FOLLOWERS

Saturday 21 August 2010

KHUTBAH JUMAAT : MULUT PEMBOHONG MEREKA YANG MENDAKWA ALIM DALAM AGAMA!!!!!!!!

Terkini : Mansor Othman ( Gambar bawah ) , ( seorang lagi melayu yang berjaya dilembukan oleh DAP ) baru nak bersuara dalam isu ini setelah merasakan panasnya dan mungkin merugikan PKR dan PR. Jika tidak, Melayu lembu ini terus dicucuk hidung dan diam seribu bahasa hanya kerana takut kerusi Tim Ketua Menterinya tergugat. Lihatlah wajah ceria Melayu yang telah dilembukan oleh DAP ini. Sila KLIK kalau nak tahu apa katanya mengenai isu ini selepas 3 hari isu tersebut didedahkan !!!!!

( INILAH WAJAH MELAYU YANG BERJAYA DILEMBUKAN OLEH DAP )






GEORGE TOWN: Kerajaan negeri hari ini menafikan dakwaan Naib Presiden Umno Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi bahawa nama Ketua Menteri Lim Guan Eng digunakan dalam doa khutbah kedua solat Jumaat menggantikan nama Yang di-Pertuan Agong Tuanku Mizan Zainal Abidin. Pengerusi Jawatankuasa Hal Ehwal Agama Negeri Abdul Malik Kassim berkata, siasatan pihaknya mendapati tiada mana-mana masjid melakukan doa dalam khutbah Jumaat yang menyebut nama Lim seperti yang didakwa itu. Berita lanjut : KLIK

Penghuni Gua : Jumaat , exco agama Pulau Pinang YB Abd Malek Kassim menafikan kejadian ini berlaku sebelum menyiasatnya. Ia kata ini fitnah dan agenda UMNO dan kerajaan pusat. Melayu yang diperbodohkan oleh DAP ini terus melacurkan agama islam untuk memuaskan hati pemimpin perkauman dan pemimpin yang memperkudakan islam dan pemimpin islam ini.

2. Hari ini Imam masjid mengakui ia berlaku asjid kariahnya oleh imam jemputan dari Perak . Tetapi , imam masjid ini pun membelit dengan mengatakan ia hanya doa agar Lim Guan Eng sedar dan memeluk islam.. ( kah kah kah kah kah kah )........................ Imam dan si baca khutbah tu mungkin memeluk agama LGE tu mungkin le!!!

3. Imam masjid ini mengakui tidak menyebut nama dan doa untuk DYMM Agung. KLIK

4. Rupanya imam politik ini menipu juga seperti tuannya si exco agama Pulau Pinang itu. Imam ini imam politik pun cakap bohong dan berbohong. Yang sebenarnya memang doa ada dibacakan untuk LGE ( Khalifah Umar Ibn Aziz katakan ....). Doa tersebut berbunyi : "Ya Allah Ya Tuhanku, Kau selamatkanlah pemimpin kami Lim Guan Eng dan rakan-rakan kepimpinan kerajaan negeri". KLIK

4. Jadi inilah rupa dan wajah serta mulut mereka yang diberi amanah untuk menjaga dan memelihara agama islam. Berbohong dan berlidang bercabang mengalah kita sebagai awam dengan berselindung di sebalik jubah, janggut, serban dan dengan puttu di dahi. Itulah kerja kebanyakkan dari mereka ini hanya kerana mendapat habuan sekupang dua.
5. Pengundi muda!!! Fikirkan masa depan anak cucu kita dan agama kita. Adakan parti dan pemimpin serta mereka yang memperalatkan agama ini nak kita berikan amanah untuk memimpin dan menjaga kita dan negara ini? Jahanamlah semua yang telah kita miliki. Mereka ini hanya memikirkan faedah politkk sempit mereka sahaja. Hanya dilantik exco agama yang tak berfungsi apa -apa dan hanya dilantik imam dengan elaun tak sampai RM 1000.00 mereka ini sanggup buat apa sahaja sehingga agama dipermain dan dipolitik dengan sedemikian rupa . Fikirkan dan lihat lah dengan jelas wajah mereka ini....

6. Salah satu itulah , gambar yang di atas tu. Bersongkok, tetapi kerjanya hanya bohong semata. Imam tu , lagi le teruk perangainya.

