FOLLOWERS

Wednesday 18 July 2012

PAS TAK BEROTAK : KATA MB KEDAH !!!!! KAH KAH KAH KAH KAH !!!!



PAS DOK BANTAI SEPARUH NYAWA PENYENARAIAN FELDA DI BSKL. PERHIMPUNAN OREN DIBUAT. KE MAHKAMAH PUN MEREKA BAWA ISU INI. FELDA DI SAMAN. ISA SAMAD DI BANTAI HARI-HARI MENGENAI PENYENARAIAN FELDA. APA YANG TAK MEREKA KATA DAN HINA FELDA DAN ISA SAMAD. !!!! KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH !!!!!!!! KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH !!!!

AKHIRNYA MB KEDAH TELAH MENUNJUKKAN KEPADA PAS, DAN PEMIMPINNYA KHUSUNYA KEPADA MR BEAN DAN MAZLAN ALIMAN BAHAWA MEREKA SEMUA INI BODOH . MB KEDAH MELALUI PKNK TELAH BELI SAHAM FELDA KERANA MEREKA MELIHAT APA POTENSI UNTUNG BESAR BERBANDING DENGAN KPPERASI KOHILAL DI KELANTAN.!!!! KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH !!!!!!!! KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH !!!!

MB KEDAH BIJAK. MEMANG DIA NAK MENUNJUKKAN PAS DAN PEMIMPINNYA BODOH MENGENAI PERNIAGAAN. PAS KATA HARAM, MB KEDAH TETAP BELI. AKHIRNYA PERHITUNGAN MB KEDAH BERBALOI. SAHAM TERSEBUT UNTUNG BUTA / ATAS ANGIN AJE. YANG GIGIT JARI IALAH PAS KELANTAN DAN MAZLAN ALIMAN, MAHFUZ DAN SEMUA PEMIMPIN PAS YANG DOK KENCING HARI-HARI MELALUI PERHIMPUNAN OREN.!!!! KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH !!!!!!!! KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH !!!!

DENGAN LAIN KATA, TINDAKAN MB KEDAH BELI SAHAM FELDA ITU ADALAH MB KEDAH NAK KATAKAN PAS DAN PEMIMPINNYA BODDOH DALAM PERNIAGAAN, SEMUA HAL NAK DIPOLITIKKAN. CAKAP LEBIH. PERNIAGAAN YANG DIBUAT OLEH PAS SEPERTI KOHILAN DAN DINAR EMAS PUN TAK KE MANA. CUBA TANYA  MB KEDAH !!!! ADA KE  PKNK BELI SAHAM KOHILAL DAN DINAR EMAS KELANTAN YANG MEREKA DOK GAH SANGAT TU ? TAK ADA!!!!! APA ISYARATNYA?!!!! KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH !!!!!!!! KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH !!!!

TAK ADA POTENSI PERNIAGAAN YANG DIBANGUNKAN OLEH PEMIMPIN PAS. TAK ADA POTENSI DAN PROSPEK LANGSUNG. ORANG MEREKA SENDIRI PUN TAK BELI !!!! DENGAN LAIN KATA ... MB KEDAH CAKAP... PAS DAN PEMIMPINNYA MEMANG KEPALA PENUH TAHI DAN BODOH.!!!!!!! KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH !!!!!!!! KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH !!!!

TAK GITU ? !!!! KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH !!!!!!!! KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH !!!!!!!! KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH !!!!!!!! KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH !!!!

20 comments:

  1. MB Kedah memang bijak dan tak pernah bagi chance pada mana-mana orang yang cuba nak bodohkan beliau samada TV3, Kerajaan BN, DAP, PKR atau PAS sendiri. Media kaki adu domba pun tak boleh cari makan.
    Kalau dah perlu pada wang, berniaga la, cari untung. Belajar yang baik dari orang Cina, bukan belajar yang busuk perut dari Melayu atau belajar yang pusing dari India. kah kah kah kahhhhhhhhhh. Baru padan muka aku...

    ReplyDelete
  2. MB Kedah orangnya licik. Bila ada kebodohan dari pihak kedah, dia buat bodo saja. Bila ada publisiti dia cepat2 kedepan. Ntahlah, ada orang memang boleh jadi macam ni. Tak paham aku.

    ReplyDelete
  3. AKU PUN TAK FAHAM SI TAK TAU TAK TAU INI. YANG DI FAHAM TAK TAU TAK TAU AJE. KAH KAH KAH KAH

    ReplyDelete
  4. Pemandu kata ON je, Ostad Jijan ape lagi kaut la saham 1 juta unit.... tapi dapat 500,000 unit pun dah di kira rezeki. Yang bodoh mamat-mamat otak OREN je......

