FOLLOWERS

Wednesday 25 August 2010

HUDUD PAS / KARPAL : PAS DAH MULA " TAICHI " !!!!





Ahli jawatankuasa pusat PAS Dr Dzulkefly Ahmad menggesa pemimpin Pakatan Rakyat supaya menghentikan perbalahan mengenai ura-ura hukum hudud akan dilaksanakan jika mereka membentuk kerajaan persekutuan. Berita lanjut : KLIK


Penghuni Gua : PAS dah mula berlidah bercabang. PAS dah mula main wayang. Dulu kata nak hudud. Sekarang nak sebut hudud tak berani. Mula nak sorok bawah karpet. Lebih pentingkan pakatan dari hukum Allah ( dulu mereka yang kata begini, sekarang mereka makan kedarah kata-kata ini semula ).

2. Kalau betul PAS pejuang islam sejati, mengapa nak pendamkan hudud PAS yang dikatakan syumul tersebut. Teruskan lah dendangan hudud PAS tersebut. Mengapa nak sorok bawah karpet hanya bagi keselamatan pakatan. Nak selamat Pakatan atau hukum Hudud PAS? Mana lebih penting.

3. Dah kata pejuang islam sejatai. Mengapa takut nak pejuangkan apa yang mereka war-warkan sebagai hudud. Takut kepada Karpal dan pakatan ke , takut pada Allah.

4. Menyampah dengan PAS. Lagi menyampah melihat gelagat pemimpin mereka. Mulut bercabang dan cakap tak serupa bikin. Bila terdesak, hudud di mana, islam di mana. Semuanya nak penuhkan tembolok dan habuan masing-masing. Agama hanya jadi tak lebih dari komodoti . Dijual di mereta pentas ceramah untuk faedah dunia.

5. Itulah islam PAS. Itulah hudud PAS. PG hampir nak termuntuah mendengar dan melihat pendirian PAS mengenai ini seperti di atas.

6. Apa nak diamkan. Mengapa nak di sorok bawah karpet. Pok nik kata Karpal tak faham., Pok Nik kata itu pendapat peribadi Karpal. Kalau Karpal tak faham, pergilah Pok Nik fahamkan Karpal. Kan Islam PAS Pok Nik itu amat bagus. Pok Nik juga yang kata dulu, DAP dan pemimpinnya lebih faham mengenai islam bila Ngeh membaca secara songsang ayat suci di pentas ceramah di Perak. Berdegar Pk Nik dan pemimpin PAS lain mengeluarkan fatwa halal mereka.

7. kalau Pok Nik katakan itu pendapat peribadi Karpal, mengapa tak tulis surat kepada DAP minta penjelasannya dan pandangan resmi DAP mengenai hudud PAS!!!!

8. Dah semakin nak termuntah PG kini melihat gelagat pemimpin PAS ini. Namapak aje alim secara fizikal. Tetapi politik di dahulukan dari islam. Sudah le, cakap ajelah berdegar-degar. Punggung sendiri pun penuh dengan najis.

9. Sudahlah. Rasa-rasanya , Pok Nik atau si Khalid Gereja atau Sahibul Samahah Mahfuz akan mengeluarkan fatwa baru hari ini. Lihat le nanti.

Nota : Lihat apa yang dikatakan oleh Dr Zulkefly ini : " Pas adalah parti islam demokratik " . kah kah kah kah kah kah !!! Lidah ular dah datang dan bersuara seperti sekalo . Lihat dan fikirkan pengundi muda. Itulah wajah PAS sejak dulu. Mereka akan cari hadis dan fatwa bagi halalkan tindakan haram mereka. Itulah PAS selamanya..... Kah kah kah kah Pas adalah Parti islam demokratik !!! Kah kah kah kah kah !!!!!!

Dulu asal sebut aje, atau UMNO atau kerajaan sebut saja demokratik, terus di haram dan dikafirkannnya UMNO dan kerajaan kerana menjalankan dasar demokratik. Sekarang PAS pulak nak menempel islamnya dengan demokratik. Kah kah kah kah kah !!!!!!

29 comments:

  1. ape punya melayu daaa
    melayu2 pun nak hentam
    ape punya islam daaa
    sesama saudara pun nak condemn2
    ape punya org daaa
    org lain punya hal pun dia yg kecoh lebih
    ape punya anak daaa
    mak bapak lu ajar suruh condemn org ke
    ape punya bapak daaa
    anak sendri x terbela sibuk nak cari salah org
    itulah arif a/l omar aka PG-pukimak gua!
    hahahahaha!

