FOLLOWERS

Sunday 22 August 2010

DOA LIM GUAN ENG : LEMBU DAP INI KATA IA BOHONG DAN FITNAH UMNO !!!!

( Inilah wajah seorang lagi pemimpin melayu islam
yang berjaya dilembukan oleh DAP dan LGE )




PAS Pulau Pinang menyatakan sokongan penuh kepada DAP dalam menyangkal dakwaan bahawa nama Ketua Menteri Lim Guan Eng digunakan untuk menggantikan nama Yang di-Pertuan Agong dalam khutbah Jumaat.

Timbalan pesuruhjaya PAS negeri, Mujahid Yusof Rawa (kanan), menuduh Umno melakukan "fitnah dan kebohongan" apabila mendakwa bahawa beberapa kathib atau imam di Pulau Pinang telah menggunakan nama Lim untuk menggantikan nama Seri Paduka, sedangkan dakwaan itu belum terbukti. Berita lanjut : KLIK

Penghuni Gua : Pemimpin PAS di atas adalah diantara pemimpin Melayu / islam yang berjaya dilembukan oleh DAP dan LGE. Dia kata isu Khutbah itu fitnah dan pembohongan.

2. Mata Mujahid ( nama bukan main sedap tetapi syaitan dah membutakan mata dan mata hatinya ) ini sudah buta. Termasuk mata hatinya. Tak tahu perbezaan antara fitnah, bohong daan fakta/ kebenaran.

3. Isu doa untuk Khalifah LGE di beberapa masjid di Pulau Pinang bukan fitnah wahai ustat Mujahid. Fitnah ini tuduhan yang tiada bukti. Dalam kes ini , dua imam dah mengakui kejadian tersebut tetapi cuma imam itu berbohong dengan mengatakan doa itu agar LGE masuk islam. Itu yang bohong. Imam tu yang bohong. Juga Exco agama PAS tu yang bohong. Belum apa-apa dah nafikan dari awal kejadian ini. Akhirnya terbukti kebenaran nya kejadian tersebut.

4. Jadi kepada Mujahid, bezakan fakta/ kebenaran, fitnah dan pembohongan. Exco agama dan imam itulah yang berbohong. Fitnah, seperti sekarang kamu katakan isu ini adalah UMNO yang lakukan. Mana buktinya? Jadi itu yang fitnah.

5. Kepada pengundi muda, fikirkan. Fikirkan , inilah wajah-wajah pemimpin melayu islam yang hanya disogokkan dengan sedikit jawatan dan atas kesempitan ruang politik, sanggup berbohong kepada semua pengundi dan rakyat. Inilah jenis pemimpin melayu islam yang berjaya dilembukan oleh Khalifah LGE dan DAP. Itulah bahayanya DAP ini...............................Fikirkan keupayaan DAP dan pemimpinya untuk melembukan pemimpin melayu islam sekiranya mereka dapat mentadbir sebahagian besar negara ini. Fikirkan !!!!!

44 comments:

  1. KENAPA UJUD ISU DI PP :

    1. UMNO SEBENARNYA HASAD DAN DENGKI KPD KERAJAAN PP KERANA KERAJAAN NEGERI BERMURAH HATI BERI BONUS RM 400. 00 KPD KTGN NEGERI. SEDANGKAN NAJIB TAK BAGI PUN KPD KAKITGN AWAM WALAU SEPOSEN..MEMANJANG JER NAJIB NI SESAK WANG!!!

    2. NAK TUTUP ISU CHUA SOI LEK RAJA PORNO MALAYSIA.

    3. NAK ALIH ISU KENAIKAN BARANG, MINYAK DAN KESUSAHAN HIDUP RAKYAT.

    4. NAK COVER ISU BANNER YG MELIBATKAN DYMM SULTAN JOHOR (PADA HAL YG BUAT BANNER TU SEMUA ORG TAHU = UMNO)

    5. NAK TUTUP ISU NEGARA YG TDK MEMIHAK PD UMNO/BN...

    .........JIKA SUASANA LAIN UTK MENDOAKAN SPY SESEORG YG BUKAN ISLAM MENDAPAT HIDAYAH ALLAH, ALANGKAH MURNINYA....SAMA SPT ANAK MENDOAKAN IBUBAPANYA YG BLM ISLAM AGAR ALLAH BERI HIDAYAH/TAUFIK...BUKAN DIPERSENDA2KAN!!!


    BILA SIASATAN DAN HASINYA KELAK AKAN MENUNJUKKAN UMNO/JAIP PUNYA ANGKARA, MAKA KES INI PERLAHAN2 DITUTUP...DAN UMNO AKAN PERAS OTAK LAGI CARI ISU KELAKAR YG LAIN..


    KPD UMAT ISLAM...APA2 YG BERLAKU DAN ISU YG DIGEMBURKAN OLH UMNO, KITA KENA SIASAT DAN JGN TELAN BULAT2, KERANA KINI UMNO UMPAMA ORG FASIK DLM MENYAMPAIKAN ISU DAN BERITA...BIAR UMNO DGNLAWAK JENAKANYA...

    USAH PERCAYA UMNO LAGI...TAK RUGI PUN ORG MELAYU!!!