Nota : PG dah lama dah hilang penghormatan kepada mereka yang sebegini. Lama tinggal di Kelantan. Walau pun tak membenci semuanya, sebahagian besarnya , PG naik menyampah dan meluat.

Mereka inikah yang nak kita sandarkan untuk menjaga agama dan maruah kita. Kerjanya hanya berbohong dan berkelahi aje. Nak contohi mereka? Maaflah!!!! Perangai kita jauh lebih mulia dari mereka ini...............


Satu lagi contoh boleh kita lihat , pertikaian sesama mereka yang mahir dalam agama tetapi bergaduh hanya atas dasar / dalam perkara cabang dan ranting dalam agama sahaja. Mereka seru kita agar berunding dan memegang pada tali Allah. Tetapi amalan mereka lain , Mereka ini perangainya seperti syaitan yang direjam. Buruk memburuk dan mengkafirkan sesama islam. Sengaja setiap hari mencari perbezaaan untuk memanjang pertikaian sesama islam. Dalam perkara ini pun mereka nak bergaduh. Lihat pergaduhan ( Dato Nakhaei Ahmad yang cari pasal sebenarnya ) yang menulis dalam satu majalah mengenai amalan agama di Perlis. Tak terfikir ke , perkara sebasar ini tak perlu nak dibawa kepada umum. Ini hanya wajib dinbincangkan diperingkat tertinggi dan tertutup. Jadi perlukah kita menghormati dan mendengar ajaran dan nasihat mereka? Tak payah lah!!!! Buat semak minda aje!!!! Kita jauh lebih baik dan mulia dari mereka semua ini.

25 comments:

  1. salam, ni lah PUKIMAK anak haramjadah setan yang bertopengkan Islam. BABI betul..terang terang bohong depan rakyat. patut Sepak terajang je pukimak ni..

    roger bro..marah sangat bab ni dan banyak bab. aku tak boleh tahan, cam nak penyepak je barua babi babi ni semua

    ReplyDelete
  2. Bika berkata dia berdusta... munafik kan..???
    Abdul Malik ni kira munafik la atau bapak segala munafik atau bapak segala penjual akidah umat Islam... Kesian aku kat mak ko. Puas dia didik ko jadi anak yang soleh tapi la ni jadi pengampu si kafirun...

    ReplyDelete
  3. nanti diaorang mati kita madikan mayat dia dengan air kencing sebelum dibakar dan ditanam dikubur cina. Aku sponsor.

    ReplyDelete
  4. setuju dengan pandangan semuanya

    ReplyDelete
  5. Salam tuan PG & Sema2...,

    KHUTBAH JUMAAT : MULUT PEMBOHONG MEREKA YANG MENDAKWA ALIM DALAM AGAMA!!!!!!!!

    Perkara halal haram yang menjadi soal pokok kehidupan masyarakat Melayu dan masyarakat Islam akan bertukar tidak menjadi keutamaan. Ini kerana gulungan yang hidung mudah dikelikirkan, untuk ditarik ke mana2 jua. Apabila sebilangan pemimpin Melayu yang menafikan mereka memperjuangkan Melayu semata kerana Islam cetek mereka, maka sedikit demi sedikit kesucian Islam itu akan dinafikan oleh Melayu yang menafikan memperjuangkan Melayu.

    Pepatah ada mengatakan kalau berada di dalam kandang kambing mengembeklah, itulah konon contoh terbaik oleh dua meelaayuu muka spt “butir macang dikulum dibabi” “macam ayam kena kokcak diberuk” loghat Kelate..., Manusia sebigini langsung xmempunyai kejiwaan Melayu dan Islam, bahkan mereka seronok mempunyai naluri sedemikian.

    Sedikit demi sedikit inilah akan dijadikan MOU untuk kerajaan Pakatan membentuk kerajaan di masa depan, jadi mahu tidak mahu mereka tetap akan terima M.O.U tersebut.

    Pang5 Beliung yang berpendapat kemetot.

    ReplyDelete
  6. INGAT TAK MASA PRK HULU SELANGOR, UMNO/BN PUN MENGADAKAN SOLAT HAJAT, TAHLIL DAN BACAAN YASIN UTK MENDOAKAN KEMENANGAN KELING KAMAL!!!!

