FOLLOWERS

Sunday 29 July 2012

MENGAPA DIAM ??? KAH KAH KAH KAH KAH !!!!








inSharSekali baca, mungkin ramai beranggapan kenyataan akhbar Persekutuan Kristian Malaysia pada 18 Julai lalu yang bertajuk “Undilah Dengan Baik, Undi Supaya Negara Malaysia Lebih Cemerlang”, tidak ada yang pelik.
Kenyataan itu merujuk hasrat mana-mana rakyat dalam mana-mana negara untuk mendapatkan pimpinan yang dapat melaksanakan prinsip keadlian, ketelusan serta menghormati hak asasi rakyat.
Barangkali kerana kebebasan itu juga persekutuan berkenaan mengeluarkan pandangan Bishop utama padahal saranan itu tidak dikemukakan oleh penganut atau kesatuan agama lain.
Namun, mustahil persekutuan tersebut sengaja mengeluarkan pandangan tersebut tanpa ada agenda tertentu ketika pilihanraya umum (PRU) ke 13 sudah hampir diambang pintu.
Persoalan ini timbul kerana prinsip akhir disarankan pihak terbabit merujuk kebebasan agama merangkumi kebebasan untuk menganut, mengamal dan menyebar agama tanpa sebarang pembatasan yang tidak wajar dari undang-undang, penegahan atau larangan.
Prinsip ke lapan inilah amat tidak disenangi Presiden Jati, Datuk Dr Hasan Ali yang menganggap ianya tuntutan keterlaluan dan diluar lingkungan perlembagaan yang sudah dipersetujui bersama sebelum Merdeka.
Beliau melihat tuntutan itu bukan sahaja bertentangan semangat perlembagaan malah akan merungkai asas-asas kehidupan 28 juta rakyat Malaysia yang semuanya inginkan keamanan.
Katanya dalam sidang media di Kelab Sultan Sulaiman di ibu negara, Sabtu, tuntutan itu akan membuka ruang tuntutan tidak munasabah dan akhirnya akan menghasilkan kekacauan, huru hara dan ketidakstabilan.
Melihat perkara itu dibuat membabitkan kuasa memilih dalam PRU 13, bekas pemimpin PAS dan ExcO Kerajaan Selangor itu melontar persoalan, “ Adakah Persekutuan Kristian Malaysia menganggap bahawa kerajaan sekarang tidak mampu memenuhi tuntutan mereka,” atau “Adakah yang dimaksudkan bahawa Pakatan Rakyat lebih bersedia untuk melaksanakan tuntutan yang diutarakan persekutuan itu?.”.
Sehubungan itu, beliau yang juga Adun Bebas Gombak Setia menuntut Persekutuan itu memberi penjelasan dan juga mahu tahu sama ada pembangkang bersetuju dengan perkara tersebut.
“Sekiranya itu dipersetujui Pakatan Rakyat, saya ingin mengajukan soalan, adakah PAS juga bersetuju untuk melaksanakan tuntutan tersebut kerana parti itu dalam komponen PR,” tegasnya.
Menjawab soalan, Dr Hasan berkata, adAlah tidak bagus pihak itu menimbulkan perkara itu kerana ianya menyentuh Perlembagaan Persekutuan dan Enakmen Agama Negeri-Negeri. “Jia dua perkara ini dipinda untuk memenuhi prinsip yang dituntut itu, ianya akan menimbulkan persoalan besar. Sepatutnya, beri orang Islam kemudahan seperti diiktiraf perlembagaan,” katanya.
Beliau bertegas menuntut PAS menyatakan pendirian parti itu berhubung perkara tersebut kerana rakyat ingin tahu sama ada parti yang berasaskan Islam itu benar-benar memenuhi matlamatnya. -28/7/2012- OLRH ROSLAN BIAN
Penghuni Gua : Hoi PAS dan PKR..... mengapa masih diam? Memang sah PAS meredakan tuntutan persatuan Kristian ini . PAS meredakan dan bersetuju dengan PKR untuk benarkan dan ubah perlembagaan Malaysia untuk agama Kristian dan agama lain di sebarkan dengan bebas di kalangan umat Islam.
3. PKR jangan dok kiralah. Lelaki Y inilah yang dok bagi lubang pada puak ini yang menyebabkan puak kristian ini dah besar kepalanya.
4. Itulah PAS. Pejuang Islam tahi minyak !!!!!!!!!!!!!!!!

5 comments:

  1. pas kata "ditelan mati mak, diluah mati bapak". kulum je la selagi terdaya...

    ReplyDelete
  2. KEHKEHKEH PASRAEL TGH RUNDING HARGA DGN DAP. BERAPE HARGA PASRAEL UTK TUTUP MOLOT..ISLAM DAH KENA JUAL OLEH PASRAEL BROO..HUHUHUHU

    ReplyDelete
  3. KIH KIH KIH KIH. BETUL TU ANON

    ReplyDelete
  4. Boleh pecaya ka mulut2 UMNO ni? Dasar penipu.

    ReplyDelete
  5. baca blh la percaya jgn
    nti dgn lu2 skali kena penyakit "kencing kotor"
    wakakakka!

    ReplyDelete

PETA PELAYAR