete
  21. USTAZ MOHAMAD DZULKARNAIN AHMAD28 August 2010 at 15:17

    biarlah mereka memijak dan membakar jalur gemilang suatu hari nanti mereka juga akan dipijak dan dibakar

    ReplyDelete
  22. rakyat bendera merah putih memang tak berguna

    ReplyDelete
  23. Aku benci Indon..dasar xsedarkan diri...harap pihak tv..block trus drama, filem dan hiburan dr Indon ni...bukan best pun..drama pun mcm mperolok2kan agama...harap phak sistem pyiaran peka..

    ReplyDelete
  24. indog tak sedar diri...sial ko indog

    ReplyDelete
  25. oi bego! asal bangsa lu darimana? dari indonesia juga kali! ah goblok nih orang!! kalo mau cari ribut dipikir dulu pake otak! bukan pake pantat! coba lu by one ma gw dah! bacot doang lo gede!

    ReplyDelete
  26. negara kamu merdeka itu hanya hadiah dari inggris. ga usah banyak cakap! indonesia itu merdeka karena semua rakyat berjuang! ga kayak negara kamu bego! negara kita selama ini diam, karena negara kamu ga sepadan dengan negara kita! negara kamu cuma kayak anjing kampung! dari kekuatan militer aja negara malayshiit jauh banget dengan indonesia! pasukan khusus malayshiit ke berapa di dunia? macam tai pasukan kalian!! kalaupun perang kalian cuma bisa minta bantuan inggris emak kamu itu! sambil nangis minta bantuan buat perang dengan indonesia! dasar MALAYSHIIT NEGARA TAI ANJING KAMPUNG!!

    ReplyDelete
  27. Kenapalah Indonesia semakin bodoh???

    ReplyDelete

PETA PELAYAR