    KELING "KAMAL" TU MELAYU KE? KELING "KAMAL" TU ISLAM KE?

    APA BEZANYA?
    TAU NYA NAK KUTUK ORG JER..PERBUATAN DIRI SENDIRI TAK SEDAR KER?


    JGN NAK JADIKAN ISU LA...!!! REFLEKSI DIRI (UMNO) DULU LAH...CAKAP/BUAT TAK SERUPA BIKIN...

    ReplyDelete
  7. Pang5..., setuju sangat pandangan tu!!!. Pendapat tu merimaskan saya. Tapi itulah masalahnya cerdik pandai ulama masih menyebelahi gulungan anti Islam sanggup berbuat apa saja untuk mereka. Tak nak bersama Melayu...!!!.

    ReplyDelete
  8. "Tidaklah dibenarkan bagi nabi dan orang-orang yang beriman, meminta ampun bagi orang-orang musyrik, sekalipun orang itu kaum kerabat sendiri, sesudah nyata bagi mereka bahawa orang-orang musyrik itu adalah ahli neraka. [113] Dan bukanlah istighfar Nabi Ibrahim bagi bapanya (dibuat) melainkan kerana adanya janji yang dijanjikan kepadanya; dan apabila ternyata kepada Nabi Ibrahim bahawa bapanya musuh bagi Allah, ia pun berlepas diri daripadanya. Sesungguhnya Nabi Ibrahim itu lembut hati lagi penyabar. [114]"

    http://ops-shield.blogspot.com/2010/08/larangan-doakan-kafir.html

    ReplyDelete
  9. CHUA SOI LEK THE KING PORNSTAR PUN BERJAYA "MENGLEMBUKAN" PEMIMPIN UMNO SEHINGGAKAN UMNO TAK MAMPU AMBIL TINDAKAN KPD RAJA PORNO NIH!!!

    ReplyDelete
  10. ingat tak semasa prk bukit selambau kedah...PKR dan PAS buat solat hajat dan baca yassin.bagi calon pkr beragama hindu..dan takbir semasa calon hindu tu berceramah di taman peruda...takkan lupa kot

    ReplyDelete
  11. TEKS KHUTBAH JUMAAT BIASANYA DIKELUARKAN OLH JABATAN AGAMA ISLAM NEGERI (JAIP). KALAU DI PP SUDAH TENTU DIKELUARKAN OLH JAIP. SUDAH TENTU KHUTBAH YANG DIBACA OLH KHATIB BERKENAAN ADALAH DATANGNYA DR JAIP SENDIRI. DAN KEMUNGKINAN ADA UNSUR SABOTAJ DI SINI. SEMUA TAHU JAIP MASIH DIKUASAI OLH UMNO, KERANA SESUATU YG GANJIL DAN PELIK BERLAKU, IAITU DENGARNYA KHUTBAH YANG DIBACA OLEH KHATIB YG DIDAKWA ADA NAMA (KETUA MENTERI LGE)DIBACA OLEH HAMPIR SEMUA MASJID, ATAU BUKAN SATU MASJID SAHAJA...SUDAH SAH, BAHAWA JAIP MENERBITKAN SATU TEKS KHUTBAH LALU MEMBANYAKKAN KE MASJID2 LAIN DI PP UTK DIBACA KHATIB KETIKA SOLAT JUMAAT...MUNGKIN PD MASA ITU KHATIB TIDAK SEMPAT EDIT ISI KANDUNGAN KHUTBAH ITU LALU MEMBACANYA SAHAJA, SEBAB ANDAIAN SEBLM INI TIADA APA2 BERLAKU PUN SST YG DI LUAR JANGKAAN..

    WELL, SIAPA YG SABOTAJ SIAPA? DAN BIASALAH UMNO BEGITU PANTAS MENUDING JARI DAN BEGITU CEPATNYA MEMBUAT LAPORAN POLIS...SEOLAH2 SUDAH DIRANCANG OLH UMNO, TERJADI SAHAJA PERKARA ITU, MAKA DGN CEPATNYA DIA MENUDUH PR TANPA USUL PERIKSA LAGI, TANPA SIASATAN LAGI...BEGITU LAH CARA UMNO BEKERJA SELAMA INI...TAPI BILA SIASATAN MENUNJUKKAN BENAR2 UMNO YG BUAT, MAKA DIA AKAN MENYEMBUNYIKAN DIRI, DAN MEREKA ISU LAIN PULA...

