FOLLOWERS

Tuesday 24 August 2010

PAS KENA MAIN DEK YB KARPAL : AGENDA DAILY






Kalau nak berkuasa ikut cara kami.Itu kata dua yang dapat ditafsirkan dari kenyataan terbaru Karpal Singh Isnin yang tetap menolak hajat PAS nak laksanakan hukum hudud dan menubuhkan negara Islam.

Pengerusi DAP itu konfiden habis pakatan rakyat boleh menang dalam pilihanraya umum ke 13 nanti jika PAS tidak ‘ rock the boat’ yakni bikin rosak program mempertahankan hajat itu.

Karpal Singh nampaknya tidak peduli langsung dengan modal agama yang dijual PAS pada setiap pilihanraya kebelakangan ini.

“Adalah salah bagi PAS untuk goncang perahu terutama bila masanya sudah masak bagi pakatan rakyat mengantuikan Barisan Nasional di peringkat pusat dan menjadi BN pembangkang,”katanya.

Mengambil kira dari sudut politik Karpal Singh telah meletakan PAS ke tahap yang sebegitu rendah sekali kerana senang-senang berani meminta parti itu mengugurkan hajatnya itu kalau nak menang pilihanraya.

Musyridul Am PAS Datuk Nik Aziz Nik Mat juga perlu faham dan terima hakikat Karpal Singh tidak akan berganjak dari pendiriannya.

Karpal Singh secara tidak langsung memperlekehkan Nik Aziz dalam kenyataan itu bila turut menafikan dakwaan Menteri Besar Kelantan itu bahawa beliau bersendirian dalam pendiriannya menolak hukum hudud dan penubuhan negara Islam yang dicadangkan PAS.

Karpal Singh berkata Penasihat DAP Lim Kit Siang juga telah menyatakan pendiriannya bahawa Malaysia ialah sebuah negara sekular dan pengenalan hukum hudud di negara ini dan pewujudan sebuah negara Islam bukan dasar pakatan pembangkang.

"Kenyataan oleh Mursyidul Am PAS dan Menteri Besar Kelantan Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat itu menunjukkan bahawa saya bersendirian dalam DAP yang menentang hudud dan negara Islam," katanya.

Untuk menguatkan pendiriannya Karpal Singh yang menyambut baik kenyataan Pengarah Komunikasi Parti Keadilan Rakyat (PKR) Nik Nazmi Nik Ahmad bahawa hukum hudud adalah tidak sesuai dilaksanakan,

Katanya," PAS patut menerima hakikat bahawa mengubah Malaysia menjadi sebuah negara Islam merupakan langkah sia-sia dan tidak akan dapat dicapai."

"Langkah itu bercanggah dengan peruntukan dalam Perlembagaan Persekutuan," katanya dan menurutnya beliau berharap PAS akan mempertimbangkan pendiriannya mengenai hukum hudud dan negara Islam.

Dalam pada itu PAS kelihatan terkial-kial dalam menghadapi polimek dengan Karpal Singh yang merobek imejnya.

Paling tidak Naib Presiden PAS Tuan Ibrahim Tuan Man dipetik menilai DAP menolak hajat PAS itu kerana tidak faham.

Baginya DAP perlu diberi penerangan agar memahami bahawa hukum hudud hanya melibatkan orang Islam dan tidak ada kena mengena dengan orang bukan Islam.

Ini juga menjadi pandangan Ketua Pemuda PAS Nasrudddin Hassan Tantawi.

Beliau juga dipetik sebagai berkata parti itu yakin DAP akan dapat menerima penjelasan mengenainya.
Katanya PAS akan tetap memperjuangkan hajatnya itu sekalipun ditolak DAP.

Soalnya sekarang selepas dua tahun masa berlalu apakah DAP tidak faham-faham lagi hajat rakan politiinya itu.

Apakah sekarang baru nak ‘ sekolahkan’ DAP mengenai kaedah hukum hudud dan negara Islam setelah sekian lama Karpal Singh dikenali dengan pendirian langkah mayatnya dulu kalau PAS nak tubuh negara Islam di Malaysia.

DAP ialah sebuah parti yang ahlinya majoriti besar bukan Islam.Bagaimana pula PKR yang ramai ahli Melayu .

Bukankah Nik Nazmi sendiri kata hukum hudud tidak sesuai dilaksanakan.

Tolak sebelah DAP,hairan juga Nik Aziz tidak pernah melabel PKR dan pembesar parti itu yang beragama Islam ‘kurang Islam’ dari PAS sekalipun mereka tidak terima hukum hudud dan negara Islam seperti yang beliau sentiasa lagukan pada UMNO.- 23/8/2010

Penghuni Gua : Bila agaknya penerangan oleh PAS kepada DAP dan pemimpinnya termasuk Karpal mengenai hudud boleh di difahami oleh mereka. Dah dua tahun. Macam tu juga. tak faham-faham. Mungkin salah cara seruan PAS dan pemimpinnya kot. Selalunya begitu la. PAS sentiasa silap dan tidak bijaksana dalam seruan kepada islam apatah lagi kepada bukan islam untuk fahami islam.

