FOLLOWERS

Monday 16 August 2010

EKUITI 30 % : RESOLUSI KURANG AJAR !!!!!



Kongres Ekonomi Cina Malaysia hari ini menuntut ekuiti bumiputera sebanyak 30 peratus dalam semua sektor ekonomi dikurangkan secara berperingkat.

Kongres itu juga mahu kerajaan mengamalkan sistem tender terbuka dalam penawaran kontrak kerajaan agar persaingan adil dan tidak berat sebelah dalam bidang perniagaan tempatan dapat dicapai.

Tuntutan itu itu adalah antara 12 deklarasi yang terkandung dan diluluskan dalam kongres ekonomi itu yang dirasmikan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak.

Penghuni Gua : Sekali lagi gulongan ini mula menunjukkan kurang ajar . Kepala mereka bertambah besar dan nak besarkan lagi.

2. PG nak ingat kerajaan, sekiranya kami merasakan hak kami mengikut perlembagaan tidak diambil indah dan dilindungi oleh kerajaan , maka kerajaan akan merasakan akibatnya di masa hadapan. PG akan pastikan undi PG tidak akan ke sana.

3. Kepada PERKASA, teruskan perjuangan anda ( KLIK, KLIK ) di dalam melindungi hak Bumiputra dan Melayu seperti yang terkandung di dalam perlembagaan. Sebahagian Pemimpin UMNO ( termasuk adik Najib yang sudah kaya raya itu pun dah hulurkan tengkoknya juga di dalam kongress tersebut untuk haramkan terus hak keistimewaan orang melayu ) dan sayapnya ( apalagi pemuda UMNO ) sudah tiada telur untuk memperjuangkan hak dan keistimeawaan orang Melayu yang telah dijamin oleh perlembagaan.

4. Kepada MCA dan Kongres ekonomi Cina ini, cukuplah dengan resolusi kurang ajar ini. Jika anda membuat desakan ini , ia tidak dipanggil rasis. Tetapi jika Melayu atau perkasa yang perjuangkan hak mereka mengikut perlembgaan maka dikatakan rasis. Apa jenis pemikiran gulungan ini?

5. Kepada kerajaan terutama Muhyiddin dan PERKASA, jangan benarkan lagi kepala puak ini membesar. Kepala mereka sudah cukup besar sekarang. Mereka ingin bolot segalanya. Tak dapat, mereka akan ugut. Dapat pun mereka takkan sokong. Yang bodohnya ialah pemimpin melayu yang terlalu percaya dan hanya untuk mengemis undi yang belum tentu dapat. Sepatutnya pemimpn melayu kerajaan ini menjaga hati pengundi yang mana sudah pasti untuk mereka. Bukan menjaga hati pengundi nyang belum pasti. ( dah terbukti pun mereka tidak memberi undi kepada kerajaan ). Mengapa perlu dilayan kehendak mereka berlebih-lebih!

6. Had dan kesabaran kami pun ada batasnya. Sedang panas ini, sedang panas. Terlalu panas. HIDUP PERKASA !!!!!

11 comments:

  1. SLM BRO..SAH!..KAUM MATE KECIK MASIH X SEDAR DIRI! DIORANG NK KONKER 1M'SIA HASIL TERMAKAN HASUTAN KETUA PELIWAT FUCKATAN!. TAMAK KEMAHAK!. SOKONG KLU EKUITI MELAYU DI NAIKKAN LAGI TINGGI!! >:)

    ReplyDelete
  2. kah kah kah!
    mengabiskan air liur,
    marahkan cina konon!,
    cina pula dijadikan kambing hitam,
    semangat konon,
    jangan kau kacau 30% ekuiti bemuputera,
    ini hak kami orang melayu,
    poraaah!
    semua ini projek nak tipu melayu,
    nak bakar batu orang melayu,
    nak suruh orang mengamuk,
    nak suruh Brahim katak bertepik.
    nak suruh perkosa dan perkasam berarak,
    celako .... dulu boleh tipu melayu,
    Sekarang melayu dah cerdik,
    kalau giang nak menipu sangat ..
    tipulah cucu cicit Hang Tuah dan Hang Lekir.