    ReplyDelete
  2. Masih Skandel PKFZ

    SKANDAL PKFZ : KESELURUHAN YANG TERLIBAT,… PEMIMPIN UMNO / BN

    Kes ini melibatkan keluasan tanah 1000 ekar yang hendak dijadi Zon Bebas Pelabuhan Klang. Pemilik tanah ialah – Koperasi Pembangunan Pulau Lumut Berhad (KPPLB) yang dikepalai oleh Wakil Rakyat UMNO. Beberapa pemimpin UMNO yang lain turut terlibat.

    KPPLB – jual tanah miliknya kepada KDSB (Kuala Dimensi Sendirian Berhad). KDSB adalah dimilik oleh seorang pemimpin UMNO. Harga jualan KPPLD kepada KDSB – cuma RM3.00 sekaki persegi.

    KDSB pula jual tanah tersebut kepada LPK/KPA (Lembaga Pelabuhan Klang) dengan harga jauh lebih tinggi iaitu RM25 sekaki persegi.

    Individu berpengaruh dalam LPK pula - ialah pemimpin MCA, yang ada jawatan dlm kabinet,.. dan terdapat seorang lagi pemimpin UMNO yang menduduki Ahli Lembaga Pengarah dalam LPK.

    LPK sudah pun membeli tanah 1000 ekar itu dari KDSB, maka kerja-kerja untuk membina Zon Pelabuhan Bebas Klang /PKFZ pun diatur.

    Untuk senang kerja, LPK melantik saja KDSB sebagai Kontraktor Projek. Dan untuk lebih mudah berurusan,,.. KDSB pula melantik seorang Ahli Parleman BN dari Serawak sebagai sleeping partner. Difahamkan juga ada seorang lagi ahli politik yang turut serta iaitu Ahli Pemuda UMNO Selangor. Jadi, secara keseluruhannya individu-individu yang terlibat dalam skandel PKFZ ini adalah dari BN iaitu UMNO dan MCA.

    Siapa pula Syarikat Juruukur yang dilantik ? – Siapa lagi kalau bukan syarikat kroni ……..“Rashid Ashaari & Co.” milik pemimpin UMNO.

    Untuk menjalankan projek, mereka perlukan sejumlah wang yang besar.
    Mereka perlukan “bon” dari pihak kerajaan. Maka Presiden MCA ketika itu Dr Ling Liong Sik kini Tun telah dilibatkan untuk melebihmudahkan segala urusan. Dipendikkan cerita bon berjaya diperolehi dan ada pembelinya.

    Dalam masa yang sama kerajaan Malaysia bermurah hati memberi pinjaman mudah sebanyak 4.6 billion ringgit (4 ribu 6 ratus juta ringgit) kepada mereka yang terlibat dengan projek ini. Kenapa dengan begitu mudah kerajaan memberi pinjaman?. Mungkin ada kepentingan pihak-pihak yang terlibat.

    Setakat ini wang rakyat yang kerajaan telah hanguskan ! mencecah 12,500 juta ringgit. Dan kerajaan terpaksa membuat pengakuan akan membayar lagi kepada pemegang bon sebanyak lebih kurang 2.6 billion ringgit. Wajarkah ??... Nampaknya, kerajaan BN macam dah terkantoi !

    Aduh! Apakah malangnya rakyat Malaysia. Kerajaan kita sebenarnya kaya, kerajaan kita berduit. Rakyat yang susah dan miskin masih ramai. Mereka masih mengharap! tapi kerajaan senang-senang buang duit semata-mata kerana satu projek yang hanya menguntungkan beberapa kerat pemimpin dan kroni.

    Sekarang sudah jelas !... orang-orang politik dan ahli-ahli Kabinet di Malaysia ni tidak tahu rasa malu dan tidak segan. Mereka tidak rasa bersalah memunggah wang rakyat. Mereka sanggup membuat berbagai helah, termasuk secara bermain wayang kulit atau silap mata.

    “Skandel PKFZ” ini memang dah lama berlaku. Ia mula dapat dikesan sejak 2003 lagi.

    Kini SPRM sedang menyiasat. Tun Dr Ling Liong Sik sedang didakwa di Mahkamah, dan yang lain-lain belum tahu apa cerita!... Seharusnya ramai lagi yang akan diseret ke Mahkamah. Rakyat sangat mengharap agar kes ini disiasat dengan telus. Rakyat mahu keputusan hakim tidak memihak kepada pemimpin yang bersalah… sepertimana kes PERWAJA satu ketika dulu,,,…Rakyat marah, kecewa dan sedih kerana duit rakyat hilang ghaib begitu saja. Penyangak pula terlepas atau sengaja dilepaskan dari hukuman.

    Walau bagaimana pun tak usahlah diharap sangat, kerana mengikut rekod, di Malaysia ni “pisang dah biasa berbuah banyak kali “

    Sikap buruk pemimpin-pemimpin BN sudah terlalu banyak didedahkan. Masihkah kita mahu berkerajaankan BN lagi?

    ReplyDelete
  3. bagi hamPAS, pergi jahanan dengan Isle, pergi jahanam dengan Melayu..........
    yang mereka fikirkan sekarang ialah kuasa, kuasa dan kuasa.
    tak mengapa dicucuk hidung,asalkan ada kuasa.
    bagi mereka, kalau biaDAP hancur, mereka pun akan turut hancur.
    jadi selagi ada biaDAP, dapatlah mereka menumpang berkuasa

    ReplyDelete
  4. ORANG MELAYU PAS DAN PKR BUTA MATA DAN BUTA HATI.... KALAU LEMBU TU BODOH... MEREKA DAH DIPERBODOHKAN...

