FOLLOWERS

Tuesday 7 August 2012

TAKUT KE ???? KAH KAH KAH KAH KAH KAH !!!!


Agenda Daily

Menanti khabar gempak Khalid Ibrahim nak bubar Dewan Undangan Negeri Selangor berasingan...

Selepas kegagalan Pelan 16 September, pembangkang beria-ia mencabar Parlimen dibubarkan kerana yakin konon mereka boleh mengambil alih Putrajaya.

Namun, pembangkang mula goyah selepas melihat banyak perubahan dilaksanakan kerajaan Barisan Nasional (BN) mula menampakkan semula sokongan rakyat kepada BN dan sekaligus desakan pilihanraya segera senyap begitu saja.

Untuk tutup malu, kerajaan negeri yang ditadbir pembangkang mula keluar kenyataan berbeza kononnya tidak akan membubarkan Dewan Undangan Negeri (DUN) masing-masing jika Parlimen dibubarkan terlalu awal.

Selangor dan Pulau Pinang masing-masing beri alasan manakala Kedah dan Kelantan nampak mahu pilihanraya DUN serentak dengan Parlimen.

Kerajaan PKR Selangor pernah buat kenyataan hanya setuju bubar DUN jika pilihanraya umum selepas Jun lalu tetapi kini Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim mula bercakap lain soal pembubaran DUN Selangor.

Beliau dilaporkan bahawa kerajaan Selangor hanya akan membuat keputusan sama ada membubarkan DUN serentak atau berasingan dengan Kerajaan Persekutuan, selepas menilai keberkesanan Program Pengukuhan Demokrasi yang dijalankan.

Alasannya, Pengukuhan Demokrasi itu kini masih berjalan di seluruh Dun di negeri ini dan sebahagiannya telah selesai.

“Sebab utama kita belum buat keputusan (bubar DUN serentak atau tidak) kerana kita mahu memastikan pengundi dalam daftar pemilih SPR benar-benar bersih dan sebab itu juga kita wujudkan Program Pengukuhan Demokrasi ini,” ujarnya.

“Setakat ini 29 daripada 56 DUN sudah kita terima maklumat selepas terlibat dengan Program Pengukuhan Demokrasi, manakala bakinya belum lagi," katanya kepada Keadilandaily, Ahad.

Sehubungan itu kata Khalid, mesyuarat khas mengenainya akan diadakan pada 17 Ogos ini bersama Unit Perancang Ekonomi Negeri (Upen) dan kumpulan berkaitan.

Tidak pelik dengar Khalid cakap tunggang langgang pasal mahu bubar DUN serentak atau tidak kerana beliau tahu Selangor kini jadi sasaran utama untuk dirampas semula oleh BN.

Khalid juga tahu pelbagai isu semakin menjerut lehernya terutama soal krisis air yang boleh menyebabkan rakyat ‘angin’ jika kemarau atau krisis air yang dijangkakan beberapa tahun lalu jadi kenyataan sedangkan beliau terus bermain politik tanpa mahu menyelesaikannya.

Sebenarnya sudah ada kebimbangan di pihak pembangkang untuk berdepan PRU 13 kerana itu mereka jadikan SPR sebagai ‘kambing hitam’ dengan menuduh pihak berkenaan tidak melaksanakan sistem pilihanraya telus dan adil.

Apa lagi helah terbaik yang ada di pihak pembangkang kerana SPR sudah mula melaksanakan perubahan dan penambahbaikkan yang dituntut dan semua ini dinilai rakyat betapa kerajaan BN mendengar dan bersedia melakukan perubahan jika sesuatu perkara itu menambah kebaikkan.

Mungkin sebab itu, Khalid buat kenyataan belum memutuskan membubarkan DUN serentak dengan Parlimen kerana khuatir kerajaan PKR di Selangor akan tumbang kerana banyak janji tidak ditunaikan sebaliknya BN yang semakin berjasa kepada rakyat.