    ReplyDelete
  5. Oppsss... lupe nak letak. Untuk mamat-mamat otak OREN....

    Kah kah kah kah kah kah kah kah.... hangpa memang BODOH BAHALOL....

    ReplyDelete
  6. Kah kah kah kah kah.... Ostad Jijan TAK TAU nak jual saham 500,000 FGVH pada sesiap yang nak beli untuk tutup KEMALUANNYA...!!!!

    Mamat-mamat otak OREN tak mau beli ke??? Mintak FREE je dengan ostad Jijan, leh dapat untung RM 5.39 seunit (harga seunit saham FGVH sehingga semalam). Mintak 1 lot, kurang-kurang dalam tangan ada RM5000. Mamat-mamat otak OREN ape lagi??? Kalau takmau, gigit jari je la ye.....

    Kah kah kah kah kah kah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alamak, dah tinggal 450,000 je. Yang lebih tu ostad Jijan dah songlap dulu keuntungannya... nasib hangpa la mamat-mamat otak OREN. dah bodoh nak buat camner....

      Delete
  7. mamat otak oren harapkan harga saham fgvh dibawah rm4.55 pada hari pertama disenaraikan.baru mereka boleh ketawa hingga berguling-guling sampai kejalan raya.ustaz azizan pun bercucuran air mata kena balun dengan mamat otak oren ni.nampaknya harapan tinggal harapan lah.

    ReplyDelete
  8. Ini la buat kerja cara Isle alagaPAS.....

    ReplyDelete
  9. ostat jijan mana taw. daiaa tetap tak taw, tak taw...

    ReplyDelete
  10. Ostad jijan memang tak taw apa2, tapi untung depa ambik dulu la naa.... yang tu dia taw la...

    ReplyDelete
  11. Ayat-ayat kaver malu dari ostad Jijan...

    "Memang semua saham keluar diberi tawaran kepada kita dan kita beli, tapi isu ini sensitif sikit dan kita akan jual balik (saham FGVH)... jangan pihak lain kata kita tak bersama pakatan rakyat sebab ini masalah teknikal."

    -------------------------------------

    Eh, Mampuz Bean kata ostad Jijan tak taw ape-ape pasal pembelian, pegawai yang pro-UMNO je yang beli saham tu tanpa pengetahuan ostad Jijan. Camner lak ostad Jijan leh kata dia ditawarkan saham tersebut dan terus beli. Ditawarkan banyak mane tu ostad Jijan??? 1,000,000 ke 500,000 unit??? Tak abis kelentong je la puak depa ni....

    ReplyDelete
  12. Sama-sama kita tengok apa nasib saham FGVH 5 tahun akan datang. APa sudah nasib orang Felda Sendayan? Sungai Buaya? Tak abis2 jadi mangsa. Apa nasib Amanah Saham Darul Iman? Amanah Saham Wawasan? Amanah Saham Johor? Saham sana saham sini...tak kaya2 pun rakyat. Kekalahan Malaysia dalam mahkamah antarabangsa pasal tuntutan Pulau Batu Putih cukup memalukan...tu la UMNO sibuk cari duit abis lupa tanah air sendiri sedang diintai orang asing. Sape yang bodoh?

    ReplyDelete
    Replies
    1. “PKNK mohon saham FGVH sebanyak 1 juta unit tetapi Miti hanya luluskan 500,000 unit. Kita beli pada harga RM4.55 seunit, di mana jumlahnya mencecah RM2,275,000,” katanya.

      Menurutnya, mana-mana syarikat atau individu layak dibenarkan membeli saham itu setelah disenaraikan di Bursa Malaysia dan PKNK berbuat demikian atas prospek perniagaan.

      “Bagi saya ia satu keputusan perniagaan yang bijak, di mana PKNK sasarkan akan beroleh keuntungan RM500,000 daripada pembelian saham itu.

      ------------------------------------------

      "Satu keputusan perniagaan yang bijak" maknanya propektus saham FGVH adalah bagus dan berdaya saing. Pencacai dalam PKNK sendiri mengakuinya, tapi pencacai otak OREN kata tak bagus..... ate apeke BONGOK BEBENOR deme ni.....

      Kah kah kah kah kah kah

      Delete
  13. Ape jadi pulak kat KOHILAL??? Tak nampak untung langsung... modal pun LESAP...!!! Tak payah tunggu 5 tahun pun.... HEBAT...!!!! Sape yang terlebih bodoh??