    -lant0i-

    ReplyDelete
  2. PG dah ditaja. Tulisannye tak nampak seorang yang neutral tetapi lebih kepada hipokrit...

    Sialan...

    ReplyDelete
  3. Salam,

    1 Jika UMNO & PAS mahu menegakkan hudud, kedua-dua parti ini kena keluar dari syirik. Hanyak dengan keluar daripadanya, barulah layak mana-mana satu parti ini menjadi penegak syariat yg sewajarnya mereka tegakkan, kerana kedua-duanya mangaku pembela lslam.

    2 Syirik? Apa yg syirik? Syirik bukan sahaja kerana menyembah berhala, dewa-dewa atau menyengutukan Allah dgn makhluk. Syirik juga boleh terjadi kerana menyegutukan ketinggian & kedaulatan undang-undang Allah dgn kekuasaan yang lain.

    3 Kenapa solat dimulai dgn takbir Allahu 'Akbar'. Kenapa 'Akbar'? Sebab Dialah Yg Teragung, Tertinggi. Tidak ada solat tanpa Allahu Akbar. Di mana-mana saja Allahu 'Akbar' disebut, di situlah Dia dilihat sebagai Yg Tertinggi, Yg Teragung. Dan di situlah juga undang-undang-Nya undang-undang yang tertinggi, yang teragung. Di mana saja Allah dilihat yg Teragung, dan undang-undang-Nya diagungkan [dilaksanakan], di situlah berdirinya Negara lslam, sistem bernegara yg bebas dari syirik.

    4 Tapi, di mana saja negara sekular moden, Allah TIDAK 'Akbar'. Dia bukan yg tertinggi dan teragung. Negaralah yg 'Akbar', yg trtinggi & teragung. Kerajaanlah yang 'Akbar' yg teragung, lebih tinggi & lebih agung drp Allah. ltu syirik.

    5 Di negara sekular moden, undang2 Allah BUKAN undang-undang yang 'Akbar', bukan undang-undang yg tertinggi & teragung, bukan. Di negara sekular undang2 yg tertinggi dan teragung adalah undang-undang negara. Bukankah undang-undang yg bertentangan dgn kehendak undang-undang negara, termsuk undang-undang agama, tidak boleh diterima di negara sekular moden? ltu syirik.

    6 lnilah syirik yg Nabi s.a.w. sebut syirik yg sukar dikenal kerana utk mengenalnya umpama mencari semut hitam, diatas batu hitam di dalam malam yang gelap. Hanya yg ada 'nur' sahaja mampu mengenalnya. Dan nur itu bukan dari lampu kalimantang, tapi dari Allah. Nur itu sekarang tidak ada pada majoriti rakyat Muslim, karana
    mereka dibimbing oleh parti-parti politik yg tidak mampu mengenal semut hitam itu. Dan apa juga masalah lain akan semakin mengusut-masai, dan akan terus duduk di dalam syiriklah umat ini selagi masalah syirik dlm pemerintahah ini tidak selesai.

    Wallahu a'lam.

    abu faiq.

    ReplyDelete
  4. PG teruk laaa..kita sesama melayu pun nak hentam juga ke?

    alahai kesiannya nasib melayu..sesama sendiri sembelih-menyembelih demi kuasa...

    org bukan melayu punya hal, org melayu beramuk!!!
    PG telah menjadikan melayu mundur!!

    ReplyDelete
  5. kita semua menungu-nunggu tulisan yh ilmiah dari seorang pemegang sarjana sosiologi. dah jelak kita dihidangkannya dgn tulisan-tulisan beridea dangkal yg tak lari dari provokasi tak berfaedah dan hasutan tak membina minda orang Melayu oleh pengendali blog ini.

    ReplyDelete
  6. kpd anon 9.24/10.04
    aik apasal korg trasa plak?slama ni tak ke melayu pas/pkr tak abih2 kondem melayu yg bkn dr parti tu?Tak ingat lg nik aziz mgkafirkin umno,doa pecah perut,solat hajat supaya mahathir mati dulu?atau buat2 tak tahu?nik aziz tu bkn islam/melayu ke?
    Siapa yg mnjadikan melayu mundur?Tunjukkan dan buktikan polisi2/usaha2 pas/pkr yg mnjadikan melayu lbih maju.jwapannya zerooo...
    memecahbelahkan prpaduan ada laa..
    Yg aku benci pas/pkr ni klau melayu umno buat smuanya salah,habis dijaja 1 malaysia kondem umno,tp kalau diorg buat bnda yg sama smuanya btul,ikut sunnah nabi/alquran/hadis...
    Dulu umno ckp hudud blm bleh dilaksanakan di mlaysia,habis semua melayu umno dlebel kafir,tolak islam,solat yg diimamkan imam dilantik krajaan tak sah..mcm2 lg
    Kali ni aku nak tgok ada tak nik aziz kafirkan nik nazmi/zulkifly ahmad sbb ckp bnda yg sama umno ckp.