Bukan sahaja isu air, penyelewengan dalam penyelesaian hutang Talam, terbaru Unisel yang berhutang dengan syarikat yang menyediakan kemudahan asrama kepada pelajar-pelajar universiti milik kerajaan negeri itu semakin menambah parah luka kerajaan PKR Selangor.

Khalid sudah hilang ‘gentleman’ berdepan isu-isu ini dan Program Pengukuhan Demokrasi yang belum selesai hanya alasan untuk tidak membubarkan DUN jika Datuk Seri Najib membubarkan Parlimen sama ada selepas Aidil Fitri mahupun Aidil Adha.

Dalam erti kata lain, Khalid semakin takut dengan bayang-bayang yang dicipta sendiri tambahan pula pergolakan antara kem beliau dengan Timbalan Presiden Azmin Ali yang bercita-cita menduduki kerusi Menteri Besar akan datang bukan rahsia lagi.

Pilihan terbaik Khalid adalah bertahan selama mungkin dengan kuasa eksekutif yang ada mengelak DUN dibubarkan ataupun mungkin beliau bubar DUN selepas Mac 2013 kerana masih belum puas berjanji kepada rakyat Selangor.

Sekutu beliau Lim Guan Eng juga mungkin ikut ini kerana Ketua Menteri Pulau Pinang itupun pernah buat kenyataan tidak akan bubar DUN serentak dengan Parlimen.

Guan Eng pun tengah berserabut dengan pelbagai isu dan kritikan termasuk hubungan dengan pembantunya dan pemilikan rumah mewah oleh pembantu tersebut.-6/8/2012- OLEH ROSLAN BIAN

Penghuni Gua : Cakap berdegar!!! Takut pulak nak bubar DUN mereka. Punaisihat tu yang dok ketak lutut kot ? Kah kah kah kah kah !!!!

2. Cabar kerajaan pusat  bubar parlimen, tapi diri sendiri kecut telok !!!! Kah kah kah kah !!!!

10 comments:

  1. Ape la BaNgang bebeno si PG Hindu anak Omar ni...
    Tu kan hak dia, sukati dia la nak bubar serentak ke tidak...dia ade strategi la BoNgok!

    Kat Parlimen tu hak Najib... cume dia tak berteloq je nak bubar skrg walaupun kononnya dahdpt sokongan semula dari rakyat tapi sampai la dok RASUAH dan pujuk rakyat.

    Cantik idea Khalid tu... kita pakat tumpukan kat Parlimen dulu, baru ngancam. Byk sikit duit RASUAH KERAjaan Najib kene tabur.

    Dgn limpahan RASUAH yg ditaburkan dgn KERAjaan skrg, rakyat patut bersyukur dan berterima kasih bukan pada Najib tapi pada Pakatan Rakyat. Kerana taburan wang ini berlaku kerana kekuatan pembangkang dan ketakutan Najib dgn kekalahan.

    Ayuh Pengundi Muda...fikir2 kan, JOM BERUBAH.
    ABU - Asalkan Bukan UMNgOk!

    ReplyDelete
  2. Najib bila nak bubar, dengo cita nak bubar sejak tahun lepeh sampai naik boring kite pegi khusus SPR, tapi keto sampe la ni tak bubar lagi.

    ReplyDelete
  3. ko la bangang...kalo dh hak die yg pr duk sibuk suruh najib bubar parlimen apehal...

    ReplyDelete
  4. kalo najib bagi sume rasuah...tp kalo pr bg sume sedekah...ape la bangang nye korg nie...xtau la nk terima kasih pade kerajaan..dlm kate rasuah korg sapu gak...bodonye pembangkang...xtau nk bersyukur...ngaku islam tp ati perut yahudi...

    ReplyDelete
  5. TELOW DIORANG YG TENGAH KEMBANG KUNCUP BROO!..DIORANG GAK CKP DUIT TU HAK RAKYAT..SKANG NAJIB NAK BG BALIK HAK RAKYAT DIORANG PLAK GEGEL LUTUT..KEHKEHKEH

    ReplyDelete
  6. Kalo nuar tonyoh pungkok dan konkit cina doll kata nak kazaf sebab tiada bukti. Bila bab air melekat kat celah kelengkang cina doll sapu ngan tisu. Bila lubang pungkok sapu jelly rupa2nya selalu dah buat kerja lagu tu...

