FOLLOWERS

Friday 27 August 2010

TAZKIRAH TEOH : JAHANAM, JAHANAM SEMUANYA !!!!



Penghuni Gua : Jahanam, jahanam. Inilah jadinya kalau pemerintahan di beri kepada mereka yang akan buat apa sahaja asalkan mereka untung dari segi politik.

2. Jahanam, jahanam agama islam dan melayu kerana orang yang mengadai dan dagangkan agama ini jika dibiarkan memerintah. Semua boleh. Baca ayat suci di pentas politik pun boleh, tazkirah di surau pun boleh, kalimah Allah pun boleh, doa kesejahteraan untuk khalifah LGE pun boleh.

3. Jahanam, jahanam semuanya. Jahanam semuanya apa yang telah terbina sejak dahulu. Semuanya dijahanamkan oleh mereka yang mendakwa mereka pakar dalam bidang agama.

4, Si jahanam ini pun tak peduli titah dan kemurkaan DYMM Sultan. ( KLIK ).

5. Fikirkan pengundi muda. Inilah jadinya jika amanah memimpin negara ini diberi kepada munafik ini. Semua boleh , janji ia membawa untung kepada politik mereka.

Nota : Exco agama Selangor pun dah tak ada telur. Sedang menangis kot. Dia pakar dalam membuatkan manusia menangis. Mungkin Mahfuz boleh beri fatwa baru untuk halalkan perkara ini. Juga mungkin si Khalid gereja pun boleh beri fatwa terbaru dari aspek islam PAS. Tuan Ibrahim Tuan Man si pakar serba tahu ini [un mungkin boleh jawab mengenai ini. tarafnya rendah sikit aje dari Mahfuz.

Jahanam, jahanam islamm dan negara ini kalau berterusan begini. Fikirkan. Tak apalah. Mereka semua ahli syurga dan telah dijanjikan syurga. Mereka semua kekasih Allah. Buat le labu, Buatlah selagi belum puas. Jahanam, jahanam.

Itulah PG selalu katakan, beginikah mereka yang beragama dan mengaku alim dalam agama untuk kita semua percayai. Maaf lah. nak muntah dengar percakapan mereka.

36 comments:

  1. PETUALANG PAS TELAH MEMBAWA BUDAYA JAHAT DARI BUMI KELANTAN KE NEGERI LAIN,SEMUA MASJID DAN SURAU DITAWAN SERTA MENJALANKAN AJK CLEANSING AND BLEACH, AJAK LAMA DIGANTI AJK BARU YANG PRO PAS....SURAU TELAH DIJADIKAN KUBU DAN DAN HARTA MILIK MAK BAPAK MEREKA,MEREKA BEBAS UNTUK MEMBUAT APA SAJA DI TEMPAT BERKENAAN YANG SEKUMAN PUN TIADA PENGISIAN AGAMA KECUALI FAHAMAN POLITIK UMPAMA KOMUNIS,UMPAMA SAMSENG DAN KEBENCIAN....SAYA SUDAH HIDUP DAH SETENGAH ABAD DAH SAYA TIDAK PERNAH JUMPA MANUSIA SEBODOH DAN SEDANGKAL SELURUH UMMAT PAS,BERMULA PEMIMPIN ATASAN PAS HINGGA SELURUH HAMBA RAKYATNYA....TIADA BENDA ATAU BINATANG YANG MELATA DI BUMI INI UTK DIGAMBAR DAN DIBANDING DENGAN KEBODOHAN PAS DAN SELURUH PENGANUTNYA.....PAS TERUS JADI HAMBA DAN ALAT SIKAFIR HARBI SAMPAI KIAMAT .....HARI INI KHUTBAH JUMAAT DIEKSPLOITASI, SURAU DIJADIKAN MEDAN POLITIK UTK SIKAFIR HARBI BERCERAMAH DAN MUNGKIN PADA MASA AKAN DATANG ANJING SIKAFIR HARBI MUNGKIN DIHARUSKAN BERADA DI DALAM MASJID ATAU SURAU ATAS DASAR KESELAMATAN DAN SETIAKAWAN.....MENGAPA TERLAMPAU BODOH DAN BONGGOK SANGAT KAMU PENGANUT PAS..AKU TAK PERNAH JUMAPA MANUSIA SEBODOH KALIAN,SEJAHIL DAN SETOLOL DAN SEBENGGAP KALIAN.....KALIAN LEBIH BENGGAP DARI KELDAI DAN LEBIH BODOH DARI LEMBU MEKKAH (ISTILAH ORG KELATE) UTK MENGGAMBARKAN KEBODOHAN YANG MELAMPAU.....AKU BUKAN SOKONG MANA -MANA PIHAK TETAPI KEBODOHAN KAMU MENYIRAP DARAH AKU KERANA KEBODOHAN KALIAN MENCEMARKAN AGAMA,KALIAN BUTA DALAM CELIK...PEKAK DALAM MENDENGAR....MATI DALAM HIDUP.....BISU DALAM BERKALIMAH DAN BODOH DALAM CERDIK.....CERDIK TAK BOLEH DIAJAR,BODOH TAK BOLEH DITEGUR .....BODOH SOMBONG....JAHIL,PERASAN,PERASAN,PERASAN,KALIAN LAH YANG MENJAHANAMKAN AGAMA ALLAH DAN KALIAN MUNGKIN DAJAL AKHIR ZAMAN.........ALLAHUAKBAR

    ReplyDelete
  2. allah huakhbar. itulah jahanamnya PAS. Politik di bawa ke masjib. agama di dagangkan.

    katak puru

    ReplyDelete
  3. SALAM KEDARAH TAIK SEROPA NGAN SALAM 1 MALAYSIA........

