FOLLOWERS

Wednesday, 1 December 2010

SE EKOR KAMBING YANG BERJAYA DIHITAMKAN PKR !!!!!







SHAH ALAM: Bekas Pegawai Khas kepada Menteri Besar Selangor,Mohd Yahya Mat Shari diarahkan untuk membela diri atas tuduhan menipu Pengerusi Kumpulan Darul Ehsan Berhad (KDEB) berhubung Majlis Sambutan 100 Hari Pakatan Rakyat.

Hakim Mahkamah Sesyen di sini, Azhaniz Teh Azman Teh memanggil Mohd Yahya Mat Shari untuk membela diri selepas berpuas hati bahawa pihak pendakwaan telah berjaya membuktikan prima facie terhadap pertuduhan untuk dijawab tertuduh.

Mohd Yahya, 43, didakwa menipu Datuk Abdul Karim Munisar untuk mempercayai bahawa Sekretariat Pakatan Rakyat memohon sumbangan bagi menampung pembiayaan majlis tersebut yang diadakan bagi meraikan pemerintahan Pakatan Rakyat yang mencecah hari ke 100. Berita lanjut : KLIK

Penghuni Gua : Nasib kau lah labu. Kalau dalam PKR beginilah. Banyak contohnya. Siapa-siapa berhajat nak jadi kambing yang dihitamkan oleh kencing pemimpin PKR , silalah sertai parti sampah ini !!!

2. Tak gitu ? Nasib kau lah labu !!!!

15 comments:

  1. KAMBING TU BKN AJE DI HITAMKAN TP DH JADI KAMBING AQIQAH DAHHH KEHKEHKEH

    ReplyDelete
  2. Kah.. kah.. kah.. ini kambing bukan sebarang kambing, kambing ni jenis sanggup minum air kencing pemimpin Mat Jenin. x pandai menipu sehingga tertangkap masuk lokap, pemimpin Mat Jenin tidur lena sambil berdakap2. Kah.. kah.. kah..

    ReplyDelete
  3. Dah kambing tu kurang tahap IQ tu boleh dihitamkan PKR. heheheh

    ReplyDelete
  4. seorang bekas menteri kabinet M'sia sejak zaman mahathir & dolah badawi telah dihadapkan ke mahkamah kerana didakwa menipu bukan sahaja kabinet tapi seluruh kerajaan dan negara ..dia bukan seekor kambing hitam yg payah dilihat & dikenalpasti, tetapi seekor kambing putih yg senang dikenal..walaupun cara dia menipu tak berapa bijak tapi dia masih berjaya menipu sekelompok kambing2 lain dlm satu perlimen bangang dlm sebuah negara yg didakwa sebagai negara contoh di dunia lslam ..kerajaan yg bangang itu dikenal dgn nama Barisan Nasional [BN] di mana sebuah parti yg mengaku TUAN kpd satu bangsa menjadi tulang belakangnya...parti TUAN bangsa itu ialah namnya Umno yg lebih mesra digelar Umngok di kalangan rakyat tempatan, gelaran yg sangat sesuai benar kerana memang yg ada dlm parti itu cuma tunggul2 yg mudah ditipu, selaim dikatakan kuat 'makan'.. penipuan itu melibatkan berbilion ringgit, bukan cuma sekadar beratus ribu...

    tengoklah wahai pengundi muda semua..ini baru satu kes contoh..banyak lagi yg lain kan?..kita amanahkan harta & duit negara [duit kita] utk mereka jaga, tapi mereka sama2 songlapkan...
    mari sama2 kita tuntut kerajaan yg gagal menjaga hak kita untuk tebus balik hak kita itu...kalau mereka gagal..apa nak buat? CAMPAKKAN mereka ke lubang jamban dlm PRU 13 nanti yg dah dekat sangat...tandanya : Umngok
    dah tangguhkan muktamar pemilihan kepala2 partinya 18 bulan lagi..

    ReplyDelete
  5. anon 08:27,

    kah kah kah kambing kulup telah kencingkan satu kerajaan sebuah negara... kah kah kah... hancing bebenor lah semua kepala dlm kabinet bangang tuh...hidup Bn...hidup Umno...hidup tuan melayu..hidup lu lang sick, tahniah kerana lu telah berjaya kencing dlm parlimen mesia.. orang lain pun kencing juga...tapi nasib lu tak baik sebab kencing lu terlebih hancing..tapi racun baik tuh utk tidurkan parlimen mesia..

    ReplyDelete
  6. Itu baru 3 tahun memerintah,dah macama-macam kes. kalau dah puluh tahun...entah macam mana agaknya. Sedangkan belum memerintah pun, dah janji nak gadai hak dan keistimewaan melayu / Islam.

    ReplyDelete
  7. betul tu anon 9.33...ini lah parti cap ayam...samalah dgn parti cap bulan tu....semua songlap....dia orang ni kalau perintah malaysia...bole bangkrap negara ni...minta dijauhkan la.....