    ReplyDelete
  7. Jika sape2 ada sembelit kena cangkung dan tonggeng sewaktu ada kumpulan bagi terhindar dari sembelit. Tanyalah pak guru dia... sape hah... ekekleh langsi ko wat2 tak taw lak...

    ReplyDelete
  8. Dalam 54 tahun perintah, dah dokek ujung nyawa baru sedo... baru nak bagi HAK RAKYAT! Nak bagi HAK RAKYAT ke nak pancing undi, nak bodek atau paling tepat nak RASUAH.

    Rakyat dah bijak skrg! UMNgOk Be-eNd bagi, kita belasah...ngundi tetap PR. ABU - Asalkan Bukan UMNgOk Be-eNd.

    Selama ni ade kite merasa HAK kite... habis disamun dek tembolok penyangak UMNgOk Be-eNd ni. Bile LAHAP dek penyamun dan penyangak pemimpin UMNgOk Be-eNd ni... tak pernah ade yg bersalah, sume terlepas atas sebab2 teknikal konon.

    Ayuh Pengundi Muda... diberi kita ambil sebab memang HAK RAKYAT.
    Mengundi kite tetap pangkah tapi PANGKAH PR... kita pakai prinsip ABU - Asalkan Bukan UMNgOk Be-eNd.

    Setelah 54 tahun... bile pembangkang kuat macam kita terima. Bayangkan bila pembangkang yg perintah... dgn kawalan ketirisan; pengurangan RASUAH dan menjauhkan wang RAKYAT dari tembolok pemimpin UMNgOk Be-eNd...insyaALLAH kita akan dapat lebih dari RASUAH pilihanraya yang ditabur dek UMNgOk Be-eNd dihujung usia ni!

    Hidup Melayu! 3X... tapi bagi IC kat pendatang!
    Hidup Melayu! 3X... tapi penyokong melayu ikat perut, pemimpin Melayu buncit perut!
    Hidup Melayu! 3X... dah kat hujung nyawa baru nak menagih-mengumpan-merayu, sebelum ni dok kata get lost you!

    ReplyDelete
  9. hidup totey 3x nuarq mudah konkit...
    keras totey 3x mudah masuk lubang kunyit...
    sapu totey 3x tisu jamban lepas main cina doll...

    ReplyDelete
  10. Anon 15:55... PR tak suruh pun cume tunggu je! Tapi awat sampai skrg tak bubar2 walaupun dok kata dpt semula sokongan. Kesian kat Najib dok kempen sorang2... byk sambutan sbb dibayar dan kakitangan kerajaan dipaksa.

    Anon 15:57... dah RASUAH yg dibagi memang duit RAKYAT, kita ambik je... pangkah tetap PR! Kitorang tetap bersyukur! Bersyukur kerana dgn pembangkang yg kuat...rezki makin melimpah. Sebelum diBALUN dek pemimpin UMNgOk Be-eNd, rakyat dok ikat perut...pemimpin buncit perut!

    Jeffrog... dah dekat hujung nyawa, baru sekarang nak bagi! Kenape tak bagi dalam tempoh 54 tahun lalu? Dah nak karam baru tersedar kat mana HAK RAKYAT.... baru tersedo janji Tun Razak ttg Royalti Minyak? Ade banyak lagi HAK RAKYAT yg nak dikembalikan ke?

    Memang PR gigil lutut sbb tak sabo tunggu PRU13.....bile nak bubar?

    Anon 23:10, 23:14 dan 09:07... cari la fakta bukan dok crite seks/ftnah dibulan posa ni.

    Ayuh Pengundi Muda....JOM BERUBAH, UNDI PR!
    ABU - Asalkan Bukan UMNgOk Be-eNd!

    ReplyDelete

PETA PELAYAR