    SAMA2 JAHANAN....ISLAM YANG DIBAWAK PARTI BEWAK LAGI JAHANAM. DOK MERINTAH SELAMA 53 TAHUN....
    ISLAM HANYA UNTUK SAAT2 NAK MAMPUIH SAJA.

    SELAMA 53 TAHUN PARTI BEWAK BUKAN NAK LETAK ISLAM PADA TEMPAT YANG BETUI SABIK TU LANI SUMA PUNAH RANAH. NAK DEBAT TAKNAK. LANI BILA PARTI BEWAK DAH NAK MAMPUIH....DOK MERACAU LA.

    ptuihhhhh......
    gurau ngan puak2 bewak.

    ReplyDelete
  4. Aku ada sikit profil tentang Lord Reid Pukimak ni, dia ni asal dari permatang Pauh tempat ejen CIA main bontot, dia ni dah dilarang dilaman pembangkang sebab banyak guna perkataan lucah. Sekarang dia cuba nak provok laman penyokong kerajaan, dia juga guru disekolah kebangsaan dekat Permatang Pauh mengajar murid Tahun dua sebab dia lulusan sijil Perguruan saja, Bini dia tengah kursus buat KPLI di UPSI, aku pernah maki dia sampai pagi di laman pembangkang pinkturtle. Oleh itu dia ni diibaratka dajal jugalah

    ReplyDelete
  5. lord reid

    keh keh keh

    takat itu aje rupanya kelulusan kau

    keh keh keh.

    patut le otak oun senget
    kah kah kah kah

    ReplyDelete
  6. SAPA YANG JAHANAM DAN MENJAHANAM KAN BANGSA DAN ISLAM SENDIRI...

    TAK UASAH PERGI BAB AGAMA LAH..KITA TENGOK AKHLAK ORG ISLAM KHUSUSNYA MUDA2 ISLAM SKRG BERKAT ASUAHAN UMNO...APA DAH JADI DENGAN PELBAGAI MASALAH KRONIK SOSIAL UMAT..AMAT2 MENAKUTKAN DAN SEMAKIN MENINGKAT HASIL PEMERINTAHAN UMNO...AMAT JAHANAM ANAK BANGSA!!
    KENAPA SOAL ITU TIDAK DIAMBIL PERHATIAN SERIUS PLAK DEMI UTK MEMARTABTKAN ISLAM DAN BANGSA?
    SEBAB ITU ORG BUKAN ISLAM TIADA RASA HORMAT PD MELAYU/ISLAM KRN AKHLAK2 UMAT ISLAM ITU SUDAH HANCUR, KRN UMNO SENDIRI YG MENGHANCURKANNYA...

    TAK YAH SENTUHLAH PASAL TAZKIRAH TEOH TU...DLM HAL INI UMNO LAH YG MENYEMPITKAN PEMIKIRAN DAN AMAT JUMUD SEKALI...ALHAMDULILLAH, ADA JUGA ORG BUKAN ISLAM YG NAK TAHU AKAN ISLAM...TAPI DLM BN ADAKAH ORG2 BUKAN ISLAMNYA SAMA2 MENGHAYATI ISLAM DLM UMNO?..ADA TU MEMANG LAH ADA HANYA KETIKA NAK MENTEDARAH JAMUAN AIDILFITRI JER, PD MASA TU BARU LAH NAK KATA PERPADUAN KAUM KONONYA...

    KERANA ISLAM DI BWH PEMERINTAHAN UMNO DILIHAT AMAT SEMPIT SEKALI DAN BYK SGT PANTANG LARANGNYA YG ISLAM ITU HANYA LAH UNTUK DOA, ORG MATI, SOLAT, ZAKAT, PUASA DLL...TIDAK BOLEH SAMASEKLAI ORG BUKAN ISLAM DTG ZIARAH MASJID, BERI SUMBANGAN KPD KARIAH MASJID DLL...TAPI KALAU DI AMERIKA, ORG2 ISLAM SANA DGN SENGAJA MEMBAWA DAN MEMPELAWA PEMIMPIN DAN PENYEMBELIH UMAT ISLAM IAITU GEORGE BUSH ZIARAH MASJID DAN MEMBERI UCAPAN DLM MASJID DAN BERBUKA PUASA SESAMA ISLAM!!! MEREKA LBH ADVANCE DLM USAHA DAKWAH!!!

    ISLAM ADALAH TOLERANSI YG AMAT SYUMUL..SEDANGKAN PENDEKATAN UMNO PD ISLAM AMATLAH MENYEMPITKAN ISLAM ITU SENDIRI...ALLAH SENDIRI MENYATAKAN BHW ISLAM ITU RAHMAT BG SEKALIAN MAHLUK....!!!

    JAHANAM UMNO...MEMANG JAHANAM!!!

    ReplyDelete
  7. Salam tuan PG & Sema2...,

    Tidak..., tidak..., tidak...!!!. dari sudut pimpinan pemimpin poletaik... Kena dah pada tempatnya, sedikit demi sedikit, spt yg P5B dulu nyatakan, bahawa MoU untuk tolak Islam secara pelahan2 kini telah sampai ke pringkat hampir terlaksana. Begitulah tindak tanduk pemimpin bewok kapok tuh, seperti yang Lut(rit) maksudkan, x pa x pa x pa!!!.