2. Entah..............................Mulut pemimpin PAS ini memang begitu. Padan muka mereka kena main dek ke YB Karpal. Dah pandai bercakap sangat. Terkial-kial kena main ke Singh berkenaan.


Nota : Nak tahu pendirian YB Karpal terkini dan ia tidak bersendirian mengenai hudud seperti mana dakwa TGNA sila KLIK

19 comments:

  1. Melayu kena main dek UMNO...

    Sialan...

    ReplyDelete
  2. Mungkin bagi Karpal, undang2 hudud terlalu rumit untuk difahami berbanding undang2 British apatah lagi nak dilaksanakan di Malaysia. Peguam2 hamPAS pun tak dapat nak ajar peguam pakar LEWAT ni kerana mereka sendiri terlalu bodoh untuk faham apa itu undang2 hudud.

    Pencacai hamPAS pula terlalu terpesona dengan janji2 pemimpin hamPAS kononnya kalau PR memerintah hukum hudud akan dibuat sebelum ayam berkokok. Yang realitinya, kaum yang mereka bersekongkol ini adalah kaum yang 100% akan menolak hukum hudud hatta apa sahaja yang ada kaitan dengan Islam, kerana matlamat utama mereka (DAPig) adalah mahu mewujudkan negara republik sekular 100% di Malaysia ini.

    YANG BODOH BIN BAHALUL NYA ADALAH PUAK2 PENCACAI HAMPAS. Hahahahaha......

    ReplyDelete
  3. dino.yp@gmail.com24 August 2010 at 09:47

    Ramai Ulamak muktabar meniktiraf Malaysia adalah negara Islam contoh. Apa lagi yang PAS mau pun tak tau.

    ReplyDelete
  4. Negara Islam Pas dalam bentuk Wahabi...lah beb.berkiblatkan Khalifah lee kwan Yee and brothers

    ReplyDelete
  5. Kah kah kah1
    Ingat Karpal,
    Hudud adalah kehendak Allah,
    Menolak hudud ertinya menolak kehendak Allah.
    Mengejek orang bercita-cita kehendak Allah, sama seperti mereka mengejek Allah.
    Merendah-rendah hudud Allah bermakna bersikap takbur kepada Allah.
    Apakah guna kita beriman kepada Allah, sedangkan pada masa yang kita menolak kehendaknya.
    Bukankah mengejek kehendak Allah merupakan perangai seorang munafiq.
    Layakkah seorang yang menolak dan mengejek kehendak Allah masuk ke syurga Allah?.

    kah kah kah!
    Ingat pemimpin dan ahli UMNO,
    Hudud adalah kehendak Allah,
    Menolak hudud ertinya menolak kehendak Allah.
    Mengejek orang bercita-cita kehendak Allah, sama seperti mereka mengejek Allah.
    Merendah-rendah hudud Allah bermakna bersikap takbur kepada Allah.
    Apakah guna kita beriman kepada Allah, sedangkan pada masa yang kita menolak kehendaknya.
    Bukankah mengejek kehendak Allah merupakan perangai seorang munafiq.
    Layakkah seorang yang menolak dan mengejek kehendak Allah masuk ke syurga Allah?.

    Satu nasihat untuk dua orang, 1-Karpal. 2-Pemimpin dan ahli UMNO.
    Kenapa satu di beri kepada dua pihak yang berbeza.

    Anda boleh komen dan postkan kepada Arifomar @ PG sekarang.

    Tak malukah?!
    orang terawih kita pun nak terawih!
    orang tadarus kita pun nak bertadarus!
    orang bina sekolah agama, kita pun nak bina sekolah agama.
    orang pakai tudung kita pun nak pakai tudung!.
    orang berkopiah kita pun nak berkopiah,
    Bila orang nak laksanakan Islam, kita mula nak lawan, kita mula nak ejek, kita mula nak merendahkan orang.
    ingat dunia ma bak UMNO punya.

    ReplyDelete
  6. Woi Pening Pil Kuda..(10:08)
    Klu dh mabuk baik toksah ckp..brckp cam hebat sgt..saper yg ejek saper..klu mata dh buta, diri dh mabuk, hati dh hitam..Segala yg baik dan benar x kan dpt dilihat lg..lebih baik ko auta kt puak2 hamPAS dan haramJADAH ko tu jer..

    Alahai, Dunia Akhir Zaman...

