FOLLOWERS

Friday 27 August 2010

HINA JALUR GEMILANG : SIN CHEW JIT POH YANG KURANG AJAR !!!!



..........................................................Lebih mengejutkan bila orang yang mencabar usaha ini ialah Timbalan Editor Sin Chew Jit Poh, Ting Hian dalam ulasannya terhadap arahan Datuk Bandar Ipoh Datuk Roshidi Hashim supaya penduduk setempat memasang bendera Malaysia sempena sambutan kemerdekaan negara.

Dalam tulisannya di Sin Chew keluaran 20 Ogos, Ting Hian berkata "bagi orang yang berfikiran bebas, bendera itu bukan sahaja secebis kain malah lukisan padanya juga tidak nampak berinovasi," (lihat Utusan Malaysia 25 Ogos). ....................................................................Berita lanjut : KLIK

Penghuni Gua : PG nak lihat apa yang KDN akan buat. Nak lihat, apa tindakan yang akan KDN ambil. KDN masih tidor atau masih pekak dan bisu. Bendera negara di hina.

2. Di bawah Akta Hasutan,ISA, Akta Penerbitan dan berbagai akta lagi boleh diambil terhadap akhbar dan penulis biadap ini. Kerajaan dan pihak polis jangan dok asyik nak aturkan majlis permohonan maaf aje. MCA, GERAKAN ini jangan cakaplah. Kedua parti pelacur ini hanya diam membisu. Telinga mereka pun jadi pekak walaupun yang di hina adalah Malaysia.

3. Raja Pornstar tu pun, herot mulutnya. Mungkin sebab banyak sangat bercakap bab perkauman dan juga melakukan melalui mulutnya perkara yang melanggar moral. Seba itu dalam bab kepentingan negara dia membisu aje. GERAKAN pulak jangan kiralah. Ini parti pondan aje. Dari dulu lagi. Tahu nak berarak dan tunjuk ego. 13 mei terjadi pun kerana merekalah salah satu sebabnya.

4. Jadi kepada kerajaan dan polis, haramkan akhbar ini dari diterbitkan. Dakwa penulisnya di bawah akta Hasutan atau lebih baik di ISAkan aje. Dengan ISA ini otak mereka akan dibetulkan balik.

5. Makin lama, makin besar kepala mereka!!!!!!!!!!!!!!!!!KDN jangan tidor dan membuta!!!!!!!!!!!

17 comments:

  1. Percaya atau tidak, semua ini; dari kes menarik ekuiti Melayu, meconteng surau dan yg terbaru ini, adalah meneuver2 politik yg tlah dirancang bersama dgn sangat rapi oleh kaum ini, baik yg di dlm atau di luar BN, seperti mana mereka bermain catur - umpan dgn bidak, kemudian lihat apa reaksi lawan. Umpan bidak mereka telah menewaskan para pemimpin Melayu dlm isu kuota biasiswa dan kuota kemasukan ke universiti apabila UMNO makan bidak itu, lalu kena check-mate. Mereka berpolitik pun seperti main catur. Mereka pakar catur yg tahu tidak banyak Melayu pandai bermain. Mereka sangat nampak bahawa lawan yg mereka hadapi drp Umno skarang, tak ramai yg CELIK tentang hal ini. Yg banyak dlm Umno cuma mereka yg tahu main dam aji saja, permainan tradisi Melayu yg tahap kerumitan strateginya terlalu jauh di belakang catur Cina.

    Sekarang ada bidak baru disuakan depan Najib & Hisham. Kalau Najib & Hisham terus terkebil2 macam cicak berak kapur, bukan saja mereka, bahkan agensi2 di bawah kekuasaan mereka juga akan terus MANDUL sebagaimana selama ini..

    lnilah dahan2 reput tempat Melayu bergayut...

    ReplyDelete
  2. SAYA SETUJU 100 % DENGAN ANDA ANON 0947.

    TQ

    ReplyDelete
  3. Dahan2 reput dalam UMNO yg dah tak boleh menyumbang tolong bersara la. Balik2 muka tu aje...

    Mat Jerontot

    ReplyDelete
  4. Aku pun dah mula nak meluat dengan najib dan Hisham, lembik dan maruah Melayu sering diperkotak-katikan oleh bangsa lain.