    Pang5 nak tanya sikit, ajk & kariah surau tu tau ke betina yang bagi tazkirah atas surau tu, x bocor denerr ko celoh dio tuh!!!...

    Pang5 Beliung tunggu pang2 dan pemimpin bewok kapok bagi huraian.

    ReplyDelete
  8. 22:45

    USAHKAN X BOCOR DENNER CELOH DIO TUH, TAPI ZAMAN NABI DULU SEORG LELAKI BUKAN ISLAM MASUK DLM MASJID YG NABI ADA DI DALAMNYA LALU KENCING DI DALAM MASJID ITU PUN NABI TAK MARAH, WALHAL SAIDINA UMAR TELAH MELETAKKAN PEDANGNYA DI LEHER LELAKI BUKAN ISLAM ITU DAN LALU NABI BERSABDA.."JANGAN.."

    VERY CLEAR!! UMNO JER YG JERUBU!!

    ReplyDelete
  9. islam pas. biasalah. untung ke dia semua halal. cuba umno yang buat semua haram. mustafa ali pun dah cakap tak mahu hudud. tak laksana pun tak apa. kerana hudud 1 juz aje dalam islam. islam suruh tumpu pada ekonomi, sosial dan lain2 yang penting dulu. dulu tun m kata begitu dia orang kafir,. mustafa ali dan tghh kata tak apa. halal tak kafir pulak sebab dah bersama dap. dulu dsai masuk umno kafir. sekarang tak kafir pun walau perjuang isla liberal. hudu kemana apa kemana.

    jahanam dengan parti ajaran sesat . semua boleh bila tang dia.

    katak puru

    ReplyDelete
  10. mustafa cakap dalam harakah kelmarin

    "Perlu juga diingat soal perundangan ini hanya sebahagian sahaja daripada Islam. Sebab itu kita perlu sentuh semua hal samada sosial, ekonomi, salah laku, good governance dan lain-lain. Perundangan satu juzuk sahaja daripada Islam.
    tak kafir pulak puak pas ini kepada mustafa. mahathir cakap begitu dulu mereka kafirkan.

    inilah contoh mulut puak waly selipar ini. berubah cakapnya ikut keuntungan yang didapatinya.

    rimau

    ReplyDelete
  11. kesian umno...dia sebok hentam pas...tapi parti sendiri dah nak terburai!!!


    umno bukan nak pulih dgn kekuatan sendiri tapi pulih kerana hasil burukan org lain... sama jer!!

    contoh mudah lah :

    seorg pelajar dia lulus cemerlang bukan kerana dia berusaha sendiri tetapi lulus cemerlang krn MENIRU ....cam tu lah UMNO...

    ReplyDelete
  12. Anon 2323...

    Boleh bagi semua jawapan tu kpd orang UMNO supaya semua lulus..., otak letak lubung taik... bodo nak mampus...

    ReplyDelete
  13. KEHKEHKEH LOK REID BWK GENG LA..GENG 606!..GENG MEN BLAKANG!..DIA SUKE LA TENGOK LEBAI2 SESAT JD 'PELACOR AGAMA' LORONG BELAKANG. DAH X KENAL DOSA PAHALA!. YG PENTING UNDI!. BILE DH TERDESAK TITAH SULTAN TOLAK TEPI..KEHKEHKEH MMG PUAK2 CENGINI LE JADI KESUKAAN WALLY SLIPOR DAN SI PELIWAT. GERENTI MASUK SYURGA! KEHKEHKEH..JGN MARAA LOK & THE GENG!. KANG AKU JUAL KT APEK KARUNG GUNI! >|D

    ReplyDelete
  14. Diriwayatkan suatu hari
    seorang lelaki non-muslim memasukki masjid dan
    dia kencing di dalamnya. Maka 'Umar bin al-Khattab
    mencabut pedangnya untuk memancung lelaki tersebut.
    Lalu Rasulullah menahannya dan bersabda "Jangan.."
    ____________

    Ya Allah, berilah petunjukMu kepada kaumku yang mengaku
    islam tetapi jahil mengenainya; serta bukalah pintu hati
    mereka yang mengaku beriman tetapi tidak tunduk kepada
    ajaranMu. Aamiin ya Rabb.

    ReplyDelete
  15. apa pertikai pasal hadis arab badwi, sebab dia sejahil2 manusia badwi (lbh kurg mcm jakunla masa tu x de adab), ni puak hamPAS panggil cina kafir tu dia bukan mcm jakun dia tau ni boleh xploit utk merit politik aje @ pun puak2 PAS tu yang jakun dan sakai (sbb tu x pentingkan bangsa). lepas tu pakai hadis arab badwi tu nk justify panggil kafir masuk dewan solat. Kat sini confirm PAS ni parti yang matlamat menghalalkan cara (nk kuasa punya pasal semua kat dia harus & halal, klu UMNO siapla kena kutuk dan hukum kapiaq - macam dodulu mat sabun dlm ceramah dia UMNO kapiaq! skrg ni Allah tbalikkan pd korang pulak pasal geng dgn kafir harbi DAP, anti Islam dan hudud

    ReplyDelete
  16. Aduh benda simple macam in pun susah nak di settlekan , suruh sahaja puak DAP anjurkan atau sponsorkan berbuka puasa hari jumaat depan dan ajak/jemput 501 orang ( berbilang kaum) sekitar Surau Kajang Sentral. Alah buatlah macam puak MCA Negeri Sembilan buat sponsor berbuka puasa di surau kat sikiamat , Negeri Sembilan yang kena simbah cat baru baru ini. Kalau MCA Negeri Sembilan boleh kowtim kes simbah cat , tak kan DAP Kajang Sentral tak boleh kowtim dengan Surau kajang Sentral.
    Kita kan ni 1 Malaysia?

