FOLLOWERS

Thursday 26 August 2010

KHIANAT CAT SURAU : JANGAN DIMAAFKAN ! DAKWA MEREKA !!!



Keluarga empat remaja yang ditahan berhubung kes simbah cat dan baling botol arak di Surau Taman Pulai Impian di Seremban, memohon maaf kepada masyarakat Islam atas perbuatan anak mereka.

Cheng Kok Foo, 38; Wong Seow Wai, 43; Loh Teck Ai, 53 dan Leong Foong Kuen, 53, masing-masing memohon maaf dan bersalaman dengan pengerusi jawatankuasa surau itu, Mohd Hasbi Ismail, dalam satu pertemuan anjuran MCA Negeri Sembilan di surau itu, pagi ini. Berita lanjut : KLIK

Penghuni Gua : Maaf, tu maaf lah. PG tak kisah. Tetapi pihak polis atau pejabat Peguam Negara perlu pastikan kesemua mereka yang menyimbah cat ke surau di Seremban tersebut perlu di dakwa di mahakamh.

2. Jangan main minta maaf aje dengan lembut tengkok MCA maka kita pun maaf dan tak tuduh. Begitulah yang terjadi terhadap remaja yang mencela lagu negara ku dulu iaitu Nawamee . Sampai sekarang setalah di maafkan dengan desakan MCA, GERAKAN, DAP , terus menghina orang melayu.

3. Melayu ni layak maafkan orang aje ke setelah dihina dengan berbagai perkara? Hina, keji agama dan bangsa Melayu kemudian dengan senang mereka ini minta maaf dan kerajaan pulak dengan lembut hati ( buta hati terus memaafkan mereka. ) . Kerajaan jangan sesekali mengantar isyarat yang silap dalam hal ini. Jika kita maafkan dan tidak pula menuduh dan mendakwa penjenayah ini , maka perkara dan jenayah yang sama akan terus berulang dan undang-undang serta agama islam dan orang melayu terus di persenda. Akhirnya, bagi melepaskan kemarahan yang terpendam maka pergaduhan kaum akan tercetus.\

4. Kerajaan, polis dan peguam negara , jangan sesekali berlembut dalam perkara ini dan terhadap penjenayah ini. Jangan sesekali pertimbangan politik melebihi dari pertimbangan keselamatan jangka panjang.

5. Renungan : Cuba pusing balik kejadian ini. Sekirannya ini berlaku di Tokong dan dilakukan oleh orang melayu islam!!!!! Adakah perkara yang sama terjadi iaitu di penjenayah melayu ini akan di ampunkan oleh MCA dan mereka sepertinya?

6. Adakah MCA, DAP atau GERAKAN akan memaafkannya? Jangan haraplah!!!!!!!! Sampai kini hati PG masih panas. Dah terlalu panas. Kerana apa? Kerana banyak sangat sudah kemaafaan yang diberikan oleh orang melayu yang saban hari dihina dan di keji. Apa yang kita dapat? Penghargaan? Jauh sekali. Tuba yang diberikan kepada kita adalah . Itu lah yang biasa pun.................................................

7. Cukuplah, cukuplah kerajaan dilihat bodoh dan dungu serta di permainkan oleh kumpulan dan parti ini. dakwa, dan kenakan tindakan yang paling keras kepada penjenayah ini.

8. Dakwa penjenayah ini. Dakwa mereka. Maaf bukan jawapannnya. Kisah Nawamee dulu adalah kunci jawapannya.

27 comments:

  1. Orang melayu yang bakar gereja ari tu pon dah dijatuhkan hukuman. termasuk yang bersubahat. Tapi orang cina baling cat ngan botol arak kat surau... Takkan nak dimaafkan je.. Jibauk betol lah.. Haram jadah. Langsung tak adil.

    ReplyDelete
  2. betul . PG amat setuju. riuh sedunia dap mencanang seolah orang melayu / islam /no membakarnya. tak ada pulak nak di amaafkannya.

