FOLLOWERS

Wednesday 3 February 2010

LAGI MELAYU DIKORBANKAN !



KUALA LUMPUR 2 Feb. - Pegawai Khas kepada Perdana Menteri, Datuk Nasir Safar akan meletakkan jawatannya itu berikutan kenyataan berunsur perkauman yang didakwa dibuatnya pada seminar 1Malaysia di Melaka hari ini.

Pejabat Perdana Menteri dalam satu kenyataan yang dikeluarkan di sini malam ini berkata kenyataan yang didakwa dibuat oleh Nasir "dalam keadaan apa cara sekalipun tidak mencerminkan pandangan Perdana Menteri." Berita lanjut : KLIK

Penghuni Gua : Lagi seorang Melayu dikorbankan kerana dikatakan mengeluarkan kenyataan rasis. Ia melibatkan Pegawai Khas kepada PM.
2. Betul ke kenyataannya rasis. Atau kenyataannya dipetik separuh-separuh dan didengar pula oleh mereka yang berotak rasis. PG percaya, yang melapur dan yang mendengar itu yang rasis dan mereka ini terlalu rasis.

3. Minta kawan-kawan blogger, dapatkan kenyataan penuh ucapan pegawai khas ini bagi kita melihat bersama betul atau tidak beliau mengeluarkan kenyatan sebegitu.

4. Kebiasaannya, Kalau Melayu yang keluarkan kenyataan semuanya rasis. Cuba lihat dalam akhbar roket dan akhbar cina di Malaysia. Apa yang tak rasis. Separuh beritanya semuanya rasis. Sehingga kemangkataan DYMM Sultan Johor pun ada isu bodoh dimainkan iaitu kononnya pihak istana telah dan akan mengambil tindakan kepada mereka yang tidak memakai kain putih di lengan atau songkok. Akhirnya perkara tersebut tidak benar.

5. Ada ke siapa-siapa dari akhbar-akhbar cina ini dikenakan tindakan kerana menyiarkan satu berita bodoh sebegitu?

6. Yang biasa diperbodohkan dan dikenakan tindakan ialah si Melayu juga. Sepatutnya ada pihak menyiasat dengan teliti kes pegawai khas PM ini. PG percaya, beliau tidak sebodoh itu untuk mengeluarkan kenyataan sedemikian.

7, PG bangga menjadi Melayu walaupun kerap diperbodohkan. Aku masih dan tetap dengan Melayu Malaysia. Aku Melayu.

7 comments:

  1. Assalaamu 'alaikum sdra PG & yang melayari blog ini,

    1 Benar sekali kenyataan oleh mantan PM, Tun Dr Mahathir - Melayu skarang ini sedang melalui berbagai-bagai proses 'dikorbankan'. Kenapa? Sebab mereka bukan lndia, atau walau sekadar separuh Cina. Melayu ini sekarang dilihat [dengan penuh yakin] tak lebih hanya puak yang : tali di hidung sudah tersimpul mati. Hela saja...

    2 lni merupakan salah satu daripada siri penghinaan dan pembodohan ke atas umat yang memakai tag [lencana] 'Melayu'.

    3 Teringat sejaraj lama Melaka - Bendahara yang pendek akal, atau memang si Kitol yang licik..?

    4 Tuk, carilah rezeki di tempat lain yang lebih barakahnya. Bumi Allah amat luas dan, sungguh-sungguh yakinlah; rezeki daripada Dia, bukan dari manusia, walau apa pun pangkatnya.

    Wallahu a'lam.

    ReplyDelete
  2. Assalamu 'alaikum sdra PG & yang melayari blog ini,

    - Lihat juga respons saya berkenaan "Pembodohan & Penghinaan ke atas umat Melayu" pada posting PG sebelum ini bertajuk: Helo Azmin, Saya Masih Menunggu Pendedahan Anda" tentang

    tk.

    ReplyDelete
  3. kena perkemas dan siapkan diri dengan ilmu serta belajar dari kesilapan

    ReplyDelete
  4. SLM BRO..TU LE KEJE MSIAKINI & M'SIA INSIDER!. KEJE FITNAH 24 JAM SBB DAH TERDESAK SGT NAK LEPASKAN BOS DIORANG. TP ADA SEGELINTIR MELAYU HAPRAK SENGAJE NAK CETUSKAN KETEGANGAN DLM DIAM. HARAP2 KDN DPT AMIK TINDAKAN KAT 2 PORTAL CELAKO NIH! HARKK PTUIHHH!!

    ReplyDelete
  5. KESIMPULANNYA PM JUGAK YANG BODOH. Sebab dengan PANTASnya bertindak tanpa menunggu siasatan sebagaimana kalau puak lain yang bercakap dengan penuh RASIS. Slogan 1Malaysia dia betul2 dah makan diri. Aku TIDAK MERESTUI NAJIB sbg PM AKU. DIA tidak layak walaupun diangkat oleh PERWAKILAN YANG SEMEMANGNYA LAYA DIGELAR SAMPAH DAN LEMBU kerana mengangkat seorang yang lemah menjadi PEMIMPIN UTAMA. 1Malaysia RETORIK yang penuh dgn penipuan kepada bangsa MELAYU. Satu lagi projek 1Malaysia.

    ReplyDelete
  6. MELAYU DALAM UMNO JER BANYAK YANG BODOH!... KAH!...3X

    ReplyDelete
  7. Melayu jadi kuda DAP lagi bodoh kah..kah..kah..kah..kah..kah.berape banyak kah da..

    ReplyDelete

PETA PELAYAR