FOLLOWERS

Monday 30 August 2010

TAK HABIS-HABIS LAGI DATO SAIFUDDIN NI ????






PULAU PINANG 29 Ogos - Perbincangan mengenai cadangan supaya mahasiswa dibenarkan aktif berpolitik akan diteruskan dengan pelbagai pihak termasuk parti-parti politik.

Timbalan Menteri Pengajian Tinggi, Datuk Saifuddin Abdullah berkata, beliau sendiri akan bertemu Ketua Dewan Pemuda Pas Pusat, Nasrudin Hassan dan Ketua Pemuda Gerakan, Lim Si Pin minggu depan untuk tujuan itu. Berita lanjut : KLIK

Penghuni : PG ingatkan isu ini dah tutup. Rupanya Dato Saifuddin ini tak habis-habis lagi mencanangkan isu ini untuk kepentingan peribadi dan politik peribadinya.

2. Tiga minggu lepas Menteri Pengajian Tinggi dan TPM Muhyiddin Yassin dah beri kata putus. Isu ini dah ditutup dan status quo kekal. Tetapi Saifuddin ini nampaknya keras kepala. Ia masih nak memanjangkan isu ini lagi.

3. Nak tanya juga Saifuddin : Sejak AUKU diperkenalkan oleh kerajaan dulu, ada masalah ke untuk mahasiswa bergerak dan berpesatuan? Tak ada pun. PG dan Saifuddin sendiri pun bersama PG dulu tak ada masalah nak anjurkan berbagai program di UM. Termasuk memanggil DSAI untuk mendengar pandangannnya mengenai ISA sehingga DSAI masa itu Menteri Pertanian, mengetap bibir di forum tersebut , dengan nengucapkan berkali-kali akan membalas dendam sekiranya ia menjadi PM terhadap mereka yang menahannya di bawah ISA. ( Di sebutnya nama pegawai-pegawai polis yang terlibat menahan dan menyoal siasatnya. Tak ada masalah pun kami nak berpolitik dan berpesatuan!!!

4. Satu lagi soalan kepada Dato Saifuddin yang nak tunjuk bijak ini, tak bagus ke mahasiswa keluaran AUKU ini termasuk Safuddin? Mana mahasiswa yang bagus sebelum AUKU diujudkan? DSAI? Bagus cakap aje boleh le. Tindakan dan kelakuannya hampas.

Nota : Nak tahun juga , apa berlaku di Yayasan anda di mana Saifuddin mengajar dulu!!!!! Amat baik sangat beliau dengan DSAI. Itu yang PG ragu tu. Namanya juga berkumandang untuk bersama DSAI bagi merealisasikan pelan 16 Sep. Ada apa-apa kot????? Saifuddin ini , nampaknya kerjanya dan hasil kerjanya tak ada pun. Cakap dan berpolitiik aje yang lebih !!!! Gugurkan aje. Perabihkan boreh aje !!!!!

xxxxx Jangan kelihatan , besar sudu dari kuahnya!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

12 comments:

  1. aku pun benci dengan dato ni....bodoh,,,,,

    ReplyDelete
  2. lu kira lu punya benci
    org punya benci menyampah kt lu xnak kira plak
    lu keturunan kerajaan langit ke
    suka2 hati mak abah lu nak benci kt org
    bodo punya melayu

    ReplyDelete
  3. yg lu ni tetiba jer marah nape??? Lu ni anak Saifudin ker atau tali barut DSAI???

    ReplyDelete
  4. TERUK BETUL PEMIKIRAN KO PG...SANGAT TERUK...

    LU PULAK SAPA PG MAU SURUH MENTERI LETAK JAWATAN? LU SAPA PG? MEJISTRET? DOKTOR? LAWYER? ATAU LOYAR BURUK?

    MACAMANA LAH UMNO NAK MAJU...BYK SGT PANTANG LARANGNYA...ITU TAK BOLEH, INI TAK BOLEH...LAST2 UMNO MAMPOS SENDIRI2... MACAMANA ORG NAK RESPECT!!!

    ReplyDelete
  5. APA YANG DAH TUN MAHATHIR BUAT TU JANGAN NAK MEMANDAI-MANDAI NAK MENGUBAHNYA. KALAU TENTU BAIK TAK APA. KALAU TAKAT NAK PERJUDIKAN TAK PAYAH LAH.

    TAKAT NI APA JASA SAIFUDDIN? KOSONG

    KATAK PURU.

    ReplyDelete
  6. Salam pembaca,

    Biar saya ulangi bahawa IPTA bukan medannya untuk berpolitik. IPTA adalah medan mempelajari dan mendalami ilmu dalam sesuatu program yang ditawarkan. IPTA adalah pelaburan modal insan kerajaan agar mereka-mereka yang belajar secara subsdi disegi kos pelajaran menumpukan perhatian kepada program yang disertai.

