FOLLOWERS

Sunday, 5 December 2010

DEMO ISTANA NEGARA : SEPATUTNYA PUAKA DEMO INI BUAT JUGA DI KEDAH !!!!!





Bekas ahli majlis tertinggi, PKR, Badrul Hisham Shaharin berkata perhimpunan yang akan diadakan di Kuala Lumpur, esok tetap diteruskan kerana wakil Istana Negara telah memberikan lampu hijau bagi pihaknya menerima memorandum berkenaan.

Lagipun, katanya perhimpunan itu juga terpaksa diteruskan kerana Umno telah meletakkan 'precedent'.

"Seperti lazimnya, polis akan memberikan amaran dan mendakwa ini perhimpunan haram. Berita lanjut : KLIK

Penghuni Gua : Puaka Demo haram akan buat demo haram mengenai kenaikan harga air dan menyerahkan memo kepada DYMM Agung hari ini.

2. Desprado ( Che gu Babard ini yang kalah Ketua AMK ) cuba nak naikkan namanya kembali setelah kalah kepada Shamsul AMK. Kalau ikhlas nak membantu rakyat , mengapa tak buat demo depan istana Kedah atau depan pejabat MB Kedah ? MB Kedah dah naikkan harga air dengan berbagai alasan sebanyak RM 0.70 seliter. Mengapa mereka ini termasuk MB Selangor tak pergi buat tunjuk perasaan di sana?

3.Sebabnya kerana mereka ini puaka politik. Mereka tak ikhlas dan munafik. Yang boleh memberikan darah politik kepada mereka maka demo haram akan dibuat. Tetapi di Kedah, Puaka demo haram ini tidak akan hisap darah puaka yang sama jenis dengannya.

4 Itulah sifat puaka kalau kita perhatikan baik-baik? Tak gitu ?

Nota : Adabaiknya juga , puaka demo PR ini adakah demo haram mereka di depan pejabat Pok Nik Aziz dan depan istana Kelantan. Bukan apa, rakyat Kelantan dah berbelas tahun minum air warna emas / kuning . Mengapa puaka ini menutup matanya?

29 comments:

  1. bukan sekadar melayu di kedah wajar mengadakan berdemonstrasi, tetapi di seluruh negara di mana ada melayu sedang merasakan umno sendiri telah terlalu banyak menganiaya, merampas hak2 melayu & melalui agenda tersembunyi & trancang semakin merempatkan melayu spt:

    a] melesapkan tanah rezab melayu yg sudah terlalu banyak digadai umno kpd syarikat2 bukan melayu/ bm'putra kroni umno, & jika umno terus berkuasa akan lebih hancur lagi isu tanah rezab melayu ini

    b] melucutkan kekebalan raja2 melayu sehingga suara2 baginda sekarang ini telah disenyapkan oleh umno & tidak lagi berupaya bertindak utk membela melayu, [dan semua ini umnolah yg lakukan agar umno dapat bermaharajalela memeras melayu tanpa ada halangan oleh raja2 melayu]

    c] merampas kuota biasiswa anak2 melayu lalu diserahkan kpd asing sehingga semakin banyak anak melayu gagal ke ipta sebab biayanya umno kecilkan

    d] umno gagal & tidak berupaya melindungi & menjamin peluang2 anak2 muda melayu dlm bidang kerjaya yang berprestasi tinggi apabila syarikat2 bukan melayu mengenakan syarat2 yg tidak masuk akal spt syarat lancar berbahasa manderin..[yg dlm isu diskriminasi oleh swasta bukan melayu ini umno terus membuta & membisu]

    e] umno menzalimi dgn menafikan hak anak2 melayu kelantan drp menikmati royalti minyak yg sepatutnya mampu membina kemajuan anak2 melayu yg majoritinya drp masyarakat melayu miskin
    sedangkan anak2 sabah & sawarak menikmati hasil kekayaan minyak di sana

    f] umno gagal memelihara dan melindungi kesejahteraan rakyat miskin luar bandar yg majoritinya melayu apabila gagal mengawal kenaikan harga minyak & barang keperluan hidup seharian yg sentiasa meningkat demi keuntungan para sauadagar besar kroni kerajaan [yg jarang ada melayu]

    pg..mari sebarkan kepada kepala2 melayu yg kaya raya di atas itu segala kesengsaraan melayu ini, kalau anda benar2 jujur kpd bangsa anda sendiri..

