FOLLOWERS

Wednesday 1 June 2011

BYE !!! BYE !!!!!




Selasa, 31 Mei 2011 18:27 ROSLI ISMAIL . .

Hata Wahari telah melepaskan jawatan sebagai Presiden Kesatuan Wartawan Kebangsaan (NUJ),jawatan yang disandangnya sejak 17 September tahun lalu.

Ini kerana beliau hilang kelayakan untuk pegang jawatan itu lagi kerana sudah tiada majikan setelah pada 21 April lalu dipecat sebagai wartawan Utusan.

Hata dipecat Kumpulan Utusan selepas didapati bersalah terhadap lapan dakwaan memburukkan imej syarikat melalui kenyataannya di beberapa portal berita seperti 'Malaysian Insider', 'Malaysiakini', 'Merdeka Review' dan akhbar 'The Sun' antara 21 Sept dan 14 Okt tahun lepas. Berita lanjut : KLIK

Penghuni Gua
: Bye, bye !!!! Jadi presiden nasi lemak lagi baik. Ada pun buat semak aje. Cakap bab kebebasan. Tetapi Harakah dan Malaysiakini yang dok berat sebelah tak ambil pot pun. Cuba baca Suara keadilan , apa yang betulnya. Macam akhbar sampah. Mengapa Hatta tak berkokok?

2. Tindakan Pulau Pinang, Kedah yang dok halang TV3 dan akhbar yang tak sebulu dengannya untuk membuat liputan di DUN mereka , mengapa Hatta tak berbunyim langsung. Kena pada Utusan , dia terpekik terlolong. Seolah Utusan tu bapak dia yang punya.

3. Lepas ini, dicadangkan Hatta buka akhbar sendiri atau menjadi ketua pengarang Suara Keadilan atau harakah atau Rocket. Bolehlah laksanakan prinsip keadilan yang beliau dan parti dokongannnya itu perjuangkan.

4. Keadilan dan kebebasan? Sudahlah. Cakap tak serupa dengan bikinnya. Nak bebas setara mana ? Islam pun ada batas dan sempadanya. Bukan bebas seperti otak Hatta tu. !!!!! Tak gitu ?

3 comments:

  1. RASE2 MCM XDE PERBEZAAN JEK BRO. TIMB. PUN NMPK CAM LBEY KURENGG DIA JEK KEHKEHKEH

    ReplyDelete
  2. Kerana mulut badan la kena tanggung. ke, keh keh.

    ReplyDelete
  3. Lepas ni kita buat skrip drama lak, lepas tu lakonkan watak dia. Baru dapat simpati masyarakat untuk buat demo.Baru popular. Nanti boleh jadi calon pilihanraya,tabur fitnah.. Masuk kubur sendiri jawab....

    ReplyDelete

PETA PELAYAR