FOLLOWERS

Thursday, 25 February 2010

HINA ISLAM / HUKUM SEBAT : CUKUP KE THE STAR MINTA MAAF DENGAN KEKURANGAN AJARANNYA !


Di Petik dari blog : Pisau Net

Artikel tersebut telah dipadam di laman web The Star


By P GunasegaranWhen federal laws unambiguously prohibit whipping or caning of women, religious laws must not be allowed to do the opposite.

ONE of the small things that I am grateful for is that I cannot be legally whipped or caned for any offence any more. Yes, there are criminal penalties which can specify whipping, but not for those over 50, I am told. Sometimes being old(er) is an advantage.

The other reason that I won’t be legally whipped is that I am not a Muslim and therefore my personal behaviour is not subject to syariah courts, which can hold me liable for offences such as drinking alcohol and have me caned.

For me and for millions of Malaysians of all races and religions, Feb 9, 2010, was a sad, black day in the history of our country. On that day, three women were caned legally for the first time ever in this country. They, all Muslims, were caned for engaging in illicit sex, an offence under syariah law, it was announced.

It is shocking that such sentences are being meted out for such offences. While religious laws may allow for such sentences, it is possible for judges to mete out lower sentences, especially when such “offences” are of a very personal nature and harm no one else.

When there are loopholes in religious laws which allow such punishment out of all proportion to the “crime” committed, and which go against the sensibilities of most Malaysians, then it is incumbent upon the Government of the day to use the legislature to do the needful. Otherwise it abdicates its responsibility.

Illicit sex means sex out of wedlock and if we are all not hypocrites, we will admit that it happens all the time, among both Muslims and non-Muslims. To prescribe caning for such an offence is something that most Malaysians are likely to consider just too much.

It also opens the door for caning for more minor offences in the eyes of religious officials, such as drinking alcohol. In fact one Muslim woman, who has refused to appeal her case, is currently awaiting a caning sentence to be carried out after she was found guilty of drinking alcohol.

That case attracted international attention and made it to the front page of two international financial dailies – The Wall Street Journal and The Financial Times – on the same day last year. The current case, announced on Wednesday, is already beginning to attract world attention.

With three women already having been caned for illicit sex, the way has been paved for more caning of women in the future. That will not endear Malaysia to Malaysians, let alone foreigners who are inevitably going to equate us with the Taliban. And who can blame them?

And are we going to go further down the slippery road and cane women for dressing immodestly too, as has been done in some countries?

There are already indications that Malays, especially women, are migrating and leaving their homeland, not because they don’t have opportunities here but because as Muslims, their personal freedom is restricted – and there is danger that it will be curtailed even more.

Yes, it has been said the three women did not suffer any cuts or bruises following the caning but that is scant consolation to those who have to undergo such humiliating punishment on top of the intrusion into their personal affairs.

As if the caning was not bad enough, alarmingly they spent months in prison. One of them is still serving her jail sentence and will be released only in June.

All three were found guilty of committing illicit sex by the Federal Territory Syariah High Court, which issued the caning order between December last year and last month. Perplexingly, they were not made public at that point of time. The public had no idea of the caning before it was done.

Also, it was not clear if the women had exercised their full rights under syariah law by appealing the court’s decision.

These are behaviours which should not be treated as if they were criminal offences; but they have been. The offenders have not only been caned but also jailed, which is rather harsh punishment for something which did not harm anyone else and was done in privacy and behind closed doors.

This is clear indication that there are laws in our statute books – both syariah as well as civil – which are outdated and need to be revised in keeping with the times and the recognition that individuals have personal rights.

Personal behaviour between consenting adults that do no physical harm to them and to others should not be legislated. This is in keeping with the development of personal rights throughout the world, and anything that takes away these rights is a step backwards.

Religion is open to interpretation, man interprets it and man can – and does – make mistakes.

Even if religious rules are flouted, we should have a system which does not mete out punishment for offences, and focus instead on rehabilitation and counselling. That will be in keeping with the universal tenet that there is no compulsion when it comes to religion.

Custodial and punitive sentences by religious courts should be limited via statutes because personal behaviour of adults is often involved and there is no hurt or harm to any others arising from such behaviour.

Religion is about persuasion not compulsion, about faith not certainty, and that is the way we should keep it. Otherwise, bigotry is going to get in the way and we won’t be following the tenets of religion but of those who choose to interpret it the way they want to.

We have all seen what happens when religion – no matter what religion – is carried to extremes and hijacked by bigots. We don’t want public flogging, we don’t want arms chopped off, we don’t want people to be stoned to death, and we don’t want people to be burned at the stake.

We have already moved way past that. Let’s not allow a small number of religious bigots to take us back into the dark ages. And for that, we all need to stand up and speak up when our individual rights are trampled upon.

Managing editor P. Gunasegaram is appalled by the number of sins committed in the name of God.