    INI LAH PERANGAI AJAIB UMNO YG SEMAKIN TERSEDAK DAN TERSEDAK!!!! NAMUN RAKYAT MASIH TUNGGU DAN LIHAT...TAK KAN MUDAH TERPEDAYA DGN SST ISU, APATAH LAGI JIKA ISU ITU DATANGNYA DR UMNO DAN JUAK2 MEREKA..PASTI ADA UDANG DI SEBALIK BATU, LEMPAR BATU SEMBUNYI TANGAN!!!

    KINI UMNO MAKIN TIDAK DIPERCAYAI LAGI....SEDIH MELIHAT NASIB UMNO KINI...!!!!

    ReplyDelete
  12. anon 21 August 2010 18:30 ...

    nak tahlil buat apa utk YB kamal...dia kan masih hidup. tahlil & yassin utk org mati.

    nampak sangat PAS membohong. dasar parti khawarij.

    zek.

    ReplyDelete
  13. Kepada Anon 22:36. Cayalah assumption dan cerita rekaan bagi melindungi ustaz hampas hang. Spin la cerita lagi supaya orang lain boleh buat macam-macam assumption lepas tadarus nanti. kalau nak spin cerita, kasi taruk la nama Presiden Amerika sekali, Tony Blair, Algore dll, baru gaban tahap antarabangsa, kan puak-puak hang pandai spin penglipura lara macam ini. Adios Amigos.

    ReplyDelete
  14. NASIB BAIK PUAK2 PR PANDAI SPIN DAKYAH DAN AUTA UMNO...KALAU TAK...TAK TAHU LAH AKU...!!! YANG KELAKARNYA UMNO PUNYA KERJA MELALUI GEMBALA2 DIA, LPS TU CEPAT2 TUDUH PAS, PKR , DAP YG BUAT TU SEMUA...MAKA SEPANTAS KILAT UMNO PUN TUDUH LAH PEMBANGKANG NI APA LA...BLA..BLA.., MAKA SEPANTAS ITU ITU JUGA PERKASA PUN TERHEGEH2 NAK TUMPANG SEMANGKUK, LALU BERGEGAK GEMPITA LAH NAIB2 PRESIDEN UMNO, MT, PROF KANGKUNG, NGO2 MELAYU, ORG AWAM, BUDAK2 SEKOLAH, HATTA PENAGIH DADAH PUN TUMPANG SEMANGKUK JUGA...MAKA TAK SEMPAT TUNNGGU ESOK PUN, MAKA BERSAHUT2AN LAH REPORT POLIS MENYUSUL...MAKA SEBOK LAH POLIS BERKEJARAN SANA SINI PERGI MENYIASAT (TAPI PENCURI UNTUNG LAH SEBAB POLIS SEBOK CARI ANWAR, HADI AWANG, NIZAR, LGE, MAT SABU, DLL...PENCURI, PEROGOL GELAK BESAR SEBAB POLIS HANYA MINAT CARI PEMBANGKANG)...MAKA PERKASA PUN YG TURUT TUPANG SEMANGKUK TADI PUN SEBOK PLAK NAK BUAT DEMO, PEMUDA UMNO PUN MIANG TENOK PERKASA BUAT DEMO PUN NAK BUAT JUGA, LALU DIARAKLAH KEPALA LEMBU, KERBAU, BABI...DLL.....ITU TAK MASUK LAGI EZAM, MUFTI2, SURAT KABAR, TV3, RTM, USAH CAKAP LAH..DARI MUKA DEPAN SAMPAI MUKA BELAKANG, MENGUTUK JER LAH KEJE DIA...


    TAPI NASIB BAIK, PR PANDAI JUGA BERSILAT DAN SPIN...LAST2 TERJELEPUK JUGA UMNO KRN ISU TD TAK DE SAPA NAK LAYAN DAN RAKYAT TAHU SIAPA PUNYA KERJA!!!...MALAS LAH NAK LAYAN UMNO NIH...PERGI MAMPOSLAH...!!!