    ReplyDelete
  7. Setuju dengan Anon 10:31. PG ni keje nak melaga-lagakan orang Melayu. Bukan nak membetulkan keadaan. Dah la kata Melayu pembangkang teruk, Melayu yang memerintah tak nampak hebat pun. Sarjana sosiologi kalo tak boleh tolong bangsa nak buat hape. Hai la Melayu...

    Sialan...

    ReplyDelete
  8. Anon 10:52,

    Ko pun sama. Bukan nak membetulkan keadaan. Bercakap macam pejuang bangsa...

    Sialan...

    ReplyDelete
  9. artikel ini bukan tulisan dangkal ttp ada makna JELAS ingin ditonjolkan iaitu sikap2 & amalan hipokrit pemimpin2 yg bertopengkan Islam..bila org lain x bleh & HARAM & bla bla bla tp bila diri sendiri sumanya diIYAkan & benar belaka..saper2 pun klu berlapang dada bleh nilai perkara ni..So, JGN HIPOKRIT laa..MUKTAMAD !!!

    ReplyDelete
  10. kpd anon 11.05
    Tunjukkan aku usaha2 pas/pkr utk mmpebetulkan keadaan melayu/islam yg semakin tersepit skg ni.Tgok apa yg blaku pd melayu/islam penang,apa usaha pas/pkr mmprbetulkan keadaan?zeroo..
    dipecahbelahkan lg ada laa..kalau tkda umno dedahkan tak tau la mcm mna nasib melayu penang
    Siapa yg menolak krajaan prpaduan?
    pas konon ikut alquran/sunnah tp tindak tanduk mcm ikut kitab injil saja

    kpd anon 10.31
    bro ko tgok blog2 pro pakatan,adakah tulisannya bridea bernas dan tak mnimbulkan provokasi?
    what u give,u get back

    ReplyDelete
  11. wah teruk Pg kena hantam dgn pencacai PAS AKA penjilat tegar kafir harbi DAP. awat depa ni? Allah memang sengaja nak tunjukkan. dulu tuduh umno fitnah doa kat kapir dlm khutbah, bingai pas tu dah ngaku, dulu tuduh umno simbah cat dgn baling botol, dah kena tangkap 4 ekor cina kapir harbi, dulu tuduh umno tolak hudud, ckp karpal singki pendapat peribadi, skrg depan bklg kena tibai dgn pakatan haram sendiri. masuk selimut isap jari ajela hamPAS oi! bila dh kena btg idung sendiri, baru ingat nak sebut tolong melayu la, jgn hentam melayu la. dulu masa umno pertahankan ALLAH drpd dipermainkan, mana puak2 hamPAS penjilat tegar DAP bangsat nih sume?

    ReplyDelete
  12. KAWAN2 SEMUA :

    TU LAH AKU DAH KATA DARI DULU LAGI, APA YANG PG TULIS NI LAYAKNYA MACAM BUDAK SRP JER ZAMAN DULU DARI SEGI AKAL DAN PEMIKIRANNYA...TIADA LANGSUNG NILAI ILMIAHNYA...MENGHASUT, MENGHASUT, MEMBENCI SESAMA KITA, AMAT DANGKAL, TUDUH MELULU, EMOSI SGT, TAK PERIKSA DAN TAK SELIDIKI, TUDUH MELULU,..DLL..

    TAK MACAM APA YG DIA DAKWA ADA IJAZAH SARJANA DLM BIDANG SOSIOLOGI DR FAKULTI FSSK, UKM...BUAT MALU EX-STUDENT UKM JER...BUKAN NAK KATA BESAR, KAWAN DULU PUN DR UKM JUGA!!!

    APA LAH KO PG..KAN DAH KENA!!!

    ReplyDelete
  13. baca yang tersirat.

    cara bercakap dengan puak ini untuk mereka faham , itu je caranya.