    ReplyDelete
  2. JGN BYK LE ANON KAT ATAS AKU NIH..LPAS NI AYAK LER BUDAK2 TONGONG TU PEGI DEPAN OPIS ANAK KOMUNIS KT PENANG PLAK. MINTAK DIORANG TURUNKAN TARIF AIR AMCM? KEHKEHKEH

    ReplyDelete
  3. lepas tu kita berdutun2 pindah berhimpun pulak ke pwtc depan ibu pejabat umno minta umno tebus balik tanah2 melayu yg umngok dah lesapkan kepada segala koperat2 cina m'sia, s'pore, taiwan, hongkong..yg kat penang, kat kuantan, kat gelang patah johor dan merata2 tempat lagi...kita laung2kan sekali segala nama bapak2 umngok yg pernah jadi baruah menjual tanah2 melayu kpd kroni2 mreka dari langkawi sampai johor..kita laung2kan nama najib supaya kembalikan kuota biasiswa & kemasukan ke ipta anak2 melayu yg sudah dilesapkan kepada anak2 puak kaum asing tuh..amacam jeff, ko ada berani? alamat kena tariklha upah mencacai ko kat blog ni. kosong kontang lah jawabnya periuk nasi ko tak terberi makan anak bini..

    ReplyDelete
  4. ANON 1140

    KAU ORANG JUGA NAK SAMA RATA. APA YANG MARAH. TENGOK LOGING DI GUA MUSANG. SIAPA YANG GADAI 80 LOGING. PERGI LIHAT SENDIRI.

    KATAK PURU

    ReplyDelete
  5. katak puru..

    tak payah lihat...dgn maklumat dah dapat tahu iatu; sebab kerajaan pusat lengah2kan, sekat2, tanggunh2kan, tarik-tali & kurang2kan peruntukan [termasuk tahan duit royalti minyak hak anak2 melayu kelantan]...kat negeri lain yg dapat layanan anak emas putrajaya lagi lebih banyak harta melayu kena lesapkan oleh umngok, terutamanya tanah2 rezab malayu...do you have a brain utk menyedari & menginsafi ini semua..?

    ReplyDelete
  6. lengah apanya. dah pandai sangat carilah sendiri. apa yang rancangan kerajaan semuanya dikondem. tak baik. jadi apa nak yang tak baiknya.

    buat rancangan pelaburan sendiri. bukan takat nak rancang pelihara burung merpati aje macam pok nik.

    ReplyDelete
  7. BUAT DEMO SEKALI TENTANG KENAIKAN MINYAK DAN BARANG2 LAIN...AYUH SEMUA RAKYAT, KITA TURUN RAMAI2...

    DEMO SEKALI MINTAK SPY GAJI CEO SYABAS TAN SRI RAZALI TU BAGI 2, 3 RIBU SAHAJA...INI GAJI BESAR PUN MASIH NAK HISAP DARAH RAKYAT LAGI...


    DEMO..AYUH KITA DEMO....LPS TU KITA PERGI KE PWTC PLAK..KITA SERGAH UMNO/BN PLAK....

    ReplyDelete
  8. jangan dengkilah. ini hasad dengki namanya. cuba tanya MB Selangor tu, berapa gajinya dulu sedmasa dia jadi CEO PNB dan Gutherie dulu. tak juta?

    poraaahhhhhhhhhhhhh

    ReplyDelete
  9. Anon 12:36,

    ......LPS TU KITA KE PWTC PLAK...... KITA GULING-GULING ATAS JALANRAYA. KAN KE BEST TU!!!!!!!!!!

    ReplyDelete
  10. ANON 12:44

    GULING2 TAK MAIN LAH BRO...SEMBUR JER KONVENSYEN UMNO/BN DGN WATER CANON...KAH..KAH.KAH..

    ATAU SEMBUR KONVENSYEN UMNO/BN DGN CUKA GETAH...LG SERONOK TENGOK...

    KWWNG...KWANG..KWANG...!!!!

    ReplyDelete
  11. Buat pertama kalinya aku setuju dgn PG... tapi dgn satu syarat!

    Syaratnya buat demo besar2an kat Johor dulu... tempat tumpah darahnya UMNgOk yang telah menaikkan tariff air di Johor. JOHOR naikkan tariff air awat dok sengap je PG oiiii! Negeri fixed deposit UMNgOk Be-eNd tu... tapi tak lama lagi dah, satni lingkup la, tinggal saki baki yg totok je!

    Ramai org Johor yg dah pencen jadi TOTOK... korang bile lagi. Undi la Be-eNd UMNgOk untuk kenaikan harga MINYAK dan GULA. Dibagi ihsan RM500, Be-eNd tarik balik.

    Bonus utk rakyat takde... peruntukan utk BN (Bini-Najib) ade plak - permata RM111juta; seluar dlm dan sarung tetek - bebas cukai; belanja BikMama melebihi PakMenteri...

    Lingkup la negara...!