    kah kah kah!
    Kenapa tak marah,
    kenapa tak sanggah,
    kenapa tak buat aduan,
    kenapa tak halau,
    UMNO yang gagalkan masa depan orang melayu,
    UMNO yang hancurkan cita-cita orang melayu,
    UMNO yang khianati amanah orang melayu,
    dah hampir 40 tahun,
    orang melayu beri peluang pada UMNO,
    dah berbilion wang diguna belanja UMNO,
    Dah 12 kali pilihanraya diberikan undi,
    tapi masih gagal,
    masih tidak berhasil,
    masih tak bergerak,
    masih pada tahap yang sama,
    kenapa bebal sangat,
    tukarkan sahaja UMNO,
    gantikan sahaja UMNO,
    rehatkan sahaja UMNO,
    hanyutkan sahaja UMNO.

    Kenapa gagal?,
    rasuah,
    rembat rompak,
    ali baba,
    jadi harta rakyat harta sendiri,

    kah kah kah !
    tak percaya?
    tanya pada si pendita,
    dr. madey boleh jawap.

    ReplyDelete
  3. dino.yp@gmail.com16 August 2010 at 11:47

    maaf ya .... kaum pendatang

    ReplyDelete
  4. Gantikan UMNO dengan Parti Peliwat & Pengkhianat PKR?

    Gantikan UMNO dengan Parti Ajaran Sesat PAS?

    Gantikan UMNO dengan Parti Komunis & Gangster DAP?

    Memanglah ko ni terlebih telan pil kuda, KAH! KAH! KAH!

    Kalau kau saran supaya Najib Razak dan beberapa lagi yang tak guna dlam UMNO tu, nak juga aku sokong kau..kah! kah! kah!

    Woit! sedarlah Melayu! Jangan dok asyik telan pil kuda !! KAh! Kah! Kah!

    ReplyDelete
  5. Dah naik penat pertahankan hak Melayu tapi Melayu tak kemana jugak. Bila la agaknya bangsa aku ni betul2 bole berkuasa dr segi ekonomi di bumi bertuah ni...

    Sialan...

    ReplyDelete
  6. Sialan, bangsat, celako, org2 melayu tak nak bersatu demi agama, bangsa dan tanahair...hari2 agama, bangsa dan tanahair kita dihina, dicaci, dikeji.... SEDARLAH BANGSAKU.

    ReplyDelete
  7. Nama pun MELAYU... layu je la dulu kini dan selamanya!

    Yg memburukkan lagi bila melayu diperjuangkan dek UMNgOk... maka makin BNgok la org2 Melayu, dah 52 tahun dikerjakan pun masih tak sedo... masih dok teriak Hidup Melayu... Hidup Melayu...

    Pemimpin UMNgOk dan kroni2 dok hisap paip, tunggang kuda, main golf, usung betina, toggak botol... clubbing sana-sini, rakya dok berpeluh kering tekak jerit Hidup Melayu. Dapat la habuan RM100-dua, kain pelikat, topi, payung t-shirt setiap 5 tahun sekali...HIDUP MELAYU!

    Yg memBERUKkan keadaan lagi bila Be-eNd terus dipangkah dlm tiap PRU semata-mata atas umpan RASUAH RM100-dua, kain pelikat, topi, payung t-shirt serta bas dan elaun setiap kali hadir dlm perasmian/perhimpunan dekat2 PRU....

    Ape la yg diTOTOKkan sgt dgn Be-eNd tu... segalanya ade kat Be-eND-BNgai; BNgang; BNgap; BNgong....

    Takkan nak ubah slogan 1Msia plak... jgn la marah sokong la slogan tu! Bagi lagi mcm2... tak bagi kang terbongkang dlm PRU13 nanti!

    ReplyDelete
  8. Kurang ajar pe mende?