    ReplyDelete
  17. Hai orang-orang yang beriman, janganlah kamu shalat (masuk masjid), sedang kamu dalam keadaan mabuk, sehingga kamu mengerti apa yang kamu ucapkan, sedang kamu dalam keadaan junub, terkecuali sekedar berlalu saja, hingga kamu mandi. (QS. An-Nisa` : 43)

    ReplyDelete
  18. pompuan kafir x reti mandi junub pon dbenarkan masuk surau...
    apelah nak jadi puak2 pas tuh...
    nak tau jugak apa komen haron din...dan nik aziz

    ReplyDelete
  19. Ni yang bawak hadis badwi kencing tu faham ke maksud hadis tu?Hadis tu tak bertujuan untuk menunjukkan sikap toleransi sewenang2nya terhadap kafir hingga kafir boleh masuk kencing dalam rumah Allah sesuka hati atas nama dakwah bil hikmah.Ini fahaman dayus namanya.

    Sebaliknya hadis itu bertujuan untuk menunjukkan sifat nabi yang bijaksana.Bijaksana disini bilamana nabi tak terus mencegah kemungkaran yg dilakukan badwi membuta tuli,tapi menyelesaikannya dengan cara bijaksana/hikmah.

    Kalaulah disergah badwi tu pada masa dia sedang kencing itu sudah barang tentu berteraburlah najis kencing badwi itu ke serata masjid dan sudah tentulah sukar untuk dibersihkan.Sebaliknya dibiarkan dulu badwi itu melepaskan hajatnya kemudian barulah kasi settle sama itu badwi(tapi tidaklah sampai dibunuh).Cara settle adalah dengan memberi amaran atau melarang badwi itu supaya tidak mengulangi perbuatan yg serupa.Badwi itu dimaafkan disebabkan kejahilannya.

    Jadi langsung tak kena kalau puak2 pas yg perasan pandai agama nak memperalatkan hadis yg tak kena pada tempatnya pulak tu.

    Tak baiklah gunakan sewenang2nya nas dr quran dan hadis semata2 untuk menghalalkan kesalahan yg dibuat.

    Memang tak salah kafir masuk masjid tapi dengan batas dan syarat2 tertentu.Antara syaratnya adalah menutup aurat.

    Jadi MP cina dap itu tidaklah dikira bersalah disebabkan kejahilannya.Yang bersalah adalah pihak yg membenarkannya termasuklah pihak penganjur,tok imam dan ajk surau.

    Lain kali nak ajak kafir masuk masjid boleh, tapi dengan menutup aurat dan bukan atas tujuan kempen politik dll perkara yg tidak dibenarkan oleh agama mahupun oleh umara(sultan dalam konteks ni).

    ReplyDelete
  20. anon 0442

    itu le. aku setuju . yang bersalah tu si PAS jakun tu. geng khalid gereja tu yang benarkan masuk tanpa tudung.

    katak puru

    ReplyDelete
  21. Tajuk "Tentang kebolehan kaum Musyrikin dan Kaum Ahli Kitab masuk kr Masjid dan tentang kebolehan mengikat Orang Tawanan di dalam Masjid" Kitab Himpunan hadis hadis pilihan.
    Hadis 1
    Dari Anas bin Maalik r.a. ia ber kata ;Telah masuk seorang lelaki dengan kenderaan unta,meloloskan untanya di dalam Masjid, kemudian lelaki tersebut mengikat untanya lalu lelaki tersebut bertanya ; Mana di anatara kamu yg bernama Muhammad?" diriwayat oleh Abu Daawud
    Hadis 2
    Dari ibnu Abbaas r.a. ia berkata ; Banu Sa'ad bin Bakar Dhimaan bin Tsa'labah pernah mengirim utusan kepada Rasulullah s.a.w., maka ia datang kepada beliau , lalu menghentikan ontanya dipintu masjid, kemudian mengikatnya, lalu ia masuk kedalam Masjid , kemudian ia berkata ; Mana dianatara kamu anak lelaki 'Abdul Muthalib?" di riwayatkan oleh Abu Daawud
    Hadis 3
    Dari Abie Hurairah r.a. ia berkata; Orang orang yahudi pernah datang kepada Rasulullah s.a.w., padahal baginda sedang duduk didalam masjid diantara sahabatnya, kemudian orang orang Yahudi itu berkata ; Yaa! Abal-Qaasim'; ( nama panggilan bagi Rasululllah s.a.w oleh orang orang Yahudi) di riwayatkan oleh Abu Daawud
    Hadis 4
    Dari Abie Hurairah r.a. ia berkata: Rasullullah s.a.w. pernah mengirimkan sepasukan berkuda kearah Nadjd, maka datanglah pasukan itu dengan membawa seorang lelaki dari Banu Haniefah yang di namakan kepadanya Tsumaamah bin Utsaal, lalu mereka ( para anggota pasukan berkuda)itu mengikat orang itu ( bukan berugama Islam)disuatu tiang daripada tiang tiang yg terdapat di masjid tersebut' diriwayatkan oleh Ahmad, Al-Buchaary,Muslim, Abu Daawud, An-Nasay dan lain lain
    Ulama As Shafiee berpendapat dan menetapkan, bahawasanya orang orang musyrikkin boleh masuk semua masjid kecuali Masjid Al-Haram.
    kata Ash-Shan'aany :"Pernah orang orang kafir masuk kedalam masjid Rasulullah s.a.w dan duduk sampai lama didalamnya, Bahkan Abu Daawud meriwayatkan bahawa orang orang Yahudi pernah datang kepada baginda s.a.w , sedang Rasulullah s.a.w derada di Masjid.
    Cuma Ulama Ahli Madienah menetapkan tidak boleh orang orang musyrik masuk ke dalam Masjid.
    Komen saya: Kenapa Kerajaan Pm 1 Malaysia atau jakim membenar pelancung pelancung ( bukan islam pun)di benarkan masuk melawat dalam masjid negara, masjid putrajaya dan masjid di Shah Alam. kenapa boleh pilak?????????????