    ReplyDelete
  14. aku setuju arif omar.

    cakap dengan puak pembelit dan kaki fitnah dan penjual agama ini, kita kena cakap lenggok mereka juga baru mereka faham.

    katak puru

    ReplyDelete
  15. PEMBELIT?
    RASA2NYA PUAK SANA TU (UMNO)LBH KUAT LG PEMBELITNYA...!!!

    ReplyDelete
  16. Aku ada sikit profil tentang Lord Reid Pukimak ni, dia ni asal dari permatang Pauh tempat ejen CIA main bontot, dia ni dah dilarang dilaman pembangkang sebab banyak guna perkataan lucah. Sekarang dia cuba nak provok laman penyokong kerajaan, dia juga guru disekolah kebangsaan dekat Permatang Pauh mengajar murid Tahun dua sebab dia lulusan sijil Perguruan saja, Bini dia tengah kursus buat KPLI di UPSI, aku pernah maki dia sampai pagi di laman pembangkang pinkturtle. Oleh itu dia ni diibaratka dajal jugalah

    ReplyDelete
  17. padan muka kau orang PAS. memang ko pembelit. dan menjual agama. esok cakap lain,. lusa cakap lain. semua halal bila menguntungkan parti. jika rugi , yang halal dalam islam pun di haramkan .

    katak puru

    ReplyDelete
  18. LIHAT SIAPA YG BERKATA LEBIH TERUK DARI KARPAL!

    Yang berikut adalah antara kenyataan yang didakwa dikeluarkan oleh pemimpin UMCO tentang hudud:

    1) "Saya akan mempastikan bahawa negeri-negeri yang diperintah oleh Barisan Nasional tidak akan melaksanakan hukum hudud." (Dr. Mahathir Mohamad, temubualnya dengan media massa selepas sidangMajlis, Tertinggi Umno, 1994

    2) "Kita (Kerajaan Pusat) akan ambil tindakan jika Kelantan meneruskan usaha melaksanakan hudud." (Dr. Mahathir Mohamad, ucapannya di Pasir Mas, Kelantan, 14 Ogos 1994)

    3) "PAS tidak akan dapat melaksanakan hukum itu kerana ia jelas bertentangan dengan perlembagaan Lord Reid." (Syed Hamid Albar dalam satu wawancaranya dengan wartawan)

    4) "Hukum rejam kepada penzina adalah primitif" Kenyataan Tun Dr. Mahathir kepada wartawan pada 3hb Mac 1994 di Nilam Puri, Kelantan Darul Naim

    5) "Negara akan huru-hara sekiranya undang2 Islam dilaksanakan " Kenyataan Najib Razak pada 20hb April 1983 kepada para wartawan

    6) "Saya nak tahu siapakan di antara ahli2 Pas yang sanggup memotong tangan orang jika hudud dilaksanakan di Kelantan. Barangkali Nik Aziz akan melakukannya. Jika benar kita nak tengok apa yang berlaku selepas hukum itu nanti." Ucapan Tun Dr. Mahathir pada 30 April 1992 di perjumpaan Ketua2 UMNO bahagian Johor

    7) "Sukar dilaksanakan hukum syarak kerana masyarakat Malaysia bukan seratus peratus Islam." Ucapan Tun Dr. Mahathir pada 14 Ogos 1994 di Pasir Mas Kelantan

    8) "Apakah hukum hudud mesti dilaksanakan juga walau apa pun keadaan sehingga mendatangkan mudarat kepada orang Islam. Apakah dalam keadaan Islam sudah lemah, hukum2 yang boleh melemahkan lagi orang Islam mesti dilaksanakan?" Ucapan Tun Dr. Mahathir pada 3 Mac 1994 di Pusat Bahasa Arab, Nilam Puri, Kelantan

    9) "Hudud tidak boleh dilaksanakan kerana sukar mendapat saksi yang tidak fasik" Ucapan Tun Dr. Mahathir pada 3 Mac di Pusat Bahasa Arab, Nilam Puri, Kelantan

    10) "Apabila hukum rejam batu sampai mati kepada penzina dan potong tangan kepada pencuri, nescaya ramailah rakyat Islam yang mati dan kudung tangan.Ini sangat memalukan ummat Islam, kerana orang bukan Islam akan sempurna sifatnya dan boleh meneruskan kerja" Tun Dr. Mahathir Mohamad, temubualnya dengan media massa, 14 Julai 1992

    11) "Pada pendapat saya, undang-undang Islam tidak sesuai dilaksanakan di Malaysia sekarang. Lebih baiklah undang-undang yang ada dikekalkan" Sulaiman Daud temubualnya dengan media massa, 20 Ogos 1993