    KETUA KELENTONG... ANAK BUAH PERCAYA HABIS... TAK SANGKA ADA MACAM NI PUNYA MELAYU... BANGANG BETUL

    ReplyDelete
  5. baiknya dap, baiknya PAS, baiknya PKR dan presidennya.

    kah kah kah kah kah kah

    katak puru

    ReplyDelete
  6. ORANG PAS LAH BANYAK DOSA BESAR.... MENGUMPAT... MENGADU DOMBA... MENGHASUT... MEMAKI HAMUN... MENIPU... BERBOHONG... DUSTA... MEMECAHBELAHKAN MELAYU....

    ORANG ALIM KURANG BERCAKAP BANYAK IBADAT...

    ReplyDelete
  7. aku masih berfikir apa akn jadi pada negara ni jika umno tak de kelak adakah keamanan yang dikecapi selama 52 tahun ni berubah menjadi kehancuran....fikirkanlah wahai melayu

    ReplyDelete
  8. betul anon 1843

    katak puru

    ReplyDelete
  9. KEHKEHKEH ANON 18.28 CITER PNJG BERJELA PUN LOM TNTU NAK MENGIYAKAN KEBODOHAN PIHAK PEMBANGKANG YG SEMEMANGNYA BODOH SOMBONG. NK TNYE APE KEBENARAN YG PARTI SESAT DAH BUAT KT KELANTAN SELAIN DARI KEBODOHAN, KETOTOKAN, KEBOBROKAN DAN KELENTONGAN WALLY SLIPOR DAN YG SAMA BODOH DGN NYE?.

    APE YG PEEKAYYRAR DAH BUAT KT SELANGOR SELAIN DARI MENGOREK HASIL MASYHUL NEGERI MASUK POKET SENDIRI DGN BANTUAN TUAN KOMUNISNYE? BERCAMBAHNYE PUSAT2 MAKSIAT LAGI MENGGERUNKAN SJAK BERKUASA? MAJLIS2 PERBANDARAN PLAK SEOLAH2 JD TMPT PEMBIAKAN SAMSENG2 KORENG!

    SELCAT APE CER? DAH TELUS SGT KERR?. BILE ISU PASIR CUBA DI TIMBULKAN, TETIBA JEK KATE XDE ISU. XDE SIASATAN LANGSUNG APE KEHE??. NMPK SGT NK KAVER PONGGONG PUAK KOMUNIS! HUHUHU

    "MEMAKMURKAN MESJID2" DGN MENJEMPUT USTAZ2 YG X SUNAT. ANTARA ALASAN PALING KOMAN YG WALLY SLIPOR BLH BAGI- "PANDANGAN PERIBADI!..TAK TAU CITER!..MALAS NAK KOMEN"!.

    AHHH KLU NK CITER DR A - Z PSL KETOTOKAN, KEPINCANGAN DAN PENIPUAN PUAK FUCKATAN NI X KN ABIS PUNYE LAH! SENDIRI MAU INGAT LAA BRADERR KEHKEHKEH >|D

    ReplyDelete
  10. saya pun berperasaan demikian en mohammad

    ReplyDelete
  11. puak puak pas bolih lah hang bohong bukan kami yg tidak berparti banyak dah hangpa buat dosa di muka bumi ni wahai keledai pas sejak puak PR ni perintah 4 negeri ni macam macam hal dosa besar yang telah keledai pas ni buat DAP hina islam,hina org melayu puak pas ni diam lepas tu doa pula kaum kafir dalam kuthba jumaat apa hal wahai keledai pas jangan kerana politik semua benda puak keledai ni campor semua bila org lain hentam naik habis sereban sereban palsu pas terangkat lepas sanggup berbohong pada umat islam di seluruh pelusuk negara pula tu,Kepada LKS anak hang dah nak masuk islam apa pandangan LKS dan karpal singh.

    ReplyDelete
  12. Saudara anon 1820.
    Kalau tok imam dah mengaku.. apakah itu fitnah namanya. Tidak payah lah dok tulis dengan panjang lebar. Semua orang tahu yang kuat tabur fitnah adalah Pas dan kuncu-kuncunya... belagak alim tapi busuk hati

    ReplyDelete
  13. Dr. Asri kata tak apa mendoakan seorang pemimpin bukan islam. Nampaknya Dr. Asri pun tak faham isu yang menyebabkan ramai orang islam marah. Persoalan pokok sekarang ialah mengapa imam menukar nama agong yang menjadi ketua islam negara ini kepada nama cina LGE dalam doa sembahyang jumaat.

    Sesiapa pun boleh mendoakan kawan cina, jiran cina, boss cina atau bangsa lain. Nak doa beribu2 kali satu hari pun lantaklah. Merendahkan agong sebagai ketua islam memang kurang ajar....

    ReplyDelete
  14. Anon 18:20 & Anon 18:28..
    Korg x payah nk auta org laa..Klu hati korg dh hitam jgn la nk hasut org lain jd mcm korg berdua yg sehamPAS amnya & sePRovok khususnya..Utk pengetahuan korg, k'jaan yg ada hari ni dh 53 tahun memrintah tp rakyat hidup aman harmoni..berbanding k'jaan yg korg 'banggakn' sgt2 tu baru 2 tahun memrintah tp mcm2 kebobrokan yg berlaku..klu memrintah negara, x tau la nk ckp.."Sendiri Fikir Laa!!!!"