    ReplyDelete
  3. Ya tindakan harus diambil. Salah tetap salah. Kalau tidak lama kelamaan Melayu akan hilang sabar dan menolak UMNO dan BN.

    ReplyDelete
  4. Kenapa org melayu terlalu lembut sangat dengan bangsa ni bangsa ni juga akan membuat bermacam macam ona didalam negara tapi org melayu masih melihat pada zaman aku jangan nak simbah cat nak masuk dalam masjid belum tu dia boilh keluar masjid atau surau lihat bertapa kuat nya org melayu masa zaman tu mereka bersatu dalam satu satu kawasan.

    ReplyDelete
  5. BETUL TU PG..TAPI YANG MENGENDALIKAN PERMOHONAN MAAF TU IALAH MCA. BIASALAH BILA PERKARA INI SAMPAI KE PEMIMPIN UMNO MRK AKAN KATA PERKARA INI DAH SELESAI...BIASALAH JIKA MEMBABITKAN KOMPONEN BN!!!
    ORG BWH MCM PG AJE LAH YG MERUNGUT2...

    OH YA! MANA PERKASA TAK DEMO KER?...AGAK2 LETIH KOT PUASA!! SELALUNYA KES GINI PERKASA LAH YANG DEMO DAHULU!!!

    ReplyDelete
  6. TAK PLAK TERKLUAR AYAT2 CELAKO DR MULUT WALLY SLIPOR??...PORAHHH WALLY CABOK!! HARKK PTUIHH!! >|[

    ReplyDelete
  7. KERAJAAN BODOH! KERAJAAN DUNGU. Akhirnya PG sedar bahawa kerajaan yang dia pilih dan sokong selama ini kerajaan yg bodoh, kerajaan yng dungu. Orang2 yang tidak bodoh dan tidak dungu saja telah tahu sejak awal. Sudah jelas dan nyata kebodohan dan kedunguan kerajaan ini. Jadi, teramat dungu juga makhluk2 Malayu yang menaggotai kerajaan bodoh dan dungu ini. Juga, 1000 kali lebih dungu dan bodoh semua orang Malayu-lslam yg mengundi, menyokong dan mempertahankan kerajaan dungu ini. Mana2 orang Melayu-lslam menyokong kerajaan bodoh & dungu itu, ertinya mereka rela memartabatkan kerajaan yg kedunguan pada tahap gaban. Juga, orang Melayu-lslam, umat yg sepatutnya umat terbaik drp seluruh umat manusia, akan terlalu dungulah kalau menoyokong dan memertahankan kebodohan dan kedunguan kerajaan dungu seperti ini. ltu bukan martabat utk umat lslam. Umat lslam adalah umat yg sewajarnya bijak dan mulia.

    Maka, wahai pengundi2 muda Melayu-lslam, relakah anda sekalian masuk sama ke dalam kubang orang2 dungu dan bodoh seperti yg disytiharkan oleh PG itu? Apalah yg anda harapkan drp orang2 bodoh dan dungu utjk mempertahankan hak2 dan martabat Melayu serta lslsm? Kalau PG rela, biarkanlah saja PG dan kawan-kawannya terus berada di dalam kubang pemerintahan yg bodoh dan dungu itu.. kita jangan...sebab kita bukan orang2 bodoh & dungu!

    ReplyDelete
  8. KEHKEHKEH PALOTAKKO LA ANON 18.42..KLU PILIH FUCKATAN NGOKNGEK TENGOK APE JD KT SELANGOR TU?..TU KERAjadian KHALID GAGAP DH TEGAGAP2 MCM DAK BODO XDE OTAK. SI KHALID BISHOP PLAK BLH CERAMAH DLM GEREJA. XAVIER PLAK BLEY CERAMAH KT SAF KE 2!. AHA BAGUS SGT LA TU. MCM LA KERAjadian KHALID GAGAP TAK BODOH MCM KO JUGAK! KEHKEHKEHKEH..JGN MARAA KANG KENE JUAL KAT PASAR TANI LAK >|D

    ReplyDelete
  9. kepala butuh laaahhhh.
    apa lagi saman laaa depa....kalu polis or kerajaan tak ambik tindakan,aku harap ada yg tampil kedepan utk saman kerajaan kerana gagal dlm hal ini

    ReplyDelete
  10. adalah tidak adil kalau mereka ini dilepaskan...situasi yg PG bagi tu amat jelas..kalu perkara sebaliknya yg berlaku, DAP akan meminta kepala budak2 tu diserahkan...tak kan plak sekarang nih, senyap gitu jaa??