    12) "Kerajaan Kelantan harus dipertanggungjawab jika berlaku huru hara, ketidakstabilan politik, perpecahan di kalangan umat Islam dan kegelisahanrakyat apabila hukum hudud dilaksanakan di negeri itu.rakyat harus menyoal perlaksaaan hukum itu menguntungkan atau menyebabkan perpecahan pertentangan dan ketidakstabilan politik. Tidak semua negara Islam mengamalkan hukum hudud, bahkan ada negara Islam lebih makmur tanpa hukum itu" Datuk Seri Najib Tun Razak, bercakap kepada wartawan, 20 April 1992

    13) "Sebarang undang-undang yang dilaksanakan di Malaysia sekarang yang selaras dengan undang-undang Islam boleh dianggap sebagai undang-undang Islam" Datuk Dr. Yusuf Nor, temubualnya dengan Radio Tiga Ibu Kota, 6 Mac 1994

    14) "Apa erti negara Islam jika mundur" Dato Seri Abdullah Ahmad Badawi: 13/11/99

    15) "Jika mereka hendakkan sangat hukum hudud, mereka kenalah cuba hukum mereka sendiri atau mahkamah mereka sendiri. Mereka seronok nak potong tangan orang, seolah-olah jika tidak potong tangan, tidak Islam. Sekarang kita nak tengoklah mereka boleh buat atau tidak" Tun Dr. Mahathir Mohamad, bercakap kepada wartawan, 24 April 1992

    ReplyDelete
  19. LIHAT SIAPA YG BERKATA LEBIH TERUK DARI KARPAL!

    Yang berikut adalah antara kenyataan yang didakwa dikeluarkan oleh pemimpin UMCO tentang hudud:

    1) "Saya akan mempastikan bahawa negeri-negeri yang diperintah oleh Barisan Nasional tidak akan melaksanakan hukum hudud." (Dr. Mahathir Mohamad, temubualnya dengan media massa selepas sidangMajlis, Tertinggi Umno, 1994

    2) "Kita (Kerajaan Pusat) akan ambil tindakan jika Kelantan meneruskan usaha melaksanakan hudud." (Dr. Mahathir Mohamad, ucapannya di Pasir Mas, Kelantan, 14 Ogos 1994)

    3) "PAS tidak akan dapat melaksanakan hukum itu kerana ia jelas bertentangan dengan perlembagaan Lord Reid." (Syed Hamid Albar dalam satu wawancaranya dengan wartawan)

    4) "Hukum rejam kepada penzina adalah primitif" Kenyataan Tun Dr. Mahathir kepada wartawan pada 3hb Mac 1994 di Nilam Puri, Kelantan Darul Naim

    5) "Negara akan huru-hara sekiranya undang2 Islam dilaksanakan " Kenyataan Najib Razak pada 20hb April 1983 kepada para wartawan

    6) "Saya nak tahu siapakan di antara ahli2 Pas yang sanggup memotong tangan orang jika hudud dilaksanakan di Kelantan. Barangkali Nik Aziz akan melakukannya. Jika benar kita nak tengok apa yang berlaku selepas hukum itu nanti." Ucapan Tun Dr. Mahathir pada 30 April 1992 di perjumpaan Ketua2 UMNO bahagian Johor

    7) "Sukar dilaksanakan hukum syarak kerana masyarakat Malaysia bukan seratus peratus Islam." Ucapan Tun Dr. Mahathir pada 14 Ogos 1994 di Pasir Mas Kelantan

    8) "Apakah hukum hudud mesti dilaksanakan juga walau apa pun keadaan sehingga mendatangkan mudarat kepada orang Islam. Apakah dalam keadaan Islam sudah lemah, hukum2 yang boleh melemahkan lagi orang Islam mesti dilaksanakan?" Ucapan Tun Dr. Mahathir pada 3 Mac 1994 di Pusat Bahasa Arab, Nilam Puri, Kelantan

    9) "Hudud tidak boleh dilaksanakan kerana sukar mendapat saksi yang tidak fasik" Ucapan Tun Dr. Mahathir pada 3 Mac di Pusat Bahasa Arab, Nilam Puri, Kelantan

    10) "Apabila hukum rejam batu sampai mati kepada penzina dan potong tangan kepada pencuri, nescaya ramailah rakyat Islam yang mati dan kudung tangan.Ini sangat memalukan ummat Islam, kerana orang bukan Islam akan sempurna sifatnya dan boleh meneruskan kerja" Tun Dr. Mahathir Mohamad, temubualnya dengan media massa, 14 Julai 1992