    "Melayu BerterimaKasih"

    ReplyDelete
  15. Berita Harian
    2010/08/22

    KUALA LUMPUR: Mufti Perak, Tan Sri Harussani Zakaria menegaskan hukum orang Islam mendoakan kesejahteraan dan kebahagiaan untuk orang bukan Islam adalah haram apatah lagi apabila ia dibaca di dalam khutbah Jumaat.

    Katanya, perbuatan mendoakan supaya orang kafir memeluk Islam amat digalakkan agama Islam namun menggunakan pentas khutbah Jumaat untuk berdoa seperti itu dilarang agama.
    ............

    Fatwa dah keluar! Silakan baca semua.....

    ReplyDelete
  16. Kepada Mujahid hang tak kesian pada bapak hang dalam kubur , apa punya barua anak saorang ulama boleh jadi lembu pada kafir lahanat , tapi macam mana pula dengan imam yg dah mengaku tu, nampaknya imam tu dah jadi mainan plotik hang la,betul la kata kata lagu oleh Rabbani , kalau bapak ulama anak nya jadi ularmamak dalam semak.

    ReplyDelete
  17. RAMAI SUNGGUH AYAM SABUNG UMNO NIH BERKOKOK...

    APA YG KITA MAKLUM ADALAH, PERBUATAN SEDEMIKIAN SUDAH TENTU ADA PIHAK ATASAN YANG BERTANGGUNG JAWAN MELAKUKANNYA, IBARAT LEMPAR BATU SEMBUNYI TANGAN. TUJUANNYA DALAH UTK MEMENUHI AGENDA PIHAK2 TERTENTU LAH...APA NAK HERAN DGN ISU2 BEGINI, SEDANGKAN UMNO MEMANG KERJA DIA MACAM NIH...

    UMNO BUAT SESUATU ISU, LPS TU CEPAT2 TUDUH PEMBANGKANG WWALHAL POLIS BLM SIASAT LAGI, DIA DAH KATA PEMBANKANG BUAT...AKU KINI MEMANG LANGSUNG TAK PERCAYAKAN UMNO 100 %...BANYAK BUKTI LEPAS2 YANG MEMBUKTIKAN UMNO MEMANG MENIPU DAN KELENTONG...CUKUP 2 BUKTI AKU TULIS, IATU:

    1. MATA LEBAM ANWAR MASA DLM LOKAP : MAHATHIR DAN UMNO, MEDIA KONGKONGAN MEREKA MENUDUH ANWAR HANTUK KEPALA KE DINDING (CEDERAKAN DIRI SENDIRI)KECOH SATU MALAYA DGN ANWAR CEDERAKAN DIRI SENDIRI...TAPI AKHIRNYA ALLAH NAK TUNJUK KEBENARAN MELALUI SURUHANJAYA DIRAJA (SJDR)TERBUKTI RAHIM NOR KEPARAT YG MEMBELASAH ANWAR..RAHIM NOR HANYA KENA 2 BULAN SAHAJA, SEDANGKAN ANWAR DITERAJANG SEMAHUNYA.

    2. KES VIDEO LINGGAM : UMNO/BN SEBOK KATA ANWAR BOHONG, DAN TETAP KATA IANYA PEMBOHONGAN, DAN TIDAK MENGAKU MELAKUKANNYA, TETAPI SEKALI LAGI ALLAH NAK TUNJUK KEBENARANNYA BHW SJDR DITUBUHKAN, NAH! APA HASINYA, TERBUKTI MAHARAJA UMNO IAITU MAHATHIR RUPANYA TURUT TERLIBAT BERSAMA2 DGN TENGKI ADNAN, LINGGAM, VINSETAN, KETUA HAKIM SENDIRI...DAN TERBUKTI BERSALAH NAMUM PESALAH ITU MSH TIDAK DIAMBIL TINDAKAN . APA CERITA? MANA NAK TARUK MUKA...MALUNYA!! TAPI MASIH NAK CAKAP HIDUP, HIDUP MELAYU!!!

    2 BUKTI SUDAH CUKUP MEEBURKAN KEYAKINAN AKU PD UMNO HINGGA LAH KINI..TDK MUSTAHIL KES2 BESAR SPT DI ATAS UMNO BOLEH KELENTONG RAKYAT APA TAH LAGI KES KHUTBAH INI...KACANG SGT!!!

    ...PADA DIR UMNO YG ADA HANYA SAKIT HATI, HASAD DAN DENGKI, AMARAH DAN DENDAM TIADA KESUDAHAN..ORG MCM NI ADALAH ORG SAKIT...SAKIT JIWANYA,BILA SAKIT JIWANYA MAKA TINDAKANNYA PUN AKAN TURUT ROSAK TANPA RASA MALU KPD TUHAN...


    DALAM KES KHUTBAH, ADAKAH KES NI LBH BESAR NILAINYA DR KES CHUA SOI LEK (RAJA PORNO MALAYA) YG MEMPERSOALKAN ISLAM, DAN MEMPERTIKAI EKUITI MELAYU DI HADAPAN NAJIB SENDIRI ?...

    UMNO TETAP UMNO...WALAU APA TERJADI, MRK TETAP TIDAK AKAN BERUBAH SAMPAI MATI, DAN SESESAT PAS(UMNO DAKWA LAH) TIADA LAH ORGNYA SAMPAI SANGGUP MEMBUNUH DAN MEMBUNUH DIRI (SPT KES BEKAS ADUN SELANGOR BARU2 INI)...ADAKAH INI TIDAK SESAT..MALAH LBH SESAT!! MOGA TUHAN MENGAMPUNKAN BEKAS ADUN/WANITA TERSBUT!!!