    Najib pun tak bising...ko PG jgn nak lawan tokey plak...

    Najib pun senyap jer...semata2 nak undi China...aku pasti najib mesti kowtim baik punya..

    biasalah najib...dia akan menurut sahaja, asalkan undi China dia dapat balik...


    tengok baru2 ni...Chua Soi Lek (King of The Porn) hentam UMNO dan Islam...mana ada org UMNO marah2, mana dia PERKASA PENIPU marah2....kentut lah...


    Najib...pemimpn paling lemah lembut UMNO...pasti mengalah jer....

    Ye lah..tak ikut nanti bukan lah namanya pemimpin 1 Malaysia pulak.....entah2 najib bagi 50% pulak....mana tahu kan?...undi punya psl...

    ReplyDelete
  9. Anon 12:01,

    Nngko kena ingat, para pemimpin Um-NGOK yg ada di keliling Najib itu hanya gerombolan budak2 tua hodoh & bodoh, yg sanggup jadi kerbau cucuk hidung, selagi masih ada banyak rumput subur yg menghijau di seluruh tanah air ini. lni legasi dlm Um-NGOK tinggalan Mahathir. Dan mereka tak boleh, dan tak akan ubah perangai ini, selagi masih boleh menyauk seberapa banyak kekyaaan; mereka telah nekad dgn kebodohan itu, walaupun mereka sangat tahu pengkhianatan mereka itu boleh menyebabkan Um-NGOK lingkup dlm PRU 13 nanti..

    Bukan Najib saja yg kena ditolak, tetapi seluruh Um-NGOK, adalah perumah bagi virus rakus, tapi takut kpd orang lain, yg sangat merugikan bangsa Melayu. Dapat dilihat dan dirasa virus ini semakin mengakar umbi di hati, jiwa dan raga mereka...mula dari kepala sampai ke ekornya, malah sampai kpd pelapis2nya sekali.

    Hanya orang Melayu macam PG dan geng2nya yg mempertahankan para perosak bangsa ini saja yg tak sanggup menerima kenyataan.. Kita pun tak faham mengapa mereka tidak juga sedar2..

    Dlm hal ini, kalau Najib tak buka mulut menyanggah kenyataan si sepet2 itu, jangan harap akan ada drp kalangan kepala2 Um-Ngok ini yg berani buka mulut, waima TPM, kepala Um-NGOK yg lebih dewasa drp Najib. Tepat spt kata PG yg sangat faham tentang perangai dlm partinya, "Jangan mendahului ketua".. Kalau kepala lembik, kena ikut lembiklah semua. lni ciri khas Um-Ngok. Engko pun tau, Najib pasti tak akan berani nak buka mulut menyanggah kenyataan si sepet2 ini..Apa dia peduli dgn hak2 Melayu sebab imejnya yg smakin tercalar di kalangan Melayu kena dipertahankan, walaupun drp kalangan bukan-Melayu.

    lnilah contoh terbaik pemimpin Melayu paling hebat utk bukan-Melayu ... Hidup 1 Malaysia utk sepet...

    ReplyDelete
  10. Buang masa dengan Bangsa Melayu..semua ada..mau tengok kah???

    1. Meliwat - Melayu
    2. Merempit - Melayu
    3. Menagih Dadah - Melayu
    4. Menerima Rasuah - Melayu
    5. Menghuni Tegar Serenti - Melayu
    6. Menghuni Tegar Penjara - Melayu
    7. Meminta-Minta - Melayu
    8. Memfitnah - Melayu
    9. Membuli - Melayu
    10. Membuang Bayi - Melayu

    Fikir-fikirlah kenapa semuanya bermula dari huruf M?
    Mata Cepet aja - Menipu

    ReplyDelete
  11. bangsa sepet ni nak rasa parang terbang lagi agak ny ; tk pe biarkan tunggula waktunya nanti kita hapuskan bangsa sepet ni

    ReplyDelete

PETA PELAYAR