FOLLOWERS

Sunday 15 August 2010

KAUKUS SISWA POLITIK : " TERIMA LAH " DATO ATAU DATO PUN NYAH TERUS DARI KERAJAAN LAGI BAIK !!!!





Ahli parlimen PKR menawarkan kepada Timbalan Menteri Pendidikan Tinggi Datuk Saifuddin Abdullah untuk mengetuai kaukus parlimen untuk membuka jalan bagi penyertaan mahasiswa dalam politik.

"Untuk (penyertaan) mahasiswa dalam politik, kami sedia bekerjasama dengan YB Saifuddin dalam sebuah kaukus dalam usaha menghapuskan Akta Universiti dan Kolej Universit9 (Auku)," kata ahli parlimen PKR bagi kawasan Lembah Pantai, Nurul Izzah Anwar. Berita lanjut : KLIK

Penghuni Gua : Perangkap telah dihulur oleh PKR kepada Tim. Menteri Pengajian Tinggai. Apa lagi. Sambut le perangkap tu Dato Saifuddin. Memang itu hajat Dato pun. Jadi PKR telah hulurkan platformnya.

2. PG dah 3 kali mengingatkan Dato Saifuddin ini di KLIK, KLIK, KLIK , KLIK kerana Dato Saifuddin ini cuba bermain api dan melebihkan sudu dari kuahnya. Kepala Menteri pun nak dipijaknya dalam hal / isu mahasiswa bepolitik.

3. Mungkin juga perangkap ini memang Saifuddin yang nak PKR sediakan untuknya kot. Memang itu hajat Saifuddin. Dulu pun memang beliau adalah yang terapat dengan DSAI selain Dato Zahid Hamidi dan Dato Suhaimi MP Benta ( dah bungkus di arena politik ). Kepada Dato Saifuddin, PG cadangkan bukan sahaja beliau menyertai Kaukus Mahasisa politik yang dicadang oleh PKR tersebut: adalah lebih afdal dan baiknya beliau terus aje keluar dari UMNO dan menyertai PKR. Ada beliau di dalam kerajaan pun, takat ini tak ada pun apa-apa hasil selain menyusahkan kerajaan dan menikam Menteri dari belakang.

4. Tak ada apa pun sumbangangnya terhadap pengajian tinggi. Itulah ( mahasiswa berpolitiklah ) aje modalnya pun setiap hari selama 2 tahun . Lain cadangan dan pandangan untuk kementerian langsung tak ada. Kosong , " yelek ".

5. PKR ini , biasalah. Asal ada peluang ( dalam keadaan isu ini memang diberi peluang oleh Dato Saifuddin mungkin secara sedar kot!!!!! ) dengan muka tak malu, mereka akan tawar apa sahaja. Kalau ada pula MP dan Menteri kerajaan yang syok sendiri pulak seperti Dato Saifuddin ini, lagilah pula. Muka tak malu ini biasalah bagi PKR dan penasihat agungnya. Penasihat agungnya pun, muka pun memang tak ada.

Nota : Ingat dulu selepas pelan 16 sep gagal? Nama Dato Saifuddin ini adalah di antara nama yang dikatakan akan melompat ke PKR bagi merealisasikan hasrat agung DSAI menawan Putra Jaya melalui pintu belakang. Jadi dalam isu mahasiswa berpolitik ini, macam ada, apa-apa aje Dato!!!! Dato ini mungkin kuda racing PKR kot yang dihantar ke dalam kerajaan untuk membuka gelanggang? Teka aje!!!!

Kepada PM dan TPM, nyahkan aje, sekiranya nyamuk-nyamuk ini masih mengigit . Ada pun buat semak dan menyusah serta merimaskan kerajaan aje.................Membazirkan duit gaji yang kerajaan berikan berpuloh ribu ringgit sebulan ( RM 50 k sebulan lebih kurang ). Hasilnya tak mencapai pun KPI kementerian. Ukurlah KPI Dato ini kalau tak percaya. Kalau markah 1 hingga 5. PG berikan 0.001 markah aje. Itu pun kira nasib baik. Ada baiknya Dato Saifuddin ini ambil berat sikit isu kecurian balak di kawasan Temerloh tu. Kecurian balak di sepanjang lebuh raya pantai timur tu. Ada juga faedahnya.... sebagai MP Temerloh.

Nota 2 : Kepada Menteri dan Tim Menteri yang lain, jangan nak menunjuk pandai dan menjadi jaguh untuk mengubah apa yang telah dengan susah payah Tun Mahathir bina dahulu. Jangan nak memandai-mandai.....!!!!!!

10 comments:

  1. Nak ikut zaid ibrahim kedua

    ReplyDelete
  2. BAGAI ORG MENGANTUK DI SORONGKAN BANTAL JEK SI SAIPUDIN NIH!. ADE APE2 KERR DATOOOO??..JGN SILAP LANGKAH SUDAAAA. KANG NYESAL X SUDAA HUHUHU

    ReplyDelete
  3. Orang baru nak bagi peluang kpd YB Saifudin, tengok lah puak umno dah meroyan...

    Apalah punya jumud dan fikiran tertutup umno...


    Elok juga tak bagi mahasiswa politik nih...kang kalu bagi KALAH umno/bn dlm pilihanraya....Tak bagi masuk politik pun UMNO/BN kalah, apatah lagi bila mahasiswa dibenarkan berpolitik, bukan sahaja umno/bn akan kalah, malah akan HANCUR terus!!!! (ini lah pandangan Tan Seri Ibrahim Misai)

    betul..betul...betulll


    Hampehhhh!!!