    ReplyDelete
  22. pakai tudung lah. dan jangan berpolitik. itu aje isunya.

    takkan bodoh sangat tak boleh pikir. itu isunya. bukan tak boleh anon 0544. masuk le. isunya ikut peraturanlah.

    ReplyDelete
  23. Salam tuan PG & Sema2...,

    TAZKIRAH TEOH : JAHANAM, JAHANAM SEMUANYA !!!!

    i. Anonymous said...

    SAPA YANG JAHANAM DAN MENJAHANAM KAN BANGSA DAN ISLAM SENDIRI...

    JAHANAM UMNO...MEMANG JAHANAM!!!
    27 August 2010 22:36

    = Hang tengok pi kat kelantan anak mudaa umoq duaapuluh taaun asuhan krjaan hamPAS perintah negeri depa daghi taaun 90an sampai la ni, hang bukaq seluaq baju depa. Atas pala butuh pun ada tatoo, jangan kigha yang dok tagih dadaa dan &*$!+, dadah, rempit. Kalu hang tanyaa, cik polis berapa ghamai dalam lokap, kalau 100 orang, cik polis tu jawab x adaa muka cinaa indiaa siam dalam lokap tuh.

    ii. Anonymous said...
    Komen saya: Kenapa Kerajaan Pm 1 Malaysia atau jakim membenar pelancung pelancung ( bukan islam pun)di benarkan masuk melawat dalam masjid negara, masjid putrajaya dan masjid di Shah Alam. kenapa boleh pilak?????????????
    28 August 2010 05:44

    = Sian, cut paste sampai jam 0600, tapi tolol..., itu zaman jahiliah...!!! nko kena faham apa maksudnya... jgn wat tololla...!!!.

    Pang5 Beliung, simpati dengan pendapat tapi belajar mendalami maksud.

    ReplyDelete
  24. ALOOO BEWAK PANG5 BELIONG YANG TAK POSA....SALAM KEDARAH TAIK SEROPA NGAN SALAM 1 MALAYSIA.......

    KALU HANG HABAQ KAT KELANTAN BANYAK ANAK2 MUDA YANG TAK GHETI BASA...TAKLEH NAK AJAQ TU....SEBENAQNYA PUAK2 PARTI BEWAK.... DEPA BUKAN SAJA TAKLEH AJAQ, TAK POSAPON ADA SEROPA PANG5 BILLION LA. SUKA SAKAT AH WANG AH DEK HUNG SIN NI SUSAH....KALU NAK MAMPUIH BAGHU NAK IKUT UGAMA.
    TAPI TOSAH RUNSING LA.....PROJEK PERLUPUSAN BEWAK SEDANG BERLANGSUNG LANI. BEWAK2 DI KELANTAN AKAN DILUPUSKAN TAK LAMA LAGI SEKOGHANG2NYA PRU13.

    he he he
    lebih beik pang5 biliard bukak posa ngan taik la

    ReplyDelete
  25. SALAM MENTEKEDARAH TAIK WAT BEWAK2 PEJUANG MELAYU SUMA.........


    LAGU TU LA JADINYA KALU HUKUM ALLAH TAKLEH DILAKSANAKAN. ADIK2 BEWAK TOSAH LEMPAQ BATU SEMBUNYI TANGAN LA. MENDE2 LAGU TU LA PUAK2 BEWAK SUKA. DIBUKA SELUAS2NYA LORONG2 MAKSIAT UNTUK BEWAK2 MELAYAN NAPSU SERAKAH DEPA.

    KALU PON BENAQ MENDE YANG BEWAK BAK TU BERLAKU DI KELANTAN, IANYA BUKAN KEHENDAK NIK AZIK DAN ORANG2 PAIH. ADIK BEWAK KENA CAYA LA ...... TADAK HAIH MUSLIMAT PAIH WAT KIJA LAGU TU. KALU KIJA LAGU TU TENTU BEWAK2 ANAK BUAH AH WANG AH DEK HUNG SEN LA.

    KALU ORANG PAS GATAI PELIAQ LAGU MANA PON TADAK LANGGANG PELANCUQ HAIH...... PUAK2 BEWAK CAYA DAK, DI KELANTAN PON GHAMAI PUAK2 BEWAK NI. DEPA HANYA TUNGGU PELUANG SAJA NAK WAT MAKSIAT.