    ReplyDelete
  5. Siapa lah Melayu yang berkaliber dlm Malaysia skrg ni? Mungkin Rahim Tamby Chik kot.....

    ReplyDelete
  6. 1.Mana dia wira negara seberani spt Sammy Vellu n Khalid Yunus yang berjaya mengajar Indon dulu? Vell Pari di mana anda, tunjukkan anda pun seberani macam Dedi anda.

    2.Mana dia Hindraf yang memperjuangkan hak India yang tertindas akibat peluang ekonomi mereka diambil oleh pendatang haram dari Indon tetapi tersilap mengatakan Indon adalah Melayu Malaysia?

    3.Tiada istilah pendatang dan penumpang kepada Melayu, India, Cina, Benggali dll di Malaysia. Pendatang haram dan penumpang haram adalah mat-mat dan minah-minah Indon yang tak kenal dek untung...ganyang mereka!!!

    ReplyDelete
  7. apa kata kita cadangkan perkasa di daftarkan sebagai parti melayu....

    tok awe

    ReplyDelete
  8. tok awe

    sesekali ada juga PG fikirkan.

    ReplyDelete
  9. kita kena siasat najib n hisam tu ada agenda tersembunyi ke??
    atau inikah dalangnya?...sekadar menduga..
    kalo x silap adek najib pon penah pertikaikan DEB..
    ini yg buat aku x percaya dorang..

    masa zaman dr mahathir...aku tercari cari..siapa penganti yg layak...aku x dapat jumpa tokoh yg layak...
    ketokohan dr mahathir terlalu jauh..jika dbandingkan pemimpin2 lain masa tu...
    kerisauan aku memang berasas jika dlihat senario politik pada hari ini..

    ReplyDelete
  10. kalo ape2 terjadi...
    najib n hisam lah yg harus dipersalahka..
    kuasa yg ada x digunakan dengan betul untuk selamatkan negara dari huru hara..
    kalo hisam dah x mampu baik serahkan jawatan tu pada orang lain...
    ramai yg sangup...kalo serah kat aku..mudah aku ISAkan petualang2 tu..

    ReplyDelete
  11. PARTI2 CINA ADALAH MUSUH DLM SLIMUT (TAK KIRA LAA DLM BN ATAU SEBALIKNYE) DAN DLM DIAM2 JLNKAN JARUM PERKAUMAN MELALUI AKHBAR2 DAN TABLOID. SAMA JUGAK DGN PARTAI SESAT DAN PKR AMIK KESEMPATAN DARI KEMARAHAN APEK2 YG TAK KENANG BUDI. TP SAMPAI BILE ORG MELAYU AKAN CELIK MATE? ADOIYAIII

    ReplyDelete
  12. ALOOO BEWAK2 PEJUANG MELAYU.......

    HAMPA TOSAH DOK BALAH LA..... MEMMANG PARTI BEWAK NAK MAMPUIH DAH. BILA PARTI BEWAK NAK MAMPUIH.....DAH JADI RESAM BEWAK2 AKAN BALAH SAMA SENDIRI LA.

    NAK KUATKAN PARTI BEWAK DOK GANTUNG TALIAN HAYAT KAT MENDERA MALAYSIA. KALU ORANG TAK HORMAT PARTI BEWAK .....WAT LAGU MANA PON AKAN HANCUSSS JADI TAIK JUGAK LA.

    ReplyDelete
  13. ALOOOO BEWAK2 PEJUANG MELAYU.....

    MELAYU ADALAH SATU BANGSA YANG PALING MELIA DALAM DUNIA NIH. TADAK BANGSA LEIN YANG LEBIH MELIA DAGHI BANGSA MELAYU.

    MELAYU JADI BEGITU MELIA SABIK PERJUANGAN PUAK2 BEWAK SIANG DAN MALAM DOK AMEK PEKDAH RASUAH DAN SALAHGUNA KUASA. SAPA2 YANG TIDAK MEMELIAKAN MELAYU DEPA PATUT DIGAM.