    Berpolitik di IPTA akan menjurus kepada memecahbelahkan mahasiswa dan menjejaskan IPTA sebagai medan akademik. Kenapa harus dilayan segelintir golongan kecil yang bercita-cita untuk berjaya dalam politik dan mengheret sama semua mahasiswa yang tidak minat berpolitik menurut agenda peribadi mereka yang hanya merupakan segelintir golongan kecil. Bagi yang turut diheret,yang dikejar tidak dapat yang dikendung keciciran - kesian mak bapa mereka.

    Sebenarnya,yang nak berpolitik berfikiran sempit, licik dan memikirkan kepentingan peribadinya dengan mendahulukan kepentingannya berbanding yang lain dengan menggunakan mahasiswa lain bagi mencapai hasrat politiknya.Akhirnya dia berjaya sedangkan mahasiswa yang diperalatkannya kantoi.

    Medan politik bukan diIPTA tetapi dengan mendaftarkan parti politik atau menjadi ahlinya dibawah Akta Pertubuhan. Mana-mana pertubuhan hendaklah mempunyai pejabat dan tempat berpolitknya bukan guna tempat IPTA atau rumah orang. nak berpolitk boleh berpolitik tapi jangan guna tempat/ kandang IPTA, carilah kandang sendiri dan mengembek sekuat yang mahu.

    ReplyDelete
  7. Yeaaah anon 1357

    ada klas pandangan anda. saya amat bersetuju. tak cukup lagi ke padang sekolah, segala padang bola, surau, kubor, rumah ibadat habis jadi emdan politik. Apa lagi yang dimahukan?

    katak puru

    ReplyDelete
  8. sembang kencang...
    bodo melayu

    ReplyDelete
  9. http://www.utusan.com.my/utusan/info.asp?y=2010&dt=0831&pub=Utusan_Malaysia&sec=Dalam_Negeri&pg=dn_05.htm

    kerajaan tidak tutup ruang perbincangan pelbagai isu - Khaled

    PUTRAJAYA 30 Ogos - Kerajaan tidak pernah menutup ruang perbincangan mengenai pelbagai isu sebaliknya sentiasa menggalakkan diskusi ilmiah.

    Bagaimanapun menurut Menteri Pengajian Tinggi, Datuk Seri Mohamed Khaled Nordin, Kabinet telah pun membuat keputusan berhubung isu tidak membenarkan mahasiswa berpolitik.

    "Keputusan telah pun dibuat berdasarkan kajian mendalam yang dilakukan dengan mengambil kita pandangan semua pihak."

    ''Malah, kita berpendapat banyak lagi perbincangan lebih penting berkaitan mahasiswa perlu diberi perhatian seperti pasaran graduan, kerjasama akademik dan industri, pembangunan keusahawanan mahasiswa serta penerapan ilmu, nilai dan kemahiran mahasiswa,'' katanya.

    ReplyDelete
  10. Si Arif ni memang lebih sudu dari kuah.

    Kabinet telah pun membuat keputusan berhubung isu tidak membenarkan mahasiswa berpolitik. Bgaimanapun, Menteri Pengajian Tinggi, Datuk Seri Mohamed Khaled Nordin kata kerajaan tidak pernah menutup ruang perbincangan.

    Kalau Timbalan Menteri Pengajian Tinggi, Datuk Saifuddin Abdullah berkata, nak terus memberi cadangan dan berbincang supaya mahasiswa dibenarkan berpolitik, biarlah.

    Kalau pelajar luar negeri dibenarkan berpolitik, kenapa pelajar dlm negeri tak boleh. Bodoh sangatke pelajar dlm negeri ni?

    ReplyDelete
  11. Salam ramadan PG. Saya sendiri hairan mengapa ke arah itu pembangunan negara politik yang beria-ria YB Saifuddin hendak majukan untuk memasukan pelajar IPTA berpolitik? Apakah kerana sudah jadi Timbalan Menteri IPT sesuka hati bercakap tanpa melihat rasionalnya. Patut YB saifuddin minta wang Pinjaman PTPTN diberi sebagai scholarship kepada semua IPTA di seluruh melalui kementerian dan Minta Kabinat Luluskan supaya jangan ada satu pun setiap pelajar IPTA KELUAR TIDAK BERHUTANG dan tak paya minta pelajar IPTA politik pun mereka dan ibubapa mereka lihat YB cadangan YB Saifuddin itu mungkin best lain dari yang lain Menteri Lain.

    Cadang mengarut marut macam ini PG, mengundang perosak kepada penuntut2 IPTA awam. Akan berlakunya KESANNYA KELAK, mengundang taktik kotor jenayah rasuh diajar BAKAL DIAMALKAN beli membeli kuasa untuk mendapat kuasa bakal BERLAKU diwujudkan dalam kepala otak mereka dan apa kah mereka bakal menjadi pemimpin yang baik untuk masyarakat NANTI? fIKIR fIKIRLAH....

    ReplyDelete

PETA PELAYAR