    NIK AZIK TAKLEH NAK PERAMBAT PUAK2 BEWAK NI, KALU NAK BELAKI KA, NAK TOGOK AYAQ SETAN KA, NAK BERJUDI KA, SUPAYA PI DUDUK JOHOR SABIK DI JOHOQ RAMAI PUAK2 BEWAK. PERI BEWAK
    PALING GHAMAI PENGIKUT DI DONIA ADALAH JOHOR. WALAU PON BEWAK2 DI KELANTAN SUDAH HAMPIQ PUPUS,.....
    DEPA NI LA YANG DOK WAT MAKSIAT.

    KALU LA MENDE2 LAGU BERLAKU KAT KELANTAN.... KALU NEGERI2 BEWAK LAGI TEGHOK.

    SABIK TU LA KITA NAK SANGAT UNDENG2 ALLAH NI DILAKSANAKAN. ADIK2 BEWAK TAW TAK DI SAUDI ARABIA HAMPIQ TADAK MAKSIAT SABIK HUKUM HUDUD LA.

    AKU TAK SALAH KAN PARTI BEWAK SABIK DEPA TAK BENAR KELANTAN DAN TERENGGANU MELAKSANAKAN HUDUD SETELAH MEREKA MELULUSKAN UNDANG2 JENAYAH SYARIAH II, SEBEIK SAJA MENAWAN KEDUA NEGERI TU. PARTI BEWAK TELAH MENGIKUT PELEMBAGAAN MALAYSIA. MANA2 UNDENG @ PERATURAN WALAUPON DARI KURAN DAN HADIS, KALU BERTENTANGAN PERLEMBAGAAN MALAYSIA( HUKUM LORD RIED) UNDENG2 @ PERATURAN TERSEBUT TERBATAL NGAN SENDIRI. PARTI BEWAK BERDIRI PADA POSISI YANG BETUI SABIK PERPEGANG TEGUH NGAN PERLEMBAGAAN MALAYSIA TU.

    SABIK LA KITA IAITU PARTI PAS, AKAN BERUSAHA BERSUNGGUH2 MELAWAN PARTI BEWAK. KALU MENANG DAPAT PINDA PERLEMBAGAAN, SUPAYA HUDUD BULIH DILAKSANAKAN. PUAK2 BEWAK IKUT DEPA LA NAK MASUK UTAN, NAK NEIK POKOK CIUM gurau ngan puak2 bewak.
    KERIH, NAK MAMPUIH KA, IKUT DEPA LA.

    he he he
    gurau ngan puak2 beeeeeeeewak.

    ReplyDelete
  26. Saya tak faham mereka yang bawa cerita Nabi Muhammad SAW yang melarang Saidina Umar memancung seorg badwi yang kencing dalam masjid hendak MEMBANDINGKAN dgn seorg PEREMPUAN yg mungkin datang kotor & tidak menutup aurat di rumah Allah.

    Berikn nas atau hadis nabi yang membenarkan perempuan yg tak berhadas besar / menutup aurat masuk kemasjid jika ingin menegakkan perbuatan
    kamu itu.

    Sangat dangkal pemikiran org2 yang terlalu taksud pd satu parti walaupun terang2 kesalahan telah berlaku.

    Ketahuilah bahawa malaikat2 turut sama bersolat dan berada masa di masjid / surau tetapi apakah malaikat2 tidak mencela perbuatan itu?

    waallahualam.

    ReplyDelete
  27. maaf, sepatutnya dibaca :

    Berikn nas atau hadis nabi yang membenarkan perempuan yg berhadas besar / tak menutup aurat masuk kemasjid jika ingin menegakkan perbuatan
    kamu itu

    ReplyDelete
  28. Aku ada sikit profil tentang Lord Reid Pukimak ni, dia ni asal dari permatang Pauh tempat ejen CIA main bontot, dia ni dah dilarang dilaman pembangkang sebab banyak guna perkataan lucah. Sekarang dia cuba nak provok laman penyokong kerajaan, dia juga guru disekolah kebangsaan dekat Permatang Pauh mengajar murid Tahun dua sebab dia lulusan sijil Perguruan saja, Bini dia tengah kursus buat KPLI di UPSI, aku pernah maki dia sampai pagi di laman pembangkang pinkturtle. Oleh itu dia ni diibaratka dajal jugalah

    ReplyDelete
  29. Salam tuan PG & Sema2...,

    TAZKIRAH TEOH : JAHANAM, JAHANAM SEMUANYA !!!!

    Banyak2 teghimaa kasihlah, krna ghamai yang respon tang pendapat kemetot P5B “bocor denerr”, tarutamaanyaa lut(rit) sampai bbuih2 ayaq lioq. Depa bukaa dan tafsir duaa muka surat kitab dari pimpinan bewok kapok. Memangg laa, kat negri klantann, lidah puok bewok kapok tu terjeliaq2 dok cari mangsaa, bukan sajaa bewak tapi taik kudaa taik untaa pemimpin bewok kapok tu saqann pulunn aihh.

    Cth, terbaru nak habaq bui kat hang lut(rit) era 90an sampai lanii, di sebuah jajahan di negri klantann, hang tak ksiann kaa..., hang tak adaa jiwaa kaa... sejak pemimpin bewok kapok tu perintah negri depaa dengan undang2 depaa, adik beradik umuq antagha 5 hingga 16 taun dipekosaa oleh abang kandung umuq 18 taun..., ish ish...!!! dahsat noo, mana nak tohuk mukaa. Itulah akibat islamm depaa dipmaen2. Tpt kejadiann tuh depa habaq tak bapa juhh dari kediaman pimpinan besaq bewok kapok...