    Ahli Kedai Kopi

    ReplyDelete
  11. untuk anon 1842

    kah kah kah

    Aku ada sikit profil tentang Lord Reid Pukimak ni, dia ni asal dari permatang Pauh tempat ejen CIA main bontot, dia ni dah dilarang dilaman pembangkang sebab banyak guna perkataan lucah. Sekarang dia cuba nak provok laman penyokong kerajaan, dia juga guru disekolah kebangsaan dekat Permatang Pauh mengajar murid Tahun dua sebab dia lulusan sijil Perguruan saja, Bini dia tengah kursus buat KPLI di UPSI, aku pernah maki dia sampai pagi di laman pembangkang pinkturtle. Oleh itu dia ni diibaratka dajal jugalah

    tok sah dok menyamar le dan buat baik. eleh

    ReplyDelete
  12. Eleh anon 18:42,

    Kalau fuckatan perintah 10 kali gandalah lagi teruk orang Islam kena buli.Silap2 bukan makbapak cina tu yg minta maaf tapi tok imam,tok siak,ajk,qariah surau habis kena beratur minta maaf dengan anak2 cina tu pasal diorang marah anak2 cina tu main mercun kat surau.

    Sedangkan amoi dap tak tutup aurat pun fuckatan bagi buat ceramah politik dalam masjid.Apa cerita?

    Kalau nak ganti kerajaan pun carilah pemimpin yg bersih,ini peliwat jubor jugak yg dipilih.Nak kata boleh buat hudud,tidak jugak,siap kena smash kiri kanan lagi.Nak kata kerajaan fuckatan bersih ,tidak jugak.Baru perintah 2 tahun kerajaan negeri dah berlambak kes rasuah,kronisme,nepotisme,salahguna kuasa bagai.Apa cerita?

    Kan ke 10 kali lagi dungu nak ganti kerajaan yg dikatakan korup dengan kerajaan yg 2x5 korup + lagi anti Islam/Melayu,dapat pulak TPM kafir lagi.

    Cerdik sangatlah tu

    ReplyDelete
  13. segerakan hukuman ke atas 4 ekor tu.

    ReplyDelete
  14. Nak tahu, sebelum jenis bangsa 4 remaja tersebut disiarkan, orang2 fuckatan dah tuduh remaja tu melayu....biasalah menghina dan mencerca melayu produk umno. Lepas tu mengangkat taraf mereka. Paper inggeris dan fuckatan sume senyap sunyi. Cuba kalau yang buat tu remaja melayu...pehhh tak cukup column mereka menokok tambah.

    ReplyDelete
  15. TU LAH DIA, BILA KENA TANG DIA DLM BN...SEMUA MENIKUS, CUKUP SALAM JER MINTAK MAAF...BACUL BETUL UMNO...
    NAH! INI LAH MASANYA YANG AMAT TERBAIK BG UMNO NAK BELASAH CINA TUH...KAN SEBELUM NI MEMANG KO RANG TUNGGU MASANYA JE NAK MELANYAK CINA TUH!! SIKIT2 KAPIAQ LAH, PERGI BALIK LAH, TAK GUNA LAH, TAK BERSYUKUR LAH, TAK HORMAT MELAYU LAH, TAK HORMAT SENSITIVITI UMAT ISLAM LAH, TAK HORMAT ORG ISLAM SDG POSE LAH, CINA TAK BERSYUKUR LAH, CINA TAK SEDAR DIRI LAH, TAK HORMAT PERLEMBAGAAN LAH, TAK HORMAT KONTRAK SOSIAL LAH...APA2 JE LAH...