    ReplyDelete
  12. kau angan angan-angan ajelah semua anon penjilat pKR. bungkus lah kamu semua pru 13 nanti. demokerusi hari hari. minum le kencing al jubori tu hari-hari

    kah kah kah kah

    jeebond

    ReplyDelete
  13. Kesian sama Langsi..... semakin sasau!!

    Nasihat aku, hang pi jadi warganegara Thailandlah!!!

    Ataupun hang pi jadi warganegara Kelantan.... Di sana hang tak payah buat jus oren atau jus koko!!

    Rakyat Kelantan dapat jus oren dan jus koko daripada pili air!!!!!!!

    Kahkahkahkahkah!!!!!

    ReplyDelete
  14. Yang bising-bising tu pon dapat bantuan dari kerajaan UMNO. Anaknya pon sekolah di sekolah kerajaan UMNO. Dulu dia pon sekolah kerajaan UMNO.. Bukan sekolah swasta. Pirah... Cakap lebih jer pembangkang nih. Subsidi pon dari UMNO. klinik pon pi klinik UMNO. Bayar 2 ringgit. Pigi dah Pembangkang. Guna jalan raya pon.. Jalan raya UMNO. Bukan pembangkang yang bagi duit. perabih duit ada la... Rakyat kena kencing dengan pembangkang.. Pasni pembangkang perintah.. Perkara 153 tu pon dimansuhkan... Huhuhu.. BODOH DAN BEBAL PEMBANGKANG NIH.

    ReplyDelete
  15. Kenapalah mereka-mereka ini tidak habis-habis hendak menyusahkan YDPA? Bukankah YDPA sudah mewujudkan Mahkamah dan melantik hakim-hakim?
    Dimana peranan penasihat undang-undang mereka atau tidak makannasihat? Takde kerja lainkah selain berdemo?

    ReplyDelete
  16. http://www.utusan.com.my/utusan/info.asp?y=2010&dt=1205&pub=Utusan_Malaysia&sec=Terkini&pg=bt_15.htm

    Gas pemedih mata surai penunjuk perasaan
    05/12/2010 2:52pm


    KUALA LUMPUR 5 Dis. - Polis terpaksa melepaskan gas pemedih mata bagi menyuraikan kira-kira 2,500 orang yang membuat demonstrasi di Masjid Negara di sini, hari ini. - Utusan

    Komen - syabas polis kerana menjaga keselamatan negara - buat dia orang rempuh Istana Negara dan kidnap YDPA bagaimana!Kita tidak tahu siapa dikalangan perhimpunan itu. Keselamtan YDPA adalah isu keselamtan negara - itu yang ramai tak faham dan nak main serbu Istana Negara. Sejak bila Istana Negara tempat untuk jom heboh?

    ReplyDelete
  17. Saudara jeebond,

    Para penjilat PKR ni masih belum sedar, parti dah nak karam!!!!

    Pemimpin PKR hanya tinggal berapa orang saja... habis lari!

    Yang banyak tinggal sekarang hanya kumpulan pecacai saja lagi!

    ReplyDelete
  18. AKU UCAPKAN TAHNIAH KPD BAJU MERAH DEMO BANTAH KENAIKAN AIR SELANGOR...SOALNYA KENAPA PERLU TAKUT KPD REALITI? KENAPA DEMO DISEMBUR GAS PEMEDIH MATA? KEJAM BETUL...

    MEREKA HANYA INGIN MENYATAKAN BANTAHAN DAN MENYUARAKAN MASALAH RAKYAT...MEREKA SANGGUP BERDEPAN DGN HENJUTAN POLIS..INILAH SEMANGAT MEREKA YG SGT DIKAGUMI...

    SEBENARNYA UMNO TAKUT, JIKA DIBIARKAN MEREKA, JUMLAH MEREKA BOLEH MENCAPAI PULUHAN RIBU BERBANDING DEMO KELOLAAN UMNO/PERKOSA/GAPS...MENAKUTKAN UMNO...ITU SAHAJA...UMNO MASIH TAKUT PD BAYANG2 SENDIRI...

    ReplyDelete
  19. Lawak sungguh,

    Semua yang kena gas pemedih mata adalah pecacai-pecacai PKR!!!!!!!

    kahkahkahkahkah!!!!!!!!!!!!!!!!

    Pemimpin-pemimpin depa, seorang pun tak kena kerana lari terlebih awal!!!!!

    kahkahkahkahkah!!! Kesian!!! jadilah pecacai lagi!!!

    ReplyDelete
  20. Kepada Anon 5 December 2010 17:10 - Bukankah YDPA sudah mewujudkan Mahkamah dan melantik hakim-hakim?
    Dimana peranan penasihat undang-undang mereka atau mereka-mereka ini tidak makan nasihat?
    Istana Negara bukannya tempat untuk berjom heboh. Ianya melibatkan keselamatan YDPA dan keselamatan negara. Bukan boleh suka-suka berhimpun depan Istana Negara.Cubalah buat depan Pejabat Barrack Obama - tak kena tembak.