    ReplyDelete
  7. to dino.yp@gmail.com said..
    ulamak abah ko ke yg iktiraf malaysia ni negara islam contoh?abah lu hari2 clubbing jln bukit bintang nak sembang malaysia negara islam contoh
    akai ada ka?kalu ulamak umno len la citer
    zina pun diharuskan kalu dah darurat!
    hahahahaha

    to hangkedee
    kpala abah lu negara islam PAS fahaman wahabi
    kalu dah keturunan tu bangang2 jgn nak tunjuk hebat la..ingat gua x kenal lu ke?
    jgn sembang lebat bro..jap lagi sakit dapat malu pun dapat

    ReplyDelete
  8. anon 11:27
    hebat la lu...blh baca hati org dah hitam
    lu punya tuhan sudah bagi wahyu sama lu ke?
    hahahaha!
    stupid malay!

    ReplyDelete
  9. KEHKEHKEH MAT PIL KUDA X PUAS HATI LER BRO. DIA JAKI PSL M'SIA DH LAMA DPT PENGIKTIRAFAN DI BWH BN TP PARTI SESAT KENE TEMBAK IDOP2 DGN ORG LUAR PSL LBEY TERER HIPOKRIT DLM BAB AGAMA!. TP APE BLEY BUAT BROO, PENCACAI JENIS MCM MAT KUDA DH TENTU STIM GILER KENE 'GENTEL' NGAN AL JUBOREE SAMPAI X INGAT DOONIAAA. TP JGN LUPE BRO WALLY SLIPOR PUN BLEY BACE HATI ORG KAFIR MCM KIT SIYAL & SON. SIAP DOAKAN PLAK TUH. MAZHAB MANE DIA PAKAI? KEHKEHKEH >:D

    ERR JGN MARE MAT!..KANG AKU KASI MKN KT KUDA KANG! HUHUHU

    ReplyDelete
  10. Salam,

    1 Bagi umat lslam, baik dia drp Umno atau PAS, utk menetapkan sesuatu itu lslami [menepati piawaian/ standard lslam], syari'i atau tidak, ada tolok ukurnya yg khusus, iaitu tolok ukur lslam, bukan tolok ukur akal.

    2 Demikian halnya, sama ada sesebuah negara itu negara Negara lslam atau bukan [negara kufur], tolok ukurnya bukan apa yg ulama' [kerana dia juga mungkin bersikap partisan]/ bias], dan juga apa orang ramai katakan tentangnya, tetapi apa yg syara' tetapkan. Dari pandangan syara', sesebuah negara diiktiraf sebagai negara lslam hanya jika di wilayah itu terdapat kedua-dua ciri berikut; i] diterapkan/ dilaksanakn sistem hukum syara' [syariat] secara kaffah utk mengatur segala aktiviti kehidupan mencakup politik, ekonomi, undang2, pendidikan, sosial, dll dan, ii] seluruh kekuasaan, keamanan, keselamatannya berada di tangan umat Muslim, sekalipun jika mereka kaum minoriti & kaum kafir majoriti. Conth Negara lslam ialah Negara lslam di Madinah, yg telah didirikan oleh Nabi s.a.w. Pada waktu kini, sudah tiak ada lagi negara yg persis itu. Jadi, mana ada negara lslam yg menepati tolok ukur syara syara' sekarang ini?

    3 Alhyrhm Tengku, pengasas negara Malaysia moden ini sendiri menyatakan Malaysia negara sekular. Dan ini diabsahkan lagi apabila negara ini menggunakan perlembagaan sekular ciptaan Lord Reid sebagai induk rujukan bagi segala aspek pemerintahan & pentadbiran negara.

    abu faiq.

    ReplyDelete
  11. KALAU DAP MENENTANG HUDUD MEMANG TAK BOLEH NAK DIPERSALAHKAN...TAPI YANG NYATA BERSALAH DAN MUNAFIK ADALAH UMNO SENDIRI YG MANA DLM UMNO TERDAPATNYA ORG2 MELAYU YANG HANYA MENGAKU ISLAM TAPI RUPANYA BYK MEMPERLEKEH HUDUD...

    BANYAK CAKAP DIA YG MENGEJEK, MENGUTUK, MERENDAH2KAN HUDUD...ORG APA INI? SIANG MALAM SEMBAHYANG TUNGGANG TUNGGEK, ORG PUASA DIA PUN PUASA SAMA, ORG TARAWIH DIA PUN TAK TINGGAL JUGA, ORG PERGI HAJI DIA PUN NAK PERGI JUGA, ORG BERZAKAT DIA TAK TINGGAL, ORG MENGAJI QURAN DIA PUN KHATAM LAH SUDAH...
    NAMUN ORG NAK KEPADA UNDANG2 ISLAM, HUDUD, SISTEM PEMERINTAHAN ISLAM, SISTEM PERUNDANGAN ISLAM...DIA MEMBENCI PULAK!!!

