FOLLOWERS

Sunday 15 August 2010

MAHASISWA BERPOLITIK : PANDANGAN DR ABDUL RANI KAMARUDDIN UIAM !!


Salam pembaca sekalian,

IPTA-IPTA sebahagian besarnya ditubuhkan dibawah AUKU atas titah Yang diPertuan Agung yang kemudiannya melantik Chancellor Universitinya. Dalam konteks IIUM (UIAM) Chancelornya ialah Sultan Pahang, dan begitu juga bagi IPTA yang lain dimana Chancelornya ada yang terdiri dari Sultan-Sultan.

Maka menghapuskan AUKU ibarat menghapuskan IPTA-IPTA dan juga suatu tindakan menidakkan titah YDPA terhadap penubuhan IPTA-IPTA. Pendek kata, menghapus IPTA bermaksud bukan setakat menghapuskan IPTA-IPTA bahkan Chancelor-Chancelor IPTA yang dilantik YDPA. Sudahkah mendapat perkenan Sultan-Sultan dan YDPA?

Sejak bila seorang ahli politik dibawah mana-mana parti politik yang didaftar diawah Akta Pertubuhan yang diluluskan YDPA boleh mencantas titah YDPA? Bukankah seruan menghapuskan AUKU itu bertentangan dengan piagam mana-mana pertubuhan politik atau tidak dibawah Akta Pertubuhan dan Rukun Negara?

Dr Abdul Rani Kamarudin
UIAM


Penghuni Gua : Dr Abdul Rani Kamaruddin, adalah Pensyarah Undang-Undang Di UIAM dan beliau telah memberi respon di blog PG. Jadi respon beliau PG siarkan semula untuk tatapan kita semua . Tq

10 comments:

  1. SLM BRO..PUAK FUCKATAN NI KIRE DH JALANKAN JARUM HALUS. BILA IPTA DH XDE PENAUNG YG KITA TAU TERDIRI DARI RAJA2 MELAYU, MAKA SNANG LA DIORANG NK BRAINWASH PEMIKIRAN BUDAK2 TU. DASAR FUCKATAN LAKNAT HARKKK PTUIHHH!!

    ReplyDelete
  2. Tak habis2 nak gunakan pelajar dan mahasiswa. Dulu kat pekan2 kecik berterabur budak2 sekolah pondok disuruh jual makalah, surah yassin, buku ugama dan macam2. Dari pagi sampai petang budak2 tu menjual bukannya belajar. Satu hari van yang bawa budak2 tu kemalangan. Ada fuckatan kisah masa depan budak2 tu????

    ReplyDelete
  3. Nak tanya sikit... Dr Rani Kamaruddin ni misai dia setebal misai BrahimBabunShah tak?

    BrahimBabunShah MisaiTebal OtakBebal!

    ReplyDelete
  4. Pandangan ini ringkas tetapi jelas dan tegas. Tahniah. Pohon dilinkkan ke fb Putera Mahamiru @gmail.com/

    ReplyDelete
  5. Standard UMNgOk... Typical UMNgOk....
    Bila dah takde point,guna isu Raja2...Sultan2...

    ReplyDelete
  6. Bila dah terasak ke dinding..maka UMNO dan prof KANGKUNGnya akan guna nama Raja dan Sultan...

    ini hanya cetusan minda saja...begitulah nasib umno di akhir zaman...tiada siapa peduli umno lagi...merempat!!!

    ReplyDelete
  7. Salam ..

    Biasalah pemimpin fuckatan merupakan pemimpin pasIk, pasEtan, pasEsat dok jilat al jubri dan Dapigs juga pakat kena robet (pkr)... mencari peluang mempersetankan budak2 sedang belajar supaya mereka membenci melayu dan islam untuk senang dicucuk hidung bila2 masa sahaja. Tiada maruah....

    ReplyDelete
  8. Salam Anon 9:53,

    Apa yg ko cuba nak sampaikan ni. Dari cara ko komen macam mentaliti kontrektor kelas F bersihkan longkang je...

    Mat Jerontot

    ReplyDelete
  9. hhahaha
    mmg dah mcm tu mentaliti dia
    kesian mak ayah

    ReplyDelete
  10. Salam...,

    Kenapa baru percaya ka!!! anongop 161036 n 161439 apa yang diperkatakan anon 160953 tuh. Keno ataih pala but%& hang baru tau!!!. Nko kejo mmmbontot monjilat manolai nko faham nilai international...

    ReplyDelete

PETA PELAYAR