    P5B salute kat tuan PG yang tak pernah marah pelawat bergomol dalam gua.

    Pang5 Beliung, hari ini dalam kemenagan ke atas lut(rit) xxx vs nol.

    ReplyDelete
  30. Puak2 UMNgOk ni... memperjuangkan kesucian Masjid bagai nak rak! Suruh pergi mengIMARAHkan masjid... tup-tup nak terBERAK!

    Dah nak karam... nak mampuih, baru dok perjuangkan isu agama dan Melayu!

    ReplyDelete
  31. Dua tokoh terkemuka agama terkemuka negara, Dr Mohd Asri Zainul Abidin dan Dr Muhammad Nur Manuty menyifatkan perbuatan Ahli Parlimen Sedang Teo Nie Ching memasuki bahagian dalam surau, tidak bertentangan dengan ajaran Islam.

    Selain diperkuat dengan fatwa yang dikeluarkan Jabatan Agama Islam Malaysia, mereka berpendapat, amalan orang bukan Islam mendekati masjid atau surau adalah tanda positif terhadap penerimaan agama, selagi tidak bercemar kesucian agama.

    Jawatankuasa Fatwa Majlis Kebangsaan Bagi Hal Ehwal Ugama Islam Malaysia memutuskan bahawa pelancong bukan Islam diharuskan memasuki masjid dan ruang solat dengan syarat mendapat keizinan pihak pengurusan masjid dan perlakuan serta tingkah laku mereka tidak mencemarkan kesucian masjid dan sentiasa terkawal dan beradab.

    Keputusan itu dicapai pada Muzakarah Jawatankuasa Fatwa Majlis Kebangsaan Bagi Hal Ehwal Ugama Islam Malaysia Kali Ke-90 yang bersidang pada 1 Mac 2010.
    Bekas Mufti Perlis itu tegas menyatakan, bukan menjadi satu kesalahan kepada orang bukan Islam untuk memasuki surau dan masjid asalkan niatnya baik dan betul.

    “Jika tujuan dia masuk itu tujuannya untuk mempelajari Islam mengetahui tentang Islam dan mengkaji tentang Islam ataupun untuk urusan kehidupan yang ada dengan kepimpinan Islam dalam masjid umpamanya seperti zaman nabi.

    "Nabi sebagai ketua agama dan berpusat di masjid mereka masuk untuk berjumpa dengan nabi dan meminta masuk yang mereka rasa urusan mereka dan mereka masuk tidak ada masalah,” kata bekas Mufti Perlis kepada TV Selangor.

    Dr Asri berharap kepada umat Islam di negara ini tidak terikat dengan stigma tertentu hingga mendorong mereka membuat kesimpulan mudah tapi salah.

    Beliau menyarankan semua pihak menyelesaikan masalah ini berpandukan hukum hakam agama dan bukan bersandarkan kepada pemikiran politik.

    “Saya mengharapkan perkara seperti ini jangan dimulakan hukuman yang menjadikan orang bukan Islam takut, lebih baik media-media ini memainkan peranan menerangkan prinsip umum Islam termasuk dalam masjid, apa pandangan Islam. Islam kata tidak ada masalah, mereka boleh masuk masjid jika niat mereka betul.

    "Jika niat mereka salah, maka tujuan mereka salah, maka tidak boleh masuk masjid,” kata beliau.

    Dr Asri mengingatkan semua pihak prinsip agama bukan bertiangkan politik kepartian yang membawa kepada pelbagai prejudis dan persepsi, sebaliknya mesti bersandarkan fakta dan dalil.

    “Isu agama mesti diulas atas prinsip agama. Prinsip agama sentiasa ditegakkan melalui fakta sedangkan politik kepartian sentiasa ia dibina di atas prejudis dan persepsi.

    "Jika kita mahu bercakap berkenaan agama, mesti mengikut kepada penghujahan agama. Jangan jadikan penghujahan politik untuk penghujahan agama kerana politik kepartian ada agenda di sebalik isu.

    "Akan tetapi, agama sentiasa konsisten dan tegap dan dibina di atas prinsip,” katanya lagi.

    ReplyDelete
  32. Dua tokoh terkemuka agama terkemuka negara, Dr Mohd Asri Zainul Abidin dan Dr Muhammad Nur Manuty menyifatkan perbuatan Ahli Parlimen Sedang Teo Nie Ching memasuki bahagian dalam surau, tidak bertentangan dengan ajaran Islam.

    Selain diperkuat dengan fatwa yang dikeluarkan Jabatan Agama Islam Malaysia, mereka berpendapat, amalan orang bukan Islam mendekati masjid atau surau adalah tanda positif terhadap penerimaan agama, selagi tidak bercemar kesucian agama.

    Jawatankuasa Fatwa Majlis Kebangsaan Bagi Hal Ehwal Ugama Islam Malaysia memutuskan bahawa pelancong bukan Islam diharuskan memasuki masjid dan ruang solat dengan syarat mendapat keizinan pihak pengurusan masjid dan perlakuan serta tingkah laku mereka tidak mencemarkan kesucian masjid dan sentiasa terkawal dan beradab.