Source The Star: 21 Feb 2010

Penghuni Gua : Inilah tulisan wartawan The Star P. Gunasegaran yang menghina islam dan cuba mencampuri hal ehwal islam. Semalam The Star menarik balik lapuran ini dan memohon maaf. Cukup ke permohonan maaf berbanding dengan kerosakan yang dilakukan oleh mereka. Apa kata sekiranya umat islam mengambil tindakan yang sama dengan mengkritik dan menghina agama hindu, buddha dan kristian. Cukup ke dengan hanya mohon maaf dengan satu paparan tak sampai 1 inci di akhbar mereka.

2. Hari ini MAIS membuat lapuran polis terhadap kebiadaban The Star. PG cadangkan penulis P. Gunasegaran ini dikenakan tindakan di bawah Akta Hasutan atau lebih baik lagi dikenakan tindakan di bawah ISA.

3. Kerajaan juga wajib menggantung permit akhbar ini yang cuba bermain api. Mereka buat-buat bodoh tidak tahu perkara yang begitu sensitif ini. Buat kemudian minta maaf. Bukan setakat gantung permit tetapi sebaiknya dibatalkan terus permit akhbar biadap ini.

4. Tahniah Pisau Net yang mendedahkan dahulu isu ini semalam.

5. Bab kepala lembu pun separuh nyawa mereka berdemo dan mengecam islam. Walaupun isu kepala lembu itu tiada kena mengena dengan agama hindu. Tetapi yang ini jelas menghina dan memasuki sempadan agama islam. Kerajaan wajib ambil tindakan keras kepada penulis dan akhbar biadap ini agar ia tidak menjadi barah di negara ini.

6. Jangan dok asyik amaran, amaran keras dan memaafkan sahaja. Dah naik menyhampah mendengar ungkapan ini.

9 comments:

  1. Apa boleh buat bro.. AMARAN.. Puak kafir laknat dah ikut seruan Rais Yatim.. MAAF!!!!.. Aku dah nak migrate bro. Mau tinggal di UK. Puashati jadi pendatang. Sebab tu aku dah malas nak update blog. Lantaklah apa nak jadi. Selagi kita berPM kan orang bacul, takde apa yg boleh diharapkan lagi.

    ReplyDelete
  2. relak le. jangan ke uk. sabar le. ada lah perubahan tu. cuma masa

    ReplyDelete
  3. Assalaamu 'alaikum sdra PG & yang melayari blog ini,

    1 Anda tuai apa yang Anda semai. Lalu, disemai Demokrasi di bumi nenek moyang ini.

    2 Demokrasi - ideologi yng MENYEMAI KEBEBASAN, MENGANUGERAHI KEBEBASAN, MENJUNJUNG KEBEBASAN & MENJAMIN KEKEBASAN:
    a Kebebasan beragama - [tukar-tukar agama, atau bahkan boleh saja atheis kalau tak percaya kepada mana-mana agama]
    b Kebebasan berpendapat [seperti dalam kes Segaran ini]
    c Kebebasan berperilaku [mendedah aurat, wanita baligh tak pakai tudung, misalnya]
    d Kebebasan kepemilikan [merampas hak milik umum, petroleum misalnya]

    4 Pelecehan terhadap lslam ini oleh seorang 'konsumer' Demokrasi, tidak lain baru satu daripada buah-buah Kebebasan Berpendapat yang dijamin olah Demokrasi - yang back-fired; tapi tidak dapat diterima oleh para pendukung Demokrasi juga. lronisnya ...

    5 Cubalah gunakan Demokrasi untuk membantras pelecehan begini, pasti akan digunakan pula perisai yang juga pemberian Demokrasi - Hak Asasi Manusia [HAM].

    6 Untuk berupaya membatasi Kebebasan leluasa anugerah Demokrasi dlm konteks Malaysia ini, Anda kena ada taring Alyrhm Tun Dr. lsmail yang dapat mengecutkan Lee Kuan Yew. Jika tidak, Anda kena kencing sahaja.

    7 Masih mahu menggigit Demiokrasi? Atau selamat sejahtera di dalam sistem lslam melalui penegakan Daulah Khilafah?

    Wallahu a'lam.

    ReplyDelete
  4. la..yg org bukan islam nak sibuk hal orang islam kenapa pula..

    ReplyDelete
  5. Salam, Siddiq Azani,

    Sebabnya; orang lslam dah tak mengerti, dan tak lagi berdaya-upaya macam mana cara nak urus orang bukan lslam mengikut hukum ahluz dzimmah, sebagaimana yang al-Quran ajarkan. ltu asas masalahnya.

    Wallahu a'lam.

    ReplyDelete
  6. aku rasa bek kita sebat ja c mamat india tu dpn khalayak rmai..br org kafir xbrani nk hina dan mnyibuk hal ehwal agama Islam.

