FOLLOWERS

Wednesday 24 February 2010

KESIHATAN / RAWATAN / TRITACE


Pagi tadi PG dan isteri ke Klinik Komuniti Ayer Keroh Melaka untuk pemeriksaan rutin bulanan bagi ibu mertua yang diserang strok. Alhamdullillah semuanya ok. Dari tekanan darah, kalestrol, jantung semuanya amat baik / cemerlang. Juga gula di dalam air kencingnya pun 6.2 sahaja. Itu pun selepas makan.

2. Dr terkejut juga melihat jantung dan tekanan darahnya normal. Kerana , menurut Dr , pesakit lumpuh sebegini kebiasaanya tekanan darah dan jantungnnya kurang stabil . PG maklumkan pada Dr bahawa PG memberi ubat TRITACE yang PG makan juga jika makan daging atau daging kambing. Dr katakan memang ubat tu bagus bagi mengawal tekanan darah kerana ia melupuskan / mencairkan lemak di dalam saluran darah.

3. Bagi sesiapa yang kaki makan daging dan daging kambing seperti PG yang boleh dikatakan setiap hari atau selang sehari memakannya, elok benarlah membeli ubat ini di farmasi sebagai bekalan jika darurat. Sekiranya selepas memakan daging atau daging kambing atau durian, di nasihatkan makan lah sebelah / setengah biji pil ini. IsyaAllah , boleh bernafas lagilah keesokkannya kalau diizinkan Allah. Juga kalau ada terasa darah tinggi anda naik ( kebiasaannya rasa lengoh di tengkok ) maka elok di makan setengah biji . Dalam masa 15 minit , tekanan darah anda akan turun.

4. PG dah makan ubat ini hampir 8 tahun. Alhamdulillah selamat takat ini. Bukan makan hari-hari tetapi memakannya dalam 4 keadaan di atas. Kalau duit banyak , makan le sebiji sehari. Harganyanya RM 60.00 sahaja. Jenama TRITACE 5 mg.

5. Selamat mencuba. Tak rugi melabur duit untuk kesihatan kita dan keluarga.

No comments:

Post a Comment

PETA PELAYAR