    11) "Pada pendapat saya, undang-undang Islam tidak sesuai dilaksanakan di Malaysia sekarang. Lebih baiklah undang-undang yang ada dikekalkan" Sulaiman Daud temubualnya dengan media massa, 20 Ogos 1993

    12) "Kerajaan Kelantan harus dipertanggungjawab jika berlaku huru hara, ketidakstabilan politik, perpecahan di kalangan umat Islam dan kegelisahanrakyat apabila hukum hudud dilaksanakan di negeri itu.rakyat harus menyoal perlaksaaan hukum itu menguntungkan atau menyebabkan perpecahan pertentangan dan ketidakstabilan politik. Tidak semua negara Islam mengamalkan hukum hudud, bahkan ada negara Islam lebih makmur tanpa hukum itu" Datuk Seri Najib Tun Razak, bercakap kepada wartawan, 20 April 1992

    13) "Sebarang undang-undang yang dilaksanakan di Malaysia sekarang yang selaras dengan undang-undang Islam boleh dianggap sebagai undang-undang Islam" Datuk Dr. Yusuf Nor, temubualnya dengan Radio Tiga Ibu Kota, 6 Mac 1994

    14) "Apa erti negara Islam jika mundur" Dato Seri Abdullah Ahmad Badawi: 13/11/99

    15) "Jika mereka hendakkan sangat hukum hudud, mereka kenalah cuba hukum mereka sendiri atau mahkamah mereka sendiri. Mereka seronok nak potong tangan orang, seolah-olah jika tidak potong tangan, tidak Islam. Sekarang kita nak tengoklah mereka boleh buat atau tidak" Tun Dr. Mahathir Mohamad, bercakap kepada wartawan, 24 April 1992

    ReplyDelete
  20. Media memutarbelikan kenyataan mereka sehingga memperlihatkan mereka anti-Islam secara keseluruhan. Walhal pandangan yang diberikan oleh mereka hanya berkisar pada hukum hudud yang masih belum difahami secara mendalam. Seperkara lagi, Karpal dan Lim Kit Siang itu bukan orang Islam, sudah tentu mereka tidak memahami keperluan dan desakan untuk melaksanakan hukum tersebut. Kewajipan untuk melaksanakan hukum tersebut tidak terletak di bahu mereka. Jika Ahamad Zahid dengan mudah mengatakan DAP anti-Islam, UMCO dan pemimpinnya juga bolehlah kita labelkan anti-Islam juga! Artikel fasal kenyataan Ahmad Zahid boleh dibaca di sini.

    UMNO yang perjuangannya dikatakan untuk menegakkan agama, bangsa, dan negara telah berkuasa di negara ini sejak 53 tahun lalu. Sudah ada enam PM yang dilantik daripada parti itu. Sejak sekian lama, parti itu mendominasi Dewan Rakyat. Namun, ironinya, parti yang terjerit-jerit memberitahu orang ramai bahawa mereka pembela agama, bangsa dan negara tidak pernah berusaha untuk menjadikan hudud sebagai undang-undang. Malah inisiatif Kelantan untuk menjalankan hukum ini ditentang oleh Tun Mahathir dan pemimpin UMCO dengan pelbagai alasan.

    Yang berikut adalah antara kenyataan yang didakwa dikeluarkan oleh pemimpin UMCO tentang hudud:

    1) "Saya akan mempastikan bahawa negeri-negeri yang diperintah oleh Barisan Nasional tidak akan melaksanakan hukum hudud." (Dr. Mahathir Mohamad, temubualnya dengan media massa selepas sidangMajlis, Tertinggi Umno, 1994

    2) "Kita (Kerajaan Pusat) akan ambil tindakan jika Kelantan meneruskan usaha melaksanakan hudud." (Dr. Mahathir Mohamad, ucapannya di Pasir Mas, Kelantan, 14 Ogos 1994)

    3) "PAS tidak akan dapat melaksanakan hukum itu kerana ia jelas bertentangan dengan perlembagaan Lord Reid." (Syed Hamid Albar dalam satu wawancaranya dengan wartawan)

    4) "Hukum rejam kepada penzina adalah primitif" Kenyataan Tun Dr. Mahathir kepada wartawan pada 3hb Mac 1994 di Nilam Puri, Kelantan Darul Naim

    Part 1 of 3

    ReplyDelete
  21. Part 2 of 3....

