FOLLOWERS

Wednesday, 15 December 2010

AUTONOMI PENUH : AZMIN WAJIB DI ISAKAN !!!!!




Dis 13, 10 1:17pm



Timbalan presiden PKR, Azmin Ali menjanjikan pemberian "autonomi penuh" kepda rakyat Sarawak sekiranya Pakatan Rakyat menang dalam pilihan raya umum akan datang.

Bercakap dalam satu majlis makan malam di Bintulu semalam, ahli parlimen Gombak itu berkata Pakatan akan menghormati perjanjian 1963 di mana Sabah dan Sarawak menyertai Semenanjung untuk membentuk Malaysia berdasarkan perjanjian 18 perkara. Berita lanjut : KLIK

Penghuni Gua : PG amat benci dan geram bila perkara yang telah selesai cuba diganggu gugat. Autonomi untuk Sabah dan Sarawak. Perkara ini bukan kecil dan boleh dimainkan. Ia isu keselamatan negara.

2. Mengapa kerajaan masih lagi berdiam diri? Ia berkaitan kedaulatan dan keselamatan negara. Ia bukan perkara main-main dan boleh diungkit-ungkit dan bercakap di pasar malam. Ia bukan sebarang perkara. Negara akan jadi berpecah belah. Ingat dan lihat apa yang terjadi di Filifina, Yugoslavia dan beberapa negara lain.

3. Kepada kerajaan, PG mendesak agar tindakan keras dan tegas wajib diambil terhadap Azmin dan seseiapa sahaja yang cuba permainkan isu ini. ISA kan mereka. Ini bukan hal masuk rumah keluar rumah. Bukan main pondok-pondok. Pondok runtuh boleh dibina semula. Ini hal kedaulatan negara. Sekali runtuh sukar untuk membinanya kembali. Tak ada apa lagi yang tak elok mengenai penyertaan Sabah dan Sarawak ke dalam Malaysia. Ia dan begitu baik.

4. Beberapa masalah yang melingkari perjanjian ( termasuk perjanjian 20 perkara Sabah dan Sarawak ) yang masih belum tertunai, bukan alasan untuk mengubah keadaan sekarang kepada autonomi penuh. Ia boleh dibincangkan dari masa kesemasa. Mustahaknya perundingan bukan mengubahnya.

5. ISA kan pengkhianat perosak negara ini. ISA kan pelacur politik ini . Segerakan!!!!

16 comments:

  1. Memang dia nak pun kerajaan ISAkan dia supaya rakyat kata kerajaan kejam.

    Janganlah mudah sangat termakan umpan PKR.

    Ini semua sandiwara nak divert dari isu wikileaks, takkan tak tangkap lagi kot.

    ReplyDelete
  2. Sapa nak sain ISA ni bro? Sepupu DSN? Ha ha ha...., muntah kau bro.

    ReplyDelete
  3. perangkap mereka tak menjejaskan kerajaan. isakan azmin dan nyang serupa dengannnya

    ReplyDelete
  4. salam. Saya setuju pandangan abang. saya dah sentuh perkara ini banyak kali sebelum ini. Tentang autonomi. tentang anti federal. tentang perkara sensitif yg menyentuh melayu dan islam yg dimainkan secara berleluasa di sarawak. Tapi tak ada siapa nak dengar...mungkinkah kita tunggu prpecahan berlaku baru nak ambil tindakan.

    ReplyDelete
  5. kepada anak-anak sarawak dan sabah, cuba kita lihat apa dah jadi kepada negeri-negeri yang di perintah oleh pembangkang, semuanya tunggang langgang. Jangan sekali kali termakan janji, nanti negeri sendiri tergadai. Berhati-hati lah dengan pengkianat ini. Insyaalah, negeri dan negara kita akan selamat sehingga ke anak cucu kita. Jangan nanti anak cucu kita merempat di begeri semdiri. inggatlah kaum bumiputra Sarawak dan Sabah.