    ORANG YANG TADAK BERJUANG UNTUK MELAYU DIKIGHA MURTAD MELAYU. PARTI YANG MERINTAH BUKAN DARI GOLONGAN PERJUANGAN MELAYU BANYAK RASUAH. SABIK TU KELANTAN SAMPAI BERJOTA EKAQ BALAK DIAMIK PEKDAH OLEH MB YANG BERJUANG BUKAN POLITIK MELAYU.

    LANI TU TGNA DAH BEGHIBU2 KALI JUTAWAN DAH SABIK DOK MENTEKEDARAH RASUAH. GHUMAHNYA BESAQ MACAM ISTANA. GHUMAH2 WAKIL RAKYAT PARTI BEWAK KECIK DAN KEMETOT MACAM SARANG TIKUIH. SABIK TU LA RAKYAT SANGAT SAYANG NGAN PIMPINAN2 BEWAK PEJUANG MELAYU.

    BEWAK YANG DOK JAGA WARISAN MELAYU SUH JADI LEBIH MELIA TAK LEIN TAK BUKEN RAIS ANAK LELAKI YATIM. BEWAK NI KALU CAKAP EKSEN MACAM PORNSTAR. MIMIT MUKA BETUI2 MACAM BAPAK KAMBING MIANG NAK BELAKI.

    SAPA2 YANG BERJUANG NGAN UGAMA SUKU POLITIK SUKU, MISTI JATUH MISKIN SABIK TAK TERLIBAT NGAN RASUAH DAN SALAHGUNA KUASA. BEWAK2 INGAT DAK BEWAK MAMAT BIN MAMAT TAIB TERHUTANG SAMPAI 22 JUTA DI BRISBANE OSTRALIA SABIK BEWAK NI DOK TULUNG MELAYU.

    TENGOK LA PENEGAAN PARTI BUKAN BEWAK SEPERTI KOHILAL RUGI JOTA2.
    KALU PUAK2 BEWAK UNTUNG BANYAK. SIME DARBI BERBILION DOLLAR CATAT KEUNTUNGAN DI BAKUN. TABUNG HAJI,
    PANDAI BEWAK2 NI NEGA PITIH TABUNG
    HAJI, TIAP2 TAUN BULIH BAGI KEUNTUNGAN SAMPAI 5% SAJA. BANK RAKYAT HANYA MAMPU BAGI 15%. BANYAK LAGI KEUNTUNGAN YANG DIBUAT OLEH PUAK2 BEWAK NI, SEGHOPA PKNZ, PERWAJA STIL, DAN LEIN HINGGA TAK TERSEBUT.

    SABIK TU LA 9 TAUN LAGI EKONOMI MALAYSIA AKAN JADI GERGASI DUNIA.

    he he he
    gurau ngan puak2 bewak

    ReplyDelete
  14. SALAM KEDARAH TAIK SEROPA NGAN SALAM 1 MALAYSIA.........

    HAMPA BLOGGER2 DAN PENYKONG PARTI BEWAK LEBIH BEIK TOSAH POSA LA....
    DOK NGATA ORANG LEBIH. HAMPA INGAT HAMPA POSA DAPAT APA2 KA

    ReplyDelete
  15. Aku ada sikit profil tentang Lord Reid Pukimak ni, dia ni asal dari permatang Pauh tempat ejen CIA main bontot, dia ni dah dilarang dilaman pembangkang sebab banyak guna perkataan lucah. Sekarang dia cuba nak provok laman penyokong kerajaan, dia juga guru disekolah kebangsaan dekat Permatang Pauh mengajar murid Tahun dua sebab dia lulusan sijil Perguruan saja, Bini dia tengah kursus buat KPLI di UPSI, aku pernah maki dia sampai pagi di laman pembangkang pinkturtle. Oleh itu dia ni diibaratka dajal jugalah,

    ReplyDelete
  16. KENAPA TAK ISA KAN SAJA TIMBALAN EDITOR SIN CHEW JIT POH, TING HIAN TU!!! CAKAP BYK TAK GUNA LAH PG....DEGAR2 JE AKHIRNYA KENDUR!!! BOSAN LAH!

    ReplyDelete
  17. PG goyang
    tau menyalak je buatnye hampeh!
    tu la perangai bani UMNgok!
    gunala ISA!ma cibai lu

    ReplyDelete

PETA PELAYAR