    ReplyDelete
  7. Kafir Laknat di dah melampau Sampai menyebar Fitnah dan menghina islam. Ini adalah propaganda Kristian dan Yahudi. Jika pemimpin berdiam diri dan buat perkara ini seperti tidak terjadi.Maka Tunggu la Balasan dari allah kepada Pemimpin yg Tidak bertanggungjawab ini. Kami orang2 Islam Tidak Ganggu Agama Kamu! Tetapi Kenapa Kamu nganggu Agama Kami! Adakah malaysia ini akan hancur binasa Kerana Pihak Kafir ini selalu bermain dgn perkara sensitif yg melibatkan maruah Kita! Dimana Pemimpin yg slalu lantang bersuara dan menyumbat org ke ISA! Bila Isu melibatkan Hasutan dan Agama Kenapa Berdiam diri! Kenapa Bila melibatkan politik sahaja Cepat membuat keputusan! Kami dah hilang percaya! Percaya kepada pemimpin! Kami akan bergantung semuanya pada allah! Tunggu la balasan dari allah Ke atas kamu!

    ReplyDelete
  8. Salam,

    Lihatlah wahai bangsaku! Orang-orang kafir terang-terang menghina kita! Allah mengingati kita bahawa orang-orang kafir akan membununh kita setelah mereka berkuasa nanti (60:2). Allah memerintahkan kita supaya membunuh mereka dahulu sebelum mereka sempat untuk membunuh kita (8:60).

    Sebelum kita boleh membunuh mereka, kita hendaklah melancarkan Jihad, Perang dan Revolusi untuk menghapuskan kerajaan demokrasi kita yang kafir ini untuk digantikan dgn kerajaan Allah ( 2:193, 251; 22:40;8:60).

    Wahai bangsaku! Tinggalkanlah UMNO dan PAS kerana kedua-duanya ini adalah parti-parti politik yang kafir kerana mereka mengamalkan agama demokrasi yang kafir. Perkara-perkara 43, 44 dan 161 Perlembagaan Negara menjadikan negara kita ini sebagai Negara Kafir kerana :

    1. Mengikut perkara 44, undang-undang negara kita adalah dibuat oleh manausia (12:40);
    2. Mengiktu perkara 43, undang-undang yang dibuat oleh manusia ini adalah dijalan dan dikuat kuasakan ke atas manusia yang mewujudkan sistem manusia menjadi hamba kpd manusia (5:44);
    3. Mengikut perkara 161, undang-undang yang dibuat oleh manusia adalah ditaati oleh manusia yang bererti manusia menyembah manusia (9:31).

    Demokrasi adalah agama, iaitu agama manusia yang kafir kerana ianya adalah terdiri dpd Aqidah, Syariat dan Akhlaknya yang tersendiri:

    1. AQIDAH DEMOKRASI adalah ciptaan manusia yang selain daripada Allah yang terdiri daripada Uluhiyah dan Rububiyah MANUSIA :

    i. Rububiyah Manusia bererti para pemerintah itu adalah TUHAN-TUHAN bagi manusia kerana mereka mempunyai HAK dan KUASA ke atas Kedaulatan, Otoriti dan Undang-undang dan mereka mempunyai HAK untuk MENGABDIKAN MANUSIA KEPADA KUASA MANUSIA;

    ii. Uluhiyah Manusia bererti para pemerintah itu adalah TUHAN-TUHAN bagi manusia kerana segala kedaulatan, otoriti dan undang-undang yang dibuat dan diluluskan oleh para pemerintah itu adalah DITAATI dan DIPATUHI oleh golongan manusia yang diperintah;

    2. SYARIAT DEMOKRASI yang terdiri daripada segala PERATURAN dan UNDANG-UNDANG yang dibuat dan diluluskan oleh parlimen (fasal 44 Perlembagaan Negara) adalah ciptaan manusia yang selain daripada Allah;

    3. AKHLAK DEMOKRASI yang wujud dan berkembang di bawah kekuasaan dan undang-undang manusia adalah mengikut neraca-neraca dan nilai-nilai manusia yang dikuatkuasakan oleh peraturan dan undang-undang manusia.


    UMNO dan PAS adalah kafir kerana :

    1. Mereka mengamalkan agama manusia yang kafir (3:85);
    2. Mereka mewujud dan mengamalkan sistem pengabdian manusia kpd manusia (5:44);
    3. Mereka mewujud dan mengamalkan sistem manusia menyembah manusia(9:31).

    Ingatlah bahawa para pemimpin kita dpd PAS, UMNO dan PKR serta Raja-Raja Melayu kita kesemuanya adalah talibarut Yahudi!

    Kembalilah kpd Islam. Ingatlah bahawa Allah melarang kita dpd mengamalkan agama demokrasi yang kafir ini dan bagi kita yang mengamalkannya Allah akan menghumbankan kita ke dalam neraka (35:10)! Allah memerintahkan kita agar kita mendirikan Negara Islam melalui Jihad, Perang dan Revolusi(2:193, 251; 22:40). Jadikanlah agama Islam kita ini sebagai agama yang terkuat dan paling berkuasa di bumi yang mengatasi seluruh orang kafir di dunia dgn Jihad, Perang dan Revolusi (9:33).

    Sekian, terima kasih.

    Paiso Awang Zari
    Padang Halban

    ReplyDelete

PETA PELAYAR