FOLLOWERS

Tuesday 27 December 2011

PEGAWAI INI LEBIH CERDIK DARIPADA TIM MENTERI ......!!!!!!!!!!!

Utusan Malaysia






KUALA LUMPUR 27 Dis. - Mahasiswa yang terlibat dengan sebarang kegiatan pelampau di luar universiti akan dikenakan tindakan gantung pembelajaran ataupun gugur taraf sebagai seorang mahasiswa.

Timbalan Penasihat Kanan Pejabat Perundangan Universiti Sains Malaysia (USM), Khirul Anuar Che Azmi berkata, hukuman yang dijatuhkan bergantung kepada peraturan yang sedia ada.

“Seorang mahasiswa, Adam Adli yang bertindak menurunkan bendera tertera gambar Perdana Menteri, boleh dijatuhkan hukuman dibuang daripada universiti atau digantung pembelajaran selama dua semester.

“Contoh kes itu dipandang sebagai satu kes yang serius dan ia bergantung kepada Jawatankuasa Tatatertib Pelajar di universitinya untuk hukuman,” katanya.

Katanya lagi, semua mahasiswa yang ditahan atas kesalahan disiplin akan diadili di peringkat universiti di mana mahasiswa ini akan dibicara dahulu oleh Jawatankuasa Tatatertib Pelajar. - UTUSAN

Penghuni Gua
: Itulah yang sepatutnya dan wajib diambil keatas mahasiswa tak empok ini. Mahaisswa yang otaknya sanggup diperkuda oleh Al Juburi dan yang sewaktu dengannya.

2. Dan yang bagusnya pulak, ada pulak seorang Tim Menteri yang mendahului dan mengatasi undang=undang dan Menterinya sendiri iaitu Tim Menteri demo haram ........MP Temerloh yang mengatakan mahasiswa mangkok ini tak boleh dikenakan tindakan kerana ia berlaku di luar kampus.

3. Sebagai Tim enteri yang dah 3 tahun lebih pegang jawatan, apa MP ini telah buat untuk memperkasakan mahasiswa Melayu dalam pelajaran? Kosong. Yang ada dan terlalu ke depan ialah galakkan mahasiswa melayu yang lulus cukup-cukup makan tu berdemo haram,,,,,,.......... adalah. Itulah jasa MP ini selama jadi Tim Menteri.

4. Kepada PM, singkirkan cepat MP ini. kami di luar ini dah meluat sangat dengan dengan tindakan dan gerak geri MP ini. Nak muntah pun ada. Cuba tanya kebanyakkan blogger yang mesra kerajaan. Semuanya akan cakap,,,,,,,,,,,,,,........ nak muntah dengan tindak tandok MP ini. Dan kepada UPSI , ambil tindakan sekeras mungkin terhadap mahasiswa bodoh ini. Ia tak menunjukkan tauladan yang baik kepada nakal murid yang akan diajarkannya nanti. ...........

11 comments:

  1. Kalau dah kena gugur taraf sebagai mahasiswa.. perjuang kebebasan mahasiswa pun dah xde guna.. sbb dia bukan lg seorang yg bergelar mahasiswa.. perjuanglh plak si punaisihat PKR tu..

    ReplyDelete
  2. Gelaran 'mahasiswa' tu tak kena tempat le.Lebih elok panggilan siswa atau siswi je...bila dh ada 'maha' kat depan tu diaorg rasa dh hebat sgt le.
    Mp aka timb menteri tu pulak memang dh patut digugurkan dr dulu lg sbb corak dia lain bebenor...

    ReplyDelete
  3. Ni la gamaknye corak pemikiran pencacai UMNgOk Be-eNd yg cari makan hasil upahan UMNgOk be-eNd!

    Mana letaknya kebebasan bersuara...hak rakyat. Kalo KERAjaan tak gheti nak dengo suara rakyat, memang mcm tu cara yg layak! dapat PM pun yg hanya dengo cakap BINI... PM TAKUT BINI, buat ape!

    Memang patut pun diturunkan gambo... PRU13 ni kita turunkan plak dia dari KERAjaan!