    ReplyDelete
  6. anon 13:12
    sekolah biar habis baru blh komen
    spelling bm pun tunggang langgang ada hati nak komen org.bodo punya org
    mak bapak lu bodo ke?
    meh sini gua nak sepak2 kepala dorg x pandai nak didik anak sampai sendri dh bodo ada hati nak komen N nasihat org
    buat malu melayu umno jer keturunan ko ni
    mampos lg baik

    ReplyDelete
  7. E'ELEH..
    WEI P AJAR ANAK LU SAMPAI PANDAI LA DOL
    SIBOK NAK ISAKAN ORG PLAK
    DIDIK ANAK2 LU SAMPAI PANDAI DULU BARU BLH KOMPLAIN/KOMEN ORG
    MEMBER GUA SAMPAI MENYAMPAH AJAR ANAK LU YG BODO X FAHAM DI AJAR TU.YG DIA TAU KAT SEKOLAH KUDA!KUDA!KUDA!
    SEKOLAH PUN BONGOK!

    ReplyDelete
  8. anon 1340

    sorrylah. semanya ipta dan baru yang lepas dapat 5 A upsr dan kini di mrsm pontian.

    ReplyDelete
  9. ye ke ipta pg?ipta ke ipts?kah!kah!kah!
    pandai pg nak cover line
    kah!kah!kah!
    ipta mana?"universiti 1 malaysia" ke pg?
    kah!kah!kah!

    ReplyDelete
  10. Frm : RIMAU TEGANU
    To Anon 13:12 & 16:30:
    Ejaan bm tu ada yg salah tapi yg penting maksud nya sampai kepada pembaca.......Nak kata orang cermin diri dulu. Kena lihat isu yg diutarakan dlm blog dulu. Bukannya hentam peribadi orang secara tidak ada usul periksa.
    Kepada PG teruskan usaha anda dalam menegakkan
    keamanan, kedaulatan dan keharmonian negara.

    ReplyDelete
  11. BILA AKU CKP ANJING2 UMNGOK NI BONGOK2 LU ORG MRH
    LU CITER APE NI RIMAU GANU?
    LU SENDRI PUN FAIL BM NAK TEGUR ORG
    APE LA PUKIMAK RIMAU TEGANU NI
    ABAH KO X AJAR KE

    ReplyDelete
  12. Inilah standard otak orang2 PKR dan PAS. Mereka tak mampu nak bagi hujah. Yg diaorang tahu menyumpah. Apa kaitan anak PG dgn isu yg diutarakan? Apa kaitan ejaan 'error' dgn isu ini? Apa signifikannya? Dan, kalau orang UMNo anjing, kau orang apa pulak? Babi? Berbudi bahasalah spt mana jaran islam sebenar.

    ReplyDelete
  13. Anon 17:18 bagus-bagus dengan usaha kau yang mencerminkan keperbadian buruk kau sendiri. Jika kau ni seorang Islam sebenar, tak perlulah gunakan bahasa buruk..untuk menegur orang lain. Kata orang Melayu penuh dengan sopan santun dan Islam mencerminkan keperbadian mulia tetapi sebaliknya kau ni..entahlahhhh bawa-bawalah beristifar banyak-banyak dan musabah diri sepanjang masa.
    Pendek cerita..biasanya orang yang mengata dan mengeluarkan perkataan kesat sebenarnya menunjukkan keperbadiannya yang sebenar.
    Aku ni bukan orang politik dan memang tak berminat langsung untuk mengulas bab-bab politik tetapi hanya suka membaca komen-komen yang baik dan bernas dan bukan suka membaca bahasa-bahasa kesat.
    Lagi pun pada pendapat aku..komen kau ni langsung TIADA KELAS disebabkan bahasa kau tu terlalu teruk..apa tah lagi untuk menasihati orang lain. Besar kemungkinan..itulah pendidikan yang diberi oleh emak ayah kau sejak dulu lagi. Dan tidak mungkin juga, anak-anak kau terikut-ikut bahasa yang kau sendiri gunakan. MALANGNYANNNN

    ReplyDelete
  14. anon 13.37

    lu apahal samdol.....orang nak komen orang punya pasal la....yang lu tak puas hati apahal...gua ada nasihat untuk hang....BUTUH PAK HANG....

    ReplyDelete
  15. anon 13.37

    apala engko ni...nak sepak kepala mak bapak orang...kalau org sepak kepala mak pak hang...macamama? bodo....kalau nak komen...komen la...jgn la guna istilah mak bapak..tak manis....beradap la sikit

    ReplyDelete

PETA PELAYAR