    5) "Negara akan huru-hara sekiranya undang2 Islam dilaksanakan " Kenyataan Najib Razak pada 20hb April 1983 kepada para wartawan

    6) "Saya nak tahu siapakan di antara ahli2 Pas yang sanggup memotong tangan orang jika hudud dilaksanakan di Kelantan. Barangkali Nik Aziz akan melakukannya. Jika benar kita nak tengok apa yang berlaku selepas hukum itu nanti." Ucapan Tun Dr. Mahathir pada 30 April 1992 di perjumpaan Ketua2 UMNO bahagian Johor

    7) "Sukar dilaksanakan hukum syarak kerana masyarakat Malaysia bukan seratus peratus Islam." Ucapan Tun Dr. Mahathir pada 14 Ogos 1994 di Pasir Mas Kelantan

    8) "Apakah hukum hudud mesti dilaksanakan juga walau apa pun keadaan sehingga mendatangkan mudarat kepada orang Islam. Apakah dalam keadaan Islam sudah lemah, hukum2 yang boleh melemahkan lagi orang Islam mesti dilaksanakan?" Ucapan Tun Dr. Mahathir pada 3 Mac 1994 di Pusat Bahasa Arab, Nilam Puri, Kelantan

    9) "Hudud tidak boleh dilaksanakan kerana sukar mendapat saksi yang tidak fasik" Ucapan Tun Dr. Mahathir pada 3 Mac di Pusat Bahasa Arab, Nilam Puri, Kelantan

    10) "Apabila hukum rejam batu sampai mati kepada penzina dan potong tangan kepada pencuri, nescaya ramailah rakyat Islam yang mati dan kudung tangan.Ini sangat memalukan ummat Islam, kerana orang bukan Islam akan sempurna sifatnya dan boleh meneruskan kerja" Tun Dr. Mahathir Mohamad, temubualnya dengan media massa, 14 Julai 1992

    11) "Pada pendapat saya, undang-undang Islam tidak sesuai dilaksanakan di Malaysia sekarang. Lebih baiklah undang-undang yang ada dikekalkan" Sulaiman Daud temubualnya dengan media massa, 20 Ogos 1993

    12) "Kerajaan Kelantan harus dipertanggungjawab jika berlaku huru hara, ketidakstabilan politik, perpecahan di kalangan umat Islam dan kegelisahanrakyat apabila hukum hudud dilaksanakan di negeri itu.rakyat harus menyoal perlaksaaan hukum itu menguntungkan atau menyebabkan perpecahan pertentangan dan ketidakstabilan politik. Tidak semua negara Islam mengamalkan hukum hudud, bahkan ada negara Islam lebih makmur tanpa hukum itu" Datuk Seri Najib Tun Razak, bercakap kepada wartawan, 20 April 1992

    ReplyDelete
  22. PART 3 of 3

    13) "Sebarang undang-undang yang dilaksanakan di Malaysia sekarang yang selaras dengan undang-undang Islam boleh dianggap sebagai undang-undang Islam" Datuk Dr. Yusuf Nor, temubualnya dengan Radio Tiga Ibu Kota, 6 Mac 1994

    14) "Apa erti negara Islam jika mundur" Dato Seri Abdullah Ahmad Badawi: 13/11/99

    15) "Jika mereka hendakkan sangat hukum hudud, mereka kenalah cuba hukum mereka sendiri atau mahkamah mereka sendiri. Mereka seronok nak potong tangan orang, seolah-olah jika tidak potong tangan, tidak Islam. Sekarang kita nak tengoklah mereka boleh buat atau tidak" Tun Dr. Mahathir Mohamad, bercakap kepada wartawan, 24 April 1992


    Sudah terang lagi bersuluh. paku dulang paku serpih, mengata orang dia yang lebih. Lawaknya, blogger UMCO yang secara sengaja atau tidak menghentam PAS kerana bersekongkol dengan DAP kerana parti itu kononnya anti-Islam. Mereka menuduh parti Islam itu tunduk kepada desakan DAP dan bermacam-macam lagi tanpa mengaitkan peranan parti yang disokong oleh mereka terhadap kegagalan pelaksanaan hudud di Malaysia.