    ReplyDelete
  14. Isu Kohilal dah dijawab berulang kali. Puak UMNO yang terlebih bodoh bengap. RM3 bilion dah settle, diulang2 lagi. Tak ke BODOH KE BANGANG NAMANYA tu. Kedaulatan negara pun tak terjaga sibuk nak cari duit, pastu minta duit derma Teleton la, ntah apa ton lagi, semua anjuran paper UMNO, semua duit kena kebas.

    ReplyDelete
    Replies
    1. “Bekas ahli Kohilal mohon keprihatinan" Nooramaludin Mohamad, Bandar Jengka Sehubungan itu, sehingga sekarang saya masih belum menerima apa-apa bayaran / pemulangan balik wang caruman saham kohilal yang berjumlah hampir RM4,000.00. Sudah hampir 4 kali surat saya utuskan, namun tiada jawapan dari Kohilal. Besarlah harapan saya agar Kohilal dapat memulangkan kembali wang saham yang saya laburkan itu dipulangkan segera. Saya amat memerlukan wang tersebut bagi urusan perbelanjaan persekolahan anak-anak saya. Sekian, semoga mendapat perhatian dan tindakan yang sewajarnya dari pihak tuan” Sudah empat kali Nooramaludin tulis surat minta balik duit dia, habuk pun tak dapat. Sila perhatikan bahawa Nooramaludin tidak minta bayaran dividen atau bonus. Beliau minta dipulangkan pelaburan asalnya saja RM4000 untuk bayar perbelanjaan sekolah.


      Jawapan kepada surat berkenaan....


      “Bekas pengarah: Pelaburan Kohilal rugi kerana ‘tidak bernasib baik’ Seorang bekas pengarah Koperasi Al-Hilal (Kohilal) berkata, kegagalan pelaburan koperasi itu – yang dianggotai oleh ahli PAS – pada tahun 1990-an sehingga kerugian RM45 juta, bukanlah kerana kelemahan pihak pengurusannya, tetapi kerana ‘tidak bernasib baik”.

      ---------------------------------------

      ALASAN DARI PENIPU RAKYAT.....

      Delete
  15. Pada 5 MAC 2010, di Ibupejabat KOHILAL di No. 34-4-1, Blok F, Jalan 4 /50, Off Jalan Gombak, Diamond Square, KUALA LUMPUR, satu wawancara khas telah diadakan di antara SHAMSURI bin ROSLAN dengan MOHD KUSRIN bin RAHMAD , RAZALI bin MOHD DAUD dan MOHD SHUKOR bin ABD. AZIZ.

    Wawancara tersebut diadakan untuk mendapatkan fakta sebenar berhubung isu penyelewengan KOHILAL sebanyak RM 45 juta. Antara lain wawancara tersebut mendedahkan perkara berikut:

    a. Selepas menerima aduan ahli koperasi berhubung skim pelaburan berjuta Ringgit yang diperkenalkan Pas antara 1996 dan 1999; Koperasi Al-Hilal Berhad atau KOHILAL yang ditubuhkan oleh Pas, disiasat oleh Jabatan Pembangunan Koperasi (JPK) dan Suruhanjaya Sekuriti (SC) atas dakwaan berlakunya penyelewengan pengurusan yang bermula sejak 2001.

    b. MOHD KUSRIN bin RAHMAD menganggotai Lembaga Pengarah baru pada JUN 02.

    c. Lembaga Pengarah menyedari ramai ahli KOHILAL tidak berpuas hati dengan pengurusan skim-skim pelaburan tetapi tiada apa yang boleh dibuat oleh ahli yang tertipu. Mereka hanya melolong bahawa pihak pengurusan melakukan penyelewengan. Perkara ini telah dibangkitkan dalam mesyuarat Koperasi serta persidangan parti Pas.

    e. Yang menjadi kebinggungan sekarang ialah jika ahli Kohilal boleh mendapatkan kembali pelaburan mereka sebanyak RM39.80 juta. Pengarah Kohilal KURSIN bin RAHMAD berkata ianya tidak mungkin berlaku kerana wang tersebut telah ghaib dalam beberapa skim pelaburan yang tidak menguntungkan. Wang RM39.80 juta telah lesap macam jin masuk ke dalam botol.

    f. MD. SHUKUR bin ABD AZIZ berkata skim-skim tersebut dikendalikan anak syarikat yang bernama KOHILAL Holdings SDN. BHD. (KHSB) di antara 1996 dan 1999 yang kini telah pun gulung tikar.