    HAH! GENDANG DAN DIPALU OLH CINA, BILA LG UMNO NAK NYINSING BAJU HUNUS KERIS...??? BILA LAGI?..TAK KAN NAK MERAPU JER!!! TAK KAN NAK TENGOK DR BWH GELANGGANG JER?...TAK KAN NAK DIBIARKAN CINA TUH LEMPAR CAT DAN BOTOL ARAK KAT SURAU UMAT ISLAM KOT?...MANA TELUR EKAU UMNO?...KOT2 DAH HILANG TELUR KOT?...

    HAI! TAK KAN KAT PARTI KING PORNO PUN TAKUT KOT NAK AMBIK TINDAKAN?


    APA LAH DAYUS ....TU LAH AKU BERULANG KALI DAH CAKAP UMNO NI KAT MELAYU DAN BUKAN MELAYU PEMBANGKANG JER BERANI...BAGAI NAK KIAMAT DIA MARAH WALAU ISU NYA LBH KECIK DR SEEKOR NYAMUK...

    BILA KAUM KERABAT DIA BUAT (DLM BN) YG BUKAN MELAYU DAH JELAS TERANG2AN MENCEMARKAN KESUCIAN ISLAM...CEPAT SGT KENDURNYA, CUKUP SEKADAR SEBUT PERKATAAN M.A.A.F....DAH CAIR UMNO...

    TAK TAHU LG PERKATAAN APA YG AKU NAK GUNA NAK KUTUK UMNO NIH!!!SAMA LAH DGN PERKASA BODOH!!!

    DUA-DUA BANGANG, DAN DUA-DUA CIPAN....

    ReplyDelete
  16. Mat anon atas aku ni.Pehal lak lu nak harap umno dgn perkasa aje membela Islam?Oh ya fuckatan kan liberal,jenis pondan2,semua nak harapkan oranglain bela Melayu,bela Islam.Abih tu ko bukan Melayu,bukan Islam ke?

    Bila masa pulak anak2 cina tu jadi ahli MCA?Ok,katakan mak bapak dia MCA.Peduli hape MCA ke Dap.Kan ke semua sama aje parti pendatang jugak tu.Kan sekarang pendatang memang semua nak gulingkan Melayu,fuckatan aje tak sedar diri,siap jadi barua lagi.

    Cukup2lah tu jadi barua.Apa pulak nak kira parti2 lagi ni?Sempit betul pemikiran ko.Semuanya berkisar semangat kepartian aje.Kalau dah salah tak kiralah parti sendiri ke,parti sekutu ke,parti lawan ke,kasi hantamlah.

    ReplyDelete
  17. mat anon tu hidup dlm bayang-bayang tu..
    asik nak suruh UMNO ajerk.. abis PAS tu yg konon Parti iSelam x der pong buat laporan polis atau suruh kerajaan ambil tindakan..
    PukuqKR laie la senyap n main tuduh org melayu pulak.. apa cerita?

    mat anon owh mat anon kesian ko ek..

    ReplyDelete
  18. Anon 2325,

    Spesis lutrit la juga tuh, mengutuk UMNO bukan main seronok. Mentang2 dia Islam yang duduk celah kangkang haramjadah kafir tuh x leh nak keluar suara sama dgn pemimpin hamPASik tu... Takebear..

    ReplyDelete
  19. Orang Melayu aja kena hukum..bangsa lain tak payah sebab dah minta maaf. Kepala butuhlah. Kepada semua pemimpin-pemimpin Melayu UMNO, PAS dan PKR tak ada TELOR KE????

    Itulah akibatnya Melayu sama Melayu bertelagah sesama sendiri. Jangan salahkan bangsa lain jika semua Melayu tidak berani bersatu. Biarlah ideologi politik berbeza tetapi bab rumah ibadat seperti Surau dan Masjid serta Kesucian Islam jangan dipandang remeh.