    PADA UMNO CUKUP2 LAH...MASANYA UTK ANDA SEMAKIN SUNTUK...DAN MASA KEEMASAN BG ANDA SEPATUTYA ADA GUNAKAN UTK LBH BERBAKTI KPD RAKYAT, BUKAN NYA MENAMBAH KEBENCIAN ORG KPD ANDA!!! FAHAM!!

    ReplyDelete
  18. Salam,

    Ada pepatah mengatakan kalau ikan seekor kepalanya akan buruk dahulu..., jadi pengikutnya pun samalah tu... tetapi adakalanya ekorn masih boleh digulai dan dimakan untuk berbuka puasa...!!!

    Riwayat seekor biawak (belewok loghat Kelate), yang lidah tu terjelir-jelir nak cari taik..., terkena taik lidahnya makin panjang terjelir supaya lalat jilat taik dilidahnya..., pepatah biaDAP sudah menjadi hamPASik. Begitulah kalau terkena batang hidungnya...

    ReplyDelete
  19. He, He, He, Anuar lagi kelentong. Kalau tak gitu tak kan lari kawan dan rakan. Apa yang dia buat, bila kena sergah, semua kerana UMNO.

    agbr47: Akibat dah buta hati.

    ReplyDelete
  20. lord ried dah menyamar jd orang lain plak kot...bkn fitnah tp syak je...hehehehe jgn marah!

    ReplyDelete
  21. si mujahid ni kata bab org melayu di penang serah pada pas penang... sejak bila pas jadi pejuang orang melayu.. bab pejuang kaum.. pas kan anti assobiyyah... mungkin mujahid ni tak cukup duit raya.. tgk mat sabu, puji LGE seperti khalifa umar terus dapat duit free setiap bulan.. patut la sanggup jadi lembu..janji dapat duit,jual agama pon boleh aje,amalan HamPas terkini..

    ReplyDelete
  22. Biasalah bro..lord reid ni kan anjing..leh tukar jadi serigala..rm15j beb..klu ntak leh jadi anjing..jadi babi pun tak pe..

    jgn mare..sekali2 nak gurau ngan anjing rm15j..

    ReplyDelete
  23. maaf tuan blog...mohon laluan.

    mujahid..hang bertaubat le...mmg tak salah nk doakan org kafir tp bkn le dlm kutbah. hang belajaq tang mana ni.klau setakat nik ajis yg dh sesat tu tak payah le. kesian kat hang le begitu bangang rupanya.terkejung makbapak hang dlm kubuq jika tahu anak dia dh sesat lagi menyesatkan.

    tuan blog...
    inilah akibat org so call'ahli ugama' nk berpolitik. buta hati langsung bila dibodek ngan jawatan. dh tak tau bezakan apa dia agama dan mana satu politik. tak marah klau dia nk berpolitik sampai mampus pun tp jgn jdkan agama tu mangsa politik sempit depa. jaga2 le sikit mujahid, sebagai islam kami dibenar utk belasah ko kerana menghina islam tau.jd berpolitiklah dgn betul, jgn main2kan agama Islam.dh melampau sgt dh mereka2 ini....fikir habis...kami bkn org politik ya..jgn dok main2kan agama ya..ada ko tak jumpa kubur ko nnt mujahid.....

    ReplyDelete
  24. Salam...,

    Org nak cakap bab agama, bab politik puak hamPASik dan biaDAP mereka pun nak juga..., sedangkan mereka x tau mana satu agama, ugama dan igama. Begitu juga dengan politik mereka x dapat nak beza yang mana satu poletaik, polustik, polastik, tapi mika jawab sama jh, asalkan ada bunyi ujung tik... tik...

    Baso manusio jenis tolo...!!!

    ReplyDelete
  25. DR MAZA PUN KATA ISU KHUTBAH ITU ADALAH PERKARA KECIL DAN TIDAK ADA SALAHNYA DLM ISLAM, KERANA DENGANNYA TDK MUSTAHIL JIKA ALLAH MENIUPKAN HIDAYAH DAN TAUFIKNYA KPD LGE.

    TENGOK, BEKAS MUFTI DR MAZA YG BERKALIBER KATA MCM TUH..BAGI DR MAZA PERKARA INI KECIL SGT BERBANDING DGN ISU2 MORAL DAN KERUNTUHAN AKHLAK AKIBAT KEGAGALAN PIMPINAN KERAJAAN UMNO/BN...


    SOALNYA, ISI KANDUNGAN KHUTBAH ITU SIAPA YANG MEMBUATNYA? BUKANKAH DIKELUARKAN OLH MAIPP/JAIPP.
    SO, MAIPP/JAIPP DI BAWAH KAWALAN SIAPA? SEMUA TAHU DI BAWAH KAWALN UMNO...SO, APA MUSTAHINYA MRK YG MENCIPTA KANDUNGAN KHUTBAH ITU, DAN KHATIB HANYA BACA SAHAJA...!!!

    SO SOAL INI PUN TAK PERLU NAK FIKIR PANJANG2...

    TEORI MUDAH :

    MASJID BWH MAIPP/JAIPP-KHUTBAH DIKELUARKAN OLH MAIPP/JAIPP-KHATIB BACA SAHAJA-MAIPP/JAIPP DIKAWAL OLH UMNO.

    SEBAB ITU MAKA= UMNO YG BUAT....HABIS CERITA!!!