    BUKAN SAHAJA DIA MEMBENCI, MALAH DIPERLEKEH PULAK SATU PIHAK LAIN YANG IKHLAS NAK MENJUNJUNG SISTEM ISLAM...DIA BAGI LEBIH KELIRU, CELARU, KETAKUTAN, EMOSI, MENGARUT, WAS-WAS BUKAN KPD ORG ISLAM MALAHAN KPD BUKAN ISLAM...DIA BERSUNGGUH2 MENGGAMBARKAN BHW HUDUD INI TIDAK SESUAI, SUP TULANG, HABIS KENA KERAT, HABIS BATU TEPI JALAN, HASILNYA...BUKAN SAHAJA ORG ISLAM SEALIRAN DGN NYA MENOLAK APATAH LAGI BUKAN ISLAM..

    TIADA KEHAIRANAN LANGSUNG BUKAN ISLAM MENOLAK..TAPI YG MUSYKIL ADALAH DIA YG MENGAKU ISLAM TETAPI MENOLAK HUDUD....APAKAH JENIS ISLAMNYA DEMIKIAN? BUKAN SAHAJA MENOLAK BAHKAN MENGEJEK, MENGHINA, MERAGUKAN, MERENDAHKAN HUKUM ITU...

    JIKA DIA TIDAK SUKA PIHAK SATU LAGI NAK UJUDKAN HUDUD,MAKA DIA PATUT MALU DAN BERUSAHA PULAK MEMBUAT DAN MENGAMALKAN HUKUM HUDUD ITU...INI SUDAHLAH DIA MENGHINA PIHAK YG INGIN HUDUD,TAPI TIDAK MAHU BUAT DAN AMALKAN PULAK...JENIS APA MANUSIA INI...??

    MUNGKIN SPESIS BERUK JELMAAN MANUSIA!!! YA! JENIS BERUK, YG TAHU MENGAGAH ORG KATA DIA KUAT, TAPI BONTOT TERDEDAH!!!

    ReplyDelete
  12. Jgn nk konar2 laa puak hamPAS..balik2 UMNO gak laa yg salah..idea BASI & tindakan BASI..x bleh & gagal nk tarbiyah DAP psl HUDUD tp UMNO plak yg disalahkn..apa jenis manusia la korg ni..x penah nk akui kelemahan sendiri..EGO & bodoh sombong..MUKTAMAD !!!

    ReplyDelete
  13. awal-awal lagi singh tu dah buang serban, takut disamakan dengan serban n. ajis

    ReplyDelete
  14. puak2 pas ni jenis bodo sombong.

    ReplyDelete
  15. nik nadzmi kata hudud tak sesuaii. macamana plak pencacai2 PAS. kapirkah dia??? nuarr kesayangan kamu pun kata tak sesuai??? zaid todi dlm buku dia pun kata tak sesuai?? mcmana pencacai2 pas sila jawab.

    arm.

    ReplyDelete
  16. anon 14:50, itu pandangan peribadi mereka, sama macam pandangan peribadi si singh tu.
    Dah nampak sangat terunya mentaliti geng hamPAS

    ReplyDelete
  17. Nak cadang kat TGNA... sebelum tarbiyah kat KarpalSingh tu, baik ditarbiyah kat pemimpin UMNgOk dulu sebab diorang tu Melayu yg Islam diwarisi aje kot... khatan ada, khatam tidak!
    Jelaskan HUDUD itu ape kat MahaFIRAUN, PakLAH, NajjsNazak dan pemimpin2 UMNgOk yg menentang pelaksanaan HUDUD dulu...

    Karpal tu dikemudiankan sebab dia memang tak faham, tak belajar dan tak menghayati Islam. Hudud tak dpt dilaksanakan sebab KERAjaan(Be-eNd) yg halang... tak menerima HUDUD. Nak tanya PG... PG dan UMNgOk2 terima pelaksanaan HUDUD tak, sekapal dgn KARPAL kot?

    ReplyDelete
  18. sokong langsi!
    bak kata "madey" kalu hudud dijalankan di malaysia ramai org malaysia kudung nanti kene potong tgn!tgk sendri la betapa dungu sungguh pemikiran2 melayu2 islam malaysia!especially geng2 UMNgok2 yg bongok ni

    -lant0i-

    ReplyDelete
  19. kpd karpal, u mau negara sekular, tapi kenapa u bagi u punya anjing betina g wat tazkirah kat surau? tu dah masuk campur urusan agama dah tu..

    ReplyDelete

PETA PELAYAR