FOLLOWERS

Sunday 28 February 2010

KELANTAN TAK NAK WANG EHSAN : TAK NAK SUDAH !!!



Kerajaan Kelantan tidak akan menyekat langkah kerajaan Pusat untuk memberi wang ehsan kepada rakyat negeri itu melalui Jabatan Pembangunan Persekutuan (JPP), kata Timbalan Pesuruhjaya PAS III Kelantan Datuk Mohd Amar Nik Abdullah (bawah). Beliau, yang juga Pengerusi Jawatankuasa Pembangunan Islam, Pendidikan dan Dakwah Negeri, berkata apa yang menjadi tuntutan kerajaan negeri ialah wang royalti, bukannya wang ehsan. Berita lanjut : KLIK

Penghuni Gua : Tak hendak sudah. Pengalaman PG di Kelantan seama 6 tahun! Cakap aje. Tengok le bila dah disalurkan duit tu. Ramai pemimpin dan ADUN serta pemimpin PAS akan mengindim ikut pintu belakang . Salah satu caranya ialah dengan membuka syarikat proksi.

2. Lama dah kenal PAS. Bukan sehari. Dulu pun pernah pada 1990. Curi balak siam halal di kawasan sempadan Tanah Merah Jeli / Bukit Tar Thailand. Dan-dan tu jugak keluar fatwa halal curi balak orang kafir. Pak Nok Aziz tahu hal ini dan siapa keluar fatwa ini. Hidup lagi pemimpin PAS yang seorang ini dan masih menjadi MP. Serban sebesar bakul. Akhirnya 12 pegawai jabatan hutan di tangkap selama 8 hari dan di bawa ke Narathiwat Thailand. PG terlibat langsung dalam kes ini .

3. Faham benar bab sikap pemimpin-pemimpin PAS ini. Duit baitulmal untuk pengikutnya kerjakan haji pun habis di kebasnya. Lihat ajelah. Pemimpin PAS yang merembat duit ini pun masih ada rumah di Temerloh dan akhirnya bila dah terdedah skandal tu, keluar PAS. Entah ke mana hala tujunya sekarang. Cakap aje boleh le.

4. Apa pun, mengenai wang ehsan atau royalti ini Kelantan pada pandangan PG tetap tak layak. Sila : KLIK. Tak mahu juga , sudah !!!!!

5 comments:

  1. yaa..naa setuju sangat..tapikan yang tak tahan tengok tu..kat pasat siti khatijah dia pasang banner besar..ayatnya mcm ni " WALAUPUN KITE SEKIN..TAPI KITER TAK MINTAK SEDEKAH" .dan-dan masa nak beli makanan ada orang tua buta duduk kat tangga mintak sedekah..hampeh..

    ReplyDelete
  2. bro PG, ini namenya malu-malu kucing, kalu kucing suka makan ikan, manusia suka duit, tak kiro PAS ko Keadile ko..

    ReplyDelete
  3. Kalau dia nak pun, bukannya dapat ke kerajaan negeri, tetap ke pemimpin UMNO juga. Harap kerajaan pusat gunakan duit tu untuk menyiapkan jambatan yahya petra 2 yang kerajaan pusat terbengkalai sejak 3 tahun lepas.

    ReplyDelete
  4. putih lah mata ko kembara...

    ReplyDelete
  5. PG : KALU JENIS MU NI MEMANG JENIS SUKA KENA MAKI
    YG DOK MINTA SEDEKAH TU DAH DIBANTU BERATUS2 KALI OLEH KEBAJIKAN MASYARAKAT TP BILA ORANG TU RASA YG MINTA SEDEKAH TU KERJA FULL TIME DIA CAMANA NAK TOLONG LG MACAM KAMU LAA KALU JENIS ORANG YG GELAP HATI TERHADAP TGNA ATAU PAS... TETAP GELAP LAA BUKAN HATI JER.. ROYALTI TU HAK RAKYAT KELANTAN TAK KIRA LA ORG TU PARTI PAS KER UMNONGOK KER, MELAYU CINA INDIA ASLI SIAM, MUSLIM ATAU TIDAK.. ITU HAK MEREKA... KAMU ORG SEMUA TAKUT KELANTAN LEBIH MAJU DARI NEGERI LAIN JIKA ADA WANG... ITULAH YG DITAKUTI OLEH UMNONGOK

    ReplyDelete

PETA PELAYAR