    ReplyDelete
  15. Teks Khutbah dikeluarkan oleh JAIP yg dikuasai UMNO. Yg peliknya teks yg sama tidak dibaca disemua masjid di Pilau Pinang. Dan UMNO dgn pantasnya membuat lapuran polis seolah ianya telah dirancang dari awal dan menuduh PR tanpa siasatan.

    Setelah siasatan dibuat menunjukkan UMNO yg buat, mereka menyembunyikan diri dan merekacipta isu lain pula.

    Inilah perangai UMNO yg dikagumi Arif Omar.

    ReplyDelete
  16. kah kah kah!
    Ukuran seorang panglima dapat dilihat melalui kecergasan otaknya dalam memainkan sesuatu isu. Kalau isu yang dimainkan kelihatan panas dan berapi, namun sekelip mata padam dan sejuk dengan hanya terkena air embun, maka jelaslah pembuat isu tersebut orang yang bangang dan low class. Kata orang sekarang, berapi-rapi cakap untung RM500, tapi rugi RM5000.
    Kalaulah nak buat isu panas pun, janganlah dibuat isu yang boleh gali lubang, lubang taik pula tu. Orang cina dah tentu akan lari lintang pukang daripada UMNO, dan orang melayu belum datang mengolek kepada UMNO.
    Hakikatnya, orang melayu di P.Pinang adalah kaum minoriti, kalau mereka naik angin pun mereka tak mungkin tawan P.Pinang daripada DAP. Dengan isu tok iman baca doa untuk Lim Guan Eng, adakah orang melayu akan simpati pada UMNO.
    Sekarang orang melayu P.Pinang amat payah nak naik angin menentang PKR/DAP/PAS dengan isu perkauman. Mereka sebenarnya sangat kecil hati dengan UMNO. Dimana mereka merasakan UMNO tak pernah mahu mengubah nasib mereka. Bahkan hati mereka semakin sakit apabila melihat pemimpin UMNO P.Pinang terdiri daripada kaki rembat dan penyamun harta kerajaan sejak zaman berzaman.
    Tiba-tiba datang melayu perak, konon nak bela nasib melayu p.Pinang, cipta isu itu, kenyataan akhbar isu ini, tunjuk perasaan situ, naikkan sepanduk sini. Yang berarak dan tunjuk perasaan pula geng mamak songkok tinggi. Orang melayu mana tak nak ketawa sambil terketut.
    Kalau akhbar, orang melayu dah tak percaya, TV pun orang melayu tunggeng punggong, apa lagi yang UMNO ada?.
    UMNO nak berubah, berubahlah, orang nak tengok UMNO berubah, tapi masih tak berubah-ubah, insyalahAllah lepas kiamat nanti UMNO akan berubah. Ubah pemimpin dahulu kalau nak berubah. Rosak seekor ikan bermula dikepalanya dahulu.
    Ubah otak arifomar dulu, jangan duk asyik nak lambong tinggi-tinggi aje, hetam ke tanah jarang-jarang.

    ReplyDelete
  17. Dunia akhir zaman..Ingat Umat Islam terutama Melayu Malaysia. Jangan jadi aprakkk contoh Anon 21 August 2010 18:30 dan 21 August 2010 23:51. Masalah Islam bukan masalah Parti..Ngok. Kalau kau betul-betul Islam apa nak salahkan Parti lain terutama UMNO. PAS apa kurangnya selalu melacurkan Islam. Lim Guan Eng tu dah pijak kepala Umat Islam pun kau masih nak menunding jari kepada orang lain.

    UMNO dan PAS sama-sama sebuah Parti Orang Melayu tapi haprakkk saling menuding jari sesama sendiri. Apa salahnya cari jalan penyelesaian bersama untuk memertabatkan Islam di Malaysia dan di dunia.

    Kerajaan Malaysia apa lagi ISA ada. So gunakanlah sebaik mungkin. Cekup aja tak kira siapa dalang disebalik perpecahan Umat Islam Malaysia sekarang ni. Jangan asyik AMARAN TAK SUDAH-SUDAH.

    UMNO - PARTI MELAYU APRAKKK
    PAS - PARTI ANAK SYAITAN DAN SESAT
    PKR - PARTI AGEN YAHUDI
    PERKASA - HIDUP DAN TERUS HIDUP

    ReplyDelete
  18. Fatwa beru kawe; silo p[atuh kalau tak masok nerako hino ulamak.