    ReplyDelete
  21. anon 18:11

    tak de plak aku dengar atau baca rakyat US berarak depan Whitehouse kena sembur...atau rakyat barat berarak puluh ribu ke parlimen mereka, istana raja mereka atau di mana sahaja kena sembur atau siram air..

    cuma yang selalu mengganas dgn sembur air asid dan pemedih mata kpd org awam tak kira di mana atau di masjid pun adalah YAHUDI jer...tindakan polis malaya serupa yg polis/tentera yahudi dlm melayan org palestin...


    srupa jer UMNOAPCO....saling tak tumpah UMNO=YAHUDI...

    ReplyDelete
  22. Kepada Anon 5 December 2010 09:12, PKR, DAP dan PAS, hak melayu hendak diratakan kesemuanya.

    ReplyDelete
  23. Anonymous panglima bacul aka sondol

    1. Gunalah nama atau nama samaran sekurang kurangnya
    2. Jenis pembangkang, mana ada yang betul, yang betul dia aja, kalau dibagi apa pun tetap bangkang, tapi kalau pemimpin mereka suruh makan tahi aka rasa depa makan ... sebab itu pendirian mereka

    AMERIKA ????? BILA NAK BERHIJRAH ??????
    MALAYSIA HANYA UNTUK RAKYAT BERJIWA MALAYSIA !!
    pooooooraaaahhhhhhhh

    ReplyDelete
  24. Anon 14:39...

    BeNgap betul nko ni... tak update, betul2 UMNgOk. Yg melantik hakim2 tu sume bukannya YDPA tapi VK LINGAM..correct..correct..correct!

    ReplyDelete
  25. Kepada Pencacai PKR a.k.a puak khawarij...

    Antara ciri-ciri besar dalam Pakatan Rakyat yang diwarisi daripada Khawarij ialah suka membantah, menyalahkan dan menuduh pemimpin serta orang-orang di luar kelompok mereka yang tidak disenangi oleh mereka sebagai jahat, tidak adil, malah dihukum kafir kerana mereka mendakwa pemimpin dan orang-orang di bawahnya sahaja yang mahu kepada hukum Islam.
    Rasulullah s.a.w. juga menggambarkan sikap serta sifat buruk Khawarij yang petah bercakap, berkarisma dalam berpidato, pandai bertikam lidah dan bermain hujah tetapi hati mereka kosong daripada keimanan, lantaran mengkafirkan orang yang tidak sealiran dengan mereka serta membelakangkan al-Quran sunnah RasulNya apabila bertentangan dengan kepentingan, akal dan hawa nafsu mereka. Nabi sallallahu ‘alaihi wa-sallam bersabda: yang bermaksud: “Membaguskan perkataan tetapi buruk tingkahnya, mengajak kepada kitab Allah tetapi tidaklah mereka termasuk di dalamnya sedikitpun”. (H/R Ahmad (224)...

    PAS ITU MELAYU
    UMNO ITU ISLAM

    ANWAR AL-JUBURI HARUS BERTAUBAT

    ReplyDelete
  26. cakap nak serah memo dah serah sudahlah ini yg pg berarak menyusahkan org lain tu buat apa..polis disalahkan tp bila ada masalah anak kena rogol, rumah kena rompak polis yang diorg maki juga yg dicari..terbukti betapa bodohnya pencacai PKR ni..buat demo pun kat masjid yg UMNO buat nak harapkan diaorg buat minta maaflah nak buat satu pun susah..

    ReplyDelete
  27. demo la mcm gaps tu..kumpul kat satu tempat yg lapang..stadium ke klu nk kumpul 100k org kununnye..pastu 2 keta sahaja ke g serah memo..perlu ke duk bearak tgh jlnraya rmai2 gtu diari minggu?..nk pblsti la tu..pastu kena lnyak ngan polis mrah n tmbh cite sedih lak.padahal warning bekali kali.kat sana pun pls da warning lagi..bru lonceng bunyi...x besurai awal nape?sy dulu pun join gak demo nie..skrg insf..he

    xperlu banding ngan us..sana nk demo mcm2 jenis demo ada..yg songsg pun ade.tuntut hak kununnye.klu xsuka malaysia..sila klua...

    ReplyDelete
  28. ketuk-ketampi said...

    puak2 pembangkang ni saja nak cari publisiti murahan je tu alaaaa nak menghangatkan suasana yg dah sejuk-kejung....hmmmm macam hampeh.bye-bye PR...he..he..he

    ReplyDelete

PETA PELAYAR