FOLLOWERS

Friday, 3 December 2010

PUAKA DEMO : TAK KE BODOH SOMBONG PUAKA INI ?





Polis memberi amaran akan mengambil tindakan tegas terhadap penganjur dan peserta dua perhimpunan yang akan dilakukan di ibu negara Ahad ini.

Ketua Polis Kuala Lumpur, Datuk Zulkifli Abdullah berkata, tindakan tetap akan diambil terhadap wakil rakyat mahupun pemimpin negeri yang menghadiri perhimpunan berkenaan.

"Pihak polis merasa kesal kerana terdapat pemimpin negeri yang menggalakkan orang ramai terlibat dalam perhimpunan dan perarakan yang menyalahi undang-undang. Berita lanjut : KLIK

Penghuni Gua : Inilah jenis puaka demontrasi. Tak ada kerja lain , kira nak berdemo aje. Menyusahkan kita semua sebagai pengguna jalanraya. Ini jenis orang yang cuma mementingkan diri sendiri.

2. Mereka hanya tahu untuk untungkan politik mereka aje. Cakap aje untuk kepentingan rakyat. Amalannya hampas.

3. Kalau ye pun nak hantar memorendum takkan bodoh sangat mereka ini. Ini zaman sains dan teknologi dan multimedia. Apa perlu nak berdemo dan berkumpul depan istana negara ini. Hanya untuk serah memorendum bukan perkara susah kecualilah untuk kepentingan politik.

4. Kalau takat nak serahkan memo apa perlu berdemo? Tak boleh ke gunakan saluran lain?. Pos aje memo tu. Pos pun berbagai kaedah. Guna pos laju ke, pos register ke atau Ekspress register. Atau pun guna " curier service ". Ada ;lagi jalan lain seperti email, mms, sms, blog, twitter, my space, facebook dan berbagai saluran lagilah.

5. Sebagai MB , apa salahnya serahkan memorendum kepada DYMM Sultan atau kepada DYMM Agung semasa Persidangan Majlis Raja-Raja. 3 bulan sekali Majlis Raja-Raja bersidang. Susah ?

6. Kecualilah mereka ini munafik dan hanya nak memperolehi dan bertujuan politik dan mengencingkan rakyat terbanyak. Penyokong mereka yang buta kayu tu, bolehlah mereka kencing tetapi bukan kami !!!! Tak gitu ?

11 comments:

  1. hahaha, hari jugak ada perhimpunan serah memorandum pada sultan selangor, pasal salah guan kerjaan selangor

    ReplyDelete
  2. Orang Melayu memang terkenal kebodohannya. Sikit-sikit Demo. Aku percaya 99.9% keturunan Melayu. Tengok..lah bangsa lain sama-sama bersusah payah macam orang Melayu ke? Sejarah paling hina orang Melayu berkopiah sangup baring atas jalanraya menghalang kenderaan DYMM Perak.
    Hampass punya Melayu.

    ReplyDelete
  3. Org melayu masih dizaman batu tak sedar diri lagi masih kebelakang bangsa lain sudah berada didepan dalam segala hal bangsa lain gelak dan tersenyum apabila melihat ditv org melayu macam kera disunatkan olih tuan nya bangsa lain kata lihat lah 'melayu'macam mana nak jaga negara sendiri sama sama mereka bergaduh bangsa lain tak harap bangsa melayu menjaga negara ini lihat saja pak lebai lebai dan yg berjubah bangsa lain akan ini kah nilai islam yg dikata bersih dan lembut tidak ganas hakikat nya org islam sendiri yg pamirkan keganasan aku hormat bangsa lain kerana mereka adap dan sopan dari islam itu sendiri sepatut nya org melayu belajar cara berbudi pada org lain bukan menyalak macam anjing sebab org melayu kebanyakan papa kedana.