    UMNO BUAT TUDUH ORANG...BIASALAH UMNO DULU KINI DAN SELAMNYA BEGITU!!!

    ReplyDelete
  26. doa supaya lim guan eng agar masuk islam tak apa lah. ini doa lain . mana boleh. haram.

    katak puru

    ReplyDelete
  27. muhammad (18:52)...

    Dah hampir 53 tahun pegang tampuk KERAjaan, masih takat ni kemajuan yg dibangga2kan UMNgOk. Spura yg merdeka dr UMNgOk pun... jauh lebih maju. Thailand dan Vietnam pun dah mula tinggalkan kita. Indonesia pun lebih baik sistem demokarsi dan ketelusannya. Mungkin kita sikit aje atas dari ZIMBABWE... tu pun atas dari aspek RASUAH dan keTIDAK DEMOKRASIan kot!
    Melayu Penang korang bela dah 52 tahun ye...?

    Takkan hancurnye Malaysia tercinta ni tanpa UMNgOk... aku rasa lebih makmur lagi bila terhapusnya RASUAH dan KRONISMA di Msia


    agbr47...

    Dah diorang tu sume mata duit, masih berbadan UMNgOk walau berbaju PR, so bile dapat RASUAH... berpinau la bijik mate. UMNgOk la katakan...

    Plak tu... kalo ade aje pemimpin yg nak keluo UMNgOk/Be-eNd, maka bertimbun2 la fail2 dan ugutan KES, RASUAH dan sebagainya... cth, takyah jauh la kes MB Tganu Ahmad Said cukup le!

    Anon 22:14...

    Setakat fatwa TokPeti HarussiniHaramSana tu... nko simpan aje la, baik suruh dia masuk politik atau ganti aje MusangHassan sbg Ketua Polis sebab dia lebih pandai menyiasat. Dia tahu sape yg draf pindaan perlembagaan yg boleh buat Msia berperang... MusangHasam tu tak tahu apa pun!

    Fatwa pun... sided kat UMNgOk atau gomen, typical Mufti cari makan (+ Noh Gadut!)

    Anon 22:44...

    Nak buat mcm mana... UMNgOk lebih menDEWA-DEWAkan Chua PeterPORN dari LGE yg tak de pun kes-kes jenayah kecuali membela budak sekolah yg diTIBAI-PULUN dek RehimTHAMBYdiaBESO.

    UMNgOk tak salah buat mendoakan Keling KamalaNATHAN dlm majlis Tahlil dan Solat Hajat semasa PRU HuluSgor berbanding Melayu Zaid...

    UMNgOk taksalah dgn banner yg mengherdik AGONG dgn "Kami Nak Deris, NATANG" berbanding dgn banner yg tertampal gambo Sultan Johor dan kata2 menyokong PR (itu pun... UMNgOk pun keje!)

    UMNgOk tak salah dgn PKFZ... PERWAJA... BMF...
    LINGAM... TeohBengHock...

    Cume berani ke KERAjaan bagi kat PR peluang memperjelaskan isu di TV dan suratkhabar secara telus....

    Jangan potong jari... potong habis LOLOI pun aku sanggup kalo KERAjaan Be-eNd berani!

    ReplyDelete
  28. ada sekor je rupanya biawak PAS di sini, hahaha

    ciannn.... terkial2 nak tegakkan benang basah.

    video rakaman ustaz zakaria kesayangan ko tu dah ada la bodooo. pergi la tengokk.

    tu pun nak ngata ustaz umno menyamar ke. bahalol betul anak didik nik aziz ni. hahaha..

    arm.

    ReplyDelete
  29. Masa UMNO adakan majlis baca yasin & solat hajat pada 23 april 2010, utk mendoakan kemenangan kalamaindu di ulu selangor, yg diadakan di masjid jamek ar-rahimah, kuala kubu baru, HARUS SANA HARUS SINI ni TENGAH Gi UMRAH kot... sebab tu dia tak buka mulut pun tentang perkara yg sama haramnya tu jugak...jangan ada sikap buat fatwa SENGET SEBELAH ustaz... dah banyak orang tak percaya kat ustaz ni sekarang, dan tambak teruk kalau Allah sendiri tak redha dgn cara ustaz cari makan mcm nih.. hidup ni sekejap jer...jangan cuma nak puskan hati umno saja... janganlah tukar diri jadi ularmak ...

    ReplyDelete
  30. ingat lagi dulu, masa zaman reformasi 98-2004. komen2 yg keluar mcm ni jugek. tapi semua pro-PAS dan anwar. tapi skrg dah terbalik.

    ReplyDelete
  31. woittt PAS bahalol yg ko katakan majlis kemenangan tu ialah majlis bacaan yasin dan tahlil. Banner dia ada la PAS bodoo. ko jangan nak fitnah.

    yassin dan tahlil utk org mati. YB kamal masih hidup. bodoo. jelas majlis tu bukan utk TB kamal.

    bdak2 nik aziz memang kuat FITNAH.

    ReplyDelete
  32. menang hasil fitnah memang tak tahan lama.....

    ReplyDelete
  33. UMNO ni apa yg cerita berjela-jela. Balik kepada isu yg diperbahaskan.

    Teks Khutbah dikeluarkan oleh JAIP yg dikuasai UMNO. Yg peliknya teks yg sama tidak dibaca disemua masjid di Pilau Pinang. Dan UMNO dgn pantasnya membuat lapuran polis seolah ianya telah dirancang dari awal dan menuduh PR tanpa siasatan.