    Keputusan itu dicapai pada Muzakarah Jawatankuasa Fatwa Majlis Kebangsaan Bagi Hal Ehwal Ugama Islam Malaysia Kali Ke-90 yang bersidang pada 1 Mac 2010.
    Bekas Mufti Perlis itu tegas menyatakan, bukan menjadi satu kesalahan kepada orang bukan Islam untuk memasuki surau dan masjid asalkan niatnya baik dan betul.

    “Jika tujuan dia masuk itu tujuannya untuk mempelajari Islam mengetahui tentang Islam dan mengkaji tentang Islam ataupun untuk urusan kehidupan yang ada dengan kepimpinan Islam dalam masjid umpamanya seperti zaman nabi.

    "Nabi sebagai ketua agama dan berpusat di masjid mereka masuk untuk berjumpa dengan nabi dan meminta masuk yang mereka rasa urusan mereka dan mereka masuk tidak ada masalah,” kata bekas Mufti Perlis kepada TV Selangor.

    Dr Asri berharap kepada umat Islam di negara ini tidak terikat dengan stigma tertentu hingga mendorong mereka membuat kesimpulan mudah tapi salah.

    Beliau menyarankan semua pihak menyelesaikan masalah ini berpandukan hukum hakam agama dan bukan bersandarkan kepada pemikiran politik.

    “Saya mengharapkan perkara seperti ini jangan dimulakan hukuman yang menjadikan orang bukan Islam takut, lebih baik media-media ini memainkan peranan menerangkan prinsip umum Islam termasuk dalam masjid, apa pandangan Islam. Islam kata tidak ada masalah, mereka boleh masuk masjid jika niat mereka betul.

    "Jika niat mereka salah, maka tujuan mereka salah, maka tidak boleh masuk masjid,” kata beliau.

    Dr Asri mengingatkan semua pihak prinsip agama bukan bertiangkan politik kepartian yang membawa kepada pelbagai prejudis dan persepsi, sebaliknya mesti bersandarkan fakta dan dalil.

    “Isu agama mesti diulas atas prinsip agama. Prinsip agama sentiasa ditegakkan melalui fakta sedangkan politik kepartian sentiasa ia dibina di atas prejudis dan persepsi.

    "Jika kita mahu bercakap berkenaan agama, mesti mengikut kepada penghujahan agama. Jangan jadikan penghujahan politik untuk penghujahan agama kerana politik kepartian ada agenda di sebalik isu.

    "Akan tetapi, agama sentiasa konsisten dan tegap dan dibina di atas prinsip,” katanya lagi.

    ReplyDelete
  33. Dr Muhammad Nur Manuty ?
    dia sekapal dengan peliwat negara. perjuangan dia pun nakkan peliwat tu jadi PM. suara dia adalah suara peliwat tu.

    ReplyDelete
  34. PG tak marah pun. biasalah berbeza pandangan.. PG dah berikan pendapat. dah mereka tak setuju . apa nak buat. nak berdebat cari forum lain. jadi berikan pendapat masing-masing. biasalah.

    langit terbuka. tetapi ada undang3nya. jangan silap. akta hasutan ada jika anda lebih-lebih.

    PG pertahan hak melayu islam mengikut perlembagaan sahaja. tak nak ambil tahu hak orang lain. juga ingin menjaga keselamtan negara . itu sahaja.

    ReplyDelete
  35. jgn ikut perlembagaan wahai PG bongok
    lu ni islam liberal ke
    Quran-sunnah la yg btl wahai PG bongok

    ReplyDelete
  36. PG ini bukan masalah berbeza pandangan. Ini masalah hukum Islam. UMNO bawak isu ini macam meludah kelangit. Isu yg dibawa oleh puak2 UMNO ini tanpa berbincang dan berfikir panjang menyerlahkan pekung didada, UMNO sebenarnya jahil hukum Islam.

    Puak-puak UMNO ni masjid pun jarang2 masuk, pastu jahil hukum, susahlah untuk meyakinkan masyarakat supaya mengundi mereka untuk pilihanraya akan datang. Buday fitnah masih tak dibuang jauh2. Ucapan kata tazkirah. Teo dijemput oleh AJK masjid untuk memberi sepatah dua kata. UMNO keluar TV suratkhabar fitnah kat Teo bagi tazkirah.

    Mana org tak benci kat UMNO...

    Jawatankuasa Fatwa Majlis Kebangsaan Bagi Hal Ehwal Ugama Islam Malaysia memutuskan bahawa bukan Islam diharuskan memasuki masjid dan ruang solat dengan syarat mendapat keizinan pihak pengurusan masjid dan perlakuan serta tingkah laku mereka tidak mencemarkan kesucian masjid dan sentiasa terkawal dan beradab.

    Keputusan itu dicapai pada Muzakarah Jawatankuasa Fatwa Majlis Kebangsaan Bagi Hal Ehwal Ugama Islam Malaysia Kali Ke-90 yang bersidang pada 1 Mac 2010.

    Umat Islam janganlah sibuk sangat berpolitik hingga mendorong mereka membuat kesimpulan mudah tapi salah. Semua pihak menyelesaikan masalah ini berpandukan hukum hakam agama dan bukan bersandarkan kepada pemikiran politik.

    Isu agama mesti diulas atas prinsip agama. Prinsip agama sentiasa ditegakkan melalui fakta sedangkan politik kepartian sentiasa ia dibina di atas prejudis dan persepsi.

    ReplyDelete

PETA PELAYAR