    ReplyDelete
  4. aku rasa bodoh melayu akan bertambah melayu, bodoh macam melayu Melaka.
    Kalau org melayu bodoh, senang dijadikan bola, suruh duduk dia duduk, suruh tulis blog dia tulis blog, suruh undi dia undi.
    Matlamat utama UMNO adalah memastikan org melayu mengundi UMNO, sat cara nak kekalkan undi melayu kepada UMNO, bodohkan orang melayu. Tapi orang melayu mesti pergi universiti, mesti pandai dan berkemahiran. Bagaimana nak suruh orang melayu cerdik, masuk universiti tapi bodoh berpolitik. Caranya mudah, masuk unversiti jadi cerdik tapi tak tahu apa mengenai politik. Mahasiswa diharamkan berpolitik.
    Sama seperti inggeris dahulu, tidak mahu golongan agama mempunyai kesedaran politik, sebarkan dakwah polot itu kotor dan cemar, tak layak untuk tok tok guru yang suci. Pondok dibuka seluas-luasnya, tapi politik jangan sentuh campur.
    Celako UMNO. pergi jahane UMNO.

    ReplyDelete
  5. cerdik ke mahasiswa berpolitik takat ini. aku tengok saifuddin tak cerdik pun. takiyuddin tak cerdik pun. Sazni tu, tak cerdik pun. PAS cerdik ke. Urus kohilal dalam skala kecil pun lingkup. nak berkokok bab koholal pun tak boleh dan tak berani.

    belajar le dulu. cari ilmu sebanyak mungkin sebelum masuk politik yang penuh tipu muslihat tu. penuhkan ilmu di dada. takat mahasiswa politik, tunjuk perasaan, melalak sana sini, bakar bilik kuliah, letak kepala babi tak payah le. bijak ke mahasisiwa begitu. Hishamuddin si penarik beca tu bijak ke. DSAI tu bijak ke? U pun kena mengulang. ekonomi negara jahanam semasa dia menteri kewangan. mujur tun masuk campur. tidak lingkup.

    sudahlah.

    Saifuddin tu pun suara anuar. dia pun sesumpah sejak dari u lagi. semua kami kenal. Siapa tak kenal saifuddin tu!!!!!!!!!!!! Pak mail menteri hal ehwal pengguna kenal siapa saifuddin. Fuad zarkashi amat kenal saifuddin, dato Ismail NSembilan ( exco Z) pun amat kenal siapa saifuddin)

    sudahlah saifuddin. jangan jadi gunting dalam lipatan . jangan jadi dedalu , hanya sendiri mahu hidup.

    menyampah

    ReplyDelete
  6. Salam pembaca sekalian,

    IPTA-IPTA sebahagian besarnya ditubuhkan dibawah AUKU atas titah Yang diPertuan Agung yang kemudiannya melantik Chancellor Universitinya. Dalam konteks IIUM (UIAM) Chancelornya ialah Sultan Pahang, dan begitu juga bagi IPTA yang lain dimana Chancelornya ada yang terdiri dari Sultan-Sultan. Maka menghapuskan AUKU ibarat menghapuskan IPTA-IPTA dan juga suatu tindakan menidakkan titah YDPA terhadap penubuhan IPTA-IPTA. Pendek kata, menghapus IPTA bermaksud bukan setakat menghapuskan IPTA-IPTA bahkan Chancelor-Chancelor IPTA yang dilantik YDPA. Sudahkah mendapat perkenan Sultan-Sultan dan YDPA?
    Sejak bila seorang ahli politik dibawah mana-mana parti politik yang didaftar diawah Akta Pertubuhan yang diluluskan YDPA boleh mencantas titah YDPA? Bukankah seruan menghapuskan AUKU itu bertentangan dengan piagam mana-mana pertubuhan politik atau tidak dibawah Akta Pertubuhan dan Rukun Negara?

    Dr Abdul Rani in Kamarudin

    ReplyDelete
  7. peningpilkuda
    Ngok...apa yang ko melalut. Nak jadi cerdik bukan sebab join politik. Dah banyak pelajar2 yang mengharumkan nama negara...merekacipta, bersukan, menjelajah dan macam2 lagi...takde satu pun sebab politik.

    Macam2 cara orang nak menjahanamkan orang Melayu.

    ReplyDelete
  8. kalo nak berpolitik x yah masuk uni...
    terus masuk/aktif politik kan senang..x yah nak pening2 ngan akta2 auku nih..

    ReplyDelete
  9. anon 13:34
    sembang bkn main hebat lagi
    mcm lu jer melayu paling bijak kt malaya ni
    tapi sayang xda kote..setakat menyalak dlm blog ape barang....
    berdepan la kalau berani
    tgk ada bran ka x

    ReplyDelete
  10. Yang sibuk nak mahasiswa berpolitik.. ( siswa/siswi melayu) dah CPA ciput nak main politik pulak.. agenda tersirat supaya melayu hanyut....salah satu carahancurkan bangsa melayu.. takkan tak boleh sabaq sampai abis belajaq.. dah graduate nak berpolitik 25 jam sehari pom politik la tadak sapa nak marah... sedarlah skit.. agenda mengahncurkan melayu ni.. dah le beberapa kerat jer yang pointer 3.00 siswa/siswi melayu... jangan mimpi ler 3.75... nok politik lagi heheheh

    ReplyDelete

PETA PELAYAR