    PG Hindu anak Omar... nko tolong tengok post yang menarik untuk dilihat, didengari dan difahami oleh rakyat...

    http://agendsai.blogspot.com/2011/12/ceramah-power-terkini-rafizi-ramli.html

    Bagi aku satu post yg menyangkal kenyataan rafizi supaya aku boleh aku sokong balik UMNgOk Be-eNd!

    Tahniah buat TePM bekas Menteri yg luluskan National "FeedTheLord" Project buat KakJat!

    Sebelum komen panjang, carutmarut, maki-hamun, sumpah-seranah... aku cabar korang dengo sampai habis dulu, ok?

    Khas buat GAP; Anaconda dan Serban of Goat...

    ReplyDelete
  4. anao 11.27 kau tak sokong UMNO pun ada aku kesah..dalam Islam pun tiada kebebasan bersuara mutlak. banyak restrictions yang dikenakan olah yang maha esa. sebab itu ada pahala dan dosa supaya restrictions tersebut di patuhi. siapa yang memulakan maki hamun sekiranaya bukan dari ketua bongkak sombong kau tu si Nabi n.ajis tu. dia yang memulakan sumpah seranah ni. lepas tu kau sibuk kata kita orang maki hamun. padahal korang la ketua maki hamun. tentang siswa sewel tu yang hendak berdemo, buat la demo tu. yang turunkan bendera Najib di perkarangan pejabat UMNO tu apehal. buat la di perkarangan PKR atau hamPAS tu. tiada siapa pun marah. ni masuk tumah orang lepas tu bauat onar di dalam rumah orang. tak ke bodoh tu, macam kau juga bodohnya si sewel tu anaon 11:27. kebebasan apa lagi yang kau nak kan bahalol..kau dapat tulis dalam blog ni pun dah kira kebebasan jugak. 2 x bahalol

    ReplyDelete
  5. Anon 12:00... dah dengo belum link yg aku paste tu!

    Sahih TOTOK UMNgOk Be-Nd ko no... dengo dulu baru komen!

    ReplyDelete
  6. kebebasan bersuara cara pas dan DAP. sudahlah. kena kritik sikit melenting. pooooddddaaaahhhhhh

    ReplyDelete
  7. Anon 12:00 & 13:45...

    Aku tak suroh korang bersuara... takyah, korang bukak, baca dan fahamkan link yg aku pastekan tu. Aku paste sekali lagi kat bawah... itu pun kalo korang berteor nak dengo la, aku cabar ni! berani ke?

    http://agendsai.blogspot.com/2011/12/ceramah-power-terkini-rafizi-ramli.html

    Nape la BaNgang dan BeNgap sgt puak2 UMNgOk Be-eNd ni? UMoooooooooooooooooooooo...No!

    ReplyDelete
  8. kau levbangang langsi oii. kebebasann cara PR. kena kritik terus halau keluar pemimpin yang tak sebulu. hotak kau. kah kah kah kah

    ReplyDelete
  9. Anon 16:36, UMoooooooooooooooooNO...uhuks 3X! korang tersedak rumput ke?

    Nkorang dah bukak; dengo dan fahamkan link yg aku paste tak? Awat tak buat... tak berteloq ke? Kalo dah dengo dan faham, pastu kalo nak jumpa aku... boleh jumpa!

    Nape la BoNgok dan BiNgai sgt puak2 UMNgOk Be-eNd ni? UMoooooooooooooooooooooo...NOoooo!

    ReplyDelete
  10. bodo tetap bodo langsi. kesian ko. kah kah kah

    ReplyDelete
  11. Sabit tu langsial alias langsiur ni, bila ada orang bialng hang ni kaki penonggeng spesis penjuburiri sangbegar, sema tak nak lihat apa yang ko suruh, "depa geleman", nak bawa masuk lembu pulak wat apa. Ko sendiri kan dah faham, spesis depan dan belakang dan sudah kena, ntah2 haiwan tu pun takut nak masuk kat pikehar...

    ReplyDelete

PETA PELAYAR