    Setelah siasatan dibuat menunjukkan UMNO yg buat, mereka menyembunyikan diri dan merekacipta isu lain pula.

    Inilah perangai UMNO yg dikagumi Arif Omar

    ReplyDelete
  34. Umno yang menegak benang basah dlm hal khutbah nih..

    memanglah ust zakaria yang BACA khutbah itu..tapi beliau sekadar baca teks yg telah dibuat olh JAIP/MAIP...JAIP/MAIP di bawah siapa? bawah UMNO...

    jd ustaz ni hanya baca sahaja teks yg disediakan...salah ker? macam najib baca teks ucapan yg disediakan, kalau salah baca/maksudnya bolehkah najib kita salahkan?..sudah tentu pengarang teks itu yg BERSALAH...apa lah BODOOO nya ko!!!


    Ok..skang polis tgh siasat..aku percaya, lps siasat jika polis menemui bukti itu kerja JAIP/MAIP maka kes ini akan terus senyap gitu saja...UMNO pun malu nak cakap lagi sebab dah kena kepala sendiri..ibarat kena penumbuk TKO lah UMNO pasti gigit jari membisu 1000 bahasa...itu namanya jerat makan tuan...

    bodo!!

    ReplyDelete
  35. Kalu setakat langsiur dan Najis yang buat fatwa berjela-jela bagi pendapat bodoh, lebih baik langsiur ukur dgn batang peliq hang dan kerat bagi potong makan anjing lagi baik tau...

    ReplyDelete
  36. Muhammad 18:52,

    UMNO/BN memerintah ko kata aman. Hang selesa dengan keadaan sekarang. Melayu kena tipu ngan melayu UMNO hang tak sedar. Dah lama sangat UMNO memerintah dimana kedudukan orang Melayu...

    Sialan...

    ReplyDelete
  37. Muhammad 18:52 menulis aku masih berfikir apa akn jadi pada negara ni jika umno tak de kelak adakah keamanan yang dikecapi selama 52 tahun ni berubah menjadi kehancuran....fikirkanlah wahai melayu

    UMNO kalau betul jalannya org akan sokong. takdak masalah. Masalah dia bila berlaku penyelewengan, rasuah, ketidakadilan dsb.

    Dulu masa zaman Tun Razak, Tun Hussein, peringkat awal Tun Mahathir, UMNO OK. Ada perancangan Felda, MRSM dsb. Biasiswa kepada orng Melayu yg termaktub dlm Artikel 153 perlembagaan sebagai salah satu hak dan keistimewaan kepada org Melayu sekarang dah tiada lagi. Biasiswa JPA kini bukan lagi majoriti kepada org Melayu seperti yg termaktub.

    Peringkat tengah dan akhir Tun Mahathir hinggalah pada Najib sekarang, mana ada lagi perjuangan untuk agama, bangsa dan negara.

    Mana org Melayu menentang UMNO ke peringkat seperti yg ada sekarang. UMNO perlu memutihkan minda wang dan kembali keperjuangan asal. Ni asik dok dengar UMNO akan berubah akan berubah, tapi masih dok tang tu jugak.

    ReplyDelete
  38. YA BETUL ANON,

    TOLOL YANG NAK KOMEN TU. YB KAMAL MASIH HIDUP. MANA NAK BACA YASSIN DAN TAHLIL. NAK KOMEN SANGAT DAH BODOH. AGAMA PUN NIPIS AJE. ITULAH PENGIKUT PIS TAK GUNA TU.

    KATAK PURU

    ReplyDelete
  39. KATAK PURU NI PUN BAHLUL, TOLOL ALKHIR TOYO

    APA YG KITA MAKLUM ADALAH, PERBUATAN SEDEMIKIAN SUDAH TENTU ADA PIHAK ATASAN YANG BERTANGGUNG JAWAN MELAKUKANNYA, IBARAT LEMPAR BATU SEMBUNYI TANGAN. TUJUANNYA DALAH UTK MEMENUHI AGENDA PIHAK2 TERTENTU LAH...APA NAK HERAN DGN ISU2 BEGINI, SEDANGKAN UMNO MEMANG KERJA DIA MACAM NIH...

    UMNO BUAT SESUATU ISU, LPS TU CEPAT2 TUDUH PEMBANGKANG WWALHAL POLIS BLM SIASAT LAGI, DIA DAH KATA PEMBANKANG BUAT...AKU KINI MEMANG LANGSUNG TAK PERCAYAKAN UMNO 100 %...BANYAK BUKTI LEPAS2 YANG MEMBUKTIKAN UMNO MEMANG MENIPU DAN KELENTONG...CUKUP 2 BUKTI AKU TULIS, IATU:

    1. MATA LEBAM ANWAR MASA DLM LOKAP : MAHATHIR DAN UMNO, MEDIA KONGKONGAN MEREKA MENUDUH ANWAR HANTUK KEPALA KE DINDING (CEDERAKAN DIRI SENDIRI)KECOH SATU MALAYA DGN ANWAR CEDERAKAN DIRI SENDIRI...TAPI AKHIRNYA ALLAH NAK TUNJUK KEBENARAN MELALUI SURUHANJAYA DIRAJA (SJDR)TERBUKTI RAHIM NOR KEPARAT YG MEMBELASAH ANWAR..RAHIM NOR HANYA KENA 2 BULAN SAHAJA, SEDANGKAN ANWAR DITERAJANG SEMAHUNYA.