    Pendapat PG aku setuju.

    ReplyDelete
  20. Pemimpin MCA, GERAKAN dan DAP tahu kelemahan Melayu..buat apa pun kalau minta maaf kira habis cerita. Pantat..lah

    ReplyDelete
  21. Betul, UMNO Melayu, PAS Melayu dan dlm PKR pun ada Melayu. PAS boleh bersuara, Melayu PKR pun begitu, sama-sama marah atau kutuk perbuatan keji cemarkan tempat ibadah orang lslsm nih... Tapi hanya setakat itulah yg PAS dan PKR dapat lakukan - menyuarakan kemarahgan Melayu. Tapi ingat, kuasa hanya ada di tangan UMNO kerana dialah kerajaan, pemegang kekuasaan negara, yg pegang polis, yg pegang jabatan pendakwa negara. Sangat MANDUL DAN BACUL semua jabatan di bawah kekuasaan Umno itu jika tiak bergerak dan bertindak. Dan tentulah punca kebaculann & kemandulannya datang drp pihak yg memegangnya - UMNO. lni bukan isu parti. lni isu berkaitan penguatkuasaan undang-undang yg kuasanya ada di tangan kerajan pusat. la bukan dlm tangan Nik Aziz atau Khalid lbrahim, atau Anwar lbrahim. lni isu yg ada di dalam kekuasaan Hishamuddin Hussin - seorang drp tulang seri Umno, menteri keselamatan dlm negeri yg pegang polis, yg pegang AG. lni yg penyokong Umno nampak sangat dungu, tak faham, sehingga dikaitkan dgn peranan parti. Oooi, Hishamuddin! Tengok ke dalam seluar [atau kain sarung batik mung], ada lagi tak...?

    ReplyDelete
  22. Oh yaa.. nak tambah sikit. PERKASA...Wahai pembawa panji-panji Perkasa... sepatunya kamu dapat lihat dengan jelas dan terang, iaitu; apabila berkaitan pelaksanaan undang-undang dan penguatkuasaan, apa yg Perkasa boleh buat...Tak lebih daripada harimau kertas, belang ada, taring tak punya... Kesian Bapa Segala Katak... kuang kuat, bisa tak ada...lagilah kerdil segala berudu-berudunya yg bersepah dari Perlis sampai Sabah... NGO Melayu yg benar2 NGOK...

    ReplyDelete
  23. http://www.malaysiakini.com/news/140928
    kan MCA dah kata awal2 tarik kerakyatan mereka, mola2 MCA ingat puak UMNO yang buat bila dah tau cina yang buat dan2 minta maaf. Lu pikiaq la sendiri

    ReplyDelete
  24. Kesediaan meminta maaf oleh ibubapa-ibubapa remaja tersebut adalah wajar dan memang sepatutnya untuk bertanggungjawab terhadap masyarakat setempat.

    Tetapi ini tidak boleh dijadikan alasan untuk tidak melaksanakan undang-undang. Remaja terbabit perlu menjalani proses perundangan.

    Kita ingin lihat samada Menteri KDN akan mendaulatkan undang-undang negara ataupun sebaliknya.

    ReplyDelete
  25. Kalo orang Melayu bersatu tentunye jadi bangsa yang hebat. Budak2 Cina atau bangsa asing tu takkan berani buat tak tentu arah.

    Orang Melayu sepatutnye mintak maaf kerana menjadikan bangsa Melayu dipandang rendah. Puiiih... tak guna punye Melayu. Harapkan Melayu, Melayu makan Melayu...

    ReplyDelete
  26. tindakan kerajaan yg double standard la yg buat orang melayu benci kerajaan

    ReplyDelete
  27. mungkin cara kita nak dakwah orang bukan islam. kita pilih keamanan, usah gaduh-gaduh,kalau nak dakwa pon guna undang-undang

    ReplyDelete

PETA PELAYAR