    ReplyDelete
  8. anon 08:27

    aku sgt setuju dgn point bro!!!

    macamana lah dikatakan Tuan Melayu, memanjang kena tipu olh Cina Ling Liong Sik...Tuan Melayu yg kantung negara dah rabak olh Cina ling liong Sik baru nak tersedar rupanya2 Cina ling liong sik berjaya mengelabui mata2 pemimpin Tuan Melayu Umngok!!! dan Tuan melayu di Pulau pinang yang parti Tuan Melayu menang majoriti tapi terpaksa bagi kat Cina Gerakan negeri asal usul Melayu punya....kah..kah..kah..

    dan parti Tuan Melayu kini ketakutan utk buat pemilihan parti mereka tahun depan, takut berlaku pertumpahan darah sesama ahli yg berebut harta negara....tapi pemilihan PKR bukan main dikutuknya, tp pemilihan parti tuan melayu ditangguhkan kerana ketakutan, berperang dan bergasak lbh dahsyat dr PKR sendiri...silap2 telinga ahli parti tuan melayu boleh kena kerat demi berebut nak jd calon!!!!


    dan...bekas ketua parti melayu iaitu mahathir kata, kalau nak berjaya 1 Malaysia, humban jer KETUANAN MELAYU...ha.ha..ha.. kenapa tak cadangkan spy diusir mahathir dr Tanah Melayu? kenpa tak cadangkan mahahthir ditarik balik gelaran dan darjah kebesaran?


    ha..ha..ha... Parti Tuan Melayu yg melucukan!!!

    ReplyDelete
  9. Salam tuan PG & Sema2...,

    SE EKOR KAMBING YANG BERJAYA DIHITAMKAN PKR !!!!!

    Anon

    2 December 2010 08:27 & 14:14

    - Jangan dok berselindung. Aku taw hang spesis sama taw.

    Dari anak kambing menjadi bapak kambing sampailah kepada gembala kambing... Itu sekandang kambing namanya. Kalau penternak kambing bijaksana memelihara, jadilah yang disegani, macamana dengan kambing sekor tuh. Susah nak digembalakan. Untuk memudahkan gembala kambing bagilah setunggul sireh, senyaplah kambing tu...!!! Jangan curi kambing, nanti papa kedana.

    Pang5 Beliung, suka pelihara kambing kerana banyak cabaran dari musuh...

    ReplyDelete
  10. Semenjak tahun 1997 apabila air di Selangor diswastakan amat jelas ia telah merugikan orang ramai. Syarikat air Syabas selama 10 tahun ini telah dijadikan lombong emas untuk memperkayakan para kroni dan kaum keluarga. Buktinya amat jelas. Ini bukan fitnah dan tohmahan. Bukti ini muncul daripada laporan audit tahunan yang diteliti oleh kerajaan Pakatan Rakyat Selangor.

    Tahukah warga Selangor dan warga Malaysia anak semua bangsa: bahawa gaji CEO Syabas, Tan Sri Rozali Ismail ialah RM5.1 juta setahun atau 425,000 ringgit sebulan. Bayangkan kalau RM5 juta ini duit lima sen - sudah tenggelam seluruh tasik air di Hulu Langat.

    Perlu juga diberitahu daripada laporan audit ini, syarikat Syabas ini telah memberikan 72 peratus kontrak bernilai RM600 juta kepada syarikat kroni melalui rundingan 'sap sap sui'. Juga daripada laporan yang sama telah diketahui bagaiman RM325 juta 'tenggelam lesap' entah ke mana.

    Cara mengfaraidkan harta orang ramai ini kepada kroni cukup senang – tak perlu silap mata. Loji dan semua yang bersangkutan dengan air yang awalnya milik orang ramai ini diubah suai untuk dijadikan sebuah syarikat. Lalu Menteri Kewangan meletakan nilai terhadap saham air syarikat ini

    Kementerian kewangan mengeluarkan 'pink form' atau borang merah jambu. Tertera di borang ini adalah jumlah saham yang telah difaraidkan kepada sang kroni. Sang kroni atau kawan atau kenalan Pak Menteri boleh membawa borang ke bank. Bank dengan berbesar hati akan menyediakan pinjaman berlandaskan jumlah saham yang tertera di borang. Pinjaman dari bank ini untuk membolehkan sang kroni membeli saham yang akan diapungkan.

    Sebelum ini Menteri Kewangan akan meletakan harga terhadap saham air di syarikat baru ini. Biasanya akan dinilai dengan harga yang agak rendah. Ini untuk memastikan mereka yang dapat anugerah saham dan borang merah jambu akan dapat dijualkan balik dengan harga yang lebih mahal. Saham ini diapungkan – kerana dinilai murah - maka apabila diapungkan ramai pembeli sanggup membeli dengan harga yang mahal.

    Maka tuan empunya borang merah jambu dan tuan empuya saham akan menjualkan saham dengan harga mahal. Inilah cara dasar penswastaan di mana kaum kerabat, kroni dan elit kawan-kawan di Umno dapat membuat – bukan mee segera tapi duit segera!

    KOMEN CKIT WAHAI PUPPY2 UMNGOK!

    ReplyDelete
  11. modalnya tak lain, kelulusan dibuat semasa BN memerintah.

    ReplyDelete
  12. Kambing Hitam pun hitamlah asal boleh sembelih..ha ha ha

    ReplyDelete
  13. anon 17:16,

    ko ingat pencacai amngok ni ada modal nak komen poin2 ko...mangkuk2 hayun kepala tempurung semuanya semuanya...telopong mreka baca poin2 ko, termasuk tuan punya blok yg juga master mangkok nih...mana felda tu? berani dia menyangkal semua poin2 ko...?

    ReplyDelete
  14. anon 8.38 dll yg sama kapala hotak dgn dia bersikap "MARAHKAN NYAMUK, HABIS KELAMBU SERUMAH DIBAKARNYA". Hei bodoh, memang rasuah banyak dlm BN tetapi niat hangpa nak bakar negara ini dgn cara menjadi tunggangan DAP itu salah, teruk, bahaya namanya....reti ke tidak....BELAJAR DRP SEJARAHLAH WEIIIIH....APA DAH JD DGN MELAYU ISLAM DI SINGAPORK? ISLAM DI INDIA, ISLAM DI KEMBOJA DLL.....

    ReplyDelete

PETA PELAYAR