    2. KES VIDEO LINGGAM : UMNO/BN SEBOK KATA ANWAR BOHONG, DAN TETAP KATA IANYA PEMBOHONGAN, DAN TIDAK MENGAKU MELAKUKANNYA, TETAPI SEKALI LAGI ALLAH NAK TUNJUK KEBENARANNYA BHW SJDR DITUBUHKAN, NAH! APA HASINYA, TERBUKTI MAHARAJA UMNO IAITU MAHATHIR RUPANYA TURUT TERLIBAT BERSAMA2 DGN TENGKI ADNAN, LINGGAM, VINSETAN, KETUA HAKIM SENDIRI...DAN TERBUKTI BERSALAH NAMUM PESALAH ITU MSH TIDAK DIAMBIL TINDAKAN . APA CERITA? MANA NAK TARUK MUKA...MALUNYA!! TAPI MASIH NAK CAKAP HIDUP, HIDUP MELAYU!!!

    2 BUKTI SUDAH CUKUP MEEBURKAN KEYAKINAN AKU PD UMNO HINGGA LAH KINI..TDK MUSTAHIL KES2 BESAR SPT DI ATAS UMNO BOLEH KELENTONG RAKYAT APA TAH LAGI KES KHUTBAH INI...KACANG SGT!!!

    ...PADA DIR UMNO YG ADA HANYA SAKIT HATI, HASAD DAN DENGKI, AMARAH DAN DENDAM TIADA KESUDAHAN..ORG MCM NI ADALAH ORG SAKIT...SAKIT JIWANYA,BILA SAKIT JIWANYA MAKA TINDAKANNYA PUN AKAN TURUT ROSAK TANPA RASA MALU KPD TUHAN...


    DALAM KES KHUTBAH, ADAKAH KES NI LBH BESAR NILAINYA DR KES CHUA SOI LEK (RAJA PORNO MALAYA) YG MEMPERSOALKAN ISLAM, DAN MEMPERTIKAI EKUITI MELAYU DI HADAPAN NAJIB SENDIRI ?...

    UMNO TETAP UMNO...WALAU APA TERJADI, MRK TETAP TIDAK AKAN BERUBAH SAMPAI MATI, DAN SESESAT PAS(UMNO DAKWA LAH) TIADA LAH ORGNYA SAMPAI SANGGUP MEMBUNUH DAN MEMBUNUH DIRI (SPT KES BEKAS ADUN SELANGOR BARU2 INI)...ADAKAH INI TIDAK SESAT..MALAH LBH SESAT!! MOGA TUHAN MENGAMPUNKAN BEKAS ADUN/WANITA TERSBUT!!!

    PADA UMNO CUKUP2 LAH...MASANYA UTK ANDA SEMAKIN SUNTUK...DAN MASA KEEMASAN BG ANDA SEPATUTYA ADA GUNAKAN UTK LBH BERBAKTI KPD RAKYAT, BUKAN NYA MENAMBAH KEBENCIAN ORG KPD ANDA!!! FAHAM!!

    ReplyDelete
  40. KHAS BUAT ANON 9:55 DAN 11:56...

    DAN UNTUK MIKE2 UMNGOK YG ARGUE "...YASSIN DAN SOLAT HAJAT UTK CALON BE-END "KAMAL-A-NATHAN".."
    JANGAN MALU2 DAN SEGAN2 UTK BUKAK LINK DI BAWAH! LEPAS TU CUBA MINTAK FATWA KAT TOKPETI HARUSSINI(bn)HARANSANA(pr) NKO TU....

    http://kopitiam-bang-nan.blogspot.com/2010/08/berdoa-untuk-orang-bukan-islam.html

    ReplyDelete
  41. Tak caya... tengok lagi link ni!

    http://kedahlanie.blogspot.com/2010/08/pasal-apa-aku-makin-benci-bn.html

    ReplyDelete
  42. Ni pun ade lagi.... MEMPOLITIKKAN MASJID! NAK AKU BAGI YANG MEMPOLITIKKAN SEKOLAH DAN IPTA PLAK?

    http://bloglistpolitik.blogspot.com/2010/08/sabutan-ramadzan-al-murabak-umno.html

    ReplyDelete
  43. Aiekkkk... banyaknye orang komen? Ni ade lagi...

    http://telokbakong.blogspot.com/2010/08/ustaz-kamal-vs-lim-guan-eng.html

    Abang PG... abang PG.... banyak no la crite Datuk Kamal-a-Nathan, Melayu ke mamat ni bang? Sebab tu TokPeti HarusSana(BN)HaramSini(PR) tak marah bila tang Be-eNd ya! Mufti Cari Makan...!

    Bila nak ganti MusangHasam? IGP yg tak pandai keje... tgk TokPeti punya siasatan siap tahu sape yg draf pindaan perlembagaan yg boleh berperang 1Msia...

    Caanggih TokPeti ni... bukan takat MusangHasam, Tok Hi"she"muddin pun patut serah jawatan kat TokPeti HarusSini(BN)HaramSana(PR)

    ReplyDelete
  44. X kan nko semua x tanya ostat hamPASik lagi pasEsat yang terhamPAS apa natijah sebenarnya doakan ostat alimGuaNeng bakal pemimpin pembunh melayu (PM)...!!!

    Dan tanyalah hUSNGmUSANG dan tokelebai putar semutar bungkus Najis ada kumannya.... Langsiur...

    ReplyDelete

PETA PELAYAR