    BUAT LA PERBANDINGAN ANTARA KENYATAAN KARPAL DGN KENYATAAN PEMIMPIN UMNGOK+APCO = UMCO NGOK

    ReplyDelete
  23. langsi

    kalau begitu war-warkan dan laksanakanlah hududd dengan dap. mengapa takut nak sebut. nak laksana hudud. pemimpin PAS ketar lutut untuk sebut hudud pun. nak laksanakan jauh sekali. cakap aje lebih

    katak puru

    ReplyDelete
  24. hahahahaha.....tahniah broo...

    puak2 PAS dah ketar lutut dah bro....hahahaha

    tu yg meroyan sampai send 3-4 kali tuu. hahaha

    selepuk kena kat muka depa bro.....muka tak tau malu penjual agama.

    zek

    ReplyDelete
  25. Walaupun dihalang oleh orang lslam sendiri, khususnya drp Umno, Pas telah bersusaha bersungguh-sungguh utk melaksanakan undang2 lslam, termasuk hudud. Tetapi Umno, yg berkuasa penuh selama 53 tahun, tidak menghadapi apa-apa halangan, mmpunyai cukup ahli agama & kewangan, bukan sahaja tdak pernah berniat utk menjadikan lslam cara hidup dgn melaksanakan undang-undang lslam, malah telah menghina, mencela, mengejek, mencaci & mengncam bukan sahaja parti yg hendak melaksanakannya, tetapi memperlekeh hukum2 Allah itu sendiri dengan cara yg sungguh keji.

    Sudah lumrahnya kerja orang kafir, termasuk Karpal Singh, menghalang lslam, kerana itulah kewajipan mereka, mengiukut agama mereka yg tidak mengakui keEsaan Allah. Apa pula akibat kpd orang-orang lslam, termasuk pemimpin2 UMNO yg telah menolak dan mempertikai tanggungjawab wajib melaksanakan hukum2 lslam? Adakah mereka ini tidak pernah belajar & tidak pernah diajar sehingga tidak tahu langsung perkara-perkara yg boleh menggugurkan akidah, atau murtad, baik dgn niat, lisan atau perbuatan?

    Apakah alasan2 yg mereka reka2 apabila tidak melaksanakan hukum lslam, termasuk hudud, adalah
    alasan yang bersumberkan hukum syara', atau hujah2 akal mereka sendiri demi mempertahankan kuasa dan permuafakatan dgn parti2 bukan lslam dlm BN?

    Kalau PAS berusaha menjelaskan lslam, termasuk hudud, kpd DAP, apakah usaha yg telah UMNO lakukan utk menjelaskan lslam kpd UPKO, PBS, SUPP, MCA, MIC dll parti non-Muslim dlm BN? Jadi, siapa yg lebih jujur kpd lslam? Siapa pula yg lebih takut utk bercakap berkenaan melaksanakan lslam?

    Sila bloggers UMNO buat huraian yg ilmiah.

    ReplyDelete
  26. pi menyorok blakang DAP laaa. huraian ilmiah kepala atok lu.....nak ilmiah apa bendanya kalu ko asyik nyorok blakang DAP. nak sebut hudud pun takott....hakrkkktuih kat muka ko dan muka DAP.

    ReplyDelete
  27. anon 14:17,

    jelas & nyata, hanya itulah maksimum yg blogger umno berupaya lakukan, kerana kalah hujah, buat kerja kotor. samalah spt kerajaan umno/bn buat, apabila kalah hujah, tangkap...

    ReplyDelete
  28. udah..sudah..nak bertekak pun tak guna..cam nilah aku buat keputusan, siapa yg memenangi perdebatan ini.keputusan muktamad :

    UMNO = 20 MARKAH
    PAS = 80 MARKAH

    maka perdebatan ini sah dimenangi olh PAS....!!!!

    tahnah kpd pasukan yg menang, pd yang kalah..apa nak buat..org dah suka awak kot!!!

    ReplyDelete
  29. Anon 1401...,

    Wlpn UMNO hlng PAS nk jalankan hkm Islam, tetapi PAS tetap berhasrat melaksanakan Hudud PAS. Hudud PAS samalah dgn undag-undang sivil yang berkuatkuasa pada hari ini. Hudud Allah tidak boleh dipinda-pinda melainkan ada pendapat sahih dibuktikan dengan hurian-hurian alim ulama, bukan pimpinan hamPAS mendewa-dewakan bijak agama...

    Sedarlah, bila x jalankan Hudud PAS nak salahkan orang lain. Kalau nak jalankan hudud PAS buat di negeri dimana pasIK sedang menjalankan pemerintahan. Pemerintah yang sudah ketinggalan...

    ReplyDelete

PETA PELAYAR