    KHSB ini pernah mempelawa ahli-ahlinya melabur melalui KOHILAL. Ini adalah penyelewengan besar. Md Shukur menuduh Ahli Lembaga Pengarah lama melakukan kesalahan menipu apabila mereka mengarahkan dana tersebut dipindahkan ke akaun anak syarikat KHSB untuk mengendalikan skim-skim tersebut.

    g. SHUKUR bin ABD. AZIZ menjelaskan bahawa jumlah pelaburan membabitkan sejumlah RM 46.5 juta. Daripada jumlah tersebut, RM 8.9 juta dilaburkan dalam projek ladang burung unta, RM 8.9 juta digunakan untuk membeli saham penerbangan MALAYSIA (MAS) manakala RM 9 juta dan RM 16.2 juta lagi masing-masing dilaburkan dalam sektor pertanian di INDONESIA dan Perdana Teknologi Venture. RM43.2 Juta semuanya.

    Hanya orang dunggu akan melabur RM8.9 juta dalam projek burung unta. Inilah dunggunya menjadi ahli Pas, asyik dengan unta sahaja. Di sini juga nampak betapa munafik Pas – membeli saham MAS sebanyak RM8.9 juta. Dulu Pas pernah menuduh MAS ”haram” sebab MAS hidang minuman arak dalam penerbangan.

    Bakinya RM3.3 juta dilaburkan dalam 24 anak syarikat KHSB, termasuk UMMAH Asset Management yang kini disiasat Suruhanjaya Sekuriti atas kesalahan mengumpul dana daripada ahli Kohilal tanpa sebarang lesen rasmi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. h. Pada mulanya Kohilal telah membyar dividen 10% - 15% kepada ahli pada setiap bulan. Selepas 1997 bayaran dividen lesap macam asap. Para ahli mula menuntut keuntungan pelaburan dan ingin mengetahui perkembangan pelaburan mereka. Mereka juga mempertikaikan proses membuat keputusan berhubung pelaburan tersebut. Sehingga kini, Ahli Lembaga Pengarah baru tidak mengetahui proses pelaburan yang dijalankan samada kajian dibuat mengenai daya untung projek-projek pelaburan KHSB. Semua dokumen mengenai pelaburan dana juga tidak ditemui. Inilah antara cara Pas menipu ahli Kohilal.

      i. Satu sumber KOHILAL mendedahkan bahawa tiada sebarang kajian dibuat kerana KHSB (anak syarikat) juga diuruskan oleh orang yang sama, yang menganggotai Lembaga Pengarah KOHILAL. Ahli-ahlinya marah dan menganggap pihak pengurusan dan Lembaga Pengarah mengabaikan etika bisnes. Mereka menuduh Lembaga Pengarah bertindak tanpa pedulikan bahawa ahli Kohilal telah menghabiskan wang simpanan hari tua untuk melabur dalam skim palsu KOHILAL. Akhir sekali semua di tipu oleh Pas.

      Keadaan diburukkan lagi apabila pihak pengurusan yang lama tidak mengakui kesilapan mereka sebagai mana laporan tahunan KOHILAL bagi tahun 2003.

      j. Tapi apakah cara penyelesaian yang dicadangkan oleh Pas? Dalam wawancara tersebut KURSIN bin RAHMAD , MD. SHUKOR bin ABD. AZIZ dan RAZALI melahirkan harapan agar kesemua 89,000 ahli dapat membantu pihak pengurusan sekarang bagi memajukan lagi koperasi tersebut serta tidak lagi mengungkit kesilapan lalu serta turut membantu pihak pengurusan baru meningkatkan lagi mutu dan prestasi syarikat dalam melaksanakan rancangan – rancangan perniagaannya.

      k. Lembaga Pengarah sedang mengkaji projek 5 tahun untuk mengumpul dana RM 50 juta melalui pelbagai aktiviti perniagaan yang telah dirancangkan, termasuk usaha niaga dengan Maktab Kerjasama Malaysia.

      l. Maksudnya setelah telan duit ahli Kohilal sebanyak RM46 juta, sekarang Pas nak ahli yang sama melaburkan sekali lagi (Round 2) dana sebanyak RM50 juta untuk menutup penyelewengan mereka


      ---------------------------------------------

      Isu kohilal dah berjawab??? Kah kah kah kah... aah, jawab dengan kata salah pengiraan dalam pentadbiran. Lepas tu suruh orang ramai labur lagi... UDAH LABUR TERUS LEBUR...!!!! BIJAK.. BIJAK....

      Kah kah kah kah kah kah.... 4 tahun je kene kencing terus ilang....

      Delete
  16. AWAS....
    ada perompak berjubah dan berserban di kalangan anda !!!!

    ReplyDelete

PETA PELAYAR