    ReplyDelete
  4. Orang melayu ni memang suka ambil jalan mudah. Orang demo dia nak demo. Idea macam2, buat nye tidak paling kuat pun sekerat2. Ada peluang kebas diorang akan kebas. Yg si Melayu berkopiah sanggup baring atas jalanraya buat hape! Kalo la ada taik kucing ke atau taik ayam kan naye. Lebih baik baring atas perut bini, dapat jugak nikmat nye...

    Sialan....

    ReplyDelete
  5. i] 'serah memorandum pada sultan s'ngor': anon 15:21
    - salah ke kalau rakyat ramai2 pergi ke istana semata-mata untuk mengadap sultan mereka, nak mengadukan nasib mereka? apa lak polis halang2 rakyat nak jumpa sultan mereka. sultan pun tak kata tak boleh. kawal sajalah. pastikan semua berjalan aman. itu ajerr. barulah betul polis & rakyat berpecah tiada..polis & rakyat sama2 taat kpd baginda...polis nih bersultakan sapa sebenarnya?

    ii] 'bangsa lain sama-sama bersusah payah macam orang melayu ke?'- anon 15:55
    - 'kan orang melayu tuan tanah air, biarlah melayu yg jaga, yg bersusah payah..bukan ke angsa lain cuma amngok perlu undi mereka aje. ..bab kerja2 gurkha nih melayulah hamba, bangsa lain tuan..biarlah kekal tradisi ini, tradisi ketuanan melayu...

    iii 'melayu kebanyakannya papa kedana' - anon 16:26
    - ha, taupun ko...laungkan lagi sekuat2-nya 'ketuanan melayu' 'ketuanan melayu' utk melayu yg papa kedana tuh...woi, ketuanan melayu bukan utk melayu rakyat kebanyakan yg papa kedana macam ko macam aku lah, tapi ketuanan utk elit pemimpin2 melayu yg kaya raya tuh, yg bergayut & memanipulasikan kalimah ketuanan melayu supaya terus memperbodoh & memiskinkan melayu2 bodoh dlm amngok spesis Pg yg kuat2 meraung2kan ketuanan melayu. tanpa istilah ketuanan melayu mereka pun haprak mcm ko juga..

    iii] anon 16:29: cantik bahasa ko..layak ngan
    status ketuanan melayu haprak yg mati-matian amngok perjuangkan..

    ReplyDelete
  6. dah sah anon 16:29 penjilat tegar anwar ibrahim! klu kau jambu jom rapat2 lah idola kau tu, silap2 jd pembancuh kopi..worst come worst jual karipap!huhuhuhuhu.....yipppiiii! adios..

    ReplyDelete
  7. Ya Allah, Ya Rahman, Ya Rahim..
    Kau Selamatkanlah Malaysia ini dari dipimpin oleh mereka-mereka jauh menyimpang dengan ajaran agama Islam, yang merosakkan perpaduan sesama Islam dan bangsa.
    Hampuskan pemimpin-pemimpin seumpama ini dari dunia ini tidak kira mereka dari PR atau BN supaya tugas mereka dapat dipikul oleh orang-orang yang lebih beriman. Amin

    ReplyDelete
  8. Ya Allah, Ya Rahman, Ya Rahim..
    Kau bukakanlah pintu mata hati penyokong2 tegar al-juburi....sesungguhnya mereka insan2 yg telah terpedaya sekian lama. Amin.

    ReplyDelete
  9. ANON 20:52

    YA ALLAH ENGKAU BUKA KAN LAH HATI PENYOKONG TEGAR UMNO SPY MEREKA MENINGGALKAN UMNO DAN MENYOKONG PAKATAN RAKAT...SESUNGGUHNYA SELAMA INI UMNO/BN LAH YG BYK MENIPU RAKYAT....AMENN

    ReplyDelete
  10. cukuplah orang melayu ditindas di pulau pinang..
    jangan sampai seluruh umat melayu di malaysia ditindas disebabkan kesalahan memilih parti yang menolak ketuanan melayu...
    semoga UMNO tetap menjaga keutuhan ketuanan melayu agar melayu tidak ditindas..hapuskan bajingan penindas bangsa melayu...

    ReplyDelete

PETA PELAYAR