    Agung kawe Lim Guan Eng..takebeer,

    ReplyDelete
  19. Aku tak pernah baca pembangkang nak mengaku kesalahan dan minta maaf. Setiap kali pusing balik salahkan umno atau tunjuk watak samseng. Hancur negara kalau pembangkang memerintah.

    ReplyDelete
  20. PAS & UMNO saling berbangkang & berbalah atas sebab kekuasaan, walaupun klau tak bersekongkol dgn kafir, kedua-duanya parti ini tak akan memegang kekuasaan di M'sia.

    Satu hal besar yg mereka tidak sedari bahawa; perbalahan yg mereka perjuangkan itu hanya semata-mata demi melangsungkan & mempertahankan kesyirikan. SRIRIK? Apa yg syirik?

    M'sia adalah negara sekular moden. Kenapa sekular? Sebab ada agama rasmi [lslam] tapi sistem kehidupan bernegaranya bukan diatur di atas sistem hukum agama lslam, iaitu syariat, sebaliknya melaksanakan sistem sivil-sekular, iaitu sistem undang2 buatan manusia [parlimen].
    Jadi, Allah BUKAN 'Yg Maha' Agung, kerana yg agung adalah NEGARA. Hukum Allah BUKAN hukum yg agung, yang tertinggi, kerana hukum buatan [parliman] manusia lebih tinggi drp hukum Allah di sini. Kerana hukum ciptaan manusia yg paling agung, jadi mengikut perlembagaan, hukum Allah jadi 'haram' dilaksanakan. Dan tidaklah dilaksanakan, kerana itulah kehendak negara. Apakah itu bukan syirik?

    Allah menegecop kaum Yahudi & Nasrani syirik
    [mempersekutukan Allah] apabila mereka menjadikan rabbi & kepala2 agama mereka sebagai ganti Allah. Mereka menafikan. Lalu Allah menempelak mereka, bukankah ketua2 agama & rabbi2 mereka telah menghalalkan apa yg Allah haramkan, dan mengharamkan apa yg Allah hahalkn, dan mreka mentaatinya. ltu SYIRIK.

    Jadi, apakah kita tidak berada di dalam SYIRIK apabila hidup dlm keadaan demikian?

    Harap Nik Azis & Harussani dapat beri pandangan.
    [Arif Omar tak masuk campur dlm bab agama spt ini; jadi tak payah minta pendapat dia].

    ReplyDelete
  21. anon 0950

    yang PG sebut itu bukan ketua agama tetapi guna agama untuk faedah politik. ksemua tu ketua politik agama. bukan ulama. ularmak adalah.

    ReplyDelete
  22. ularmak - kerana lidah bercabang sekalipun sehingga sanggup memutarbelitkan hal2 yg berkaitan dgn hukum-hakam lslam. betul, saya setuju, atau

    ular lemak - kerana menjual agama dgn harga yg tidak dipandang di sisi Allah - demi faedah/ manfaat duniawi semata2. juga setuju.

    yg nak dihighlightkan; apakah kata ulama pas & umno tentang perbuatan yahudi & nasrani sebagaimana dinyatakan dlm ayat 31 surah at-Taubah itu, dan implikasinya kpd cara pengaturan kehidupan umat lslam di M'sia sekarang... [ini sekadar nak luaskan skop perbincangan lah, kalau boleh. sebab tu di'kenen'kan kpd kedua2 tokoh tersebut]. ulasan arif omar tu, miss snooknya..

    ReplyDelete
  23. - Penyokong pendokong pemimpin pembangkang sememangnya merasa seronok bila mereka dijadikan kuda dan dikuda2kan, x peduli pun, soal negara nak hancur lebur bukan perkara pokok yang penting cita2 untuk memerintah negara yang mereka sebagai pemimpin 3rd class atau jongos oleh kaum lain. Islam akan menjadi perkara biasa kelak bagi mereka ni.

    ReplyDelete
  24. 14:51

    SOAL KUDA MEMPERKUDA INI UMNO PUN APA KURANGNYA...DEMI MERAIH SOKONGAN BUKAN MELAYU, UMNO PUN SANGGUP DIJADIKAN KELDAI OLH BANGSA LAIN!!!!

    ReplyDelete

PETA PELAYAR